תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 13:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 18 אוג',02 07:20   
בהמשך להודעה על השכרת צ'ילו ומעבר אליה-
לא פעם אני מלחין שיר ומפנטז על כלי מיתר ברקע או אפילו איזה קטע ברייק-ביט עם קונטרה באס (סטייל רוני סייז).

עד כמה זה ריאלי להזמין חבורה שכזו להקליט אצלי באולפני הביתי והצנוע?
ללא כל התייחסות למחיר ההשכרה,האם זה הגיוני ורצוי להשכיר מספר קונדנסרים ולהקליט נגיד כמה כינורות וצ'ילו באולפן ביתי מבוסס מחשב?
או שעדיף להשקיע את הכסף בהשכרת אולפן ולצרוב על דיסק את הקובץ בלוג'יק של השיר שלי יחד עם ה-WAVES שימשיכו עליו באולפן המסחרי מקצועי ??
האם מישהו התנסה בחוויה שמיימית זו הן בתחום המקצועי והן בתחום הביתי?

כאמור,טיפול אקוסטי הוא קריטי בעניין זה:
האולפן שלי מטופל אקוסטית ברמה גבוהה
מספר לא מבוטל של קירות בחדרי המלבני מקושטים בספוגים אקוסטים בצורת תבניות ביצים (עשוי מחומר משובח)
כדי לבטל דיליי מסוג Spring שממנו סבלתי.
בנוסף הריצפה מכוסה בשטיח מקיר לקיר.
החדר מאובזר היטב מה שעוזר לסביבה אקוסטית יבשה יותר.

לרשותי ממיר RME שמונה ערוצים מסוג המולטי-פייס+
לוג'יק 5 , מוניטורים,קונדנסר,פרה-אמפ,קומפרסור...
ומה שאין אפשר להשכיר.

אז מה אתם אומרים? אפשרי? משתלם?

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא


בוא ניקח מצב היפוטתי של הקלטת צ'ילו כחלק משיר רוק רך,כזה עם אקוסטיות,תופים+פרקשיין מעודנים:
נצטרך קונדנסר אחד או שניים,אולי דינמי וקונדנסר?
היכן אני מציב את המיקרופונים?
האם הנגן יסתפק באוזניות כמוניטור?
האם הסיגנל של הצ'ילו זקוק לקומפרסיה לפני המיקס והמאסטרינג או שרצוי לחסוך את זה בשלב זה?
ובכלל באיזה מעבדים דינמים רצוי להשתמש אם בכלל כשמקליטים צ'ילו? אלו אפקטים מתלבשים "טוב" על צ'ילו ואלו נשמעים "רע" בהתחשב בזה שהמטרה היא להוציא סאונד הכי טבעי,נקי ואמיתי שאפשר?...
איזה קפה נגני צ'ילו אוהבים,אולי שוקו בכלל? :smile:
אשמח אם מישהו יוכל לציין לי את תחום התדרים של הצ'ילו ואת מנעדו.

אני לא מצפה שתענו לי על כלום.
אבל אשמח לשמוע ממכם מה אתם חושבים על הנושא.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 18 אוג',02 07:31   
לכל אחד היתרונות שלו (אולפן מול בית).

אקוסטיקה היא דבר מאוד יחסי ולפעמים חלל ביתי מוסיף ולא גורע (מצד שני מחשב באותו חדר עלול להוות סיכון אקוסטי במיוחד כאשר הכלי אינו גיטרה בדיסטורשן מטורף עם מיקרופון צמוד :smile: ).

היתרון המרכזי של הבית הוא זמן.
במידה ואין תפקידים שהם קבועים לגמרי או שהנגנים אינם מקצועיים דיים (לא יעשו את זה בטייק אחד ובעולם הביתי של "נגנים מתנדבים" זה קורה :smile: )עבודה בבית נינוחה יותר בתחום ה"זמן = כסף".

להשיג תוצאות נאות אפשר בבית ובמהלך השבוע הזה אני מתכנן לבצע הקלטה שכזו בביתי הקט באיזור לא סטרילי במיוחד (אני לא מאמין שהתוצאה תהיה מופלאה אבל מצד שני ההקלטה בציוד הביתי היא בפני עצמה לפעמים התפשרות מכורח הנסיבות ולפעמים היא דווקא חיובית).

כמה נקודות למחשבה:
- אם מקליטים רבעייה או שלישיה (קווארטט, טריו) לפחות 3 קונדנסרים וכמה שיהיו יותר איכותים הרי זה משובח - פה זה טעם אישי שלך והכרה של המיקרופונים והצבעים שלהם...

- הכפלות.
כאשר מקליטים מספר נמוך (שסופרים לא בעשרות או מאות :smile: ) של נגנים הכפלות לפעמים הן דרך אולפנית סבירה להניב יותר "כוח" ל- שירה/מקהלה, כלי קשת, כלי נשיפה (ואני בטוח שידעת את כל אלו).

לרוב עדיף להקליט יותר מכלי אחד בו-זמנית ונניח כנרים, אז עדיף להקליט 2 באוניסון יחד על-מנת לקבל את המרקם של הרכב כלי קשת.
צ'לו לעומת זאת בתזמורת קאמרית יהיה לרוב 1-2 ועל כן הצורך המרכזי הוא בכנרים ונגנים בעלי ויואלה.

מקווה שתרמתי ואם תהיה מעוניין לשמוע את מה שיוקלט במהלך השבוע תשלח לי פרטי ואני אשלח משהו (רק נקווה שההקלטה תצא לפועל ולא תפוצץ...)
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 18 אוג',02 11:42   
כאן חייב, חייב, לבוא שילוב אולפן בפרוייקט הזה. אם כבר אמרנו מליון פעמים שיש יתרון באולפן הביתי - ולהקלטות האקוסטיות החשובות נלך לאולפן - זה בדיוק המצב והזמן.
כשאני אומר אולפן מקצועי גדול אני בהחלט מתכוון לכך ולא לאחד מהאולפנים הקטנים שמתקראים "מקצועיים" רק בפי בעליהם.

הסיבות:
ידע ונסיון - הקלטת מיתרים היא החוד של כל הידע והנסיון של טכנאי ההקלטה. להוציא סאונד גדול, רחב ונכון צריך הרבה נסיון בסוג זה של הקלטה

כסף - נגני מיתרים עולים כסף, הרבה כסף. הסכום שתחסוך בזמן אולפן ילך לנגנים - ולא לשימוש הנכון. מילא אם אתה מנסה עיבוד חדשני שנגנים לא מסוגלים להתמודד אתו, נסיון להשגת סאונד שאף אחד לא מכיר או חדשנות מוזיקלית אחרת - אבל אם הכסף הולך על זה שהטכנאי, אתה, לא יודע איך להושיב את הנגנים, איפה לשים מיקרופון לכל כלי או לכולם יחד, לא יודע לבחור את המיקרופון הנכון או רחמנא ליצלן אין לו את המיקרופון הנכון - אז חבל על הזמן. אתה תיראה איך הכסף שחשבת שתחסוך בורח לך בין האצבעות בעוד חבורת נגנים מובטלת ממעש יושבת ומחכה שמשהו יקרה.
זמן הוא כסף, לכן כשאני רוצה לחסוך כסף אני מזמין את הנגנים היקרים ביותר (את כל השאר כבר יש...)

סביבה אקוסטית - אין הרבה מה להוסיף. כלי נגינה קלאסיים נשענים על האקוסטיקה והחדר להפקת צליל. חדר הנגינה לא אמור להיות יבש מדי או מהדהד מידי באזורים הלא נכונים. אתה עוד מבלבל בין ספוגים לאקוסטיקה ולכן היתי ממליץ בחום ללכת לאולפן, מה זה ללכת - לרוץ. הרי צריך לברוח מה"ספרינג" דיליי של החדר...

התוצאה - הזמן לך אולפן גדול ומצוייד היטב, כל ההבדל בכסף עשוי להיות שלש שעות זמן אולפן (כל השאר אתה משלם גם בית), וקיבלת חדר אקוסטי אמיתי עם ארון מיקרופונים מצוייד היטב וטכנאי שיודע מה הוא עושה (טוב את זה קשה להבטיח - תלוי את מי בחרת) - ואולי תלמד משהו שבו תוכל להעזר בעתיד.
אני מעדיף להקליט 12 נגנים בבת אחת מאשר להכפיל שלש פעמים רבעיה. הסאונד לא אותו הסאונד ואין לצפות לכך. במיתרים - כמה שיותר נגנים בחדר כך יותר טוב, הגל האקוסטי שמפיקים נגנים רבים כקבוצה גדולה נשמע יותר כתזמורת בעוד ששלש הכפלות ישמעו בדיוק כך - שלש הכפלות.

צ'לו בודד אפשר להקליט בבית עם מה שיש.
_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
It's the ear, not the gear
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 18 אוג',02 16:14   
עם מעט הניסיון שיש לי בנושא אוכל לתרום משהו רק בקשר לצ'לו - קונדנסר אחד בהחלט עשוי להפיק תוצאה טובה עם מיקום שלא יהיה קרוב מדי כדי לקלוט סאונד מאוזן מכל חלקי הכלי הפעילים בהפקת הצליל. אני השגתי תוצאה טובה יותר עם AKG 460/CK1 (קפסולה קטנה, קרדיואיד) מאשר עם U87. לא נדרש קימפרוס משמעותי. כמובן שניתן לנסות טכניקות אחרות בהתאם לאקוסטיקה בחדר שלך ולסאונד שאתה מחפש.
msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 18 אוג',02 23:57   
או לחלופין יש את דגימות MIROSLAV VITOUS הנהדרות בפורמט AKAI. אולי תנסה אותן לפני שאתה מתקשר לפילהרמונית. :wink:
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון