תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 12:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
גישות במיקסוס תופים אקוסטיים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (360) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
גישות במיקסוס תופים אקוסטיים
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 16:23   
מיקס תופים אקוסטי הוא אחד הדברים שיש לגביו אינספור גישות וטכניקות עיבוד,
שמשתנות בהתאם לז'אנר, בהתאם לסאונד המבוקש, ובהתאם להסתכלות האישית של טכנאי המיקס.
הייתי שמח לשמוע על הטכניקות השונות שבהן אתם משתמשים בהפקות שלכם.

איך אתם ניגשים לתפקיד התופים במיקס?
באיזו דרך אתם משלבים את האלמנטים שבערוצים הנפרדים זה בתוך זה?
כיצד אתם יוצרים את האיזון הנכון בין הקלטות מקבילות של מספר מיקרופונים?
איזה אלמנטים תעבדו בנפרד? מה ייכנס לערוצי קבוצה? מה יקרה למאסטר?
מהם האפקטים הטוריים והמקביליים שישרתו אתכם בתהליך?
מהם השיקולים שלכם בעיצוב הדינמיקה והתוכן ההרמוני של כל הגלים ביחד, וכל אחד לחוד?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 19:03   
ציטוט:
בהתאם לסאונד המבוקש

אם תגדיר מהו הסאנד המבוקש בהחלט התשובה תהיה קלה וקצרה יותר.

התשובות לכל השאלות שלך נמצאות אי שם בחלל הלא נודע, אלא רק
במוחו של המפיק ו\או הטכנאי.

אני אישית מתחיל בבחירה נכונה של התופים, חיים או EZ כדוגמא ל VST.
הכיוון שלהם לא פחות חשוב, ואחרכך הנגן או המתכנת אחראי למה שמתקבל מבעד לרמקול.

מעבר לזה כל מה שאני יכול לנסות להגיד יהיה בגדר ירייה באפילה.
צריך לשמוע את חומר הגלם המוכן למיקס בכדי בכלל לנסות לכתוב לך על זה.
אם יש לך משהו להשמיע שאתה לא בטוח לגביו - זה הזמן להעלות לרשת #wink

הגישה שלי היא אוי לי אם יש לי גישה (או כמה גישות) נתונה למיקס ובטח של כלי כל כך מורכב כמו תופים.
מצטער ידידי, אבל עדיין לא מיקססתי סט תופים פעמיים באותה המידה\גישה.
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 19:32   
ציטוט:
אני אישית מתחיל בבחירה נכונה של התופים, חיים או EZ כדוגמא ל VST.
הכיוון שלהם לא פחות חשוב, ואחרכך הנגן או המתכנת אחראי למה שמתקבל מבעד לרמקול.

כשקראתי את זה הבנתי שכנראה לא הסברתי את עצמי כמו שצריך.
הכוונה היתה שלכל מה שאמרתי למעלה תהיה השפעה על איך אני אבחר למקסס את
התופים.

מה גם שבכלל לא התייחסנו לאיך אנחנו ניגש למיקס התופים ביחס לשאר הכלים?!
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 20:08   
ציטוט:
התשובות לכל השאלות שלך נמצאות אי שם בחלל הלא נודע, אלא רק במוחו של המפיק ו\או הטכנאי.


שים לב שאני לא שואל איך "נכון" למקסס תופים, אלא שואל איך אתה עושה זאת.
אני רוצה לדעת מה עובר במוח שלך כשאתה עובד כמפיק ו/או כטכנאי.

ציטוט:
עדיין לא מיקססתי סט תופים פעמיים באותה המידה\גישה


מצויין - זה אומר שיש לך כמה גישות לעניין, ובדיוק עליהן אני רוצה לשמוע.
תן דוגמא למקרה ספציפי אחד שבו מיקססת תופים, וספר על הדרך שבה עשית זאת.

ציטוט:
בכלל לא התייחסנו לאיך אנחנו ניגש למיקס התופים ביחס לשאר הכלים


וגם לא נתייחס, לפחות לא בשירשור הזה.
הנושא 'מיקסוס תופים' רחב מספיק גם כך, בוא נשמור על מיקוד.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 20:51   
קצת נדוש אבל הגישה שלי היא, בהנחה שיש לי את הזמן, לעבוד עם reference CDs מהתחלה:

אחרי הכיוון הראשוני של התופים והמיקרופונים, לבקש מהמתופף לנגן על הסט, תוך כדי להשוות את הסאונד לדיסקים שהבאנו בשביל רפרנס, לעצור מידי פעם ולעשות fine tuning לכיוון של התופים.

לשחק עם ההצבה של המיקרופונים (כאשר הטכנאי הראשי נמצא בקונטרול, המתופף מנגן על המערכת ומישהו נוסף מזיז את המיקרופונים), לפעמים גם בצורות קיצוניות על מנת להבין טוב יותר מה ההשפעה של "להזיז מיקרופון X לכיוון Y".

עיבוד דינמי לפני שנכנסים לעולם הדיגיטלי - קומפרסורים, גייטים ואי-קיו.
בקשר לקומפרסור וגייט היתרונות (והחסרונות) של שימוש בהם לפני ההמרה לדיגיטל אמורים להיות ברורים, בקשר לאי-קיו - זה נכון שאפשר לעשות את בשלב המיקס אבל אני מאמין שנגן מיומן מגיב לשינוי בסאונד, ואני תמיד מעדיף שהביצוע יתאים לסאונד של התופים.


אני לרוב לא מפחד "לחקות" סאונד תופים בגלל שזו הקלטה שיש בה כל-כך הרבה משתנים (חדר, תופים, שילוב של מיקרופונים וכו') אז לרוב הסאונד ייצא שונה בכל מקרה - אני מנסה לחקות אלמנטים מסויימים שאני אוהב מקטעי הרפרנס, ותוך כדי אני מנסה להתאים את עצמי למקור שאני עובד איתו.

בגדול המטרה שלי היא שלפני שמתחילים להקליט התופים נשמעים כבר טוב "כמעט כמו" ברפרנס (אני מתחשב בעובדה שהרפרנס עבר מיקס סופי ומאסטרינג, ואני מנסה להתעלם משאר הכלים כשאני מקשיב לסאונד תופים).


אני יודע ששאלת על שלב המיקס ואני עניתי על שלב ההקלטה, פשוט קצת קשה לי להפריד בין השניים כשמדובר בתופים חיים -
הקלטה גרועה של תופים פשוט אי-אפשר לתקן (וגם כשמתקנים במיקס, זה תמיד מבאס כשמקשיבים לזה אחר כך), ובגלל שזו הקלטה מסורבלת יחסית אז גם לרוב לא טורחים להקליט מחדש ומסתפקים בתוצאה בינונית.
שלב המיקס אצלי הוא יחסית פשוט -
1. סידור של לוולים באופן כללי
2. שליחה לגרופים שיאפשרו לי עבודה נוחה
3. איפה שצריך (אם בכלל) קומפרסור וגייט
4. אי-קיו - לרוב אני אחתוך הרבה תדרים על מנת ליצור הפרדה (בזמן ההקלטה אני יותר עדין עם חיתוכים, כי אני לא רוצה לאבד משהו שאני אצטרך אח"כ)
5. החלק הכי כייפי מבחינתי שכולל רה-אמפינג, חירוע של ערוצי send עם אפקטים כאלו או אחרים, וכל מה שהדימיון מאפשר (אבל בטוב טעם)
6. השוואה מול רפרנס, תיקונים - חוזר על זה עד שאני מרוצה, ואם לא צריך לסגור את המיקס ביום אחד, אז אני חוזר על השלב הזה אחרי כמה ימי מנוחה


אחרי כל מה שכתבתי אני גם חייב להתוודות - יצא לי לעשות כמה הקלטות תופים לא רעות בחיי, אבל עדיין לא יצא לי להקליט תופים חיים ולהיות מרוצה עד הגג (ורק כדי שנהיה ברורים - כשאני אומר "מרוצה עד הגג" זה אומר להשוות את ההקלטה לאלבומים שאני הכי מעריך מבחינת סאונד, ולהשמע לפחות טוב כמוהם).
_________________
My Space , Project Blue
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שני 22 יונ',09 21:35   
אוקיי הבנתי את הראש שלך.

באחת ההפקות שלי התבקשתי למקסס סט תופים שיישמע אגרסיבי, רוק דיי כבד.

הגישה שלי היא דיי פשוטה, ובמידה והחדר מצלצל אוקיי פלוס - היא קומפרסייה.
כמעט על גדר כמה שיותר יותר טוב, אבל לאו דוקא על המיקרופונים הבודדים אלא על מיקרופוני OH
והחדר, אם קיימים.
צריך להזהר עם EQ, בהיר מדי ואז המצילות חזקות ומציקות מדי, כהה מדי ואז הכל נהיה בוץ
בעיקר הסנייר והטומים, ותוף הרגל ישמע כמו טום רצפתי מכוון רע.

הקסם בתופים הוא ההחזרים, גם אם הם לא בחדר אופטימלי, ועל זה אני בונה במיקס.
מצד שני, יותר מדי חדר, פחות פוקוס ואני הרי מדבר על משהו אגרסיבי.

קמפרוס יתר בבודדים יבליט מאוד את הערוצים שזולגים.
רגל וסנייר אפשר לקמפרס דיי בכיף, ופה האוזן מחפשת משהו שמצד אחד
לא תחסל לגמרי את הדינמיקה ומצד שני תתן אופי אגרסיבי שללא קומפרסיה אי אפשר להשיג.
אם יש שימוש במיק תחתון בסנייר אז לרוב אני מנתב את העליון והתחתון לגרופ ושם מעבד את שניהם ביחד.
למרות שזה נשמע שזה אמור להיות הפוך, דווקא נמוכים 150 - 250 בתחתון
ומיד גבוה בסנייר עליון 2500-4000 עובדים יופי.
כל מה שמתחת ההדגש בתחתון אני חותך באלימות כדי להעלים את הקיק משם.

טומים - למעט תיקוני פאזה (ותמיד יש לפחות אחד מהם שמתהפך לו) אני כמעט ולא נוגע,
במיוחד אם הסט מכוון טוב.
צידוד אני עושה על פי איך שהם נקלטו ב OH.
מיקרופוני חדר יכולים להרוס צידוד טוב, צריך להזהר במיוחד אם ההצבה שלהם לא היתה סטריאופונית משהו.
שוב, טומים נשמעים מעולה מרחוק מבחינת הטונליות שלהם, אבל ההתקף שלהם מגיע מהמיק הקרוב.
כמעט כמעט תמיד אני מתחיל עם מיק OH חזק מדי, ומוצא שאני מנחית אותו יותר ויותר
ככל שהטומים מנוגנים חלש יותר.

מצילות - כמה שהן חזקות יותר במיקס, ככה קטן יותר יישמע הסט שלך.
HH אני מוציא לגמרי (אם יש עליו מיק) אם המתופף מנגן חזק מאוד.
אם אין מיק HH, אני אנסה לחתוך תדרים גבוהים שעזרו ל HH לחדור דרך הסנייר.

מצד שני, במיקס ממוצע תמיד הסנייר עמום יותר מאשר ה HH, כך שצריך
להשמר מלחתוך ל HH בבשר החי.

אם הסנייר אני אקמפרס מאוד מאוד אם אני רוצה אוברטונים ממנו.
קימפרוס יתר יכול לפעמים לתת לסנייר טונליות מיוחדת.
אתה הורס כמעט כל דינמיות שיש, אבל מקבל טון מיוחד.
עובד מצויין על סנייר כמו פיקולו, או סניירים לא עבים במיוחד.
אובר טון בסנייר עבה זו מכה....

זהו להפעם #smile
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שלישי 23 יונ',09 12:27   
מצויין! #thumbsup

ועכשיו, בואו ונהיה אפילו יותר ספציפיים.
המטרה של השירשור היא לשים דגש על הפרקטיקה, ולתאר טכניקות שבהן אתם משתמשים בפועל.
תארו את תהליך המיקסוס שלכם כפי שהוא מתרחש במציאות (או התרחש בעבר).

ציטוט:
שלב המיקס אצלי הוא יחסית פשוט -
1. סידור של לוולים באופן כללי


מאיזה אלמנטים אתה מתחיל? מה אתה שומר לסוף?

ציטוט:
שליחה לגרופים שיאפשרו לי עבודה נוחה


איזה אלמנטים תכניס לתוך גרופים, ולמה?

ציטוט:
איפה שצריך (אם בכלל) קומפרסור וגייט


באיזה מקרים אתה מגיע למסקנה שיש צורך באחד מהם,
וכיצד אתה משתמש במעבד האות כדי להשיג את התוצאה המבוקשת?

ציטוט:
לרוב אני אחתוך הרבה תדרים על מנת ליצור הפרדה


איזה תדרים תחתוך מאיזה אלמנט, ובאיזה אופן?

ציטוט:
חירוע של ערוצי send עם אפקטים כאלו או אחרים


באיזה אפקטים תשתמש? על מה תפעיל אותם?
האם תעבוד מול ערוצים בודדים, או על קבוצה שלמה?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
תומר אסולין
Act Compatible
הצטרף: 07 דצמ' 01
הודעות: 992
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 23 יונ',09 14:55   
כמו שנאמר פה לפני, מיקס תופים תלוי באופי ההפקה אז לכן אני אנסה לתת 2 או אולי 3 סוגי אופי שונים בגישה למיקס, התוצאה הסופית כמובן תמיד אבל תמיד תהיה תלוי באופי השיר וההפקה אבל לגבי המיקס לרוב הגישה למיקס תהיה זהה (לא דוגל בלהמציא את הגלגל כל פעם מחדש...רק לשפר את אחיזת הכביש שלו #biggrin )

בכל מיקס שאני מתחיל אני נוהג להוריד את כל הפיידרים ל 0 ולהתחיל משם כשהכלי הראשון שיפתח יהיה הבייס דראם

מיקס רוק הדוק (TIGHT) :

במידה ויש מיק פנימי ומיק חיצוני אז אני מבצע הפיכת פאזה ומחפש את האיזון הנכון ומשם שולח לגרופ שנקרא בייס דראם (אותו גרופ בהמשך ישלח לגרופ נוסף שיקרא "סט תופים" דההה #think )
על הגרופ אני מתחיל בטיפול של GATE בכדי להסיר זליגות לא רצויות שעשויות להתעצם בזמן הקומפרסיה.
גייט שמצאתי שעובד נהדר על תופים בקיובייס הוא למעשה הגייט של התוכנה עצמה, מוזיקלי מאוד וקל לעבודה)

ככלל מצאתי שבמרבית המיקרים בביס דראם קיים תדר בוץ באיזור ה 250 אותו אני מנחית עפ"י האוזן, מיד הבייס דראם מתחיל להתרכך ולהתפקס.
אם יש צורך אז אנחית מעט מהתדרים הגבוהים (לא פילטור מוחלט מאחר ויש אמלנטים בגבוהים כמו הביטר של הפדל שסביר להניח שארצה להוציא החוצה) וכמו כן מוסיף נמוכים באיזור ה 60 וכם באיזור ה 120 (תלוי בסורס שמגיע אלי)

עכשיו מגיע שלב הקומפרסיה שם אני אוהב קומפרסור עם ATACK מהיר בכדי לרכך ולעדן תדרים גבוהים שלא צריכים להיות דומיננטים בבייס דראם ו RELEASE ארוך בכדי להחזיק את הבייס דראם יציב ונטול נשימה.
את נקודת הסף אני קובע עפ"י האוזן בנקודה בה אני מתחיל להרגיש שהסאונד הטבעי של הבייס דראם הולך לאיבוד.

את כל התוצאה הזאת אני משתדל להביא במאסטר לרמה של כ מינוס 8 או אולי אפילו 10 דיבי (במידה ואני יודע שיש עוד הרבה כלים וערוצים שיצטרפו בהמשך המיקס, וזאת במטרה שלא להגיע לאמצע המיקס כשהמאסטר עמוס לעייפה והסאונד לחוץ ומגורען)

עכשיו סנייר....
שוב פעם פותח גרופ אליו אני שולח את הסנייר העליון והתחתון הופך פאזה בסנייר התחתון (לא חובה, אפשר גם להפוך בעליון) ומתחיל למצוא את נקודת האיזון בין המיק העליון לתחתון כשמראששששש אני חותך כל דבר מתחת ל 500 בסנייר התחתון שכן משם אני רוצה לקבל רק את הרשת)

ב INSERT הראשון של הגרופ שיצרתי אני אכניס GATE (שוב פעם החביב עלי ביותר הוא ה GATE של הקיובייס) ולאחריו אתחיל לטפל באיקיו כשכאן אני אומר מראש שאין נוסחאת קסם, חיתוך התדרים או הגברתם תלוי אך ורק באיכות ההקלטה וצבע הסאונד אותו אני מקבל.
צריך לזכור תמיד שהמטרה היא לקבל סאונד הדוק מאוד שיתאים לאופי של רוק אמריקאי, אני אוהב לדמיין את סאונד הסנייר כמו סאונד של הצלפה בעור מתוח שמרעידה את חלקיקי העץ או המתחת שמסביב ולשם כך אני משתמש בקומפרסור מאוד מסויים שנותן לי את התוצאה הזאת כשהפעם ה ATACK בינוני בכדי לא לסרס לחלוטין את התדרים הגבוהים וה RELEASE קצר וזאת בכדי למעוך רק את המכה הראשונית ולתת לסנייר לחיות ולהדהד.
אני מאזן בין עוצמת הבייס דראם לסנייר כשהסנייר יהיה נמוך במקצת מהתוצאה הראשונה שכן לאחר שליחה לריוורב עוצמת הסנייר תעלה.

כעת עוברים למיקרופון של ההייאט שם בלי לחשוב בכלל אני חותך נמוכים ככל האפשר (שוב תלוי באופי ההפקה..רוצים הייאט כבד? רוצים הייאט חותך ודק? רק לבקש והשף יבשל #smile )
אגב...לרובבבב אני לא אשתמש בשום עיבוד דינמי על עוצמת ההייאט שכן למדתי שמתופף טוב יכול לתת חיים להייאט עם דינמיקה נכונה ומי אני שיהרוס לו את יכולת ההבעה הזאת עם קומפרסיה?
בצידוד אני אשלח את ההייאט שמאלה (אני אוהב לנקוט בגישת ה DRUMMER'S VIEW בה הצידוד מתבצע כביכול כפי שהמתופף רואה את הסט....הייאט משמאל FLOOR TOM מימין וכו') ואת ערוץ ההייאט אשלח לגרופ של הסט תופים

עכשיו עוברים לטאמטאמים כששוב אני פותח GROUP שנקרא......יפה, ניחשתם נכונה "TOMS" (ולא זה לא קיצור של TOMER'S #biggrin )

HIGH TOM יקבל טיפול חיתוך של 250 כמו הבייסדראם בכדי להעיף בוץ מיותר וכנ"ל גם לגבי ה MID TOM במידה ויש כזה, ב FLOOR לרוב אני לא אעשה כזה חיתוך מאחר ושם ה FLOOR מהדהד יפה אבל שוב...EQ תלוי בסורס שמגיע מהאולפן ובאופי ההפקה !
הפעם אני משתדל שלא לבצע GATE אלא ממש לערוך החוצה את הקטעים הלא מנוגנים וזאת בכדי לא לפגוע בדינמיקה של מעברי הטאמים.
צידוד נעשה כמו שאמרתי בתפיסת ה DRUMMER'S VIEW

כעת נעבור ל OVERHEADS אותם אני שולח לגרופ OVERHEADS שינותב בהמשך לגרופ התופים ושם אני מבצע חיתוך נמוכים אגרסיבי מאחר ואלו חיים מהמקור הישיר של התופים ובהמשך גם קצת ממיקרופון החדר.
צידוד LEFT RIGHT עד הסוף ואז בסולו איזון עוצמות בין 2 המיקרופון ואם דרוש טיפול EQ נוסף אז כמובן גם זה נעשה...שוב משתדל שלא לקמפרס בכדי לא לקבל מצילות נושמות, צריך להקפיד שבזמן ההקלטה לא להקליט OVERHEADS בעוצמות חזקות ולמקם את המיקרופונים בגובה רב ככל האפשר מהמצילות)
לאחר שעוצמות המיקרופונים מאוזנות אני עושה לינק בין 2 הערוצים ומאזן בהתאם למיקס של שאר הערוצים
כעת כבר יש לנו סט חי יותר ונושם כמו שצריך

במידה והסט הוקלט בחדר מגניב ויש לנו את החדר אז מוציאים את החדר באותה דרך שבה הוצאנו את ה OVER HEADS רק שהפעם חיתוך הנמוכים יהיה פחות אגרסיבי ושוב מחפשים את האיזון הכללי, צריך תמיד לזכור שלאחר שמתווספים לנו כלים נוספים יהיו פרטים שאהבנו שילכו מעט לאיבוד ולכן אם אהבתם משהו בחדר ניתן להקצין אותו במעט אך שוב ללא הגזמה !

כעת האיזון הכללי יהיה שהמקור הישיר יהיה הדומיננטי וה OVER HEADS יחד עם החדר יתנו לנו את ההשלמה הראשונית

מכאן עוברים לשלב הבא..REVERB

ישנם סוגים רבים של ריוורבים ולכן לא נפתח דיון על מה אני מעדיף ומה אחר מעדיף מאחר וזהו דיון סרק על ענייני טעם וריח ולא על עניינים של גישות מיקס

בעקרון לסנייר אני אשתמש ב PLATE עם GATE במידה ואני רוצה סנייר מתופץ או ב HALL במידה וארצה סנייר עם זנב ארוך ויפה
את דעיכת זנב הריוורב נקבע עפ"י קצב השיר, הזנב של הסנייר צריך לדעוך לחלוטין עד למכת הבייסדראם הבאה וזאת בכדי לא ליצור שלולית ריוורב שמתוכה בוקעים התופים

כעת ניתן גם לפתוח ריוורב ROOM במידה ויש מכשיר קונבולושיין מגניב עם חדר טוב ולשם לשלוח את גרופ התופים הכללי בעדינות וזאת רק בכדי לתבל במעט את הסט בתבלין מסכם שנותן את הגוון הכללי

אגב...ברוב המיקרים אני גם אשתמש בקומפרסור על ערוץ הגרופ של התופים

זהו...מכאן והלאה התוצאה תלויה במיומנות הנגן / הטכנאי / המפיק ועוד 1001 פרמטרים אחרים

אשוב עם הגישה הבאה מיד אחרי מבזק החדשות של השעה 16:00

ביי בנתיים

תומר
_________________
תומר אסולין, מפיק מוזיקה&סאונד | 052.2888002 | www.atomer.co.il
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שלישי 23 יונ',09 15:59   
אז ככה ...

----

מאיזה אלמנטים אתה מתחיל? מה אתה שומר לסוף?

הסדר (בדרך כלל) הוא: קיק, סנר, טומ-טומים, היי-האט, אובר-הד(ס), חדר (אם יש)

----

איזה אלמנטים תכניס לתוך גרופים, ולמה?

לרוב אני מוצא את עצמי עושה סידור בסיסי כזה:
* סנר + קיק מעובדים לתוך גרופ Kick+Snr - אם אני מוסיף קומפרסיה בשביל צבע או saturator אני רוצה שלקיק ולסנר יהיה את אותו צבע.
* אובר-הדס (לפעמים אני אכניס לפה גם את ההיי-האט, במידה וזה מתאים) לגרופ Cymbals - הרעיון הוא לעבד את אובר-הד ימין ואובר-הד שמאל ביחד, ואת הצבע של כל המצילות במערכת ביחד.
* שני הגרופים שהזכרתי הולכים לגרופ Drums

במצב הזה יש לי פיידר אחד בשביל קיק+סנר ופיידר אחד בשביל מצילות מה שמחלק לי את רוב הסט לשני ערוצים.
הסיבה שאני פיתחתי את דרך העבודה הזו היא בגלל שברוב השירים שיצא להקליט להם תופים (1) הטומ-טומים לא נינגנו באופן רציף לאורך השיר, אז אני לא "מחשיב אותם מספיק" בשביל לתת להם גרופ משלהם (2) הקצב נשלט באופן מאוד ברור על ידי קיק+סנר שלרוב עוברים עיבוד בשביל קצת "לתת בראש"

----

(איפה שצריך (אם בכלל) קומפרסור וגייט) באיזה מקרים אתה מגיע למסקנה שיש צורך באחד מהם,
וכיצד אתה משתמש במעבד האות כדי להשיג את התוצאה המבוקשת?

אין לי הרבה מה להוסיף למה שכתבו מעליי.
המטרה היא להגיע לרצת ה"פאנצ'יות" שאני מחפש, אבל באמת שקצת קשה לי להסביר את זה במילים.

----

איזה תדרים תחתוך מאיזה אלמנט, ובאיזה אופן?

עוד פעם, אין לי הרבה מה להוסיף למה שכתבו מעליי.
באופן כללי המטרות הן:
* לחתוך נמוכים מאיפה שלא צריך - מצילות, סנר, חדר
* לחתוך גבוהים איפה שלא צריך - קיק, לפעמים טום-טומים (במצבים שאני רוצה לשמוע יותר hit ופחות pitch)
* "לנקות בוץ" - זה לא בדיוק חיתוך תדרים, אבל הנמכה של תדרים באיזור הלוא-מיד בערוצים כגון קיק או טומ-טומים בשביל לקבל סאונד יותר "נקי" (בבקשה אל תבקש ממני להגדיר לך פורמלית מה זה אומר "סאונד נקי" #nene )

----

באיזה אפקטים תשתמש? על מה תפעיל אותם?
האם תעבוד מול ערוצים בודדים, או על קבוצה שלמה?


הנה כמה דברים שיצא לי לעשות עד היום:
* שליחה של אובר-הדים וחדר לערוץ עם פלאנג'ר/פייזר קיצוני
* שליחה של (1) כל הסט (2) קיק+סנר+טומ-טומים דרך (1) מגבר גיטרה+מיקרופון (2) מדמה מגברים
* ניו-יורק דראמס - אתה יודע מה זה, כי אתה לימדת אותי איך קוראים לטריק הזה לא מזמן #thankyou
* קיק+סנר דרך דיסטורשן ו/או פילטר ו/או דיליי כשירשורים שונים של אפקטים ייתנו תוצאה שונה

זה מה שעולה לי לראש כרגע, לא משהו יותר מידי אקזוטי.
בחלק הזה לרוב אני מציב לעצמי מעט מאוד חוקים, אבל יש חוק אחד מאוד חשוב - לשמור על טוב-טעם ולא להרוס את הסאונד של המערכת (אלא אם כן זה מה שאני מחפש #smile ).
הערוצים המחורעים (באופן דומה להכפלת שירה) נשמעים מאוד מאוד מגניב בזמן המיקס אבל אם לא נזהרים איתם הם פשוט יכולים להרוס את כל האיזון והסאונד של התופים.
_________________
My Space , Project Blue
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1204
אחלה שירשור!
הודעה פורסם: רביעי 24 יונ',09 01:20   
אני עברתי כמה גילגולים, בגלגול הנוכחי זה הולך בערך ככה (נגיד בשיר רוק קצבי כלשהו):

קיק - גייט\אקספנדר, קומפרסיה, אי קיו בד"כ. מנסה להגדיר את הגבול הנמוך (תדר) של הסט, ואת כמות ה ATTACK של הקיק. חור בתדרי האמצע מתבקש ברוב המקרים.

אוברהדס - קומפרסיה ואיקיו - כאן נפטר בעזרת פילטר מנמוכים שממסכים על הקיק. גם מנסה להגדיר את הגבול הגבוה (תדר) של הסט. מנסה גם להיפטר מסאונד "פחי" אם הוא קיים ולהשאיר גבוהים יחסית חלקים. כאן תהיה משמעות רבה לאיכות ההקלטה.

בשלב הזה בד"כ יש לי סט שמצלצל פחות או יותר קרוב למה שהוא יהיה בסוף (אלא אם כן האוברהדס מוקלטים ממש רע).

ממשיך הלאה - סנייר - גייט\אקספנדר, קומפרסיה, איקיו. בד"כ להדגיש את ה ATTACK (במקרה כנ"ל).
פעם הייתי פריק של סנייר תחתון, היום קצת פחות. רק אם אני לא מצליח להוציא מה שצריך מהעליון (כלומר המיקרופון העליון משמיע סאונד אטום וחסר ATTACK) אני אנסה להוסיף גם את התחתון.

הייהאט - ברוב המקרים הוא בא לי טוב מהאוברהדס. אם לא - מביא אותו עם פילטר שמנקה ממנו את כל הבוץ.

טמטמים - גייט\אקספנדר, קומפרסיה, איקיו בנפרד אלא אם אין זמן (מה שברוב המקרים קורה) אז אני שולח לגרופ טמטמים ועושה את העיבוד על הגרופ. מנסה להוציא את ה ATTACK, ואת הצבע של הטמטמים וגם את הגוף (נמוכים). גם כאן לרוב יתבקש חור בתדרי האמצע..

אם יש מיקרופון חדר בשלב הזה אני אבחן מה הוא מוסיף.

כל זה הולך לגרופ תופים, לרוב יהיה עוד גרופ מיועד ל PARALLEL COMPRSSION (רוקנרול)

ריוורב - סביר להניח שיהיו שניים. אחד אמביינט\חדר קצר (עד 700 מ"ש) על רוב הסט במינונים שונים והשני סוג של פלטה על הסנייר והטמטמים קצת יותר ארוך (לפי הקצב של השיר). לפעמים יספיק רק הראשון.

אם יש וצריך אני אשתמש בפלאגינס צובעים כמו MASSEY TAPEHEAD או MCDSP AC2 האמת על רוב הסט במינונים שונים.

דבר חשוב שלמדתי דווקא בתקופות האחרונות ולא ייחסתי לו חשיבות קודם - כיוון ה RELEASE של הגייטים והקומפרסורים כמו זנבות ריוורב (יותר ארוכים מחדר או אמביינט) לפי הקצב של השיר.

ברור שכל טיפול יעשה בהתאם לחומר המוקלט ולמוזיקה (כמו שמישהו מגדולי חכמי הפורום אמר כאן "לא להוסיף מלח ופלפל לאוכל לפני שטעמת") אבל לצערי עוד לא יצר לי להיתקל בהקלטת תופים אקוסטיים שלא דרשה שום עיבוד בזמן המיקס. ככל שההקלטה יותר טובה העיבוד הנדרש יהיה פחות קיצוני.

כיף לראות איך אחרים עובדים וללמוד עוד משהו חדש או שניים #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון