תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 13:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine

איך להמנע מעיוות הסאונד אחרי עבודה עם hitpoints
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מש' Steinberg
  Yossi Mor  
הצטרף: 10 ינו' 07
הודעות: 612
מיקום: רמת גן
איך להמנע מעיוות הסאונד אחרי עבודה עם hitpoints
הודעה פורסם: ראשון 26 אוק',08 19:03   
היי ערכתי כמה קטעים בhit points בשביל ליישב כמה נקודות שהיו קצת לא יושבים על הגריד .. עכשיו אני יודע איך לעבוד עם זה ואני יודע לערוך את זה בצורה טובה ככה שלא יהיו לי עיוותים בסאונד כי אחרי הכול אני בעבודה עם הhit points גורם לוויב להתקצר או להתארך בהתאם לסימונים שלי .. אבל לפעמים יש פשוט עיוותים בסאונד שפשוט הורסים את הקטע ... עכשיו אני יודע שהפתרון הפשוט הוא פשוט להקליט את זה שוב . או להביא נגן יותר טוב.. אבל אין ברשותי להביא נגן יותר טוב או להקליט את זה שוב . זה מה יש לי ואני לא רוצה את העיוותים האלה .. בביט דיטקטיב של פרו טולס זה לא קורה .. אפילו בלייב אבלטון שאני משנה טמפו של שיר אז יש לי כפתור שמשפיע על grain size ככה שהוויב נשמר ללא עיוותים . אני יודע שהדבר אפשרי לעריכה בלי עיוותים אבל איך עושים את זה בניואנדו .. ? #read
_________________
MacBook Pro 15 Mid 2015
Version : 10.12.6
Processor : 2.2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3

Pro Tools 12 | Ableton live 10
adam77
תומך
הצטרף: 31 אוג' 04
הודעות: 836
מיקום: Amsterdam
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 02:00   
what do you mean by distortions?
drop-outs?
  Yossi Mor  
הצטרף: 10 ינו' 07
הודעות: 612
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 03:49   
אני לא מתכוון שהסאונד הופך לדיסטורשן אלה לכך שהסאונד כלומר הwav נשמע מעוות קצת ..לא טבעי . כאילו עבר פרוסס ..
_________________
MacBook Pro 15 Mid 2015
Version : 10.12.6
Processor : 2.2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3

Pro Tools 12 | Ableton live 10
חגי דוידוף
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2184
מיקום: מרכז
re:
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 08:38   
זה משום שהוא באמת עבר עיבוד #smile

הWARP נשמע לפעמים מעוות משום שהאלגוריתם שלו עובד בזמן אמת, ולכן התוצאות שהוא משיג לפעמים בינוניות.
יש לקחת את זה בחשבון כשעובדים בREAL TIME ולהתייחס לזה כסקיצה (אלא אם אתה אוהב את התוצאה).
זה גם תלוי עד כמה אתה מותח/מכווץ את החומר המוקלט.

מומלץ לך להגיע לסקיצה שחיפשת (מבחינה קצבית) ואז לעשות עיבוד OFF LINE לעומק,
או בקיובייסית - FLATTEN :
Sample Editor>Playback>Flatten
לפני זה עליך לבחור באלגוריתם המתאים בALGORITHEM (שש שורות למעלה).
זה המקום לניסויים משום שכל אלגוריתם נשמע אחרת וזה שהאלגוריתם נקרא- DRUMS לא באמת אומר שהוא ישמע הכי טוב על תופים.

ב-OFF LINE PROCESSING איכות הסאונד תשתפר פלאים בתנאי שבחרת נכונה.

מקווה שעזרתי,
_________________
אתר הבית
FaceBook
Twitter
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 09:14   
בתופים יש גם את העניין של הפאזות.
ברגע שאתה מיישר את הסנר לדוגמא והוא זז ביחס לסנר על האובר הדס יווצרו ביטולים מסויימים
אז חלק מהמכות תהיינה יותר חלשות או חסרות במובן מסויים.

מה שאני עושה זה פשוט לעבור על כל הערוצים כמו נמלה ולסדר את המכות שיפלו נכון על הפאזות אחת של השניה.
זה לא פשוט ואין דבר כזה עבודה בלחיצת כפתור או כמה כפתורים עם היט פוינטס, לפחות לא בעבודה עם ערוצי תופים.

בכל מקרה לי לא זכור שעניין ההיט פוינטס עושה איזשהו פרוסס על הוייב.
מה שקורה זה שמתבצע חיתוך של המכה והזזה על ציר הזמן.
אבל יכול להיות שזה מוגדר אחרת אצלך
_________________
פייסבוק
Evish
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 13:04   
אני חושב שהבחור מתבלבל בין Hit Points לבין Warp Markers (זה גם בשבילך, Evish)

הם דומים במראה שלהם עם הבדל אחד משמעותי :

ב-Hit Points לא נעשה עיבוד על פיסת אודיו בין מארק ל-מארק (מה שמשתנה זה רק מיקום הכניסה והיציאה
של כל סלייס וסלייס)

ב-Warp נעשה עיבוד (מתיחה/כיווץ) וזה מעוות את הסאונד ברמות כאלו ואחרות (תלוי
בחומר ותלוי באלגוריתם אותו מחילים. מ-כמעט בלתי ניתן להבחנה ועד בלתי ניתן לעיכול).

ככלל - אישית - אני עובד בצורה גורפת עם Hit Points, בכל מה שקשור לתופים.

רק אם יש לי בעיות נקודתיות, אני אתקן מקומית את הבעיה. האלגוריתמים מחריבים את הטראנזיאנטים
בצורה קלה מאד עד לקשה ביותר ואני פשוט לא מתחבר לזה

בהצלחה.
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 13:16   
אודיו WARP הוא רעיון גאוני, שלמרבה הצער מבוצע לא טוב.
שימוש בו גורר ירידה דרמטית באיכות הסאונד ובפאנצ'יות, ולכן עדיף להמנע ממנו עד כמה שניתן.
מנסיוני, חיתוך והזזה ידנית נותנים לרוב את התוצאה הטובה ביותר (בעיקר בעריכת תופים).
אמנם מדובר בתהליך ממושך ומייגע לעיתים, אך שכרו בצידו.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 14:24   
ציטוט:
אודיו WARP הוא רעיון גאוני, שלמרבה הצער מבוצע לא טוב.

לא בהכרח.

כמו ש-Zooot אוהב להגיד : "זה תלוי". יש דברים שהוא יותר טוב מהם ויש דברים ש-פחות.

ציטוט:
שימוש בו גורר ירידה דרמטית באיכות הסאונד

לא בהכרח. זה תלוי בחומר המקור (איכות וסוג) וכרמת הידע של המפעיל עד כמה אפשר לדחוף
את האלגוריתם לפני שהוא מתחיל "להשתעל" #wink

ציטוט:
ובפאנצ'יות

כמו שאמרתי, זה בגלל שהוא מבצע מניפולציה בטראנזיאנטים. וגם שם, ברמות כאלו ואחרות
של השפעה.

ציטוט:
ולכן עדיף להמנע ממנו עד כמה שניתן

המממ.... #smile יש כתבה באחד מה-Sound on Sound האחרונים. אני חושב שקריאה בכתבה
הזו תאפשר לך לחדד את האבחנה האקסיומטית #wink

ציטוט:
מנסיוני, חיתוך והזזה ידנית נותנים לרוב את התוצאה הטובה ביותר (בעיקר בעריכת תופים)

ואם נהיה יותר ספציפיים : זה נכון לכל פיסת אודיו מבוססת טראנזיאנטים (תופים, פרקשיין, גיטרות
- ללא גלייד - וכיוצ"ב).

נסה את הטריק עם פאד או על Evolving loop (לופ שמתפתח רנדומלית - או לא רנדומלית).... ותמצא עצמך מהר מהר בב"ס לחולי נפש #biggrin #biggrin
_________________
Phase in your means to battle mix haze
-----
An Amateur needs a LOT of options
The Expert needs very few options
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 16:20   
העניין הוא שבדיוק בכדי לטפל בבעיות תזמון של תפקידים מבוססי-טרנזיאנטים הפיצ'ר הזה נוצר.
בתפקידים אלו מצאתי את הטיפול של היט-פויינטס מזיק יותר מאשר מועיל.
העיות אכן מורגש פחות בפאדים או בלופים רנדומליים, אך מצד שני - תפקידים נמרחים שכאלה לא באמת מצריכים שימוש בהם.

אם אתה רוצה להשתמש בתופעת הגירעון המתכתית והמגמגמת כאפקט - סבבה.
כדי לתקן דברים באופן שישמע טבעי ונאמן למקור, בעיני עדיף להשתמש בחיתוך ידני באחוז גבוה מאוד מהמקרים, אם לא בכולם.
במקרים שבהם לא ניתן לחתוך ולהדביק (הארכת הברות שירה, למשל), מלודיין יכולה לסייע מאוד.

בשורה התחתונה, אני פשוט לא נהנה לעבוד עם כלים שיש בהם סכנה לנזק, וגם לא כיף לי לחפש 'שיעולים'.
על הזמן שאני חוסך עם היט-פויינטס, אני עלול לשלם בריבית דריבית אח"כ, ולא מתאים לי לחיות עם הסיכון הזה.

ציטוט:
יש כתבה באחד מה-Sound on Sound האחרונים. אני חושב שקריאה בכתבה
הזו תאפשר לך לחדד את האבחנה האקסיומטית


אתה מוזמן לתת לינק לכתבה המדוברת, או לצטט ממנה את החלקים הרלוונטים.
כרגע אין לי אפשרות לדעת מה נאמר שם.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  Yossi Mor  
הצטרף: 10 ינו' 07
הודעות: 612
מיקום: רמת גן
הודעה פורסם: שני 27 אוק',08 17:53   
אוקיי קיבלתי הרבה תשובות ואני חייב לציין שהדעות עם שונות פה ושם .. אך מעניין אותי להתעכב על העניין של off line.. מה שאני עושה לפני שאני מתחיל את העבודה עם ה hit points אני מגדיר את האלגוריתם למשל אני עובד עכשיו עם גיטרה אקוסטית .אז אני מכוון אותו לpluckd ( מקווה שכתבתי את זה נכון ) בכול אופן ואז עושה פרוסס על איט פויינט . אני מגדיר איזה ערכים אני רוצה שיופיעו לי ואם צריך אני מוריד או מוסיף ידנית .. השאלה שלי האם אחרי שעשיתי פרוסס לאיט פוינט זה מתבצע בreal time כמו שאמרת או on line . כלומר שהוא לא לוקח בחשבון את ההגדה של האלגוריתם .. כלומר בשביל שלא יהיו לי את השיעולים האלה.. למרות שאני חייב לציין שהם כמעט לא מורגשים אצלי .. אבל יש פה ושם איזה שיעולון .. אז אם אני יעבוד ב flaten אז זה לא יקרה.. ? הבנתי אותך נכון ?
_________________
MacBook Pro 15 Mid 2015
Version : 10.12.6
Processor : 2.2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3

Pro Tools 12 | Ableton live 10
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מש' Steinberg

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון