תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 12:10
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass
  Eric.Bar  
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
שאלה לגבי המלצות לסידור שרשרת אפקטים
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 17:44   
אני רוצה לעשות קצת סדר לעצמי בראש (ובשרשרת האפקטים שיש לי)

והשאלה העיקרית שלי היא לגבי השימוש הנכון בTECH 21 SansAmp Bass Driver DI:
יש למכשיר הזה שלושה חלקים: EQ, פריאמפ ו-DI שאת כל אחד מהם בנפרד אני יודע איפה מומלץ למקם בשרשת אבל לא כשהם באים כיחידה אחת.

אז היכן מומלץ/הגיוני לחבר את הSansAmp בשרשת עם המגבר והיכן לחבר אותו בשרשת עם כרטיס הקול?

אפקטים:
turbo RAT
Electro harmonix Bass Big Muff Pi
Source Audio Bass filter
Behringer dd400 digital delay
TECH 21 SansAmp Bass Driver DI

מגבר:
Behringer ULTRABASS BX300 עם effects loop

כרטיס קול
line6ux2 עם כניסות XLR, PL


נ.ב.
אי יודע שאפשר פשוט לנסות ולהקשיב ולשחק עם החיבורים,
אבל עכשיו אני בעבודה ומשעמם לי וזמן הנגינה שלי בבית מוגבל (:
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 17:49   
כיוון שיש לך פרהאמפ בסנזאמפ הייתי מוותר על הפרה של המגבר
ונכנס עם הכל כבר לחזרת האפקטים במגבר.
את הסנזאמפ הייתי שם אחרון לפני המגבר עצמו.

אם זה שווה משהו, אישית לא הייתי בכלל חושב על כל כך הרבה עיבוד לבס
שלדעתי צריכה להיות פשוטה ככל האפשר, אם צריך קצת קומפרסייה, דרייב וקורוס אז סבבה.
  Eric.Bar  
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 18:03   
תודה שרון
מה לגבי ההקלטה לתוך כרטיס הקול? גם שם את הסנזאמפ אחרון?

ולגבי העיבוד לבס - מסכים איתך בגדול אבל זה הכל עניין של סגנון ורצון (:
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: רביעי 21 מרץ,12 18:10   
ברור לי שאתה רוצה ליצור אפקט מסויים, רק אמרתי את דעתי בגדול.

לגבי ההקלטה, האם אתה חייב לעבור דרך המגבר?
אם לא, אז וותר עליו לחלוטין.

מבחינת העיבוד יהיה מאוד מעניין לנסות את הדיליי והפילטר לפני ו-אחרי הפרהאמפ.
מבחינת הדרייב ודיסטורשן, אישית אני הייתי משאיר אותם לפני הקדם
אבל תתנסה גם אחרי, למרות שאני משער שהסאונד עלול להיות קצת צורם.
kerennitzan
Act Compatible
הצטרף: 17 נוב' 03
הודעות: 1056
הודעה פורסם: חמישי 22 מרץ,12 08:34   
אני חושבת שמה שעמד לנגד מתכנני הסאנסאמפ, הוא שזה יהיה המודול היחידי בדרך למגבר.... גיטרה -> סאנסאמפ -> מגבר.

עם זאת, אפשר להסתכל על זה גם בשתי הדרכים הבאות (והסותרות) :
1) מכיוון שזה ה DI שלך, ואתה רוצה לשלוח אותו לקונסולה עם האפקטים, הרי שזו צריכה להיות החוליה האחרונה בשרשרת.
2) הסאנסאמפ מחליף (עבור גיטרות פסיביות כמו פנדר ג'ז בס) את המעגל האקטיבי, ומציע פריאמפ + EQ (שיודע boost ו cut) כמו שיש לגיטרות אקטיביות. מכיוון שכך, הוא זה שמגיע ראשון, בדיוק כמו שבבס אקטיבי הסיגנל מהפיקאפים יעבור לפריאמפ לפני האפקטים.

בשני המקרים יש חסרונות.
במקרה הראשון (הדרייבר אחרון) - אם השתמשת ב BDDI כאוברדרייב (ללכלך את הסאונד), אז... הוא מגיע בסוף השרשרת ולא בתחילתה.... ואוברדרייב בסוף מפחית את השפעת אפקטי המודולציה...
במקרה השני, מאידך, אם ה BDDI ראשון -או שני מיד אחרי קומפרסור, כיאה לאפקט דרייב, אז הסאונד שיצא לקונסולה יכלול רק קומפרסור ודרייב, בלי אפקטי המודולציה...

לסיכום, אין תשובה חד משמעית, והשאלה היא למה האפקט "מתחפש".
אם הוא "מתחפש" לקופסת DI עם קצת gain, אז בסוף.
אם הוא "מתחפש" לדרייב, אז שני אחרי הקומפרסור.
אם הוא "מתחפש" ל on-board preamp, אז ראשון.

בכל מקרה יש חסרון כלשהו שתצטרך לחיות איתו (או להחזיק שניים).
_________________
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בס - Bass

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון