תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 05:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תמחור עבודות תיווי וטרנסקריפציה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
  רועי גולן  
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
תמחור עבודות תיווי וטרנסקריפציה
הודעה פורסם: רביעי 20 פבר',13 10:07   
טוב, הכותרת אומרת פחות או יותר הכל...

אשמח לשמוע מבעלי נסיון בתחום:
בכמה אתם מתמחרים עבודות כאלה וכיצד?
האם לפי שיר או עמוד או דקה של מוסיקה (בטרנסקריפציה)?
האם אתם מתחשבים ברמת המורכבות של החומר?

חשוב לציין שאמנם לא תמחרתי בעבר סוג כזה של עבודות ללקוחות, אבל אני עוסק בתיווי ממוחשב וטרנסקריפציות לצרכים שלי (הוראה והרכבים ברמת Lead-Sheet / פסנתר / הרכבים קטנים) על בסיס יומי כמעט, כך שיש לי נסיון משמעותי ומהירות עבודה לא רעה.

תודות #smile
_________________
בחיפוש מתמיד אחר זמר / שותף ליצירה.
assafsu
הצטרף: 26 ינו' 08
הודעות: 3
מיקום: ליד היער
הודעה פורסם: חמישי 04 יול',13 23:26   
היי רועי

כותב אסף מעבר לשביל ...
בדיוק קראתי על הנושא הערב מתוך התעריפון של איגוד המוסיקאים הישראלי

אני מניח שהתעריפון הזה מעט יקר והוא השאיפה שכך יתפרנסו המוסיקאיים
בפועל מניסיוני המחירים נמוכים יותר :


13.
עיבודים תזמורתיים

המחירים אינם כוללים חזרות ו/או נוכחות באולפן, ומתייחסים אך ורק לכתיבה.

קבוצה א' (עד 4 כלים) - 1,635 ₪

קבוצה ב' (מ- 5 עד 10 כלים) - 2,555 ₪

קבוצה ג' (מ- 11 עד 17 כלים) – 3,575₪

קבוצה ד' (מ- 18 עד 25 כלים) - 4,855₪

מעל 25 כלים - 5,620₪

מחרוזת (לפחות 150 תיבות) - כפול ממחיר העיבוד

עיבודים קוליים

2 קולות - 1,020₪

3 קולות - 1,280₪

4 קולות - 1,635 ₪

מחיר כל עיבוד בקבוצה א, ב, ועיבודים קוליים הוא עבור 50 תיבות ראשונות. כל תיבה נוספת מעבר ל- 50 הראשונות מחירה 1/80 ממחיר העיבוד.

הפקת שירים לתקליט (למעבדים-מפיקים מוסיקאליים)


א. 3,065 ₪ לשיר, להזמנה עד 5 שירים.

ב. 2,810₪ לשיר, להזמנה העולה על 5 שירים.

המחירים הנ"ל כוללים עיבוד והפקה מוסיקאלית מלאה עד לתקליטור המוגמר, ובתנאי שהפרוייקט כולו לא ימשך יותר מחודשיים עבור תקליטור מלא.

שונות

רישום מנגינה מתוך סרט הקלטה או תקליט - 510 ₪

רישום אקורדים כנ"ל - 460 ₪

בישול או תיאום קול (לשעת עבודה) - 410 ₪

קורפטיציה מכל סוג שהוא – לשעת עבודה 255 ש

עיבוד לפסנתר - 1,225 ₪

העתקת תוים

דף רגיל (כלי הנכתב בשורה אחת) - 36 ₪

כלי הנכתב בשתי שורות – כלי מקלדת, נבל - 51 ₪

פרטיטורה, כל דף - 102 ₪

טרנספוזיציה של התפקיד תוספת - 25%

עבודה דחופה או לילית תוספת - 25%

הוצאות עבור נייר תווים תשולמנה בנפרד ובנוסף, בהתאם למחיר העלות.
_________________
#smile #smile #smile () () () @ @ @
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 05 יול',13 07:41   
רועי, אני יכול להביא רק את הקול הפראקטי שלי מהשנים האחרונות...
לצערי, אין לתעריפון איגוד היום שום משמעות.
ראשית, האם אתה בכלל חבר איגוד?
שנית, האם הגוף המשלם נמצא בהסדר קיבוצי מול האיגוד?
אם התשובות לשני אלה שליליות אסור! לך לעבוד עם תעריפון איגוד (ואגב, אסף, ציטוט ממנו מהווה עבירה על תקנון האיגוד... בשביל התעריפון הזה שילמתי דמי חבר).

מאחר שהעולם משתנה...
לפני 20 שנה היינו בערך 10 בכל הארץ שידענו לעשות תיווי ממוחשב, היום אפילו מי שאיננו עובד עם פינאלה וסיבליוס, יודע ויכול לתוות עם פונקציית SCORE בסיקוונסר שלו בפלט גראפי לא רע ויש גם כמה תוכנות חינמיות מוגבלות.
אני מציע לך לאמץ את הפראקטיקה שלי:
לתשלובת הכלכלית שלי (שהיא כל כולה אני, מוחי, אזני וניסיוני) יש תעריף לשעת עבודה וליום עבודה. (על לילה אני מוסיף, על עבודה בחג אני מוסיף ולעיתים אני מוסיף סתם כי ללקוח יש לתת... לעיתים אני גם מעניק הנחות מהסיבות ההפוכות).
התמחיר לשעת העבודה לוקח בחשבון מליון פרמטרים כמו מוניטין וכ"ו וגם כמה מורכבת הבקשה וכמה נפוץ המענה שניתן לקבל להצעת העבודה מחוץ לסטודיו שלי (היצע וביקוש).
כבר פחות מענין אותי אם העבודה שהונחה על שולחני היא תזמור לביג-באנד או טראנסקריפציות לספר ילדים, הקלטת פלייבק או הפקה מוזיקלית.
יש תעריף לשעת עבודה שלי שאליה מתווספים ומופחתים שלל פרמטרים מכומתים ומדידים.
וזהו, מניסיוני למדתי להעריך כמה זמן לוקחת לי כל משימה.
משימות בסדרי גודל שאין לי אפשרות להעריך אני אומר מראש ומחלק את העבודה לפרוסות שאותן יש לי אפשרות להעריך.
מוסיף קצת שולי רווח, מפחית קצת הנחת צניעות, מוסיף בצ"מ! ומגיש הצעה.

נסה ותהנה.
  רועי גולן  
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
הודעה פורסם: שישי 05 יול',13 10:54   
תודה לשניכם.

אמנם מדובר על עבודה שהסתיימה מזמן אבל זה שימושי ורלוונטי לעתיד ואולי למשתמשים נוספים #smile

אסף, הלוואי שנעבוד בתעריפי איגוד...
התעריף אמנם מפורט מאוד אבל עדיין לא מכמת בצורה ברורה - מה זה "רישום מנגינה מתוך סרט הקלטה..."? - מנגינה באיזה אורך?

אותו לקוח בדוגמא שלי למשל, שלח לי 8 מחרוזות שירים (8 קבצי שמע) שכל אחת מורכבת מ4-6 שירים. הוא ביקש שהצ'ארט יכלול רישום אקורדים וליינים ראשיים/"קיקים"/"ברייקים" וכדומה.
נניח שזה נופל תחת הגדרת "רישום אקורדים" בתעריפון. (460 ש"ח)
יוצא שיכולתי לבקש 8X460=3680 (על פי מספר המחרוזות)
(מן הסתם אם הלקוח היה יודע שהתשלום הוא פר מחרוזת ולא משנה האורך שלה הוא היה יוצר מחרוזת אחת מכל השירים...)
או אולי אפילו 32X460=14720 (על פי מספר השירים)
או אולי אפילו תוספת 25% על עבודה דחופה או לילית (הוא היה חייב את החומר מעכשיו לעכשיו ונאלצתי לשים כמעט הכל בצד ולעבוד אל תוך הלילה) - סה"כ 18400 ש"ח #smile

כן...

התשלום שקיבלתי לאחר מיקוח לא הגיע ל4 ספרות.
(למען ההגינות, הסכום היה כמחצית ממה שהייתי רוצה. לא חלמתי להגיע אפילו ל 8X460...)


יורם, אני מאוד מתחבר לשיטת התמחור שלך וכך גם אני מנסה לחשוב כשאני מגבש הצעות מחיר אבל זה תמיד תהליך מייסר ומייגע - מצפונית וחישובית.
בכל אופן, לאחר העבודה ההיא אני חכם יותר, ויודע להעריך בדיוק רב יותר כמה זמן דרוש לי לעבודות מהסוג הזה.

דבר אחד טוב יצא לי מכל הסיפור:
הפרמטר של 25% תוספת על עבודה דחופה או לילית מאוד מוצא חן בעיני. אמנם אני מעריך שאחוז ניכר מהעבודות שלי הן כאלה אבל זו כנראה אשמתי, לפחות לגבי לקוחות קבועים, מכיוון שאני מאפשר להם להתקיל אותי בעבודות "מעכשיו לעכשיו" בלי לשלם את "קנס" הדחיפות הזה, שיגרום להם בפעם הבאה לפנות אלי בזמן #smile
_________________
בחיפוש מתמיד אחר זמר / שותף ליצירה.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 05 יול',13 13:02   
שטת התמחור היא לא בדיוק "שלי" אלא פועל יוצא של המציאות.
אנחנו פשוט עושים היום "הכל".
ומכאן, שיום העבודה שלי מורכב מאלף רסיסי פרוייקטים שנדחסים אחד לתוך האחר.
בשלב מסוים מצאתי, שאני פשוט עובד בחינם כי אני אף פעם בעצם לא בתוך פרוייקט אלא כל הזמן בין לבין.
מלמד שעתיים, פותח פרוייקט ומסיים עריכה, עובר לסרט שסיים פרוסס מסוים ומרנדר אותו על המחשב השני.
יושב שעה לעשות טלפונים, מגיע לקוח לשיחה, אני מושיב אותו עשר דקות ומסיים משהו דחוף תוך כדי הדפסת חשבוניות.
שם פרוייקט נוסף להמרה ומתיישב לשוחח כשחצי עין על המסך...
מסיים את הלונה-פארק הזה לאחה"צ עם הילדים שבמהלכן אני שוב בטלפונים, חזרות, הקלטות, באלאנס לפני הופעה.... ומה לא
זה לא נגמר.... הילדים נרדמים, אני חוזר למחשב לפרויקט תיווי מהבית....

אי אפשר ככה.
אי אפשר לדעת כמה הדברים לוקחים.
אז נותר התמריץ הכלכלי שחייב לגלם קודם כל את שביעות רצוני ויכולת/צרכי ההתפרנסות של המשפחה שלי.
ולכן משפט כמו "אבל זה תמיד תהליך מייסר ומייגע - מצפונית וחישובית" מקומו לא יכירנו.
לא מצפונית וודאי לא חישובית
  רועי גולן  
Act Compatible
הצטרף: 16 מרץ 05
הודעות: 676
מיקום: קיבוץ סעד
הודעה פורסם: שישי 05 יול',13 13:28   
המון אמת בדבריך יורם.

המציאות שאתה מתאר מוכרת לי היטב, לפחות בתקופות עומס, בקנה המידה הקטן שלי, ועם המסקנה שלך ש: "נותר התמריץ הכלכלי שחייב לגלם קודם כל את שביעות רצוני ויכולת/צרכי ההתפרנסות של המשפחה שלי." אני מסכים בכל ליבי.
_________________
בחיפוש מתמיד אחר זמר / שותף ליצירה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון