תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 13:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדר של אפקטים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (85) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  mu15  
הצטרף: 22 יול' 01
הודעות: 3
מיקום: צפון הארץ
הודעה פורסם: שני 06 אוג',01 20:21   
תודה לכל התשובות, רק רציתי לדעת אם אמור להיות הבדל, כי גם אני לא שמעתי הבדל.
יכול להיות שאפקטים שלי לא טובים?
צור
אורח
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 00:46   
אתה רואה מה עשית בוביס מתוק?
זה ששאל בהתחלה חושב כמוך.
לא שיש לי בעיה בצורה הפשוטה של זה אלא שאתה גם הדגמת את זה עם ציורים וגרמת לו ולך בעיה קטנה.
שים לב שהוא נכנס לפורום ושאל את השאלה הזותי נכון?
למה הוא שאל? תנחש בבקשה. הוא אפילו כתב על זה בשתי מילים בסוף
ואני אפילו לא בטוח שהוא יודע כמה הן חשובות.
חבל חבל חבל. אבל לא נורא
אני לא מחזיק פה בדיעה או ניחוש או הצעה
אני פשוט מודיע שיש חשיבות לסדר, אפילו אם תקרא רק
את מה שzoot כתב.
אני יודע שאתה לא רוצה לעשות משהו רע ומאמין בכל מיתריך שזה ככה, ואפילו שומע ככה. מזה אני מפחד!
(רובן, מילה.. משהו.. איפה נהלמת?)

נ.ב.
אם תגדיל את הוויבים בשורה העליונה תגיע גם לאותה צורה...
אני אוהב את הרצון וההתמדה שלך, אבל יום אחד תחזור לכאן ותגיד טעיתי. אני - כבר מודה שטעיתי.
שטויות... העיקר שלא נתפוצץ.. זה כמעט קרה לי ליד הקריה.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 01:08   
יכל להיות שאני מפספס משהו?
ללא כל חשיבות לאיכותו או למחירו של האפקט יש הבדל מהותי אם משרשרים דילי לרוורב או רוורב לדילי. בהנחה שהמיקס הפנימי של כל אפקט נמצא על 100% (אבל כמובן שידעתם את זה) אם נשלח דילי לתוך רוורב נקבל דילי המתנהל ודועך בתוך סביבה "אקוסטית" ובחלל רציף כלשהו. לעומת זאת אם נשלח רוורב לתוך דילי (בשרשור) נקבל חלל אקוסטי מקוטע על פי מהירות החזרות של הדילי כשבין חזרה לחזרה יש... שקט.
דרך אגב, אם אין הבדל בסאונד בין המסלולים משהו מעיד על שימוש לא נכון ובמיוחד על העובדה שהאפקטים לא מספקים 100% אפקט אלא מיקס באזור 50-50.
כמובן שאם מדברים על השימוש בשליחות במיקסר כאשר שליחה מספר 1 לרוורב ו 2 לדילי או להיפך כשהם מקבילים זה לזה ואינם משורשרים - אזי אין כל חשיבות לסדר השליחות.
בשימוש באפקטים מהסוג הזה אין דרך נכונה - מה שנשמע נכון הוא נכון.

_________________
JS
צור
אורח
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 01:33   
JS הצלת אותי!!!!
כמעט חשבתי להיכנס לבור ביוב, לתת את הפלוץ האחרון בריברב מטורף ולהיחנק ממנו בעצמי!!
חשבתי שאני כבר פסיכי או שיש כאן איזושהי טעות איומה ולדעתי טוב שזה קרה. מעולה!!!
טוב שזה קרה. יכול להיות שעלינו על בעייה רצינית ביותר. זה לא שמישהו פה רצה להכשיל, פשוט יש פה טעות בסיסית. זה התחיל להפחיד אותי ולא חשבתי להרים ידיים אבל הייתי חיייב להין מה קורה עם האנשים פה.
אחד מהשתייםף או שהם עובדים לא נכון או שבמה שהם משתמשים הוא ביעיתי.
כבר אמרתי מקודם שהשואל הראשון אמר משהו חשוב
בהודעה השניה שלו. אני לא חושב שמישהו או הוא שמו לב לזה.
ראובן!!!!!!!!!!! כנס לפה מיד.
Muze
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 40
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 01:52   
רגע אז מה שאתה אומר זה שכששמים delay קודם ו reverb אחר-כך אז מקבלים דילי רטוב

וreverb לפני delay מקבלים
סיגנל רטוב בדילי?

מה ההבדל?
אין פה חללים אקוסטים יש הרבה דיליי (יש ריברבים מסויימים שמשתמשים במן chorus על הreverb ואז שומעים הבדלים בלי בעיה)

יש כאן פעולת חיבור. הוספה של סיגנל!

דוגמה:
5+3+6=14 זה לא משנה איזה מיספר בא קודם!

שוב.
בעולם האמיתי ישנם הבדלים כמובן.


_________________
>>==--MuZe--==<<
Artist,Producer,Synthesist, crezym0n
makes music not war
diverse
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 14
מיקום: T-A
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 04:35   
איזה מאבק-איתנים (((-:

מה קרה, הצעירים מתמרדים??? ((((-?

אני לא מבין על מה הויכוח: מי ששומע שיש הבדל, כנראה יודע מה הוא שומע. בתוך מיקס שלם ההבדל המזערי הזה, שקשה להבחין בו בסולו, יכול להפתיע ולהיות משמעותי. מצד שני, מבחינה מתימטית-תיאורטית אין הבדל.... אוי ואבוי מה נעשה???

אבל מה זה כל כך משנה? חיברתם כבר את האאוטבורד? הדלקתם את המחשב?

...למה לא שומעים???? :wink:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 07 אוג',01 17:26   
אני קיבלתי כאב ראש ממה שקראתי עד עכשיו.
אני חושב שהמרחק בין שני ה'מחנות' הוא ענק ואין לאחד מושג מה השני אומר.
אבל... (כמו שמישהו כבר אמר) אם יש לכל אחד מושג על מה השני בדיוק מדבר, אז נראה לי שיש באמת בעיה רצינית פה.
אני בטוח שמה בוביס מציג כאן זה מה שהוא אכן שומע, ללא ספק ומכאן שאני באמת לא קולט למה הוא ואחרים לא מבינים את JS, ZOOOT וZUR, שהם על כל פנים, אם עוד לא ידעתם, האנשים הכי עסוקים בארץ בהקלטות, והוותק שלהם בתחום הוא רב, ומה ש-UV כתב זה גם חד וחלק.
לא שאני אומר שמקצוענים לא יכולים לטעות, אבל לא מדובר פה בטעות. לא!
------------
זה מזכיר לי משהו (ואל תקחו את זה כבד); כששאלו ילד כיצד מדליקים טלויזיה, אז הוא אמר: "בכפתור האדום בשלט-רחוק". הוא לא טעה לרגע, כמובן. אבל כשהטלויזיה לא נדלקה יום אחד (כנראה שהסוללות בשלט נגמרו), אז הילד קרא לשכנו הקשיש. זה נכנס לדירה וניגש ישר לכפתור ה-Power במקלט ו'פתר' את הבעיה.
--------
אז אם לא הגעתם להסכמה, אז אני מציע להשתיק את הענין לכמה זמן כי מדובר בעולמות אחרים לגמרי.
פשוט, להפסיק, ושכל אחד ישמע מה שהוא רוצה.
מי שקורא מהצד את מה שכתוב פה, אני בטוח שהוא בשוק.
בטוח שאתם לא על אותו גל מחשבה.
Ab
Supporter
הצטרף: 18 מאי 01
הודעות: 84
מיקום: China
הודעה פורסם: רביעי 08 אוג',01 22:15   
בוביס, נראה לי שjs תיאר בפשטות כדי שהסיפור יהיה מובן יותר. אני אישית שמעתי כמוך ולא חושב שמה שמדובר כאן קשור ליכולת השמיעה של מישהו, וגם לא ענין של ותק. פשוט העלת כנגד מישהו כאן שהוא כנראה לא בדק את זה במציאות, והנה מתברר שהוא עושה את זה כמעט כל יום וגם מקבל כסף על שרשור כזה או אחר. יכול ליות שהוא עובד על הקליינטים שלו ונותן להם דיליי ורברב מכל מני סוגים, למרות שישנו רק סוג אחד, שיוצא בכל מקרה של חיבור?
או שגם אני מתחיל להיות פסיכי.

אז או שמדובר בשרשור מהסוג האורגני :wink:

אני מקווה שהשואל הראשון מרגיש עדיין בסדר. הייתי רוצה בכל זת להגיד לו משהו חשוב בלי שיתנפלו עלי:
אפקט הריברב נותן אוירה של חלל מסוגים שונים שאתה בוחר במכשיר. לא סתם שמים אותו בסוף השרשרת, כי הוא נותן לכל מה שהיה לפניו את תחושת המרחב.
הנה דוגמא מ-harmony-central, מתוך מאמר שמסביר את זה:
גיטרה, +דיליי, +ריוורב
זה גם נכון שאין חוקים בסאונד, ונכון שגם דיליי נותן מרחביות מסוג כזה או אחר.
יש לי שאלה לבוביס:
האם את כל מה ששמעת (שעליו כתבת למעלה), האם זה נעשה רק במחשב? את האמת בוביס. זה חשוב.
אם כן, יש לי סברה שאולי muze וsushi יוכלו להסביר, מתוקף עבודתם בנושא הזה.
בכל מקרה, הנה מה שבובי נתן אומר, ואני תקווה שמתוך דברים אלו תבינו את ההבדל בין דילי ורברב, ושלשים אותם בסדר הפוך זה כמו לשים דיסטורשן לפני קורוס וההיפך (זה גם יכול להשמע אותו דבר, תלוי למי ובאיזה מצב).:

First, I would like state my definition as to the differences between echo and delay. I've always thought of a single echo to be a replication of the original sound but with a distinct frequency curve. In this curve many of the lo-mid and midrange frequencies are boosted and the high frequencies attenuated. A single or multiple delay in comparison, is the original sound duplicated exactly without any sound coloration. Obviously a delay can be much more flexible than an echo, as a good starting point to "synthesize" ambience because it is relatively flat to begin with. In general, I've always thought of echo as having more that one repetition and delay having primarily one.
Muze
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 40
הודעה פורסם: רביעי 08 אוג',01 23:51   
0k!

i just thought about another thing that could bring light to the subject

as we all know delays and reverbs, in order to give more spatial effects, have aside of delays, filters.

there are all kinds. some have the filters inside the feedback loop, those are called damping filters.
you will also find some with bels, filters and shelvs BEFORE or AFTER the effect.

those contribute ALOT to the spatial imaging of the reverb OR the delay.

if you use the filters then you create even more phase differences (as you probably all know, some filters are delays in a way)
and also frequency changes in time (that are not synched to the frequency changes of the other effect)

my bet is that without any filter in the circuit or with the damping options off, the signal will be similar no mater the order.

the moment you put damping factors, then there will be a difference.

so this starts to apear far more complex than the argument here was about.

this means that if you use a delay after a reverb the spatial image will be determained by the damping/filtering technique.
for instance:

reverb(10%damp)-> dealy (60% damp)= more like a delay inside reverb


reverb(60%damp)-> dealy (10% damp)= more like a reverb inside delay


by the way, i have full respect to all israels leading engeniers (honest!). but first of all i trust my ears, brain and computer.
seems that there still isnt any answer that realy gets to the bottom of things.

המהות של ההבדל
has yet to be told here.
and not how it souds to one or other.

its important to dig into stuff. especialy things lying in myst such as this one.

will be glad for assitance
im just now getting deep into reverb designing

Vibez to all
and RASTAFARI!



_________________
>>==--MuZe--==<<
Artist,Producer,Synthesist, crezym0n
makes music not war
Muze
הצטרף: 11 יול' 01
הודעות: 40
הודעה פורסם: חמישי 09 אוג',01 08:09   
רציתי רק לומר,
שהייתי שמח לדיון קצת יותר מעמיק בנושא. הויכוחים שהיו בנושא, אינם מסבירים את העניין לעומק.
חומר על הנושא הוא דל מאוד ברחבי האינטרנט (יש בעיקר חמרים על איך מתכנתים ריברב אך לא כיצד הוא עובד לעומק)

ואני מטבעי איני מקבל הסברים שטחיים ושותק. אם ישנה טעות מסויימת, היתי שמח לדעת מה היא.

היתי שמח אם במקום ויכוח אלים, היה פה באמת משהו שכולנו נוכל ללמוד ממנו.


_________________
>>==--MuZe--==<<
Artist,Producer,Synthesist, crezym0n
makes music not war
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח אימייל בקר באתר המפרסם
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון