תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 13:25
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה זה קופסת סיכום ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
מה זה קופסת סיכום ?
הודעה פורסם: חמישי 20 נוב',08 13:13   
שמעתי על זה מה זה ולמה זה משמש .?
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19316
מיקום: תל אביב
קח קצת חומר לקריאה
הודעה פורסם: חמישי 20 נוב',08 15:10   
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: חמישי 20 נוב',08 15:33   
לא הבנתי כלום רק מה שהבנתי זה משהוא אם הרבה ערוצים לא מישתלטים הורדת איכות משהוא כזה . אפשר הסבר כמו שצריך אני לא מבין מה זה בכלל . הקישורים האלה לא עוזרים לי עוד לא מצאתי שרשום שם מה הדבר הזה עושה .
אם אפשר הסבר מפורט וקל?. תודה מקרב לב בכל אופן .
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19316
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 20 נוב',08 19:03   
היית אמור להבין ממה שנכתב שם.
השאלה באיזו רמת התעמקות אתה רוצה תשובה, כי חלקה אלקטרוני, ואתה אומר שקשה לך להבין, אבל שלחת את השאלה בפורום סאונד מקצועי וזה מבלבל את כולם. להבא - בפורום "מתחילים" (לשם אעביר את השרשרת הזו, ומכאן שאתן הסבר פשוט):

הרקע:
לתהליך המיקס, שהוא ערבול כל הערוצים והתפקידים המשתתפים בשיר, יש צורך במנגנון שיבצע את המיזוג, וזאת בהתאם לעוצמות שאנו קובעים בשעת המיקס.
מי שגדל על ברכי המחשב, מכיר את הדרך שבה זה נעשה בתוכנה: יש זחלני עוצמה לכל ערוץ, מכוונים כל אחד בהתאם לדרישה האמנותית/טכנית, וכולם נשלחים לפסי הצבירה של שמאל וימין, מה שמכונה סטריאו, שהיא תצורת השמיעה המקובלת כיום כמוצר סופי.
בתוכנה, תהליך המיזוג נעשה בצורה מתמטית, באמצעות פעולות שמבצע המחשב כדי לסכם את כל הערוצים לכדי שניים.
יש שאוהבים את התוצאה ויש כאלה שזה חנוק, או קר, או שטוח להם מדי - מונחים הבאים לתאר מצוקה של הבדל בין מה שנשלח לערוצי הסטראו לבין מה שהתקבל בתוצאה.
ההבדל זה, אם שמיע, אם פסיכולוגי ואם משמעותי, נובע מכמה סיבות:
- נחיתות של יכולת העיבוד במחשב לבצע את הפעולות הנדרשות במהירות וללא אבדן או שינוי נתונים
- עודף נתונים הנשלח בבת אחת למעבד היוצר את המיזוג (יותר מדי ערוצים, יותר מדי קריאות מהכונן, יותר מדי עיבודים ואפקטים על ערוצים), מה שמוביל ל'פספוסים' בעיבוד ומכאן שינוי הנתונים ומשם איבוד הצליל המקורי, לעתים שינוי משמעותי צורם, ביחוד עבור מי שעבד רבות על כל ערוץ ופתאום שומע תוצאה שאינו מכיר.
- העיבוד ה'קר' של התחום הדיגיטלי, היכן שלרבים הוא מחוספס, צורם ומרגיש חסר חיים או נשמה. מונחים אלה באים לתאר מצוקה אורלית עקב מחסור בתדרים והרמוניות מנחמות את האוזן, מה שקיים לרוב בתחום האנלוג שיודע להתפשר, לעומת הדיגיטל החד וחלק.

הפתרון:
כאשר הבנו את הסיבות להבדלים, נוצרה דרישה מצד מפיקים, מעבדים, מוזיקאים וטכנאים רבים, לעבוד, או לפחות לשלב, את המתחם האנלוגי עם עבודת המחשב, וזאת מכמה דרישות:
- להפחית את העומס על תהליך המיזוג/מיקסר בפעולות העיבוד של המחשב ולהשאיר אותו פנוי לפעולות אחרות, בפחות עומס ובניקיון אפשרי.
- להעביר את הערוצים הנפרדים לסיכום/מיזוג במערכת אנלוגית בעלת רוחב סלחני, גמיש ונוח יותר למעבר של מוסיקה, היכן שהסיכויים לעיוותים, מעיכת הדינמיקה ו/או שינוי "נתונים" כמעט ואינו קיים, כי אין מעבד מוגבל שיבצע זאת. זה נעשה ברמה כמעט פסיבית, עם תגבור קל היכן שצריך מבחינת פיצוי עוצמה בלבד.
- להעניק לערוצים 'חמימות' אנלוגית. מונח שבא לתאר מצוקה אורלית לשמוע את המוסיקה עם הרמוניות המחמיאות לה ונעימות יותר לאוזן, ולא כאלה הנוצרות משינוי/אבדן נתונים במחשב, מה שהתחום האנלוגי כן מסוגל להעניק.

התהליך:
למעשה, מדובר בחיבור התקן חיצוני (מיקסר, או מכשיר סיכום הבנוי מרשת נגדים ועד ערוצים אקטיביים) למחשב. לשם כך יש צורך בשפע של יציאות מכרטיס האודיו, דרכן אפשר לנתב ערוצים נפרדים (או קבוצות, אם אין מספיק יציאות) מהתוכנה (במקום לסטריאו בתוכנה) אל עבר הכניסות במכשיר הסיכום/מיקסר-אנלוגי.
בהתקן החיצוני מבוצע המיזוג הנדרש לשני ערוצים - שמאל וימין - ומשם זה הולך ליחידת הקלטה חיצונית, אך לרוב חזרה למחשב כשני ערוצים המוכנים לצריבה סופית או להגשה למסטרינג.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 09:19   
למה אחי זה לא נכון . ? מעגל סגור זה בידיוק כמו המיקסר רק שאני מעביר ערוץ ערוץ בניפרד ומחזיר אותו דרך הפראמפ מנורות . ? #smile

אני שואל בישביל הידע לשנן דברים.
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
efi86
תומך
הצטרף: 02 יול' 03
הודעות: 946
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 09:27   
אתה שואל אבל לא מוכן לקבל את התשובות שנותנים, אתה מקובע על זה שאתה יודע הכי טוב ולא צריך שום דבר, אם כך, למה לא תחסוך את כל הפרה אמפים והמיקרופונים האיכותיים? תקנה מכשיר סיכום אחד שיעלה כמו שניים שלושה סטים של מיקרופונים ופרה אמפים והנה לך תוכל לבנות "מעגל סגור" (כהגדרתך) של אפילו 8 ועשרה ערוצים "חמים".

עשה לעצמך טובה ופשוט גש לאולפן רציני וקח את ההקלטה שלך/המיקס שלך ופשוט תבחן את ההבדלים עם האוזניים, תראה את ההשוואה בין קופסת סיכום חיצונית לבין מיקס על מחשב נטו.
אם ההבדלים לא יפריעו לך הרי שאין לך צורך בקופסא חיצונית, ואם יפריעו אז הרי לך התשובה.
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 14:16   
אני קראתי על זה ויש לי שאלה . הבנתי שקופסת סיכום זה כשיש עומס על המחשב ויש הרבה ערוצים אז חלק מהתדרים נאבדים. אז בקיוביס יש את ה פריז שמקפיא ומוריד מה"לחץ של המחשב " . זה יעזור באיבוד התדרים . ?
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
dreamag
הצטרף: 22 אוג' 01
הודעות: 158
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 14:25   
ניסיתי עם לוגי'ק זה לא עזר לי. רק הסיכום עזר לבעיה שלי שהמיקס חסר "עומק, נפח, בהירות" על המחשב.
אבל זו בעיה שניתנת להבחנה על ידי מערכת מוניטורים משובחת וזוג אוזני פיל.
ציטוט:
אם היית שואל אותי היום אם אני רוצה להעביר את השיר שלי דרך מיקסר רק בישביל הצבע ולהחזיר פשוט הייתי אומר לא .בישביל מה שירשור שמוריד שוב מהאיכות

בלי חיווט וממירים מצוינים שלא יורידו מאיכות הסיכום אין טעם להשקיע במסכם.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 14:47   
ציטוט:
בנתי שקופסת סיכום זה כשיש עומס על המחשב ויש הרבה ערוצים אז חלק מהתדרים נאבדים. אז בקיוביס יש את ה פריז שמקפיא ומוריד מה"לחץ של המחשב " . זה יעזור באיבוד התדרים . ?


לא קשור ל"תדרים" באופן ישיר

זה לא "עומס על המחשב" בצורה ישירה, אלא עיגול מתמטי של תוצאות חישוב

קופסאאאאת סיייכווווום, אם תעשה פריז לכל ערוץ, ואח"כ תסכם אותם בתוך המחשב, עדיין עשית את אותו התהליך, סיכום דיגיטלי.
בתאוריה הפריז אמור לתת העתק מדוייק של ערוץ, כדי לשחרר כח לעיבוד (ע"י כיבוי אפקטים, איחוד קבצי אודיו מחולקים וביטול תהליכי סינטזה)

אולי אפשר כבר לקבור את זה ולעבור לטרנד החם הבא בעולם האודיו? על קימפרוס במקביל כבר הרבה זמן לא חפרנו פה.
שמעתי גם על פלאג חדש של ווייבס שהולך לצאת, ומחקה סאונד של סיכום אנאלוגי #biggrin
  livestudio  
הצטרף: 12 אוג' 07
הודעות: 182
מיקום: אולפני חי הקלטות
הודעה פורסם: שישי 21 נוב',08 16:57   
אז מה המינימום ערוצים בתוכנת הסינקוואסר שזה לא יכנס לעייות . ?
_________________
:Lives Studio
.sound of dream
mixing,mastering,Production
http://www.myspace.com/livesstudio
LYNX L22,UA SOLO/610,MIXER XLR NEUTRIK MORE..
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון