לאור הצלחתו המסחררת והמועילה של השרשור הקודם אני אשמח לשמוע את דעתכם לגבי הסוגיה הבאה:
האם שימוש בשני זוגות שונים של טופים 15 אינץ' (לדוגמה שני jbl + שני rcf) זה מעשה לגיטימי או פשע כלפי האנושות (לפחות האנושות שמבינה בסאונד...)? ואני שואל משני היבטים שונים:
1. הסאונד שיתקבל משילוב כזה (האם הוא נדון מראש לכשלון).
2. אם הייתם מגיעים להופעה כלשהי ורואים מערכת כזו מה הדבר הראשון שהיה יוצא לכם מהפה באופן אינסטינקטיבי?
א. איזה חלטוריסט.
ב. וואלה, שילוב מעניין.
ג. חלטוריסט אבל עשה שילוב מעניין.... _________________ יום טוב!
זה בהחלט מרגיש כמו חלטורה
אבל בהעמדה מסוימת יכול להיות הגיוני
אם המטרה שלך היא ליצור רושם, עזוב אותך- זה יעשה רק רושם שלילי
אם אתה צריך להגביר דיבורים או כל דבר שהוא לא מוזיקלי, אולי זה יספק אקסטרה ווליום, ובלית ברירה אפשר להתשמש בזה. לגבי מוזיקה , אתה עלול להכנס למבוך שלבעיות - פאזה ואיקיו ופיזור , שרק יחמירו ככל שהרמקולים שונים זה מזה. הסאונד לא נדון מראש לכשלון, אבל בהחלט קטנו הסיכויים לסאונד"טוב".
אבל אין חוק בעינין, ובהרבה הגברות איכותיות משתמשים בסוגי רמקולים שונים למטרות שונות- למשל זוג רמקוליםX על סטנדים גבוהים לפיזור לקהל וזוג רמקולים Y נמוכים יותר ומכוונים למרכז כ FRONT FILLS
במידה ואין חפיפה או שהחפיפה בין שני סוגי הרמקולים מזערית- אין בעיה טכנית.
במידה ואתה משלב 2 סוגי רמקולים- יהיה ראוי לתת לכל זוג רמקולים איקיו אחר ומגברים נפרדים. _________________ קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
בעיקרון אני מסכים עם דברי קודמי. אבל, תלוי איך עושים זאת ומה רוצים להשיג.
חיבור שני רמקולים שונים (או שני סטים שונים) לאותו ערוץ מגבר עלול להיות מסוכן לרמקולים ולמגבר וזו בעיני אכן חלטורה לשמה מכל מיני בחינות
חיבור למגברים נפרדים עם אי.קיו נפרד בשימוש כ-PA כאשר הרמקולים השונים צמודים זה לזה - לא מומלץ מבחינת הפיזור השונה, הצליל השונה של הרמקולים, בעיות פייזינג וכו'. אם אין ברירה וזה מה שמאפשר להשיג מטרה מסויימת של עצמה או פיזור - אפשר
אם מדובר על פיזור סאונד מרוחק בדיליי, סנטר-פיל וכו' - לדעתי אפשר כל עוד יש אי. קיו. נפרד לאותו רמקול ומאפייני הפיזור והעצמה מתאימים לתפקיד.
יצא לי בעוונותי להגביר לא מעט מופעים במקום קטן שבו הייתה מערכת מהסוג הראשון - הגרוע והמסוכן. פעם אחת באתי וגיליתי שטוויטר אחד נשרף ואני די בטוח שזה היה הגורם. מה שכן - זה עבד ואפילו נשמע סביר פלוס בעצמה נמוכה ועם הרבה זהירות. (אני מרשה לעצמי לומר שזה היה למרות המערכת ולא בזכותה). _________________ יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
את הטופים שלי:
http://www.diez.co.il/98174/%D7%94%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%94---%D7%A8%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C--PEAVEY--UL-12
קניתי בגלל הזדמנות שהייתה לרכוש אותם במחיר מצויין. אבל עכשיו אני קצת מסתבך בגללם:
מחד, הבנתי מדעת הרוב בפורום שזה לא רציני להשתמש בשניים האלה ולהוסיף להם שני טופים מחברה אחרת.
ומאידך, לקנות עוד זוג כאלה (אני מניח שזוג יעלה לי בחנות 6000 ש"ח מינימום) או את גרסת ה-15 אינץ' שלהם זה נראה לי סתם בזבוז לא מוצדק.
אני מניח שיהיה מאוד קשה למכור אותם כי זה לא מותג עם שוק.
ולכן חשבתי על שלוש אפשרויות:
האחת, לנסות בכל זאת למכור אותם ואם לא ילך אז בעצב רב להשאיר אותם כגיבוי.
השניה, לקנות אלמנטים של peavey (אלמנה שחורה - כדי שישמעו דומה) ולהוסיף דרייברים חזקים יותר של rcf ולבנות בעצמי זוג טופים נוספים.
השלישית, לזכור שאני בסך הכל בתחילת תחילתה של הדרך ולקנות עוד זוג טופים של חברה אחרת וזהו...
אשמח לדעת מה האפשרות העדיפה לדעתכם.... _________________ יום טוב!
כמובן שהשאיפה היא לאחידות/זהות של כל הארגזים/אלמנטים בכל תחום, אבל כפי שהבנת בעצמך יש לזה מחיר...
אתה צריך לבחון את אופי העבודה שלך, סוגי/גודל האירועים, אנינות האוז (והעין...) של הקהל ו/או של ההפקה שמולה/איתה אתה עובד,
ולבדוק אם בשלב הזה צעד כזה אכן הכרחי ויביא לך תוספת משמעותית של אירועים/לקוחות/הכנסות.
רק אתה יודע כמה שווה לך להשקיע בלסגור את הפער שבין המצוי לרצוי...
לגבי האפשרויות שמנית, יש אולי אחת נוספת והיא לנסות למצוא עוד זוג כמו ה PeaVey שיש לך.
נסה לברר אצל שמע, אולי יש להם מידע על מישהו שרוצה להיפטר מכאלה...
בכל מקרה, עד כמה שמגבלות התקציב מאפשרות, נסה לכוון למערכת ברת הרחבה בעתיד,
ז"א בחר ארגזים פופולריים שבבוא הזמן תוכל (בקלות ו/או בזול יחסית) למצוא נוספים שכמותם.
כמו כן אם אתה עובד בד"כ עם סאבים, הייתי ממליץ להשאר עם טופים של "12.
"15 הם מיותרים ובד"כ (יותר) מתאימים לסיטואציות של עבודה לבד (ללא סאב/ים).
למה בעצם אתה כל כך להוט להיפטר מהטופים הקיימים? אם לא תמצא משומשים כאלה חכה קצת, תחסוך ותקנה חדשים.
לגבי 12 לעומת 15 אינטש, בעיקרון, קשה יותר להוציא מיד-ריינג' טוב מרמקול two-way בעל יחידת בס של 15 אינטש מכיוון שהפער בין התחום היעיל של יחידת הבס לתחום היעיל של השופר מותיר "בור" גדול מדי באיזור הקרוס בין היחידות. יחידות של 12 אינטש מסוגלות "לטפס" גבוה יותר וכך "הבור" קטן.
לגבי הטופים - זה לא שאני להוט להתפטר מהם (אגב, שמעתי כבר לא מעט 12" - והזוג האלה לא פריירים ב-כ-ל-ל מבחינת העוצמה).
אלא שבגלל שמדובר ב- peavey ולא במשהו יותר "יוקרתי"/איכותי - אז מצד אחד לא נראה לי נכון שבגלל שיש לי את הטופים האלה אהיה נעול על peavey גם לרכישות הבאות ומצד שני זה כאמור חבל שכבר יש זוג טופים סבירים מאוד ואני לא מרגיש מספיק רגוע לבסס עליהם מערכת שלמה.
ואולי אני סתם מתוסבך בגלל שלא זכור לי שראיתי חברת הגברה כלשהי שעובדת עם peavey ולא עם איזה מותג ... _________________ יום טוב!