תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 13:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדר של אפקטים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (85) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 11 אוג',01 08:04   
נראה לי שהתמונות מדברות בעד עצמן:

דילי לרוורב



רוורב לדילי




אני חייב להתוודות שלקח לי יותר זמן לגלות איך "מצלמים" תמונת מסך מWavelab מאשר לחבר את האפקטים אחד לשני ולהפוך את הסדר. הגלים המובאים כאן הם של רוורב קצר מאד, "חדר קטן". ככל שהרוורב ארוך יותר ההבדל בין הגלים ברור הרבה יותר אך ההפרשים בהחזרות הדיליי ברורות פחות.

________________
JS
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 11 אוג',01 08:49   
הרציונל לחיבור אפקטים בדרך מסויימת ולא אחרת נחלק לשני מישורים.
הראשון נעוץ בהחלטה אומנותית על איזה סוג סאונד אני רוצה להציב דיליי - האם על הסאונד עצמו או על האפקט שלו. ברוב המיקרים אני רוצה להציב דיליי על הסאונד המקורי ולא על הרוורב כי אזי הדיליי נושא עמו סאונד שונה לחלוטין. שליחת הדילי לרוורב משיגה הפרדה בין מקור הסאונד לבין תחילת הרוורב ופוקוס ברור. הסבר נוסף בהמשך.
הסיבה השניה נעוצה באופי האפקטים ובהיסטוריה של הסאונד. דילי הוא החזרה או החזרות של סאונד שחוזרות בהפרשים קבועים זו מזו. אפקט הדילי הוא אפקט מונופוני במהותו ואם יש לכם סוג של דילי שנשמע סטריאופוני אז מתקיים בו יותר מדילי אחד ויותר מזמן דילי אחד (או צידוד אוטומטי). רוורב, הדבר האמיתי האקוסטי או מדמה כלשהו, הוא לרוב אפקט סטריאופוני. היות ובימינו ברצוני שהאפקטים שלי יחזורו בסטריאו וברוחב מקסימלי אשלח את הדילי אל הרוורב ואקבל, לאחר הרוורב, תוצאה סטריאופונית. אם אשלח את האות אל הריוורב ולאחר מכן אל הדילי אקבל אפקט מונו. האפקט הסופי של רוורב אל דיליי יהיה מונופוני אף על פי שהוא עשוי לחזור משתי יציאות במכשיר! לא כל אפקט שיוצא משתי יציאות הוא סטריאופוני, אם L=R אז L+R=C...

השימוש בשירשור אפקטים עתיק כגילו של תחום ההקלטות. בשנות החמישים השתמשו לרוורב בחדרים אקוסטיים שנקראו Chambers. אלו היו חדרים מהדהדים שבתוכם רמקול להשמיע סאונד ומיקרופונים לקליטת ההדהוד. שיטה זו דורשת נכס גדול - ויקרה מאד ליישום. ההמצאה הבאה נקראת פלטה - מדמה הדהוד אקוסטי בצורת משטח מתכת תלוי על קפיצים שפועל על ידי הרעדת המשטח וקליטת הרעידות על ידי פיק אפ. קפיצים בגלילי אוויר או בשמן היו ההמצאה הבאה (AKG BX20)וכן הלאה עד הציוד הדיגיטלי והתוכנות של היום. לא בכדי שמות הרוורבים הם "אולם גדול", "חדר בינוני", "פלטה עשירה", "אמביינס" ועוד. כל אלו באים להסביר את האלגוריתם הבסיסי ומה הוא בא לדמות וכולם חללים אקוסטיים במהותם. הרוורב היחיד שתחילתו אינה בחלל אקוסטי הוא אפקט המכונה Non Linear.

רוורב שבא מייד עם ועל הסאונד המקורי "מורח" אותו ומטביע אותו בתוך המיקס. להשגת הפרדה בין הרוורב למקור הסאונד היה נהוג להשתמש בדיליי סרט לפני הרוורב ולהשיג השהיה והפרדה של הרוורב מהמקור. הרחקת הרוורב מהמקור מאפשרת סאונד ברור ואפקט ברור שאינו מורח את הסאונד. כיום בכל מכשיר אפקטים דיגיטלי ישנה פונקציה שנקראת PreDelay. פונקציה זו היא השהיית הרוורב לפני תחילתו והשגת אותה הפרדה מיוחלת. השהייה של 50ms מאפשרת השגת הפרדה זעירה שכמעט ואינה מורגשת תוך שמירה על נוכחות הסאונד. סרטי ההקלטה נעו במהירות איטית הרבה יותר והדיליי המקובל ברוק'נרול היה לרוב 125ms או מהירות 15IPS בטייפ.
חשיבות סדר ההצבה יכולה להיות מומשלת בצורה מוחשית להקלטת גיטרה חשמלית. אפשר להקליט גיטרה חשמלית שמחוברת לאפקטים כגון דיליי בדרך אל המגבר. ההקלטה מכילה סאונד של גיטרה עם דיליי דרך מגבר. אפשר גם להקליט גיטרה יבשה דרך המגבר ובמיקס לשלוח את המגבר המוקלט לדיליי. התוצאה אותה תוצאה - הסאונד לא אותו סאונד.

כמובן שאם כוס התה של מי מהמשתמשים הוא סדר אחר, או שהיצירה האומנותית קוראת לסדר שונה, אפשר להציב אפקטים בכל סדר שהוא. רוב השימושים קוראים להצבת דילי לפני רוורב וזו ההצבה שבה משתמשים 90 אחוז מהטכנאים בעולם. את עשרת האחוזים הנותרים עוד לא יצא לי לפגוש.

_________________
JS
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 11 אוג',01 18:37   
The post I sent yesterday is missing.(?)
I hereby re-post:

Hi Y’all,
Sorry, I wasn’t on-line last week so I guess I’ve missed the sci-part…:-)
As I’ve said b4, if the delay is 1:1 flat (no modulation, regen or filters)- than the only change between rev only and the rev/dly combo would b the time axis only.
(As if playing a rev-only later). In that case it doesn’t matter if playing the source later (dly/rev) or the effect later (rev/dly).

HOWEVER:
In any other case, the rev SOURCE is different, causing the reverb to vibrate in a different manner.

Since pics r in, here r the 2 wavs. Source is the Microsoft sound (windows), the delay was heavily regenerated, 1Khz filtered in loop path.



Clearly visible, they’re NOT the same.

Peace,
Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון