תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 05:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
[עזרה] הוצאת אקורדים משמיעה.
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  גיטריסטט  
הצטרף: 19 אוק' 08
הודעות: 231
[עזרה] הוצאת אקורדים משמיעה.
הודעה פורסם: שלישי 20 אפר',10 22:20   
כבר נהייתי אובד עצות בקטע הזה של להוציא אקורדים משמיעה..
שמעתי כבר על השיטה של להוציא את האקורד על ידי שמיעה של הבס שלו, אבל דבר ראשון בהרבה שירים קשה לשמוע את הבאס כמו שצריך וגם אז לא תמיד קל לעקוב.
או במקרים שאתה סתם מנגן עם חברים ורוצה להוציא אקורדים של שיר שמתנגן בראש , לי אישית קשה "לדמיין" את הבאס האמיתי , אני תמיד חושב שהבאס זה הצליל שהזמר שר וזה מתסכל.
אני כבר לא יודע מה לעשות, יש גם את השיטה של לקחת את הצליל שהזמר שר ואז כביכול יכולות להיות לך רק 3 אופציות של אקורדים, אך גם השיטה הזאת לא משהו, מכיוון שהרבה פעמים על אותו אקורד שמתנגן , הזמר שר כמה צלילים שונים ואז אתה לא יודע על פי מה לחשב..

אשמח לקבל עצות שיעשו לי קצת סדר בראש.
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: שלישי 20 אפר',10 23:02   
יש הרבה דרכים לפיתוח השמיעה, כנראה שמורה לפיתוח שמיעה זו האופציה הכי טובה.

אם לא מורה, יש תוכנות טובות (למשל http://www.earmaster.com/) בעזרתן אתה יכול להתאמן על זיהוי אקורדים משולשים בתור התחלה.

אם אתה מסוגל לשיר צלילים של אקורד (1,3,5), נסה להקשיב לשיר, לעשות pause מיד אחרי שמגיע אקורד חדש, ולנסות לשיר 3 צלילי אקורד שמתאימים באוזן. אחרי שאתה שר, נסה למצוא על הגיטרה את האקורד שמורכב מהצלילים הנ"ל.

נסה לזכור מעברי אקורדים נפוצים משירים שאתה מכיר ולנסות לזהות את אותם מעברים בשירים אחרים שאתה שומע.
skewed_chord
Supporter
הצטרף: 12 אוק' 05
הודעות: 996
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 20 אפר',10 23:54   
הבס יכול להנחות במציאת האקורד, אבל לעיתים יש שימוש בהיפוך (כלומר הבס של האקורד הוא לא השורש שלו).
המלודיה יכולה להנחות במציאת האקורד, אבל לפעמים יש בה צלילים (למשל, passing note) שהם לא חלק מההרמוניה או האקורד כפי שהוא נתפש אצלך.

כלומר, הכלים שאתה נעזר בהם עד כה עשויים דווקא לבלבל אותך. כל זאת על קצה המזלג.

נדמה לי שמה שחסר לך הוא קודם כל ההבנה של מרכיבי המוזיקה. אם, למשל, אתה מצפה להיפוכים, אתה לומד לזהות אותם ביתר קלות מאשר אם אתה "נעול" במחשבה שהבס והאקורד הם כמעט אותו הדבר.

דבר שני, האוזן צריכה לתרגל והרבה. כפי שציינו לפני, מעברי אקורדים ורצפי אקורדים נפוצים חוזרים הרבה מאוד (שלא לומר ממוחזרים) ובפעם המאתיים שתוציא שיר שרצף האקורדים בו הוא מסוג Imaj7-IVmaj7-V7 יכול להיות שבאופן לא מודע בכלל כבר תוציא את האקורדים.

אני משער שמה שיעזור לך הוא לימוד תאוריה בסיסית והרבה תרגול. גם מורה פרטי לעולם לא מזיק #smile
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון