תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 15:26
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
calling all mixmasters......
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  msmrodan  
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 03 אוג',01 19:04   
אף טכנאי לא אוהב לגלות את סודותיו...
אבל מה דעתכם לתת כאן את הפריסטים המדוייקים ל EQ (וכל דבר אחר) שאתם משתמשים בהם למקורות ספציפיים.

לדוגמה,
מקור: קול נשי עמוק במיקס של גיטרה/בס/תופים
מיקרופון: XXX
אפקטים: EQ- XX KHZ X DB CUT/BOOST

וכך הלאה, ניתן יהיה לבנות מסד נתונים מאד שימושי.. #read
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 01:00   
לא הייתי בונה בעיניים עצומות על "פריסטים". אם כך היה הדבר, היינו מוצאים מכשירים שעושים את זה אוטומטית, לא?
אופס.. יש כאלה! אתה יכול למצוא ציוד שבו, בחלק של האיקיו, כתוב, לדוגמא: דק, רגוע, חם,.. או לחילופין, על פי סוג מוסיקה: רוק, קלאסי וכו'.
בטוח אני שאתה יודע איפה אפשר למצוא את הפריסטים האלה...

יש למדוד דבר לגופו, ואמנם יש מצבים 'תואמים', אבל כמעט תמיד אתה חייב לתפור לפי מידה.
כדי שלא תצא מכאן בלי כלום, הנה מהלך כיווני פשוט ומהיר למציאת מטרד סוני ו/או העשרת תחום:
בהנחה שאתה באמצע כיוון איקיו ונאמר שהכלי/זמר מבצע ממש ברגע זה.. ולצורך הדוגמא אתה מחפש להוריד תדר אמצע מעיק (אותו דבר אבל הפוך - לפעולה הפוכה רצויה, דהיינו, חיזוק)..
1. בחר איזור תדר קרוב (אמצע-נמוך למשל) באיקיו שמולך.
2. כוון את כמות ההגברה (boost) של התחום למקסימום (אולי רצוי להוריד את המוניטור קצת).
3. שחק ימינה ושמאלה, למעלה ומטה בכל תחום התדרים שאזור זה מכסה, וזאת באמצעות כפתור התדר (frequency).
4. היכן שתשמע פתאום הגברה חזקה ומעצבנת שרוצה לקרוע את הרמקול - עצור בנקודה זו.
5. הנחת את כפתור ה-boost/cut בכמות הרצויה.
וכן הלאה בשאר התדרים שלרשותך.
מכיוון שאין לכל אחד כמות אפיקי איקיו כאוות נפשו (אלא אם אתה עובד במתחם הדיגיטלי), נסה להתמקד בתדרים הבעייתים יותר.
השיטה המוזכרת מעלה מהירה מאוד באיתור בעיות.
ועכשיו קצת יותר קרוב לענינך:
עקרונית לך על הנחתה (cut) באיקיו, ולאו דווקא על הגברה. תראה שבאמצעות הנחתה אתה יכול לגרום לתדרים אחרים להתחזק, אך לפחות לא תצמצם את התחום הדינמי שלך ותתקרב לעיוותים.

אם מקור הצליל מוצא חן בעינך, פשוט התקרב אליו פיזית והקשב היטב (אולי בעיניים עצומות). חזור למיקסר ונסה לשחזר אותו קרוב ככל האפשר למה שהוא נשמע ליד המיקרופון.

הוותיקים בענף ידעו "לעשות סאונד" רק באמצעות עימוד נכון של מיקרופונים. לא היו הרבה ברירות (חוץ ממבצעים דגולים) זו טכניקה מעולה שטובה תמיד!
שינו מיקום, זווית, מיקרופון (אפילו אחד פארש) יכולים לעשות נפלאות, וזו לא תיאוריה ידידי. זה עובד.

ועוד קצת קרוב לענינך..
אם בשאלה שלך יש כוונה ל'טריקים' בסאונד, אז אנחנו מדברים כאן על משהו אחר, ולנושא אחר (שווה אף הוא), ולא רק "כיוון איקיו". אל תאמין לרגע שאיקיו עושה את הכל.

ועוד קצת...
אם יש לך דוגמא שאתה שומע/מכיר ורוצה לדעת איך לשחזר אותה (שירה מתוך להיט מסחרי וכו'), שלח לנו לינק לשמיעה וננסה לנתח לך את מרכיבי החגיגה בסאונד.

למחיקה --->
הגזמתי באורך?

העצה שלך במקומה (מסד...). שימו לב שככל שנבנות יותר הודעות בנושא מסוים, כך מתחזק הצורך בפורום נפרד. המועמדים הבאים הם מוניטורים והקלטות לפי סוג.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 03:13   
ציטוט:

בתאריך 2001-08-03 13:04, msmrodan כתב:
אף טכנאי לא אוהב לגלות את סודותיו...
אבל מה דעתכם לתת כאן את הפריסטים המדוייקים ל EQ (וכל דבר אחר) שאתם משתמשים בהם למקורות ספציפיים.

לדוגמה,
מקור: קול נשי עמוק במיקס של גיטרה/בס/תופים
מיקרופון: XXX
אפקטים: EQ- XX KHZ X DB CUT/BOOST

וכך הלאה, ניתן יהיה לבנות מסד נתונים מאד שימושי.. #read



I hope U’re joking…
While on the subject, how do U draw a beautiful woman?
Details pls:
Color numbers, contour color and width, shading, canvas material etc.

Peace,
Zooot
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שבת 04 אוג',01 04:35   
התרכז בהתחלה בבס/תופים וכו
מדי פעם הכנס את השירה כדי לבדוק איך היא מתיישבת
הוצא את השירה והתמשיך תוכדי פינוי מקום באמצע על ידי
הזזת כלים לצדדים אולי, או הגבלת תחומי תדירויות שלהם
הכנס שוב את הקולות ותבדוק אם אין כלים שעושים להם masking
בזמן שאתה מוסיף אותם (כמו שטיחים, גיטרות וכדומה באלה)
זכור שכולם משמשים רקע לשירה, אבל לא חייב להיות עד כדי כך 'ברקע'.
ערוצים בסטריאו מפריעים פחות לשירה, אלא אם הם דומיננטיים בצורהה חריגה.
בדרך כלל השירה באמצע, אבל אין כלל, וכאן נכנסים הטריקים לתפקיד
בלתת לקולות את הביצים או הצבע המיוחד בכל טראק או אלבום.
השאלה היא, אולי, מה הטריקים שיש בשלב הזה.
כאן אתה צריך להיכנס ולשאול.
זה נכון מאוד שטכנאים לא מגלים עד הסוף, ואני בעצמי לא חושב
שאני יכול להתחלק בכל טריק (אני קורא לזה סאונד)
אבל יש דברים שכבר נחרשו כל כך עד שמספיק רק לנתח אותם בשביל החדשים שביננו.
יש 'טריקים', אבל המילה הזות לא מסתדרת לי בראש משום מה.
קולות ליווי רצוי גם להרחיק מהשירה המרכזית, ובטח שמת לב
שיש הבדל בסאונד שירה בין הרבה שירים מישראל לאלה מחוצלארץ.
בארץ יש או היתה נטיה להוציא את השירות יותר מדי החוצה
ואלעומת זאת בחול היא מתיישבת עם הפלייבק
בכל מקרה - בשני המקרים שומעים אותה
במקרה הראשון כמעט רק אותה
במקרה השני את כולם.
הכל ענין של בלנס והבנה
בעומק הסאונד
במיקס.
  msmrodan  
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 18 ספט',01 19:15   
לכל החכמולוגים למיניהם, נא להירגע

אף אחד לא מצפה לעשות מיקס לפי "מרשם"
רק רציתי לפתוח כאן דיון על תחומי התדרים של מקורות שונים וטכניקות שאנשים משתמשים בהם.

לדוגמא: דיון על תחום ה SIBILANCE בשירה, אפקט MOTULA (נדמה לי שזה השם) שמופיע כאשר מגבירים את התדר הדומיננטי של המקור, EQ לכלים בעלי מנעד רחב במיוחד וכו'.

Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 19 ספט',01 02:48   
Well, sibilance range is ~ 4-11 KHz.

Means of lowering sibilance: recording off-axis, de-essers, off-line editing.

There r 2 kinds of de-essing – broadband (compressing the signal when hf energy rise is detected) and hf only (splitting the signal in2 hf and the lf components, compressing the hf component and summing the 2).

Most de-essers have the 2 options 2 select from. My favourite: DBX 902.

Simple broadband de-essing can b achieved by inserting an eq in2 a compressor’s side-chain, and boosting the offending freq.

I have no special eq for wide range instruments, except maybe using less radical cuts and boosts. But then again, if I encounter a honk in a certain fq band, I’ll chop it off w/ a vengeance…

I’m afraid I‘m not familiar with the 3rd term U’ve mentioned.

Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון