תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מוסיקה הודית קלאסית
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (245) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
אורח
הודעה פורסם: רביעי 26 פבר',03 01:28   
יש לי כמה שאלות אך איזה יופי שאתה כותב כאן אני מרגיש שזה ממש נחמדשיכולים להפרות כאן
הקשר שלי הוא מאוד רופף מלבד דיסק אחד של ראבי שנקר וכיתת אומן של שני חברים הודים אני לא זוכר או יודע על המוזיקה הזו הרבה מה שכן היא מדליקה אותי עם החושניות הקצבית ושמעתי סיפורים על כך שיש סשיינים כל היום ושזה נחשב אפילו דתי וזו הקרבה אדירה למען מוזיקה וטוב שכך.
אני הולך לתרגל מהאתר שלך את הבקצבים לחרוש את המאמרים באתר של הסיסט ( יש מקבץ מרשים על מה שקשור ללתיארויה , מוזיקה מודלת ושאר פירות )
אשמח אם ינתן לי פירוטט הכוונה באקסנד ינגascending ) דיקריסנג משמעו עלייה וירידה ?אני חושב שזה נכון אנא אשר .
ב.

לא הבנתי אם יש קשר בין ההברות לקצב, מלבד זה שהן מבטאות את הביט למשל 2 או 3 האם יש להם קשר רוחני( תפילות ) והאם הם קשורות לסאונד כאשר (יש 2 פטרנים זהים בביט למשל 2-2 אך עם הברות שונות )
מה המשמעות של זה ?
ג.
איך בעיקרון עושים את זה אם אני קלידן ?
יש הגדרות לנושא אני יודע שמכיוון שיש לי כלי הרמוני אולי אני צריך לדעת משהו הרמוני
האם כמו שיש פטרנים קצביים יש גם "בלוז" כלומר אוניברסליות שמתאימה להרמוניה קבועה בעצם יש ראגות אבל זה בנוי על מודוסים
ד.
לא הבנתי מה התכוונת שרשמת בהודעה הראשונה 36 (!) מיתרים סימפטתיים וכן מה הרעיון של הנגינה בסיטר האם תמיד חייב צליל לבקוע או שיש סולול ללא ליווי עצמי
האם הכלי הזה מסוגל לכל ההרמוניות הידועות האם הוא יוצא דופן ..מהבחינה הזאת ?


תודה ( אתה מוזמן להמליץ ליעל אומנים ו לשלוח לי את הפרטים כמו שאמרנו )

תודה באמת לעיניין הת'רד הזה ישר כוח ,הגלעד
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: רביעי 26 פבר',03 09:50   
קודם כל , גלעד, תרשה לי לברך אותך על השימוש האינפלציוני בסימני פיסוק..........#smile



ציטוט:
אשמח אם ינתן לי פירוטט הכוונה באקסנד ינגascending ) דיקריסנג משמעו עלייה וירידה ?אני חושב שזה נכון אנא אשר .


אכן כך - אסנדינג משמעו האופן שבו עולים בסולם, דיסנדינג - הירידה בו.
זה כך משום שאפילו בסולם זהה, אסנדינג ודינסנדינג שאחרים מגדירים ראגה שונה לחלוטין (עם פיתולים בירידה או העליה או דילוג על תווים מסויימים)
ומזה נובעים מהלכים אופיניים לראגה עצמה

ציטוט:
לא הבנתי אם יש קשר בין ההברות לקצב, מלבד זה שהן מבטאות את הביט למשל 2 או 3 האם יש להם קשר רוחני( תפילות ) והאם הם קשורות לסאונד כאשר (יש 2 פטרנים זהים בביט למשל 2-2 אך עם הברות שונות )
מה המשמעות של זה ?


ההברות מתארות קומבינציות של STROCKS על הטאבלה , וזוהי למעשה השפה של התוף, תופים הודים אחרים משתמשים בהברות שמתאימות להם להיגוי המקצבים המנוגנים עליהם.


ציטוט:
איך בעיקרון עושים את זה אם אני קלידן ?


אם אתה מנגן על כלי מלודי, אז בשלב ראשון פשוט תתאמן על הסולמות של הראגות ההן באתר של הבאסיסט, ותנסה לפתח מהלכים מלודיים לפי חוקי העליה וירידה בסולמות.
אין טעם להתאמן על מקצבים שרשומים כאן, כי אין לך מושג איך הם נשמעים.........

ציטוט:
לא הבנתי מה התכוונת שרשמת בהודעה הראשונה 36 (!) מיתרים סימפטתיים וכן מה הרעיון של הנגינה בסיטר האם תמיד חייב צליל לבקוע או שיש סולול ללא ליווי עצמי
האם הכלי הזה מסוגל לכל ההרמוניות הידועות האם הוא יוצא דופן ..מהבחינה הזאת ?


36 מיתרים סימפטטיים מתיחסים לכלי שנקרא סאראנגי (שמשמעו 100 צבעים) המיתרים הללו מגיבים לתדרים המנוגנים על 3 מיתרי הנגינה ורועדים בהתאם, זה מעניק לכלי בגודל קטן יחסית, תהודה מדהימה ועדינה, כמו מעין ריוורב טיבעי.
בעיניי זה כלי הנגינה שהצליח להתקרב באופן המושלם ביותר לקול האנושי.


ציטוט:
אתה מוזמן להמליץ ליעל אומנים ו לשלוח לי את הפרטים כמו שאמרנו


אם אני לא טועה, פרסתי פה רשימה ארוכה של אמנים מומלצים, ואפילו המלצתי על אתר אינטרנט אמין שבו ניתן להשיג את הדיסקים הללו.
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שישי 28 פבר',03 03:33   
הבטחתי לדבר קצת על מחול הודי, אז הנה....

כמה מכם עשויים להרים גבה- מחול?
אנחנו יודעים שזה קשור למוסיקה אבל עדיין רקדנים הם לא נגנים........אז - טעות גדולה.
האוריאנטציה שלי היא צפון הודית לכן אין לי הרבה מושג על הסגנונות הדרומיים הקלאסים (ויש שבעה כאלה) בינהם הברהאראטנאטיאם (BHARATNATYAM) או ה קטקאלי (KATAKALI)

עליהם תוכלו לקרוא כאן:

אתר מחול

גם כאן

אודיסי מאוריסה (דרומית לבנגול)

אני מבין (אמנם לא גדול) במחול צפון הודי שנקרא
קטהאק (KATHAK




הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

זה האתר של הבחור בתמונה שמו ראוי שנקר מישרה והוא מתגורר בואראנסי

במקרה הבחור הוא קרוב משפחה שלי (מצד המשפחה המאצמת שלי בהודו - כלומר המשפחה של גורוג'י)




קצת רקע

הקטהאק, כמו שאר הסיגנונות הקלסיים במחול הודי התפתח ממחולות שהתרחשו במקדשים בהודו. המחולות שימשו הן לריטואלים טיקסיים וכן כאמצעי בידור/חינוכי להמונים כאשר המחיזו למעשה סיפורים או סצינות מתוך המיתולוגיה ההינדית.

כנו שאר המוסיקה בהודו (ובצפון הודו במוחד, לאחר הכיבוש המוסלמי) התפתח המחול אל מחוץ למקדשים ובשל ריחוק גאוגרפי או ניתוק בשל כיבוש.

בצפון הודו התפתח המחול לכדי אמנות נגינה ויטואוזית מדהימה.
אמנם בקטהאק, המחזת סצינות מיתולוגיות הויא עדיין חלק בלתי נפרד מהריקוד, אך יש בו יותר ויותר דגש על עבודת רגליים של הרקדן.

הרקדן כורך סביב קרסוליו 100-200 פעמונים קטנים הנקראים גונגרו (GUNGRU) שזורים על חבל, ומשתמש בכף הרגל כדי להפיק סאונד חד ממש כמו מחיאת כף רק הרבה יותר חד.
טכניקות תנועה מדהימות מאפשרות לו לתופף בעזרת כפות הרגליים במהירויות מסחררות ובקומפוזיציות מטורפות לחלוטין.

קונצרט מחול נראה בדר"כ כלל כך:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא




על הבמה ניצבת תזמורת המכילה כמה כלים מלודיים כמו סיטאר, הרמוניום, סראנגי וכו', וחשובה מכולם - הטאבלה!

התזמורת מנגנת כמה קומפוזיציות כתובות מראש ללא כל אילתור וחוזרת על כל אחת מהן באופן רפטאטיבי ומדוייק לאורך כל קטע, הדבר היחיד שיכול להשתנות הוא הטמפו שהולך ועולה לאורך המופע האקסטטי/טראנסי הזה.
הקומפוזיציה הזו מהווה את הפלטפורמה הריתמית לאילתור של הרקדנים.

הקונצרט נפתח בתפילה ע"י זמרלה לרקדנים יש כוראוגרפיה מוכנה ועדינה במיוחד, ובסיומה מתחליה התזמורת לנגן את הקופוזיציה שלה ללא הפסקה, ומגדירה את המעגל הריתמי.

הטאבלה פוצחת בסולו פתיחה - אוטאן (UTAN) ומייד לאחר מתחיל האקשיין האמיתי.

הרקדנים מתחילים לדקלם/לשיר את הקומפוזיציות אשר הם מבצעים ומייד לאחר מכן רוקדים אותן באופן מושלם ביותר כאשר נגן הטאבלה מנגן איתם את אותן הקומפוזיציות באוניסונה מטורפת.
לכל מכה רגל של הרקדן יש מכה מתאימה על התוף בו-זמנית בסינכרון שלא יאמן. ברור שאין סדר מוסכם מראש, ולמתופף אין שמץ של מושג מה הולך לקרות ברגע הבא, הוא פשוט נעול על כפות הרגליים של הרקדן כאילו מחובר לו כבל מידי ישר למוח.

אחר-כך עוברים לפרקיי אילתור ומשחקים הרבה על שאלה-תשובה בין הרקדן והטאבלאיסט.

רק כדי להבהיר את העניין, הקומפוזיציות הריתמיות בריקוד הן המורכבות ביותר במוסיקה הודית שגם ככה מסובכת ריתמית בטירוף.
פייזינגים לא ברורים, אוף ביטים מהגהינום ופוליריטמיקה א-סימטרית הן לחם חוק של רקדן כזה, מגיע לשליטה מוחלטת בגוף בכלל וברגליו בפרט.
רוב הסייקלים המוזרים של 8.5 ביט, 9 ו 3/4 ביט או 15.5 ביט מופיעות כמעט אך ורק במחול, ולא שסתם מנגנים את הסייקל הזה כדי ליצור גרוב ולשמור אותו - מאלתרים עליו ללא רחם!

לאורך המופע (בדומה לנגינת ראגה) הטמפו הולך ועולה ומדיי פעם מחליפים קומפוזיציה (באותה הראגה) כדי להתאימה ל BPM גבוה יותר עד שזה נגמר בקצב רצחני של 400BPM ומעלה!
ונגמר בקרשנדו ריתמי גדול ומרגש.

אחר כך, כדי להרגיע, רוקדים קצת כוראוגרפיות מהמיתולוגיה וכשזה נגמר הולכים הביתה ומורידים כמה צ'ילומים כדי להוריד את הדפיקות לב.......

קונצרט מחול כזה יכול להתארך עד כדי שעה וחצי של אקסטזה קטלנית.

ככה זה נראה

וככה זה נשמע

הוידאו חביב אבל לא ממש משהו, האודיו יותר מוצלח וניתן לשמוע הרקדן שר את המקצבים.



כאן יש קצת ויאו/אודיו של מוסיקה הודית

גם פה



]

בקיצור, אם יש לך צ'אנס ללכת לראות קונצרט כזה אז לא להחמיץ בשום אופן!!!!
חוויה מוזיקאלית מסעירה.
ואם מישהו קופץ לואראנסי, שיגיד לי, אני כבר אסדר אותו שם שחבל"ז!
אורח
הודעה פורסם: שבת 08 מרץ,03 21:52   
sunjey או סנג'י
האומן נתן הופעה בתל אביב מספר פעמים השבוע
איש מוכשר ונחמד
ליווה אותו מתופף טבלות בשם יציב מבת ים מאוד מוכשר
אני ממליץ לעקוב וללכת להופעות שלו לכל מי שמעונייך בערב של חוויה
שהוא ניגן אז הכל היה חופשי אבל האנרגיה בין הנדנים הייתה מדהימה והם ידעו מה הם עושים ומאוד תיקשרו הייתה גם זמרת ונגן סיטאר
שלמה עוז
וקיראן היא שרה מדהים היא תופיע ביולי בתמונע
למי שמעוניין בחוייה מוזיקלית איכותית אני ממליץ בחום .
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
דוגמאות לשירת דהרופד
הודעה פורסם: שני 24 מרץ,03 01:22   
מצאתי ברשת כמה דוגמאות מעולות לשירת דהרופד מגרונותיהם של האחים גונדצ'ה



אלפ1
אלפ2
אלפ3
גאט

האזנה נעימה

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
mro
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 22
הודעה פורסם: רביעי 02 אפר',03 00:05   
מעניין ביותר.
תוכל אולי לכתוב לנו מספר נושאים של רגות או סולמות? אני מחפש את המנגינה מעבר לסולם.
תודה
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
סיקור מצויין!!
הודעה פורסם: שני 29 ספט',03 15:39   
כל הכבוד על הסיקור המצויין והמקיף!
תענוג...

עכשיו אני אוסיף משלי,
יש אמן אחד שאני נורא מחבב ששמו Talvin singh והוא אנגלי ממוצא הודי שטס להודו לכמה שנים ללמוד על טבלה ובמקביל הוא למד והתעסק עם תוכנות מוסיקה-
מה שיצא לנו זה די ג'יי עם השפעות הודיות חזקות-
שילוב מדהים של אלקטרוניקה ומוסיקה הודית קלאסית...
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שני 17 נוב',03 17:26   
שלום לכולם מווראנסי!!
אני יושב פה באיזה חנות אינטרנט שני מטר מהגנגה
התחלתי לקחת פה שיעורי סיטאר ואני נהנה מכל רגע!
יש לי איזה מורה קשיש בשם סוואמי ג'י , חמוד לאללה, מאוד סבלני וקשוב. וכל זה בשביל איזה 50 רופי לשעה... שקל זה עשר רופי - עשו את החשבון..
למקום שאני לומד בו קוראים סור סריטה מיוזיק סקול וכל ערב יש גם קונצרט. המקום נמצא שני מטר מגאט השריפה ומנוהל ע"י טבלאיסט חביב בשם ארון. עזרי מכיר? יש המלצות?
הזמנתי מהם שיבנו לי גם סיטאר. ביחד עם קייס קשיח זה אמור לעלות 5000 רופי. כ 500 ש"ח. איך המחיר נשמע?
בכל מקרה אני מקווה שכולם עושים חיים. אני בטוח עושה! #smile
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
  ezry2l  
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: שני 17 נוב',03 19:47   
זה מה שניקרא TURIST MUSIC SCHOOL
זה טוב למי שעובר שם לכמה שבועות או רק מתחיל ללמוד מהי המוסיקה הזו, או להתאמן על אחד מהכלים.

בגדול, אם תהיה רציני אני מאמין שתזדקק לקצת יותר מזה.

לגבי הסיטאר, מחיר סביר, השאלה מהי איכות הכלי - עדיף לקנות ישירות מניתאי (אחד המייקרים הטובים יותר) נדמה לי שיש גם בית מלאכה בשם שרמה, לא סגור על זה.

לגבי הקייס, נראה לי שמתכוונים לקייס קרטון קשיח ולא למשהו רציני מפיברגלס שאפשר להעלות על קרגו של מטוס.
קייסים קשיחים כאלה ניתן לקנות בחנות של נאוואל (והם לא זולים במיוחד), החנות הזו בכל מקרה מומלצת מאד.

אבל שוב..............כלי נגינה עדיף לקנות ישירות מהמייקר, אחרת יש מצב שאתה קונה משהו דיי מאפן.

אם אתה זקוק לעוד פרטים או מידע, דבר איתי חופשי, אני כאן.
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
guy_y
הצטרף: 07 מאי 06
הודעות: 8
מיקום: תל אביב
סולמות ומקצבים הודיים?
הודעה פורסם: שישי 26 מאי,06 00:03   
ההסבר מדהים כל הכבוד.
הייתי שמח לשמוע קצת על סולמות ובכלל תאוריה מוסיקלית בסגנון
קצת על משקלים תבניות ריתמיות
אתה יודע טיפים כאלו שיוכלו לשמש אותנו המערביים האשכנזים

תודה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 4 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון