תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 03:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תמחור עבור הלחנה ומלל
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (65) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5208
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 02:41   
אילן, אני לא מכיר הרבה כותבים, אבל אתה מאמין שיכול היה לבוא מישהו ככה סתם מהרחוב אל מישהו מכותבי הטקסטים הטובים בארץ ולבקש מהם טקסט? בלי הבטחה מינימלית למכירות וביצועים מאושרי אקו"ם?
אתה היית מוכן לעשות כזה דבר? לתת את מיטב עבודתך למישהו שלא בטוח שידווח על כל הופעותיו? למישהו שסביר להניח מנסה להתעשר על חשבונך?
אני מבדיל כמובן בין כתיבה עבור מכרים, חברים ואומנים מוערכים ע"י הכותב, אבל לא צריך להתרפס בפני כל כריש

וגם לגבי הקלטה חדשה, חומר שכבר יצא לאור ורשום באקו"ם מחייב אישור שלהם, בדיוק כמו שביצוע של יצירה חדשה צריך להיות רשום באקו"ם. יותר למטרות מעקב מאחר ואכן אין להם אפשרות לסרב, כל עוד היצירה כבר פורסמה בעבר.
  mekayten  
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 08
הודעות: 177
מיקום: israel
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 02:47   
טוב, נו...
רק בגלל הלחץ החברתי של כוווולם ובעיקר של nirm שביקש שוב ושוב, אני נעתר לבקשה...

להלן 3 שירים מהבאסטה, מבין הקלילים והקליטים מהארסנל הנוכחי, לדעתי:
פתאום כוכב
הישארי
למות עלייך
(השתדלתי לא לשבץ כאן שירים בפורמט 'אהבה xxxx' כמו שתומר התלונן עליו... #smile )

רק בטרם תאזינו קחו בחשבון ש:
1. ההקלטה ביתית וברמה טכנית נמוכה כולל מיקס, אקוסטיקה, קפה זול ומים מעופשים - אלו התנאים. sorry.
2. אני מנגן על כל הכלים, ויש גבול כמה כשרון יש לבנאדם אחד על שלל כלים.
3. אני גם שר, אז בכלל הפעם הרחקתי לכת...
4. נגזר מ-3: אני לא אמור לבצע את השיר, בסופו של דבר, אז להתייחס בסלחנות לביצוע הווקאלי.
5. לסיכום כל הנ"ל: זה בסך הכל הקלטות להתרשמות בלבד.
6. השיר האחרון ('למות עלייך') זה שיר-דבק מקצועי. על אחריותכם.
7. הערות, הארות, תשבוחות, קטילות וכיו"ב יתקבלו בברכה.
8. היה לי עוד משהו, אבל שכחתי.
9. ואתם רואים - גם תימני יכול להתנצל ב-9 סעיפים כמו פולני. אנחנו כנראה כבר הדור שספג את כל התכונות של כל העדות...
10. אם הגעת לסעיף הזה - יש לך כושר ספיגה מעורר כבוד.

טנק יו,
דורון.
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1090
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 03:24   
אני חייב לומר שאני גדלתי על המוסיקה המזרחית (האמיתית ולא מה שיש היום ברדיו וכו) ואת "פתאום כוכב" בכלל לא הייתי שולח או נותן לזמר "מזרחית" או "פופ אתני" לקלקל...
ספציפית השיר הזה שייך לז'אנר אחר והייתי מחפש מישהו עם קול אנרגטי אחר (יותר לכיוון דוד דאור או משהו כזה).

לגבי שאר השירים - לא הסיגנון שלי , אמנם הם עם יותר נגיעה מה"מזרחית" הישנה האמיתית אבל עדיין במעטפת של פופ להמונים.

רק לרקע כללי (ובקשר למה שמיקו השני רשם).
אני גם מעדות המזרח, גדלתי בבית שהמוסיקה המזרחית היתה במערכת, היום, הורי עדיין שומעים את אותה המוסיקה אך לא תראה אלבומים של הזמרים החדשים, מבחינתם זאת פשוט "תת-רמה" , הם מחפשים את המזרחית האותנטית דווקא בעמים אחרים \ארצות אחרות ששם אפשר באמת לומר על המוסיקה שהיא נכתבה ע"י מוסיקאים ולא על ידי אנשי פופ.

היום אני מעדיף לנגן ולשמוע משהו אחר לחלוטין - כנ"ל שאר חברי הלהקה שהם "מעדות המזרח" וגדלו על המוסיקה ה"מזרחית" , אני מניח שבסופו של דבר פנינו למוסיקה אחרת ואף אחד מאיתנו היום לא שומע מזרחית בגלל אותה הסיבה - מה שיש היום זה פשוט לא זה...
_________________
https://open.spotify.com/artist/2QUxHMmUkxCiCcQdzHWFu4?si=81uRFG9TTumKRDxKSIFmpg
  mekayten  
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 08
הודעות: 177
מיקום: israel
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 04:09   
תודה על התגובה, miko (האחרון), ואני מעריך את הכנות.

רק תרשה לי שורה אחת של תירוצים והתפתלויות מצידי:
אלו לא ה-the best, אלא הקלילים ביותר, אלו שיהיה קל להחדיר לאוזן בשמיעה ראשונה.

אתה צודק מאוד לגבי השירים המזרחיים 'של פעם'. השינוי שהזמר המזרחי עבר הוא מאוד בולט ואפילו כואב.
תשמע שוב את השירים של שימי תבורי, למשל. כן, צחקנו על העיניים, הקול המיוחד-מדי והמתגלגל שלו, אבל, דאחילק - מעבר לצבע הקול שלו וליכולת הווקאלית שלו (כן, תודו...), מישהו בכלל שם לב לעיבודים העשירים והמדהימים שמאחוריו? 'תני לי את הלב', 'אתמול היית שונה'. כנ"ל לגבי זוהר ארגוב - 'בדד', 'כמו שיכור' וכד'.
זמרים גדולים באמת ומאחוריהם אורקסטרה עשירה עם עיבוד שלא מבייש אף קומפוזיטור רציני.

אבל מה, הם היו כוכבים שנצצו בתקופה שהיה קל ללעוג ל-ע' ו-ח' שלהם, שהמילים נחשבו תת רמה. זו היתה האווירה, וכך נוצרה אז התהום והחייץ הברור בזמר הישראלי בין ה'ישראלי' לבין ה'מזרחי' שהתווה קו הפרדה ברור שהלך ונפער, לצערנו.

לדעתי הבעיה של ה'איכות' של השירים העכשוויים שמועלית בדיון כאן (שהיא נכונה, לדעתי), היא שהאומנים המבצעים, שגוררים איתם את היוצרים, חושבים יותר מדי 'תעשייתי' ו-'פאסט-פוד', ובכך מספקים סחורה פחות איכותית.
למה אני מתכוון? כפי שתיארתי מקודם, במשך שנים התגבשה התודעה שהזמר המזרחי נחות ברמת הלחנים ובעיקר במילים, וכך כשבא היום אומן ורוצה לעשות להיט, הוא מבין, בטעות, שאין להכביד על הקהל שלו במילים גבוהות, במשפטים מעניינים, במטאפורות וכד', ובעיקר שהלחן יהיה קליט ברמה של רחוב סומסום - וכאן קבור הכלב (שזה לא שיר מזרחי בכלל).
מי לאחרונה עיין במילים של אביהו מדינה + זוהר ארגוב ושאר היוצרים מהתקופה הנ"ל?
'בדד כמו השמש אנדודה', המילים של 'ים של דמעות' - לא ביאליק, אבל לא טקסט מטופש, ולמרות זאת - אנשים שרים את המילים עם האומן ותאמינו או לא - מבינים את המילים, הכוונות והמטאפורות.... וואלה... אז מה?! הקהל בכל זאת לא סתום ומבין גם עברית רהוטה, ועוד אוהב את זה...?

ואתם יודעים מה, אנחנו (כולנו, אני לא מדבר ב-'אתם' ו-'הם') לא צריכים לייבב על השוני והמגדריות הבולטת.
זה קורה כמעט בכל מקום בעולם.
בארה"ב למשל יש בבירור מוסיקה של שחורים ומוסיקה של לבנים, ואוי ואבוי לשחור שישמע heavy metal או ללבן שישמע ראפ. הוא נידון לסקילה...
אז בסך הכל ז'אנר מוסיקלי הוא גם זהות אתנית והרגשת שייכות טיבעית. לא צריך לעשות מזה פילוסופיה שלימה ולא צריך להכריח את מוסקוביץ לשמוע את המוסיקה של בוזגלו.

אני כבר כועס על עצמי שנגררתי למרות שהתלוננתי שהדיון גולש למחוזות שלא רציתי, אבל הייתי חייב, sorry...
יאללה, לחזור לדיון המקורי.
אם לא - אני מבטל את ההגרלה של החולצות!

דורון.
nirm123
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 02
הודעות: 491
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 08:49   
ציטוט:
בארה"ב למשל יש בבירור מוסיקה של שחורים ומוסיקה של לבנים, ואוי ואבוי לשחור שישמע heavy metal או ללבן שישמע ראפ

הסיבה העיקרית שראפ והיפ הופ הפכו להיות המיינסטרים והמוזיקה המצליחה ביותר בארה"ב מאמצע שנות ה-90 ואילך היה כיוון שהקהל הלבן למד לקבל, לאהוב ולקנות אותה.
מעבר לזה, לא רק הקהל, יש ראפרים בולטים (ביסטי בויס, אמינם) שהם לבנים.
הייתי כמה פעמים בארה"ב - ילדים ונערים לבנים חולים על היפ הופ, הרבה מאמצים גם את תנועות הידיים, את האופנה - הם חיים היפ הופ - דווקא נתת מבלי משים דוגמא הפוכה ממה שהתכוונת אליה.
הרשה לי לצטט את המשורר אמינם :

I was
Like, f.....k it, until I met Dre, the only one to look past, gave me a chance, and I lit a fire up
Under his ass, helped him get back to the top, every fan black that I got, was probably his in
Exchange for every white fan that he's got, like damn, we just swapped

רוצה עוד דוגמאות ?
הרוק והבלוז צמחו מאמנים שחורים ואומצו חזק מאוד על ידי אמנים לבנים - הנה דוגמא לסגנון המוזיקה אולי הבולט ביותר של המאה ה20 - שהתחיל בכך שאמנים שחורים ניגנו מוזיקה שלבנים לא הסכימו לשמוע ונגמר בזה שרוב האנשים שניגנו את המוזיקה הזו בסוף המאה, היו אמנים לבנים.

אגב, היום מוסקוביץ שלך - מאוד יכול להיות שאביו הוא מוסקוביץ אבל אמו היא בוזגלו (אני מכיר הרבה אנשים כאלה) - נו, אז מה "מותר" לו לשמוע ?
אתה מדבר על שונות ומנסה להצדיק תופעה שלא קיימת באמצעות שונות, מדוע שלא נדבר על דמיון, ועל איך אנשים שונים מתרבויות שונות יכולים להנות מדברים דומים ? איך כל אחד יכול לקחת מהאחר וליצור ערבוביה ? על טעם אקלקטי במקום הומוגני וחד גווני - זו לא תיאוריה, זה מה שקורה כאן מול עיניך בישראל. וראית אנשים ממוצא מזרחי בשרשרת מביעים את טעמם המוזיקלי - שהוא מאוד שונה מהסטריאוטיפ שניסית לשרטט. זה מעצבן אה, מדביקים סטריאוטיפים לאנשים אבל הם תמיד מוצאים דרך להימלט מהם...
_________________
די נכון.
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
מקייטן הקשבתי לשירים
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 08:58   
אני חושב ש"למות עלייך" יתאים לגל החדש הזה של ליאור נרקיס, אני אפילו רואה את הקליפ הדבילי שהוא יעשה לזה #smile
השירים טובים לטעמי אבל יש בהם מן גוון ישן שכזה... שקצת לא מתאים לאוירה של היום או של הזמרים החדשים לדעתי.
אבל עדיין אלו שירים טובים ואין לך מה לוותר. בהצלחה #thumbsup
_________________
פייסבוק
Evish
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 915
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 09:36   
ציטוט:
אילן, אני לא מכיר הרבה כותבים, אבל אתה מאמין שיכול היה לבוא מישהו ככה סתם מהרחוב אל מישהו מכותבי הטקסטים הטובים בארץ ולבקש מהם טקסט? בלי הבטחה מינימלית למכירות וביצועים מאושרי אקו"ם?
אתה היית מוכן לעשות כזה דבר? לתת את מיטב עבודתך למישהו שלא בטוח שידווח על כל הופעותיו? למישהו שסביר להניח מנסה להתעשר על חשבונך?
אני מבדיל כמובן בין כתיבה עבור מכרים, חברים ואומנים מוערכים ע"י הכותב, אבל לא צריך להתרפס בפני כל כריש

שחר, אני לא מבין איך זה קשור למה שאמרתי, להיפך ואני מצטט את עצמי:
ציטוט:
נסכם זאת כך שברגע שהיוצר והמבצע הם "באותה ליגה" או שהמבצע בליגה גבוהה יותר - לא מקובל לשלם על לחן.
אבל אם הזמר הוא "דג" או שאיך שקוראים לזה היום, אז לוקחים ממנו כסף וגם מוכרים לו כמה אשליות בדרך.


ברור שלמי ש"בא מהרחוב" אבדוק טוב את העניין. אם הוא טוב וראוי בעיני ואם אני חש שהוא רציני בכוונותיו, אז אולי בכל זאת אכתוב לו, ואם הוא לא - אז לא אכתוב לו
(ואני לא מדבר על עיבוד, זה סיפור אחר) - בכל מקרה לא אקח תשלום על הלחן.

כמו שאמרתי קודם, מכיוון שלחן הוא סוג של נכס שיכול להניב פירות בהמשך, אז זה בעצם כמו שותפות עסקית שאני תורם את הטלנט והמבצע משקיע את הכסף בהפקת השיר והוצאתו לאור - ואם זה מצליח שנינו מרויחים ואם זה נכשל שנינו מפסידים (כמו בכל עסק) רק שאני מפסיד פחות, כי השיר נשאר שלי ואני יכול לעשות בו שימוש כלשהו בעתיד.

כל האמור לא חל על עיבוד שהוא יותר עבודה "מקצועית" שיש בה רווח קטן מאוד מתמלוגים שגם הוא תלוי ברצון הטוב של המלחין ובאישורו - ובכל שימוש עתידי בשיר המעבד המקורי לא מקבל גם את המעט הזה. על כן יש מקום לשכר על עבודה זו.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
evish
Supporter
הצטרף: 02 אוג' 05
הודעות: 3440
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 09:47   
וירץ
בהמשך לשיחתינו רציתי לשאול אותך עוד שאלה בתקוה שתדע את התשובה עליה.
אם אחד השירים שכתבתי הולך לפרסומת כלשהי ובעלי הקמפיין רוצים את המאסטר הספציפי שבוצע על ידי זמר מסויים.
אז מול מי העסקה ? מול הכותב שזה אני או מול בעל המאסטר שזה מי שהשקיע את הכסף בייצור ההקלטה?
_________________
פייסבוק
Evish
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 915
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 09:57   
ציטוט:
אם אחד השירים שכתבתי הולך לפרסומת כלשהי ובעלי הקמפיין רוצים את המאסטר הספציפי שבוצע על ידי זמר מסויים.
אז מול מי העסקה ? מול הכותב שזה אני או מול בעל המאסטר שזה מי שהשקיע את הכסף בייצור ההקלטה?


במקרה זה גם עם היוצרים וגם עם בעל המסטר.
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
ogeva
Act Compatible
הצטרף: 15 אפר' 06
הודעות: 1213
מיקום: כפר סבא
הודעה פורסם: שלישי 17 נוב',09 10:06   
מותר גם לקחת שיר לפרסומת בלי כל בקשת רשות?
הרי פה הרווחים הפוטנציאליים מהנכס שלך עשויים להיות עצומים ובלי פרופורציה לכמות ההשמעות.
כמו כן יש פה שימוש במוניטין שלך/של הלחן שלך למיתוג החברה וכו'... כלומר יש פה עוד שכבות של שימוש בלחן/מילים מעבר ל"סתם" השמעה לשם הנאה מהיצירה.
מה לגבי הקלטת קאבר של שיר, והפצתו בחינם באמצעים דיגיטליים - אם זה סתם יוטיוב או מייספייס, ואם באמצעים אחרים?
הרי כאן אין מאיפה לקחת תמלוגים. האם זה פשוט לא חוקי?
_________________
אורן
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   הבא
עמוד 6 מתוך 7

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון