תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 09:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
נפתרה החידה: JL Audio F113
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
נפתרה החידה: JL Audio F113
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 17:13   
תחום השמע הנמוך הוא התחום הבעיתי והטובעני ביותר בסביבה האולפנית והוא גם התחום עליו אנחנו עושים הכי הרבה פשרות.
גם המוניטורים האולפניים הטובים ביותר לתחום השמע הקרוב, הבינוני ולרוב גם הרחוק נוטים "לזייף" כשמדובר בתדרים נמוכים.

מי שמכיר אותי יודע מה חשיבות בקרת הצליל בשבילי באולפנים בהם אני עובד באופן קבוע (DB Studio A , TanTan) וכמה רמקולים, מגברים, סאבוופרים וכבלים אני מחליף בחיפוש אחרי סביבת ההאזנה המושלמת ובכל החיפוש הזה לא קיבלתי מענה לתחום הבס התחתון אף פעם. זאת תמיד הייתה חידה. עכשיו נפתרה החידה:
JL Audio Fathom F113.


‫על הסאבים המדוברים JL Audio F113 המליץ לי טכנאי המאסטרינג Bob Katz בשיחת טלפון בה שיתפתי אותו בזה שאני לא מצליח לגרום לאוקטבות התחתונות ביותר באולפנים בהם אני עובד להיות מאוזנות עם האוקטבות הגבוהות, דבר שקל מאוד לחשוף עם כל אוסילטור. בוב אמר שאני חייב לנסות את הJL Audio Fhathon Series כי הם הסאבוופרים הטובים ביותר שהוא אי פעם שמע והם פתרו לו את בעיית המוניטורינג ל Low End ומעבודה מרובת שנים איתו אני יודע כמה מוניטורים הוא החליף בעצמו.. הייתי סקפטי כי כבר היו לי באולפן כמה סאבוופרים יקרים וטובים ואני עובד בחדר בקרה יחסית גדול עם מוניטורים Westlake BBSM12 שקועים בקירות Sofit Mounted שבכל צד יש שני דרייברים של 12 אינצ' עם מיד וטוויטר ולמרות הגודל של הדרייברים הרגשתי שה Low End לא מושלם ורציתי לנסות את ההמלצה של בוב.



התקשרתי לחברי הטוב ערן פוגל שהוא הבעלים של חברת היבוא והשיווק של מוצרי סטריאו איכותיים Audiofreak ושאלתי אותו אם הוא מכיר את הסאבוופרים של JL Audio (חברה שמוכרת לרובנו מתחום הסטריאו לרכב), ערן בדק לגביהם ומייד נדלק על הרעיון של ליבא אותם, אחרי התנהלות בירוקרטית ממושכת וכעבור שנה הוא קיבל את הזיכיון הבלעדי על יבוא של קו המוצרים הביתיים/אולפניים של החברה והגיע המשלוח הראשון של המוצרי JL Audio לארץ, קיבלתי טלפון מערן שהסאבים הגיעו וקבענו להפגש למחרת ב DB.


הטעות הייתה שלא הזמנתי את האיש שמפעיל את מעלית המסע בבניין כי הגיעו 2 חבילות במשקל של מעל 60 קילו כל אחת.. ערן, אני ועוזר הטכנאי הרמנו את המפלצות האלה למעלה ונשארנו בלי אוויר וגב !‬


יחידת השליטה של הסאב כוללת Cossover ו Room Correction ויעילה ביותר לכיול מהיר יחסית ומדיוק להפליא וביחד עם התכונות הייחודיות של ה JL Audio מאפשרת להתאים את הסאבים לעבודה בכל סביבת מוניטורים מ Near Field קטנים ועד ל Main Monitors גדולים.
כיילנו את הרמקולים לעבוד עם ה Westlake BBSM12 של האולפן בעזרת מיקרופון מדידה שהגיע עם הסאבוופרים וסט גלי סינוס למציאת נקודת התדר המדויק ביותר בקרוסובר והעוצמה הנדרשת על מנת להשלים את ה Westlake שבקירות.
הסאבים ניתנים אצלנו להפעלה או מיוט מהיחידה שנבנתה לקונסולת ה SSL שלנו, דבר שהקל מאוד על תהליך הכיול ומאפשר כל הזמן לעשות השוואות האזנה עם או בלי הסאבים.


והתוצאות ? זה פשוט טוב מדי בשביל להיות אמיתי. אלו סאבים לא פחות מפורצי דרך. המוניטורינג אצלי באולפן כרגע flat מ 18Hz ומעלה ונפתרה לי הבעיה שהייתה לי מאז ומתמיד בכל חדר שאי פעם עבדתי בו. זהו. נגמר החיפוש !


ה JL Audio F113 הם סאבוופרים לינארים ומדויקים בצורה מבהילה עם מגבר פנימי אימתני של 2500W RMS לכל סאב ודרייברים בקוטר 13.5" עם טווח תנועה של 10 ס"מ פנימה והחוצה שדוחפים המון אוויר במהרות על ובלי שום עיוות שמיע גם בעוצמות לא סבירות (מי שמכיר את DB הטכנאי ב Studio G התלונן שרועדת לו המקלדת בסשן היפ-הופ שעשינו ב A !)


חשבתי לשבת לכתוב ריוויו על הסאבים האלה אבל חיפוש זריז בגוגל הביא אותי לריוויו מקיף ומעולה שנכתב ע"י איתי חזום באתר Hometheater הישראלי. ממליץ לכם בחום לקרוא אותו כי הוא מסביר מה הופך את הסאבוופרים האלה למהפכניים בתחום המוניטורינג:
http://www.hometheater.co.il/p-1.article01412

לדעתי חובה בכל בית !

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
[
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 17:22   
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 18:12   
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1910
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 18:17   
התענוג הזה שייך רק לגדולים ועשירים ?
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
Maorb
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 10
הודעות: 508
מיקום: הודו
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 20:01   
באיזור ה3500$ בארה"ב (מעניין כמה בארץ הקודש).

גדול ועשיר , זה כבר יחסי. #wink

ארן קודם כל תתחדש. נהנתי לקרוא , מקווה להגיע ולשמוע #thumbsup
_________________
אומנות אונמות
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 20:07   
ציטוט:
התענוג הזה שייך רק לגדולים ועשירים ?


לא מדובר במוצר זול במיוחד.. ה F113 עולה בארץ 17000 ש"ח ליחידה. האחים הקטנים שלו מעט זולים יותר.

ציטוט:
ארן קודם כל תתחדש. נהנתי לקרוא , מקווה להגיע ולשמוע


אתה מאוד מוזמן יקירי #thumbsup
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
mozizo
Act Compatible
הצטרף: 04 מרץ 05
הודעות: 1000
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 29 נוב',11 22:43   
עכשיו הכל ברור
ציטוט:
יחידת השליטה של הסאב כוללת Cossover ו

#biggrin

תתחדש.. הלוואי על הרבה מאיתנו התלהבות והקדשה כזאת לפרטים.
  TanTan  
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: רביעי 30 נוב',11 10:29   
כן התלהבות גדולה.. השיפור בא לידי ביטוי בצורה משמעותית בכל הקלטה או מיקס שאני עושה מעבודה על מוזיקה אלקטרונית עמוסה בנמוכים ועד להקלטות של תזמורות כלי מיתר. סופסוף מוניטור שנותן רפרנס אמיתי ואמין לתדרי הבאס הנמוכים ביותר. זה שיפר לי פלאים את התחום הנמוך. הבאסים נשמעים יציב ומאוזן לגמרי בכל מערכת שמנגנת את המיקסים והמאסטרים שיצרתי בעזרת הסאבים האלה ואני ממליץ עליהם בחום גם לאולפנים ביתיים קטנים 
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 30 נוב',11 11:05   
אשמח להאזין.
אני מבין שפתרונות לשאר השאלות כבר מצאת..
אשריך....

אני כבר שני עשורים מגשש...
אני מעריץ אותך על המחוייבות.
רובינו כבר נכנענו לכוחות השוק והיעדר הרווחיות. כל הכבוד. באמת.! #thumbsup
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: רביעי 30 נוב',11 13:49   
כן, אלו סאב-וופרים יוצאים מהכלל, חוויה אמיתית להאזין להם. מפתיע איזה עולם מתחבא לו מתחת לארבעים הרץ...
מה שהפתיע אותי באופן אישי, הוא הנוכחות שלהם גם באלמנטים שעיקר הכוח שלהם נמצא דווקא בתחום התדר הבינוני-גבוה, כמו גיטרות או שירה, למשל.
התחושה היא שלסאונד יש יותר "בשר" ויותר נוכחות, כשלחווית השמיעה של האוזן מצטרף מעין "חיבוק" גם מחוש המישוש.
בטראקים אלקטרונים הקיק והבאס "תופסים בבטן" מבלי לגרום לעומס מוגזם, והכיול הקפדני שעשיתם בדיבי יוצר חיבור טבעי מאוד למוניטורים הראשיים, כאילו שגם הסאב מגיע מהם ולא מיחידה נפרדת.

הנה תמונה שלקחתי עם האנדרואיד בביקור דאז:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אגב, החלוקה בין שני הסאבים היא סטראופונית, או שמדובר בסיכום למונו והשמעה כפולה?
החלק הזה נשאר קצת לא-פתור אצלי, שכן מיקסוס של הסאב למונו הוא פרקטיקה נפוצה ומקובלת (לפחות בשלב המאסטרינג).
יש שוני בין הסיגנל שסאב ימין מקבל מסאב שמאל? ואם כן, איך הדבר מתיישב עם ענייני פאזות, התאבכויות בונות/הורסות וכו'?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון