תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 02:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבור פאנטום לקונדנסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (85) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 27 יול',01 16:29   
אני מקווה שהאלקטרונאים שביננו יוכלו לעזור לך בעניין זה או להמליץ על קופסא קיימת. אם אני לא טועה Shure מייצרים ספק מתח פנטום חיצוני/עצמאי.




_________________
הפקה ומיקס
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 27 יול',01 22:12   
ספק פנטום זה לא סיפור גדול, ומי שיכול להלחים יכול גם לחסוך הרבה כסף.
את ספק הפנטום ניתן להוסיף למיקסר קיים (שאין לו כזה מתח לקונדנסרים), או להשתמש בו בצורה קווית להזנת מיקרופון בודד.
לשם כך צריך:
1. מקור מתח: סוללות או ספק כוח מיוצב ומסונן היטב(!).
2. לכל מחבר XLR צריך זוג נגדים בערך של 6810 אוהם. נגדים אלה אסור שיהיו מפחם כי הוא מכניס רעש לכניסת המיקרופון. metal film זה הסוג היותר טוב, ורצוי סופר מדוייקים (לאיזון קו המיקרופון) ובחנות אלקטרוניקה אמורים להבין מיד שמדובר בהם אם הערך הוא כל כך מפורט (6810 אוהם לעומת 6.8K). בכל מקרה, לא אסון אם הערך לא ממש כמו המתואר מעלה - אבל הנגדים כולם צריכים להיות זהים, וסוג הנגד (low noise)חשוב!
3. קבל למתח של 63 וולט (או יותר) וקיבוליות של 100 מיקרופארד לפחות.
----------
במקרה של הוספת מתח פנטום למיקסר:
יש לפתוח את האיזור בו מצויים מחברי המיקרופונים.
במקרה של ספק כוח טורי (נייד) יש להכין קופסה שבה כניסה ויציאה (זכר ונקבה) של מחבר XLR. המתח יוזן בנקודה זו.
--------------
בכל מחבר XLR יש שלש רגליים. יש לזהות אותן כעת.
במיקסר: לכל רגל מולחם חוט שמחבר אותה למעגל הכניסה של המיקרופון. יש להיזהר בהלחמות הבאות שלא לנתק חוט זה.
בספק נייד: יש להלחים כבל מיקרופון קצר, שיגשר בין שני המחברים (זכר ונקבה) - רגל לרגל, מספר למספר. יש לשים לב שהמיספור הוא בצורת מראה אחד לשני!
----------
כעת ההוראות משותפות:
לכל רגל מס' 2 יש להלחים קצה של נגד.
לכל רגל מס' 3 יש להלחים קצה של נגד.
לאחר הכל צריכים לצוץ מכל מחבר שני נגדים בערך זהה, צד אחד שלהם מולחם לפין ב-XLR ואילו הצד השני חשוף.
- את שני הצדדים החשופים של כל זוג (מאותו המחבר) יש לחבר ביניהם, ולהלחים.
----
עכשיו יש לנו שני נגדים המבצבצים מתוך כל מחבר, ואשר מחוברים יחדיו בקצה המרוחק שלהם.
-----
חיבור ספק הכוח/סוללה:
יש לזהות את קטביות שני החוטים המגיעים מספק הכוח או חוט הסוללה. פלוס ומינוס.
-במקרה של מיקסר: מחברים כעת את כל קצוות הנגדים המחוברים יחדיו בכל מחבר - יחד בשורה אחת ובאמצעות איזה חוט מגשר. כלומר: חיבור מגשר בין כל קצוות הנגדים המשותפים.
-את חוט הפלוס מהספק/סוללה מחברים לנקודה באמצע - בחיבור המגשר שבין הנגדים (מיקסר) או בנקודת החיבור של שני הנגדים (נייד).
-את חוט המינוס מהספק מלחימים לרגל מס' 1 במחבר XLR (במיקסר רצוי שזה יהיה המחבר האמצעי ביותר, בסמוך להיכן שהפלוס מחובר).
-מזהים בקבל את הפלוס והמינוס. מלחימים אותו בקוטביות הנכונה לשתי הנקודות בהן מחובר הספק/סוללה למחבר/ים.
------
וידוי הריגה:
מדליקים את הספק (בלבד! לא מיקסר ולא מחברים מיקרופון). בעזרת מודד מתח הנוגע ברגל מס' 2 (פלוס) ורגל מס' 1 (מינוס) ב-XLR בודקים אם המתח המוזן מהספק אכן מגיע.
אם לא - הולכים אחורה ובודקים הלחמות וכו'.
אם כן, בודקים כך כל מחבר ומחבר לחוד (מיקסר).
זהו. במקרה של סוללה, פשוט חבר אותה במקום הקבל שבאיור הבא.
הנה איור להמחשה

Ron-W
הצטרף: 28 יול' 01
הודעות: 2
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 01:34   
דחוף!
תיקון לגבי המעגל של ראובן
הקבלים האלקטרוליטים חייבים להיות מחוברים
בטור לכניסות :
יש לנתק את החוטים בין ה xlr למעגל המגבר
בחיבורים מס 2 ו 3
רגל הפלוס מחוברת לנגד 6.8k ולחיבור ה
xlr ורגל המינוס מחוברת לחוט / מוליך
המקורי שהיה מחובר ל xlr
כלומר 2 קבלים - הערך המקובל הוא דוקא
47uf ואכן 63V
אחרת מגבר הכניסה יקבל מתח עודף וינזק!!
הקבל המופיע באיור מיותר ומזיק.
כמו כן מומלץ לא לחבר מיקרופון כשמתח
הפנטום דלוק אלא לפני כן!

ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 03:26   
ידיד יקר,
בתחילת עידן המיקסרים, כאשר שנאים היו בכניסה (ויש כאלה גם היום), היו שמים קבלים אלקטרוליטים בטור לקווים המוליכים לכניסת קדם מגבר המיקרופון בתוך המיקסר.
בתקופה ההיא הרווחתי הרבה כסף מלתקן פגמים בתכנון מיקסרים, כולל כאלה שנבנו בארץ ולמעשה הועתקו מאחיהם בחו"ל.
קבלים בטור העיפו את הרכיבים הרגישים המצויים בהגבר גבוה בכניסת המיקרופון.
כאשר גילו זאת, אז ניסו להחליפם בקבלים לא קוטביים (ראה סאונדקראפט ותקופה עשירה נוספת בחיי...), והוסיפו דיודות גב אל גב כקליפרים למתח יתר (שזה רעיון מצוין בכל כניסה - להגנה!).
כניסות שהיו עם שנאים ממילא לא סבלו מכך, שכן הזרם הישר לא הגיע למעגל.
במקור היתה לי טעות בשרטוט הפלאש, ואולי שם ראית את הקבל מחובר לא בסדר. אבל היי, כמה מלחימים אתה מכיר שגם עושים פלאש? #biggrin במשהו בטח צריך לטעות, לא?
(בפלאש המעודכן הקבל צריך להיות בצד ימין של התמונה).
חששך מובן, אבל אם אתה רוצה לשנות, אז שרטט מעגל שונה מזה שציינתי, כי זה עשוי לבלבל מי שלא מתמצא פה.
הקבל שהזכרתי אחד הוא (ולא רבים, פשוט בתמונה יש שתי דוגמאות לשני מצבים שונים!!)) ומשמש לריכוך בלבד, ומקומו בנקודות החיבור של מתח הפנטום בחיבורי המחברים - ולא במקום אחר.
אם אתה מתמצא, אז ראה שרטוט שמצאתי ב"רדיו שק", שאולי יבהיר את התמונה:

על החלק התחתון בשרטוט היה מדובר. החלק העליון הוא אופציה או "מקור המתח" שמוזכר בהודעתי.
אולי דואג הינך לכניסת המיקרופון, ואכן ניתן להוסיף הגנות בכניסה זו אם המיקסר מתכנון ישן. אבל לא כתבתי על הגנות אלא על מתח פנטום.
לגבי הדלקה וכיבוי של מתח פנטום - יפה ציינת.
Ron-W
הצטרף: 28 יול' 01
הודעות: 2
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 06:25   
חיבור קבלים בטור יש בסאונדקרפט - עד היום

למעשה בתכנון כזה צריך להתאים למיקסר
הספציפי.
כניסת שנאי למשל לא תעבוד ללא קבלים בטור
כי המתח יקוצר.
כניסה המצוידת בקבלים למתח נמוך - בעיה.
כניסה בצימוד ישיר התנגדותית
- לא תעבוד טוב ללא תוספת קבלים.
בכ"א כל הכבוד על ההשקעה בכלל.

אז באמצעים הפשוטים:

מגבר....................... מיקרופון
.............48v ----,....
..............|........|....
............. 6k8...6k8...
...47u 63V.|......|....
---- -||+ ----*------|----- (2)
.......... ...........|....
---- -||+ -----------*----- (3)

אני מקווה שהכוונה ברורה...

ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 13:42   
בוביס,
רון מתאר בעיה בכניסות מיקסר שאינן מוגנות בכלל או מספיק כנגד מתח המגיע מכיוון המחברים/או המיקרופון, מה שעלול לגרום לעומס או תקלה במעגל הכניסה (אם נפשט). אכן, תקלות רבות נגרמות בנקודות רגישות אלה, מצורה ישירה או עקיפה ממתח בכניסה.
במקרה שלך דובר בהזנת מתח הפעלה למיקרופון. כיוון שנושא כניסת מקירופון הוא פורום שלם בעצמו, לא היתה נגיעה מצדי בפן הזה, אלא ישירות לשאלה שלך.
לקחתי על זה טרמפ וציינתי שאפשר להשתמש בתהליך גם לשידרוג מיקסר שאין לו מתח פנטום מובנה.
נראה לי שרון רוצה להבטיח את כניסת המיקרופון כנגד בעיות. הכניסה היא הבעיה, לאו דווקא המיקרופון (במקרה זה מדובר בחסימת מתח DC Blocking).
אגב מיקרופונים, במקצועיים (וגם בין הפשוטים יותר) יש הגנה ממתח פנטום בקוטביות הפוכה או גבוה מדי.

אכן קיימות קופסאות שעושות את העבודה שרצית, ואולי תמצא כאלה אצל Shure (גבעון אלקטרוניקה) או יורם לב או טקטופ, וכמובן כל יבואן מיקרופונים.:

פה
בתמונה הבאה אתה יכול לראות את מה שרון דיבר עליו, בצד ימין מחוץ לשטח הלבן.

בכניסות המיקרופון אני הייתי מלחים גם שתי דיודות zener גב אל גב - כהגנה.
קבלי החסימה מסומנים כשני קווים מקבילים (|| - על מה שהתריע רון), אך אני לא הייתי מלחים קבלים אלקטרוליטיים במקום זה.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 13:52   
לגבי הזנת פנטום במעגלי כניסה המכילים שנאים, במיוחד אליך רון, ישנן דרכים שונות לפתרון הבעיה, חלקן נובעות מיישומי הקלטה בעבר וחלקן מתאימות בהווה. כדי לחסוך בזמן אני מצרף מסמך של Canford Audio בנושא זה. המסמך.

שימו לב לחיבור המתח לשנאים!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 28 יול',01 14:01   
ולמקרה של כניסת מיקרופון נטולת שנאי:

שים לב: כאן מתח הפאנטום מוזן פנימית בתוך המיקסר.
כמו כן ניתן לזהות כאן את הדיודות, המקצצות כל מתח מסוכן שעלול 'לדפוק' את מגבר הכניסה (אחת התקלות היותר נפוצות במיקסרים, מי שסובל ממנה יבדוק אם יש לו מספיק הגנה בכניסה).
yochay
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 202
הודעה פורסם: חמישי 08 נוב',01 04:44   
יש לי במיקסר כפתור לפנטום- מה זה אומר?
שכל המיקסר מוגבר במתח פנטום? אם כן זה אומר שאני יכול לחבר רק קונדנסרים?
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: חמישי 08 נוב',01 06:41   
אם יש לך כפתור הפעלה גלובלי לפנטום על המיקסר, בסגנון מאקי 1604, זה אכן אומר שעם ההפעלה כל הערוצים (ערוצי מיקרופון בלבד!) מוציאים מתח אל הקוים המחוברים אליהם. פעולה זו אינה פוגמת באיכות הסאונד המגיע ממיקרופונים שאינם קונדנסרים המחוברים לקונסולה/מיקסר ואין לה כל השפעה אלא אם כן אחד הקוים פגום. אין זה אומר שקונסולות קטנות מסוגלות לספק מתח לכל הקווים בו זמנית וגם לעמוד בדרישות הספקת זרם וכוח במצבי עומס. רובן הגדול מתוכננות לספק מתח חשמלי +48 ולעמוד בעומס ל2/3 מהקווים בלבד - ואפילו פחות אם מחוברים אליה מיקרופונים זוללי כוח כנוימן TLM103, מצב הנקרא בעגה המקצועית underdesign או תכנון חסר. עומס קונדנסרים על קונסולה קטנה פוגע מאד באיכות הסאונד הנוצר מ"הרעבת" המיקרופונים. אולם, באולפן האישי שבו לרוב צריך לספק מתח לשניים שלשה צרכנים בו זמנית אין סיכוי שתרגיש בהבדל - חבר שמונה קונדנסרים ותחוש בקרקע נשמטת מתחת לרגליך. יש קונסולות מכובדות ביותר, כדוגמת Neve 8068, המוציאות מתח פנטום אל הקוים המחוברים לכניסות מיקרופון באופן קבוע וכאמור - מיקרופונים שאינם אמורים לפעול על מתח חשמלי מכל סוג לא יזהו את המתח החשמלי המגיע אליהם - וימשיכו לפעול כרגיל. לעומתם, מיקרופונים הזקוקים למתח חשמלי לפעולתם מכילים מעגל המאפשר להם לזהות, להנחית, ולהשתמש במתח המגיע. הסר דאגה מלבך והמשך להשתמש כרגיל בכל מיקרופון שיש בידך - המתח החשמלי המגיע אל מיקרופון דינמי או ribbon אינו פוגע במיקרופון ובסאונד אלא אם הקו פגום ויוצר קשר בין הסיכוך לאחד מהקוים נושאי האודיו בכבל. במצב זה המיקרופון מקבל מכת חשמל ששורפת את השנאי או הסליל...

YYMV

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 035403010
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון