תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 04:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  nati  
הצטרף: 01 מרץ 09
הודעות: 4
מיקום: השפלה
שאלה בנושא בחירת עוצמה ברמקולים מסוג RCF ART 325-A
הודעה פורסם: שלישי 03 מרץ,09 20:15   
שלום לעוזרים,
יש ברשותי רמקולים מסוג RCF ART 325-A ,
רמקולים אקטיבים בהספק של 400 ואט,
שאלתי היא מהי העוצמה שאני צריך לתת בפוטנציומטר ווליום שנמצא על הרמקול עצמו , אם אני יסובב עד האמצע האם אני ינצל רק 200 ואט מהרמקול ? איך נכון לעבוד עם רמקולים מסוג זה מבחינת כמות פתיחת הווליום על הרמקול?
תודה לכולכם
shaul naim
Act Compatible
הצטרף: 30 מרץ 07
הודעות: 212
הודעה פורסם: רביעי 04 מרץ,09 01:00   
שלום לך , שאלתך חשובה לא רק לרמקול ספציפי זה, אלה בכלל לנושא הדלקה וכיבוי של מגברים
אז ככה , לפני שמדליקים את המגבר מצב הפטנציומטר צריך להיות במצב סגור , למנוע פיקים שפוגעים בהופר ובטוויטר
לאחר מכן פותחים את הווליום עד הסוף , מצב זה מונע עיוותי סאונד כאשר השליטה על העצמה נעשית מהמיקסר
בניגוד למחשבות המוטעות פחות ווליום יותר שמירה על הרמקול , רמקול נהרס עקב מגבר חלש שמכניס את הרמקול לדיסטורשיין , לידיעה כללית המגברים הטובים בעולם מיוצרים עם כפתור הדלקה בלבד
לסיום , לפני הכיבוי יש לסגגור כפתור ווליום למינימום , שוב לשמור על פיקים ושאר מזיקים חשמליים
הקפדה על הכללים תבטיח לך רמקול ללא תקלות שנים רבות , בהצלחה
שאול נעים - הקול בנועם אורגניסט זמר , סאונדמן ואולפני הקלטה #smile
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 04 מרץ,09 01:56   
סלח לי אבל אתה טיפה מטעה פה.
המגברים הטובים בעולם, כמו למשל FP+ של לאב-גרופן או המאקרו-טק של קראון בתור דוגמא, מגיעים עם אחלה כפתורי גיין.
המגברים הטובים בעולם מגיעים גם עם מנגנון המונע מקפיצת המתח של ההדלקה מלהגיע אל מערכת הOUTPUT של המגבר.

כפתור העוצמה על המגבר מייצג את מערכת הכניסה ולא הגבר, וסמוך על יצרני המוגברים (על RCF לפחות, שמייצרים אחלה של מוגברים, שיצא לי לטלטל ולדחוף למקומות שמוגברים אחרים היו צועקים דיי) שיתאימו מגברים לרמקולים שלהם.

את כפתור הגיין אתה צריך לכוון קודם כל לפי שרשרת הגיין שלך, ולהתאים לטווח הדינמי של החומר המושמע.
הבא את המערכת למצב מכוייל מבחינת גיין ופיידרים, והתחל להרים את המגבר למצב של ווליום עבודה. אם אתה צופה טווח דינמי רחב, כמו הרכב בלי הרבה קומפרסורים, מורה שצווחת במיקרופון לתלמידים, שמור לך את המרווח המתאים לפני שנורת הפיק נדלקת:
אם נניח הפיק שלך הוא 10 דיבי מעל העוצמה הממוצעת שעוברת במערכת, כפתור הגיין צריך להיות 10 דיבי מתחת לנקודת הפיק, כשאתה משמיע דרך הרמקול חומר ממוצע.
הרעיון אומר, שאם אנחנו מגיעים לפיק (במגבר) עם החומר הממוצע, וצופים שיאים (בחומר המועבר) של X די.בי, אז עלינו לחזור מעט אחורה כדי לצאת מהקליפ במגבר, ואז לקחת אחורה את הגיין עוד X דיבי כדי שגם בבשיא שצפינו לא נגרום למגבר לעבור את שיא העוצמה בכניסה שלו.

אם אכן הייתה עוצמה "בדוקה" למיקום הכפתור, תאמין לי שיצרני המוגברים היו שמחים מאוד לוותר על הכפתור הזה ולחסוך עוד כמה שקלים בתכנון וייצור, ופחות פונקציה לבלבל את הלקוחות, אבל זה לא בדיוק ככה.
dli
הצטרף: 27 פבר' 09
הודעות: 11
כיול הוליום במוגברים
הודעה פורסם: שבת 21 מרץ,09 23:11   
סליחה לshaharv,
אני "ירוק" בתחום ולא כל כך הבנתי את דבריך,
מהם ה'פיקים'?

בנוסף, האם זה נכון שצריך לכוין את כל הרמקולים באותה צורה בדיוק, לשמירה על איזון?
תודה
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 22 מרץ,09 13:37   
פיקים הם שיאי העוצמה, תרגום זריז למילה PEAK.

אם הרמקולים אמורים לעבוד יחד כחלק ממערכת אחת, אז בד"כ הם אמורים להיות באותה העוצמה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון