תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 00:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
על רעש, כבלים וכל השאר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (170) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
על רעש, כבלים וכל השאר
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 21:24   
אני רוצה לשדרג את כל מערך הכבלים שלי בבית,
כאשר הכבלים שעןבדים אצלי שעות נוספות(הרבה שעות נוספות )הם הכבלים של הגיטרות.
AMIT חברי הטוב הסתכל על הגיטרה והמגבר שלי ברחמים כאשר הוא ראה את הכבלים שבהם אני משתמש שלדידי היו לא רעים.
הכבלים שלי הם חד גידיים-של הגיטרות כמובן- ומעולם לא ניתקלתי בכבל גיטרה דו גידי,תמיד זה היה חוט אחד וסיכוך.
כניסות האוקסילרי בקונסולה שלי הן כניסות pl שאליהן אני מחבר את מכונת ההקלטה שלי.
אני סובל מהמון בעיות של רעש שאני בטוח שחלקן בכבלים.
איך אני הופך את מערכת היחסים בין הקונסולה למכשיר ההקלה שלי לטובה יותר?
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 00:02   
במידה ואכן הרעשים נובעים מהכבלים (קצת חשוד אלא אם מצבך באמת לא טוב = נתקים/קצרים/מגעים/מרחקים גדולים) יש לבדוק אם הציוד תומך בכניסות/יציאות מאוזנות.
אלו הם בעצם "PL סטריאו" שמעביר ערוץ אחד (ולא שתיים כאות סטריאו), ההגיון זהה לXLR החיבור הוא PL.

הרבה מאוד ממירים תומכים בחיבורים מאוזנים ולא מאוזנים וגם מיקסרים מסויימים וכמובן קדם-מגברים מוצלחים בדוק בנתוני הציוד.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 12:18   
יש להבדיל ולהפריד בין שימוש בכבל לא איכותי לבין שימוש בכבל לא מתאים.

מההודעה הראשונית שלך לא הבנתי כיצד אתה מגדיר את הבעיה.

כבל לא איכותי, או לא תקין ייצר סוג מסויים של רעשים או הפרעות וכבל לא מתאים ייצר סוג מסויים של הפרעות.

שני הדברים הללו ראויים לתשומת לב ולטיפול.
היתה לאחרונה הודעה בעניין שהתייחסה אמנם למולטי כבל אבל נכונה לכל סוג של מוליכות.
וואלה, שקם את עצמך

http://act.co.il/forums/viewtopic.php?t=4799&highlight=%EE%E5%EC%E8%E9+%EB%E1%EC

וגם:
http://act.co.il/forums/viewtopic.php?t=4811
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 13:51   
סליחה,ותודה אבל קורה לי משהו שקורה לי לפעמים בפורום.
אני מקבל תשובות ונשאר עם אותה מידה של ערפל שהתחלתי. :???:
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 14:56   
היי דרור. ראשית, סלק את כל המעבירים למינהם. שום XLR-PL, PL-PL, RCA-PL, שום מתווך לא יהיה בין ראש PL לכניסה המיועדת לו. סקס בטוח ממש לא מעניין את החברה האלה.
כבלי גיטרה:

כבל גיטרה לא חייב להיות מאוזן, לפחות לא שלך, הכניסה של המגבר בכל מקרה אינה מאוזנת. לכן מה שאתה צריך זה כמה שפחות להתפנק עם אורך הכבל, כבלים בין אפקטים צריכים להיות ממש קצרצרים.
(זה הזמן לשבח את האקוסטית "גיבסון אפיפון" שהשכילו לשים בהם יציאת XLR.)
כשאתה קונה כבל בדוק אם הוא מסוכך כראוי. בכבלים שיש לך עשו טובה וליפפו את הגידים עם סיכוך ששערותיו כשערות סאבי הקרח למחצה.

כבלים בין הקונסולה למכשיר ההקלטה:
כאן אתה צריך כבלים מאוזנים.
ואותו דבר לגבי כל מערכת ההקלטה.
לקומפרסור שיש ברשותך רצוי מאוד שתרכוש או תלחים כבל INSERT.
כבל INSERT- קצה אחד סטראופוני מתפצל ל2 קצוות מונו.
הקצה הסטראופוני הולך לנקודת ה INSERT בקונסולה ו2 קצוות המונו ל"סנד" וה"ריטרן" שבקומפרסור.
תחקור כאן בפורום בהודעות קודמות- על "איך לזהות כבל טוב"
- נצל כל יציאה או כניסת XLR שיש לך.
תכין לך רשימה של כל הכבליזציה בחדרך.תמדוד אורכים (יותר קצר= יותר טוב=יותר זול) ןתזמין. עוד אפשרות היא להתאמן בהלחמות, לקחת את הראשים הטובים שברשותך ולהלחים להם כבלים חדשים. או שכבר לקנות ראשים חדשים ולסגור עניין. ככה גם תהיה לי סיבה להתקשר ולומר לך:תתחדש!!!
דאג שכל כבל ינוח במקומו ללא מגע עם כבלי חשמל ושאר מזיקין.
אגב חשמל... כבר אמרתי לך מה לעשות#smile

אף פעם לא אהמנתי על עצמי שאגיע לרמת בורגנות שכזאת#smile אבל סדר זה בהחלט דבר חשוב....
טוב נו.... שמדובר בסביבת העבודה שלך.
זה פשוט כיף לעבוד במקום "ניטרלי", סביבה נקיה, שאתה לא רואה בה שום כבל מיותר. הכל מדויק, מתוזמן, ושם כשצריך אותו.

הייתי חייב#smile
_________________
Sartre knows it
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
ר-ע-ש המדריך המהיר להכנת אולפן שקט
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 17:00   
רעש נוצר מסיבות מגוונות למדי.
אין להידבק לאמונה שתרופה אחת תפתור במכת קסם את הכל, מה גם שרעש ואיכויות יכולים להתקיף בקומבינציות שונות ומשונות, והגיטריסט הוא מהפחות מחוסנים מתופעות אלה.
קיבלת כאן שלל עיצות מעולות, הייתי אומר מקצועיות למדי, שמתאימות לאולפן ברמה גבוהה - נצל אותן בראש שקול.
כדי ליישם אותן אתה צריך להיכנס לכוננות קליטה, וזה המתכון של ראובן להתקנה רגועה, מתאים לך, ומתאים לכל אחד, והפניה כאן לכולם:

- התחל מאולפן מנותק. שום חוט/כבל לא מחובר לכלום. זו נקודת ההתחלה הנכונה, ותיכף תבינו למה היא מוזכרת ("הלא תמיד אנחנו מתחילים מכלום..." - זובי!).
- מקם את הציודים השונים במיקומם הסופי.
- חבר את כל הציוד למפצלי חשמל המגיעים מנקודה אחת בקיר! אל תתחבר לכמה נקודות נפרדות. - אל תחבר עדיין שום מכשיר לחשמל! חכה לשלבים שלהלן.
- היכנס לכוננות קליטה מקסימלית מבחינת שמיעה. בודד רעשים אקוסטיים/סביבתיים, עמוד זקוף ולמד/תעד בזיכרון את אלה הקיימים כברירת מחדל בסביבתך.
- את אותו הדבר שלמעלה, אבל הפעם בישיבה.
--> כעת, בכל פעם שמוזכר חיבור מכשיר, הכוונה גם לחבר אותו לחשמל.
- גש וחבר את המגבר והרמקולים (מוניטור, לא מגבר גיטרה). הדלק אותם. המגבר על פול ווליום. הקשב!
- אם בשלב זה יש רעש - עצור את הכל. לעצור! התייעץ.

- אם הכל שקט מחברים את יציאת המיקסר/מערכת/יציאת מוניטור אל כניסות המגבר כשהוא כבוי או על אפס ווליום. מדליקים את המיקסר, מדליקים או פותחים את המגבר/רמקולים. מיקסר חייב להיות מנותק מכל ציוד אחר - עדיין.

- כל הפיידרים/סליידרים/סביבונים במיקסר/מערכת-הקלטה על אפס. יש רעש ברמקולים? אם זה זמזום/הימהום יש לנו בעיית הארקה קטנה - ראה פורום.

- שקט? הרם את המסטרים לנקודת ה"אפס-הגברה" (קו עבה, "0" וכו'), שים את כפתור המוניטור (אם יש) על שעה 10 או שלשת-רבעי הסיבוב.

- הקשב! כמו שבחיים שלך לא הקשבת!! האם יש רעש/היסססס שהוא מורגש ממרחק של 2 מטר מהרמקול בווליום הזה? אם כן - יש לנו עסק עם בחור תפרן - למד את כמות הרעש הזו - זכור אותה. ככל שמדידה זו תהיה קטנה יותר - כך טוב לנו.

- התחל בחיבור מכשירים/כלים למיקסר, בכל פעם מכשיר אחד, פתיחת הערוץ שלו (המסטרים עדיין פתוחים כפי שהשארנו אותם למעלה) והקשבה לכמות הרעש אם גדלה היא או לא. בצורה זו ניתן לבדוק אם יש בעיה עם אחד הכבלים, ולשם השוואה להחליף אותו עם אחד אחר. שוב - בכל פעם מכשיר אחר, ולאחר בדיקתו (התקינה) להוריד את הפיידר שלו ולהמשיך עם מכשיר אחר.

- עם בחיבור של מכשיר מסוים עולה כמות הרעש בפתאומיות - לנתק אותו ולהשאיר לסוף. אפשר שזו בעית חיבור חשמלי, שנאי מקרין, כבל או מחבר לקויים, או מכשיר מעצבן.

- בכל שלב אסור להתפשר, כי רק כך ניתן לבנות חומת שקט בריאה לאולפן. יש בעיה - עוצרים ומטפלים בה, או משאירים את המכשיר הבעייתי בחוץ עד לפתרון.

בהצלחה לכולם
Microbe
הצטרף: 15 נוב' 02
הודעות: 122
מיקום: מרכז
מה זה בדיוק "שנאי מקרין" ?
הודעה פורסם: רביעי 30 אפר',03 14:33   
ראובן דיבר מעלי על שנאי מקרין .
מה זאת אומרת בדיוק ?

השנאי של המודם כבלים שלי מזמזם קצת.
האם זאת הכוונה ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 30 אפר',03 16:15   
ההפרעה מגיעה משני מישורים:
אקוסטי ו/או מגנטי.
1. הרעש האקוסטי הוא זה שאתה שומע גם כשהרמקולים מנותקים, מגבר סגור... מה שנשאר באווירת החדר/אולפן, זה רעש מכני/אקוסטי.
אם זה משנאי, זה יכול להיות בגלל שהוא עשוי בצורה גרועה, ולוחיות הליבה שלו רוטטות ב-50 הרץ.
2. הרעש המגיע מקרינה מגנטית, אף הוא בתחום של 50 הרץ וכפולותיו, נקלט בצורה מגנטית/השראתית מעצם הסמיכות של ציוד לאותו התקן מקרין.
אם מגיעה קרינה מגנטית משנאי, אז כל כבל או ציוד הסמוך אליו, יזכה לטבילה ברעש הימהום מטריד עד דמעות.
לפי הנ"ל (ואל תפספס מילה), נסה לברר מאיזה מישור הפרעתי אתה סובל.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון