תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 06:25
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  DJ-Hayumi  
הצטרף: 16 נוב' 01
הודעות: 60
שאלה על מוניטורים, וסאונד...
הודעה פורסם: רביעי 31 יול',02 06:36   
יש לי כמה שאלות בקשר למוניטורים..

1)
מה ההבדל בין מוניטור לכל רמקול רגיל .. ממה בנוי המוניטור בשוני לרמקול, שגורם לו הוציא "צליל נקי".

2)
מהם המחירים של מוניטור ממוצע, ומהם ההבדלים בין מוניטורים שונים..

בתודה
רועי
#thumbsup
sesil b
הצטרף: 27 ינו' 02
הודעות: 110
הודעה פורסם: רביעי 31 יול',02 14:24   
ההבדל העיקרי בין מוניטור לרמקול רגיל הוא שהמוניטור נותן צליל "שטוח" צליל שאיתו תוכל לבצע מיקס נכון (בעזרת מיקסרקונסולה)היינו איקיו
במוניטור שמים גם יותר דגש על תחום תדרים מה שמחזיר אותנו לאי קיו כדי לבצע אי קיו נכון בעל תוצאות טובות צריך מוניטור בעל תחום תדרים רחב

מוניטור יכול להיות או אקטיבי שזה אומר שיש לו מגבר משלו והוא איננו מתחבר להגברה או פסיבי שכשמו כן הוא ללא מגבר וזקוק להגברה.
בד"כ האקטיבים עולים יותר כסף
לדעתי עדיף אקטיבים כי לכל מוניטור מגבר משלו עם ההספק הדרוש לו
לגבי סוגים יש המון סוגים חלקם יקרים בטירוף(כמו המוניטורים של mackie)
לי יש את behringer truth ואני מאד מאד מרוצה מהם אך גם הם קצת יקרים(5900 ש"ח אם אני לא טועה)ישנם גם את הסידרה של event וגם ה tanoy revel שהם די זולים בקיצור צא מהבית ותתחיל להיסתובב ולישמוע....

בהצלחה
#clap #clap #clap
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 31 יול',02 15:22   
כמה עובדות על מוניטור אקטיבי מול מוניטור פסיבי:
1. מוניטור אקטיבי תמיד יהיה יותר יקר ממוניטור פאסיבי מאותו הסוג
2. לא תמיד מוניטור אקטיבי עדיף על מוניטור פסיבי
3. "קשר האיכות" בין המגבר המובנה לרמקול הוא אקט שיווקי גרידא
4. יצרן רמקול טוב הוא לא בהכרח יצרן מגבר טוב
5. יצרן מגבר טוב הוא לא בהכרח יצרן רמקול טוב
6. מגברים כדוגמת Class עדיפים על מרבית המגברים הפנימיים
7. יקר וזול יחסיים לקונה
8. טוב ורע יחסיים לקונה
9. מספיק טוב הוא בדרך כלל רע
10. מספרים ארבע ספרתיים הם לא יקרים בטירוף
11. גם מספרים חמש ספרתיים הם לא יקרים בטירוף, הם סתם יקרים. יש יותר ויש פחות.
12. YMMV


_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
It's the ear, not the gear
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 31 יול',02 16:31   
ציטוט:

בתאריך 2002-07-31 08:24, sesil b כתב:
ההבדל העיקרי בין מוניטור לרמקול רגיל הוא שהמוניטור נותן צליל "שטוח" צליל שאיתו תוכל לבצע מיקס נכון (בעזרת מיקסרקונסולה)היינו איקיו
במוניטור שמים גם יותר דגש על תחום תדרים מה שמחזיר אותנו לאי קיו כדי לבצע אי קיו נכון בעל תוצאות טובות צריך מוניטור בעל תחום תדרים רחב

מוניטור יכול להיות או אקטיבי שזה אומר שיש לו מגבר משלו והוא איננו מתחבר להגברה או פסיבי שכשמו כן הוא ללא מגבר וזקוק להגברה.
בד"כ האקטיבים עולים יותר כסף
לדעתי עדיף אקטיבים כי לכל מוניטור מגבר משלו עם ההספק הדרוש לו
לגבי סוגים יש המון סוגים חלקם יקרים בטירוף(כמו המוניטורים של mackie)
לי יש את behringer truth ואני מאד מאד מרוצה מהם אך גם הם קצת יקרים(5900 ש"ח אם אני לא טועה)ישנם גם את הסידרה של event וגם ה tanoy revel שהם די זולים בקיצור צא מהבית ותתחיל להיסתובב ולישמוע....

בהצלחה
#clap #clap #clap


שמע, אתה פשוט טועה ומטעה:
אני לא אחזור על התיקונים של JS, אלא אוסיף:

קודם כל: אין הבדל בין רמקול למוניטור. בטח לא ההבדל שהצגת.
זה כמו להגיד שההבדל בין טרקטור לג'יפ זה שטרקטור הוא בצבע ירוק.
רמקול ומוניטור מבחינה תכנולוגית זה בדיוק אותו דבר.
יש הבדלים ובאיך בונים אבל המכשיר הוא אותו מכשיר.
ההבדל הוא במה שהתקבע בתודעה שלנו ברמה היישומית (כלומר, למה אנחנו "מייעדים כל מכשיר):
לצורך השפה המשותפת:
אם נתייחס ל"מוניטור" בתור אלמנט אולפני (מה שלחלוטין לא מחייב) ול"רמקול" בתור חלק מהמערכת הבייתית, אזי, הייצרנים שבונים את האלמנטים הנ"ל, שמים דגשים במקומות שהם מוצאים לנכון מסיבות שונות.
יש רמקולים שטוחים (כמו שלי) וייש מוניטורים עמוקים, ויש אולפנים שמחזיקים גם זה וגם זה...

מה שנכון לומר, הוא שהרמקול המומלץ לעבודה באולפן הוא רמקול לשדה קרוב.

בחיים שלי לא שמעתי את ההגדרה "שבמוניטור שמים דגש על תחום תדרים רחב".
זה כמו לשאול "מה ההבדל בין שפן?"
במה לא שמים דגש על תחום תדרים רחב?
מי רוצה במודע להשתמש בתחום תדרים צר ולהתגאות בזה?
ובכלל, איך אתה קושר בין תחום תדרים לבין עומק.

אקטיבי המקביל לאלמנט פאסיבי, יעלה יותר כסף כי משולב בו מגבר שעולה כסף.
חוץ מזה, כלום לא מחייב.
לא ברמת האיכות ולא ברמת המחיר.


ואחרי כל זה, נכנסתי לשרשרת רק בשביל להגיד שכבר דנו בכל ההבדלים בין רמקול לשדה קרוב לבין רמקולים ביתיים לעייפה ותוכל לקרוא הסברים מעמיקים (ולא תיקוני טעויות) כאן=>בפורום
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: חמישי 01 אוג',02 04:10   

7
ציטוט:

בתאריך 2002-07-31 09:22, JS כתב:
. יקר וזול יחסיים לקונה



JS תן לי להוסיף לדברייך..
יקר וזול זה יחסי לארצנו..המוניטורים שנמכרים בארצנו
כמו כל דבר מיובא מחו"ל מתומחרים בדולרים..ולכן מה שסביר ואפילו למטה מזה באירופה,יהיה יקר מאוד בארצנו.

אם מוסיקאי גרמני ירצה לקנות מחר מוניטורים,הוא ניגש לחנות שם את כספו ולוקח צמד רמקולים הביתה בלי להרגיש את זה בבנק.
בארצנו אדם צריך לעבוד חודש שלם כדי לקנות חצי מוניטור..

הכל בגלל שהשקל כל כך מחורבן ביחס לדולר !

_________________
אין לסמוך על משהו שמדמם חמישה ימים ולא מת.
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: חמישי 01 אוג',02 04:53   
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 01 אוג',02 05:21   
ציטוט:

בתאריך 2002-07-31 22:10, VooDoo כתב:


7
ציטוט:

בתאריך 2002-07-31 09:22, JS כתב:
. יקר וזול יחסיים לקונה



JS תן לי לפרשן אותך..
יקר וזול זה יחסי לארצנו..המוניטורים שנמכרים בארצנו
כמו כל דבר מיובא מחו"ל מתומחרים בדולרים..ולכן מה שסביר ואפילו למטה מזה באירופה,יהיה יקר מאוד בארצנו.

אם מוסיקאי גרמני ירצה לקנות מחר מוניטורים,הוא ניגש לחנות שם את כספו ולוקח צמד רמקולים הביתה בלי להרגיש את זה בבנק.
בארצנו אדם צריך לעבוד חודש שלם כדי לקנות חצי מוניטור..

הכל בגלל שהשקל כל כך מחורבן ביחס לדולר !



אני לא בטוח שזו הפרשנות שאליה JS כיוון.
אם יתאפשר לי להמר, הכוונה היא, שזול ויקר, הם מונחים שייחסיים לקונה.
להגיד ש-5000 ש"ח זה יקר בטרוף בהתייחס למוניטורים זה משהו שהוא יחסי למי שקונה.

אולפן ששם 60,000 ש"ח על ציוד, לא יפיל את השרשרת על 5000 דולר ויקנה מוניטורים נחותים.

מן הסתם, משהו ששבועיים בעסק ורוצה קצת לגרד את הפוטי לופס החדש שלו עם הכרטיס ב-600 ש"ח, לא יוציא אפילו 2000 ש"ח על מוניטורים.

זה נקרא "יחסית לקונה".
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: חמישי 01 אוג',02 06:01   

אני התכוונתי יותר להוסיף על דבריו,טעיתי במינוח
תודה על הערה.
תיקנתי.

הודעת פורום:
[הקובץ שניסית להעלות גדול מההגבלה של 0. מצטערים.]
נא להשתדל לשלוח קבצים קטנים בלבד


_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
shaisaadia
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 593
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 01 אוג',02 10:21   
אני רוצה רק לסכם לך קצת.
בסופו של דבר מוניטור טוב הוא מוניטור שאתה בתור טכנאי אולפן בביתך הקטן תיהיה מרוצה ממנו , וזאת אומרת שיש כאלה שיקחו את המוניטורים של אלסיס ויאמרו שלפי דעתם הם ממש מצויינים לעומת זאת יבוא טכנאי אחר ויאמר שהמוניטורים הללו הם הדבר הכי עלוב ולא מספק שהוא שמע , כל אחד וצרכיו כל אחד ושמיעתו
בכל מקרה אל תפול בפח (כמו שJS אמר) של מגבר + מוניטורים מאותה חברה.....זה לא כזה משנה כל עןד תשמור על מתח נכון.......בהצלחה

_________________
שי
אם אין אני לי מי לי
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון