תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:40
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  Gibson  
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: שלישי 14 אוג',01 20:39   
לאחרונה התחלתי להופיע בפאב קטן בת"א, יחד עם חבר, שנינו עם גיטרות אקוסטיות.
במקום יש מיקסר תקליטנים קטן שאליו אנו לא יכולים להתחבר עם האקוסטיות עקב חוסר בכניסות במיקסר. כתוצאה מזה אנו מתחברים עם הגיטרות האקוסטיות למגברים של גיטרות חשמליות. אני יודע שהדבר לא רצוי אך זה המצב. כתוצאה מזה, הסאונד שמתקבל הוא לא רע בכלל אך הבעיה מתחילה בווליום גבוה כשהגיטרה שלי מתחילה ליצור פידבקים. יש לציין שאני נמצא כ-2 מטרים לצידו של המגבר. האם יש דרך למנוע את הפידבקים?
אני רואה כל הזמן ב -MTV בכל מיני הופעות אקוסטיות, שהגיטרות האקוסטיות כאילו חסומות בתיבת התהודה שלהם , ע"י מן פלסטיק שחור. מה זה הדבר שחוסם? האם זה ע"מ למנוע פידבקים? אשמח לתגובות. ביי!
Ab
Supporter
הצטרף: 18 מאי 01
הודעות: 84
מיקום: China
הודעה פורסם: שלישי 14 אוג',01 21:00   
פרטים שהתבקשתי לשאול אותך:
- אילו גיטרות? אקוסטיות או אקוסטיות-חשמליות?
- איזו הגברה? מיקרופונים או פיק-אפים מחוברים ישירות?
- אם פיק אפים, האם פיצו-אלקטרים?
- האם הסאונד של הפידבק 'מיקרופני'?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19243
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 14 אוג',01 23:00   
כנראה שבתנאי הפאב הצפופים, הקירבה אל המגברים עושה את שלה. אמת, הזכרת את החלל של האקוסטית בתור מקור אפשרי לבעיה, והוא אכן עושה זאת, ואפילו בווליום רגוע לפעמים. למטרה הזו ממש משתמשים בדיסק פלסטי או גומי לכסות את הפתח.
למעשה, בהופעה, כלים אקוסטיים נדרשים באטימה של כל נתיב אוויר בין חלל הכלי לבמה או אזור ההגברה. אני זוכר שבהופעות של הדייר סטרייט יישבנו שעתיים עם פסי גומי דביק לאטימת פסנתר (בתוכו השחלנו שני מיקרופונים PZM), אשר בווליום שעף בהופעה שלהם זה הזמין פידבקים, בייחוד מהמוניטורים.
זכור - מעבר אוויר = צרה.
יש נגנים שמשחילים לתוך החלל האקוסטי בגיטרה ספוגים או משהו בעל סמיכות דומה, אבל במקרה זה אתה עלול לאבד את האופי של הכלי. כן, זה עוזר.

אם הפידבק קבוע בתדר מסוים, אפשר כמובן להשתמש בפילטר חתך (notch) להנחתה עמוקה של התדר המציק או המעורר את הפידבק, אבל אני לא בטוח שזה המקרה שלך (הפידבקים נשמעים לרוב 'דומים').
על אותו משקל יש מכשירי אי.קיו. המכילים מנחית פידבקים אוטומטי, כמו של Peavey או Behringer ונדמה לי שגם במעבדי הצליל של Digitech.
כפי שכבר כתבנו כאן בענין פידבקים (חפש), למיקום המגבר/רמקול יש חשיבות מכרעת ביצירת הפידבק או הנחתת הרגישות להיווצרותו. במקרה זה קו אווירי נקי ממחסומים בין הגיטרה (או מיקרופון) לרמקול, משמש נתיב בניה מעודד לפידבק. מכאן, שיש למצוא את נקודת הנגינה ומיקום הרמקולים האידיאליים מהבחינה הזו.

Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 15 אוג',01 17:14   
Try also reversing the phase of the p/u.
Might help or create a new feedback @ different fq.

Peace,
Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון