תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 11:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 16:08   
Kwebos :
אני חושב שכדאי גם לציין את האלבום של עמית ארז, סאונד מעולה בשביל דיסק בכורה של יוצר שדי בא מהשוליים, סאונד תופים מצוין וגם בכל השאר לא חסר.

אתם רואים?
בדיוק לזה אני מתכוון
אי אפשר לייצר תקליט בלי יוצר (קרי - מלחין ותמלילן) וחשיבותו ביצירה הכוללת אינה ניתנת בספק אבל עמית ארז לא אחראי לסאונד של התקליט.
יש שם טכנאים, ואולפן וציוד ומפיק מוסיקלי.
הם האחראים
אם לעמית היתה נגיעה לעניין הזה אז היתה לו נגיעה להפקה שאינה קשורה לתפקוד שלו כיוצר.

שוב אני אומר:
בעולם האומנות האמיתי - דיון כזה לא היה מתנהל משום שהוא עקר מתוכן
יצירת אומנות היא מרחב מולטי-מדי עם שותפים רבים שלוקחים חלק בתוצר הסופי

אבל לא אני שאלתי את השאלה.

אם מחליטים שמתייחסים לשאלה ברצינות אז חייבים להפריד את הקונספט היצירתי ממלאכת הלבשת ועיצוב הסאונד.
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 16:20   
איפה טענתי שעמית אחראי לסאונד בדיסק?
אם אתה מתעקש אתן את מלוא הקרדיט כאן לטכנאים, ממקסים וממסטרים.
אורח
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 18:58   
בפעם הראשונה ששמעתי את Trust In Trance של Astral Projection חשבתי שזו פריצת דרך בהפקת מוסיקה ואיזה כיף שעושים כאן דברים כאלה, וזה רק הלך והשתפר.
לגבי אלבומי רוק או מןסיקה אתנית ואקוסטית, אף אחד לא הזכיר כאן את אהוד בנאי (או שאני צריך משקפיים עם מספר גדול יותר).
בושה!
Kwebos
תומך
הצטרף: 08 ינו' 06
הודעות: 2667
מיקום: ר"ג
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 19:02   
באיזה אלבום של אהוד בנאי יש לדעתך סאונד טוב? (לא בזלזול חלילה).
אני מאד אוהב את אהוד אבל האלבום היחיד שלו שאולי הייתי שוקל להכניס לרשימה מבחינת סאונד הוא "ענה לי" וזאת למרות שיש שניים שלושה אלבומים שלו שאני מעדיף עליו.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3149
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 19:45   
היי יורם,

א. אני מסכים איתך.
ב. דבריך מחזקים את הודעתי הקודמת.
ג. כדי ליצור חיץ בין אמנות לסאונד צריך להגדיר מהו סאונד טוב - ואם אני אחזור על דעתי בהודעה הקודמת - סאונד טוב עם חוקיות מוחלטת אין דבר כזה. סאונד הוא אמנות לא מוחלטת והינו חלק מהיצירה.

לסטילי דן יש סאונד טוב? לבוסתן אברהם? לדורלקס סדלקס?

לדעתי - אי אפשר לענות על השאלה הזו ולו בגלל שלא ניתן להפריד בין היצירה לצייר ולבחירת הצבעים שלו.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
nirm123
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 02
הודעות: 491
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 20:18   
יש כאן בעייתיות גדולה מאוד בחלק מההתייחסות לסאונד, אני מתכוון כמובן לדרישה המאולצת והלא טבעית להפריד בין סאונד לבין אמנות.

קשה בכלל להפריז במופרכות של ההגדרה הזו.

סאונד בהרבה מאוד מקרים ובהרבה מאוד אלבומים חשובים מאוד לאורך ההיסטוריה, היה חלק משמעותי מהאמירה האמנותית וגם אם הוא בוצע על ידי טכנאים ומהנדסי קול, הדרישה לאיכות/צבע הסאונד, המגוון, עוצמת/רכות הסאונד, ייחוד הסאונד, עבדה ועובדת באינטגרציה מלאה עם האמן/היוצר.

סאונד הוא לא רק המרקם שבו צובעים את יצירת האמנות כשהיא גמורה, הוא הרבה פעמים חלק מרכזי מתהליך היצירה.

האם כשהביטלס התעקשו לדוגמא ש"גיטרות יישמעו כמו פסנתרים ופסנתרים כמו גיטרות" הם לא התכוונו לסאונד ?
האם כשלנון רצה להישמע כמו הדאלי למה כשמאחוריו 1000 נזירים, עד כמה שנתן הערה מופשטת לא כיוון לסאונד שהוא רצה לשמוע (כדי להשיג את זה העבירו את קולו, בפעם הראשונה שזה נוסה על קול, דרך לסלי).
האם כשהביטלס רצו שכל צליל ב"סרג'נט פפר" יהיה מקומפרס, בהרבה מקרים הרבה מדושטרס (מלשון דיסטורשן), מלא אפקטים, זו לא היה חלק מרכזי מהאמירה האמנותית ?
קשה לדמיין את האמירה של revolver, pepper בלי מהפכת הסאונד של ג'יף אמריק שעבדה במקביל למהפכת הקונספטואלית של השירים ורק הבנה הדדית ותיאום בין התהליכים יצרו את האמירה האמנותית המלאה, לא ניתן להסתכל על כל תהליך בנפרד, סאונד הוא חלק מהאמנות, חלק משמעותי.
האם כשג'ימי פייג' רצה להקליט את ג'ון בונהם כך שהתיפוף יישמע עצום וגדול מהחיים, האם כאן אפשר להפריד אמנות מסאונד ? העוצמה של בונהם היתה אמירה אמנותית מבחינה של הזפלינים והשתלבה בקונספט האמנותי.
גם כשהאמנים לא נוגעים בקונסולות, עדיין יש להם נגיעה ואמירה בנושא הסאונד והרבה פעמים הסאונד משלים את האמירה האמנותית ועובד באינטגרציה מלאה איתה.

כך שנראה מאולץ להחריד להפריד בצורה מלאכותית בין התחומים.
ברור שיש אלבומים שמלצלצים נהדר אך התוכן של השירים רדוד וגם להפך.
אבל ביצירות הגדולות של האמנות הפופ/רוק זה מתמזג לידי מקשה אחת בה לא ניתן להפריד סאונד או אמנות.
תחשבו על האלבומים שנחשבים הגדולים בהיסטוריה ותנסו להפריד את האמנות מהסאונד.

באופן טבעי לכן, הרבה פעמים אנו לא יודעים האם באמת זה הסאונד שעושה לנו את זה, השילוב עם כתיבת השירים, ההפקה, פשוט יש את הגורם ה"זה".

לכן, אני חושב שהשאלה המקורית של הנושא "אלבומי רוק עם סאונד טוב" דווקא היתה במקומה וכל אחד מפרש בצורה מיוחדת לו סאונד וכמובן שלא ניתן לשים סאונד בסביבה סטרילית ולשפוט אותה במנותק מהתוכן האמנותי ולכן גם לא נורא שיש זליגה בין התחומים, עדיין הכוונה והתייחסות ברורות.
_________________
די נכון.
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 514
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 21:59   
nirm123 , אני מחזק את דבריך ומוסיף כדוגמא את כל היצירות של פינק פלויד,
שם בעצם הסאונד "מעוצב" כחלק בלתי נפרד מהשלם האומנותי.
_________________
Industry Standart
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2971
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 23:18   
גם אני מחזק את דברי nirm123.

סאונד הוא נושא בעייתי מאוד.

כל איש סאונד בארץ יודע דבר אחד טוב מאוד -
אי אפשר לעשות מטעמים אם:
* העיבוד/החומר לא טוב
* ההקלטה (סורסים) לא בדיוק סבירים.

כל איש סאונד בארץ עבר את השרשרת הזו ו... היה גם צריך להתפרנס #smile.

"חבילה" בסאונד של אלבום רוק מגיעה מעיבוד טוב קודם וזה מעגל שלם.
גם לתוכן יש משמעות בשלב הסאונד.

לגבי אלבומי מופת וסאונד,
אם נקשיב לאלבומים האמיתיים ששינו את העולם (ונתנו פה את הביטלס כדוגמא). בד"כ נגלה שמיקסים טובים הם לא אלו הנכונים.

"מיקס נכון" ו"סאונד נכון" יש במלא אלבומים גם בארץ וגם בעולם.
אבל בד"כ הדבר שאנחנו מחפשים הוא משהו שנעשה עם תעוזה, אדם שבחר בקפידה מה הוא משמיע לנו והיכן. המכלול שנותן לנו להרגיש בצורה מסויימת. וזה... גם קשור בעיבוד באופן ישיר ובהקלטה.

נכון שלא מדובר בדיון פילוסופי ולכן גם אם אני לא מסכים עם הרבה מהאלבומים שצויינו כאן מדובר בדיעה סובייקטיבית.
בסוף השרשרת יצאו קוראים בה עם דיסקים ששווה להם לשמוע ולשפוט בעצמם..

ולגבי "הברנג'ה" של האולפנים,
רוב הסיטואציות בהם יצא לי לראות דיעות כאלה ואחרות לא תמיד נובעות ממקום טהור. במיוחד כאשר מדובר באנשים שנמצאים באותה רמה.
גם בשוודיה וגם בלוס אנג'לס אנשים מבקרים אחד השני.

העיקר שיש גם שיפור במפת הסאונד המקומית.
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: חמישי 16 אוק',08 23:32   
אני דווקא חושב שכן אפשר לדבר על "סאונד טוב" בצורה חצי-אובייקטיבית:

החצי הסוביקטיבי מתייחס לרעיון האומנותי מאחורי הסאונד כחלק מהיצירה השלמה.
החצי האוביקטיבי מתייחס לביצוע הטכני נטו.

ביצוע טכני "טוב" מחמיא לרעיון האומנותי שמאחורי הסאונד -
אם הזכרתם את זפלין, אז אני חושב שגם הרעיון וגם הביצוע (של בונהם ושל טכנאי ההקלטה) מאוד טובים, והסאונד מחמיא ליצירה ככל.

The Wall של פינק-פלויד לדוגמא הוא אלבום שאני מאוד מעריך מבחינת סאונד ("סאונד מושלם"), ומצד שני אני ממש לא אוהב את הסאונד שלו (לדעתי הוא גורם ליצירה, הפומפוזית גם ככה, להשמע פומפוזית עוד יותר).

ודוגמא הפוכה - The lion and the Cobra של שינייד אוקונור. אומנותית אני חולה על הסאונד של האלבום, אבל אוביקטיבית אני חושב שיש בעיה עם המאסטרינג שלו, והוא יכל להיעשות בצורה שהיתה גורמת ליצירה ככלל להשמע טוב יותר.
_________________
My Space , Project Blue
itadrum
הצטרף: 16 אוק' 08
הודעות: 13
מיקום: ראש העין
תמוזזזז
הודעה פורסם: שבת 18 אוק',08 21:19   
תמוז עם שלום חנוך... סאונד ישן אבל אדיר! אבל הכי טוב זה אבישי כהן כל הדסקים שלו רמה אחרת!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6
עמוד 6 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון