תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 18:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האם הרוק בארץ מת ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון
  ravitzj  
Act Compatible
הצטרף: 28 ינו' 04
הודעות: 6357
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 11:59   
תוספת קטנה לשרשרת,
אני מקווה שיקומו עוד כמה שדרנים עם ביצים כמו בן,
וצריך גם כמה בעלי עסקים שיהיו מוכנים לפרסם את הסחורה שלהם בתוכנית הרוק המשודרת,
ואז הדרך לתחיית המתים מאד קצרה,
פריים טיים ללהקות רוק,הופעות ,קהל,ואפילו פרנסה ללהקות (יש לי כמה הרכבי רוק שמשלמים כדי להופיע ,עצוב).
אבל כנראה שאני חי בסרטים מצויירים.
_________________
יעקב רביץ - מורה לגיטרה .
spanish musician
הצטרף: 21 ינו' 11
הודעות: 321
מיקום: ארץ הקודש
מתלוננים הרבה ולא עושים דבר
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 14:01   
הכי נוח זה להתלונן, כמה ישראלי מצידכם.

כמו שציינתי בתגובה הקודמת שלי לפוסט כנ'ל עכשיו, מחכה לכם יופי של קריירה בתור זקנים על ספסלים שמסתכלים אחורה ורק מתלוננים.

לשדרן 'בן רד' יש '''ביצים''' רק בגלל ששידר קטע של 25 דקות של פינק פלויד?

זה בולשיט אחד גדול, שיהיו לו ביצים לשדר קטעים של אותו רוק שטוענים ש'מת' ולא מסחרי, של אותם מוסיקאיים שמנסים להצליח, שואפים להגיע בסך הכל למצב של להופיע מול קהל ו'מתים' שיגלו אותם, אולי הם יפתיעו בטעות ותתחיל להיות סיבה להדליק את הרדיו.

לא נדבר על המוסיקה המזרחית כי להם יש חוקים משלהם, בעצם... כן נדבר עליה כי אין לאנשי המוסיקה המזרחית חוקים משלהם, לפחות כולם מודעים לכך שאליקו מקבל כסף מעל לשולחן, כאן כשאתה אמן עצמאי בסגנון הרוק, פופ, אין לך סיכוי אלא אם אתה מספר שאבא שלך מכה את אמא שלך עם גרזן או שאחותך נפלה לזנות ובטעות שכבה עם שר בממשלה, נכנסה להריון וילדה חמישיה.

בטוח לחלוטין שמספיק שדרנים מקבלים כסף בשביל להכניס שיר לרדיו ולהגיד 'תשמעו את השיר המצויין הזה, איזה יופי, אני גומר כאן בשידור.'

אז נניח שאתה אותו אמן עצמאי, אתה משלם בין 3,500 ל5,000 ש'ח למשרד יחצ'נות כדי להכנס לתכנית אירוח כמו של טל מן? בשביל להתארח בתכנית בוקר ולפרסם את התאריך להופעה שלך? כלום ושום דבר.

מה שעדיין לא הצליח להבין כל מי שלקח חלק בפוסט הוא שהפוסט הזה במקום, כל דבר שתגידו הוא נכון, כל תלונה שתביעו קונקרטית מאד, העניין הוא שאתם מתלוננים על סרק.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 16:06   
ציטוט:

תסלחו לי אבל אין לכל מי שכתב פה מושג וחצי
רוק זה הכי "תיטול" של הגדרה שיש
במילים אחרות:
אם אי פעם הייתם לא צרכנים אז אולי הייתם מבינים:
לא צריך לחפש רחוק רק להיות בן אדם כזה
אם היית בן כזה אז היית מוצא מה לאהוב:
The Orionos
ZAKA
אסף שריג
דירק דיגלר
אינגה דינגו
אלי לס
MESHUKATZOT
Schurdistan (שחורדיסטן)
לטאות הענק מכוכב הנבירו
וויתרתי
חורשי החלל
HOT SUMMER
מח"ש (מחלקת חניקת שוטרים)
פית/קית (באופן כללי)
OX4
Action attention
אנרגיה חולנית
מידנייט פיקוקס
MONOTONIX


הלכתי לבדוק חלק מהלהקות שרשמת ויש שם כמה לא רעות בכלל.
תודה.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2670
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 18:48   
אז אחרי חמישה עמודים של השרשור הזה, אפשר לסכם את כל מה שנאמר ככה:
1) כדי להעיר את ה-"רוק" ממיטת חוליו (או מקברו), כל מה שצריך זה לשכנע את התקשורת שבעצם נורא כדאי לשדר את החומרים שהם מקבלים, למרות שאין כל כך עניין.
2) אי אפשר לעשות כלום בלי תקציב ענק ליחסי ציבור, שיכלול גם סכום לא מבוטל ל"גירוז" שדרנים ועיתונאים.
3) בעצם יש המון רוק אבל הקהל הוא עצלן וזו הסיבה שזה לא מגיע לתודעה.
4) בארץ הכל דפוק, כי בארה"ב למשל, הכל אחרת לגמרי.....

תגידו, אתם רציניים? לא, אני שואל ברצינות.....אתם באמת מתכוונים לזה?
מילא לשמוע את זה ממתחילים, אבל אני שומע את זה גם מכאלה שנחשבים מקצוענים.....

מה ציפיתם, שכל אחד שעושה דיסטורשן וצורח במיקרופון אמור אוטומטית להגיע לתודעה? ככה אתם מבינים את המציאות?
אז לא קיבלו אתכם בזרועות פתוחות אחרי שהקלטתם שני שירים....אוי ואבוי.....באמת מאד דרמאטי...

אז אולי לצורך הפרספקטיבה נסתכל על תחום אחר שאף אחד בעולם לא יטען שהוא נכשל ולא מקצועי: היטק.
(ותפסיקו אותי מתי שזה מפסיק להשמע לכם דומה לתעשיית המוסיקה, בסדר?)

קבוצה קטנה של אנשים עולה על איזה קונספט ומחליטה להתאגד, להתאמץ ולקדם אותו בעצמה. מה שנקרא: סטארטאפ.
כל אחד מהקבוצה מתחייב להשקיע את זמנו, כל כשרונו, וכן, גם את כספו לעיתים קרובות מאד, כדי לתת סיכוי לפרוייקט להצליח. אף אחד לא יודע כמה זמן זה יקח, אבל כולם באים מתוך אמונה ואהבה לעניין. בשלב מסויים מחליטים "לצאת לקהל", שזה אומר לנסות לעניין לקוחות פוטנציאלים ובהתאם לאופי הפרוייקט, גם את הקהל הרחב.
...ושום דבר לא קורה....! כלום...קדחת!
אז מה עושים? מקטרים על התקשורת ועל כמה שהקהל דביל?
אז זהו, שלא ממש.....
מחפשים דרך להשתפר עוד, ועוד , ועוד.....ובודקים טוב יותר מה הדרישות והתנאים הסביבתיים כמו טרנדים, שוק, דרישות מלקוחות...מזהים את הנקודות החלשות ומגייסים אנשים שזו המומחיות שלהם...ולמרבה הצער לפעמים גם נפטרים מהחוליות החלשות בקבוצה...
כל מה שצריך, כי פה אסור שתהיינה פשרות!

מה שעוד מחפשים זה לדחוף את המוצר, שזה אומר לתת בלי כסף....כן...תאמינו או לא....
ככה זה עובד!
האם זה מתכון להצלחה? לא, ברור שלא, אבל זו התייחסות שמגדילה את הסיכויים, כי אם הפרוייקט נכון, והטיימיניג נכון, בסוף זה יקרה.
וכשזה קורה, כל הקבוצה שכל כך "סבלה" מהתהליך, מרוויחה ובגדול.

פרוייקט מוסיקלי עצמאי לא שונה במילימטר ממה שתיארתי!
קבוצה באה לייצר מוצר חדש (אני מקווה....) ואם הוא טוב, ומקצועי, ובא בזמן הנכון, הסיכוי להצליח הוא גדול.
ואם הוא לא מצליח, מתפרקים, או מתעקשים להשתפר עוד.

פה זה ישראל! מעצמת הסטארטאפים הגדולה והמפתיעה ביותר בעולם. יש סיבה למה מוסיקאים פה יתפסו את המציאות אחרת בגלל כל מיני שיקולים רומנטיים או סתם עצלנות מחשבתית? לא, לא נראה לי!

זה שמישהו לא אוהב את מה שאתם עושים, זה לא אומר שהוא דביל, או אנטישמי, או אנטי "רוקנרול", או שייך ל-green peace...
זה רק אומר שאתם, ורק אתם, צריכים לעבוד עוד קצת, ולהתעקש עוד קצת, ולהשקיע עוד קצת.

ופה גם הסוד: יש תמיד מלחמת התשה בין האמונה שלכם בפרוייקט ובעצמכם, לבין ההתנגדות החיצונית לכל דבר חדש, מה שתמיד יהיה, אגב. הרי בסופו של דבר, אם תהיו טובים, אתם באמת חושבים שלא ירצו אתכם? למה להם? כולם רוצים מוצרים שעושים כיף!
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
fugazi
הצטרף: 01 אוג' 08
הודעות: 398
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 19:59   
1) Boston - more than a felling הוא באמת שיר מצוין, ואין שבוע שאני לא שומע אותו ברדיו, נסה לשמוע מאותו אלבום את "Foreplay/Long Time" – 7:47, את זה לא ישמיעו בארץ, ובגלל זה חושבים כאן שבוסטון היא One Hit Wonder

2) הרעיון של מוזיקה בחינם הוא מצוין, וכמו ששאלתי קודם, אם היה ערוץ רדיו (לא גטו ב-88 שמשמיע שיר בשבוע), אפשר היה לקדם את החברה הטובים.

3) Fugazi, צר לי לאכזב, היה אלבום מצוין של להקה שמעט מאוד אנשים התוודעו אליה, לפני שהפך לשם של להקה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fugazi_%28album%29
וזו עוד דוגמא ללהקה שבארץ חושבים שהיא One Hit Wonder.

ואם מישהו יגיד לי כאן ש-Marillion הם חיקוי של Genesis, אני חותך לו את האוזניים ואת הביצים (מה שבטוח - אצל מוזיקאים לא בטוח מה יותר חשוב), ונותן לו לאכול אותן עם כפית!
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 20:16   
עדי, מסכים עם כל מילה ,

וגם , אני מאמין שכאשר הרוק הישראלי יתחבר יותר למציאות הארץ ישראלית ופחות למה שעושים באמריקה או להיות אמריקה הוא גם יגיע לתודעה הרחבה של רובנו.
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 514
הודעה פורסם: חמישי 05 ספט',13 21:04   
הרוק לא מת הוא פשוט מחוסר עבודה #biggrin
_________________
Industry Standart
ml
Supporter
הצטרף: 31 דצמ' 02
הודעות: 812
מיקום: Police Room 619
הודעה פורסם: שישי 06 ספט',13 19:51   
קראתי את כל הפוסט הזה ועכשיו אני לא צריך השתלת שיער על הקרחת שלי,שיער הגבות שלי עשה את העבודה.

הרוק לא מת ולא בטיח. כאן,בדף הבית של אקט,היה,די מזמן,קישור לפרויקט הגמר של אחד מבתי הספר למוסיקה. בהינף עכבר עברתי לדף שבו היה הפרויקט,הורדתי,שמרתי האזנתי - .. ואני צריך ניתוח להחזרת הלסת למקומה.... #biggrin

אבל בואו נהייה רציניים - הינה דוגמא מאותו פרויקט גמר: השיר הראשון. הפקה מצויינת. סאונד טוב מאוד. תוכן מוסיקלי מעניין מרתק מבקש עוד אבל השיר הזה,בישראל 2013,לא יושמע באף לא אחת מתחנות השידור,אפילו לא בשתיים בלילה כשיש שני מאזינים אחד מהם....שיכור. למה? כי הוא בערבית.

ומהפיסקה הקודמת אני רוצה לומר את עיקר דברי: הרוק לא מת,מה שמת,ומזמן,זו תרבות הצריכה של המאזין המזדמן/ההדיוט. זה האחרון רוצה את המוסיקה:כאן,עכשיו,פשוט,קצר,קליט ושמשהו אחר יחשוב מה טוב או לא טוב - תחת התנאים האלה. זה לא רק הכסף והיחצנות,זה גם תרבות האינסטנט שנכונה בצריכת מוסיקה אבל גם כשהולכים לסופר ומשלמים הון עתק על מוצרים שהמחיר שלהם הוא שערוריה - בדיוק מאותן הסיבות.

ובאותו עניין ואותו מוסד לימודים: ב 2011 פרויקט הגמר (חפשו את הלינק בדף הבית של אקט) היה עיבודים חדשים (לא קאבר) לשירים של מאיר בנאי,שאגב:נעשה בפיקוחו של מאיר עצמו. משהו באמת חושב שבישראל 2013 איזה רדיו יהייה אמיץ מספיק כדי להשמיע את "עבודה שחורה" בעיבוד של אותו בית ספר. הרי זה שיר סמולאני (הטעות במכוון) שבקצב הדברים הזה עוד יהיה חוקן שמי שישיר אותו ילך לכלא בגלל הבעת דיעות אנטי ישראליות. ואני רציני באופן גמור ומוחלט. וזה נאמר,בין השאר,בהקשר לתרבות האינסטנט. למי יש חשק זמן רצון להאזין למילים למסר. מה שחשוב זה הקצר הכאן ועכשיו ושיעביר את הזמן בפקקי הבוקר,הצהרים הערב והלפנות בוקר,למעט יום הכיפורים. #wink

...אז:הרוק לא מת. היצירה המקורית הישראלית לא מתה ולא בטיח. הרדיו משרת את תרבות צריכת האינסטנט ווככזה אל תחפשו בו או אל תתלו בו את התקווה (ואני לא מתכוון להימנון הלאומי).

ולגבי ערך "נוסטלגיה" שעלה בדיון פה: ובאותו הקשר לפרויקט הגמר האמור,השירים של 2012 הם שירים מקוריים של היוצרים לא קאבקים (חוץ מאחד של מאיר בנאי) ולא בטיח אבל שוב - אף תחנת צריכת אינסטנט הפעילה בישראל 2013 לא תשמיע יצירת מוסיקה מקורית ישראלית שמושרת....בערבית.


מנחם.
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שישי 06 ספט',13 22:25   
ועכשיו, פרסומות.

עדי, הפסקתי לקרוא בנקודה שאמרת ״צריך להשתפר עוד״. זה כל כך סובייקטיבי לעומת מוצר הייטקיסטי שאני לא יודע מאיפה להתחיל. בלי להיכנס לפינה, ״להשתפר״ ממש לא קשור, ממיליון סיבות. האמן אוהב את זה מינימליסטי והמפיק מאמין שזה יגע בקהל רק אם זה יהיה אפי יותר. הקהל רוצה מוצר כייפי, אבל קהל איכותי רוצה משהו עם ערך מוסף. לא עוד ממתק מצופה בהפקה מתוקתקת.
אם הלהקה היא היוצרת אז כל קול הוא חשוב לשיר וכל דעה בונה אותו נכון יותר, כמובן אם המוסיקאים יודעים מה הם רוצים. להקות כמו קרח 9 ,מוניקה סקס(על שם זאתי שירדה לקלינטון?), איפה הילד, דר קספר, או אחורה יותר, נושאי המגבעת, רעש. כל אלו להקות שהנגנים שלהם ידעו מה הם רוצים לבטא ובמקרה זה התאים להלך הרוח התקופתי או שהם קיבלו גב כלכלי ענק לדחוף אותם. אבל כל מי שמכיר אותם יודע שזה לא רק בזכות שיווק.

מה זה להשתפר? אמנותית או שיווקית? כי זה מאוד מתערבב במציאות ההפקתית. המומחיות של המפיקים זה להעביר את המסר ולשטח אותו כדי שיהיה קל יותר להכנס לתודעה של יותר אנשים. פיחס! זה בערך כמו לקחת ציור של מונה ליסה ולהוסיף לו קריקטורה כדי שיהיה יותר ״נגיש״.

להקות שעושות ויתורים אמנותיים למען איזשהו סיכויי לקידום הצלחה, מתפשרת-לא משתפרת. ולכן כל הגלגלציות הרדודה המשעממת והחד גונית.
מה שיפתיע אולי כמה זה שפסטיבלי אינדי הם מוצלחים. נמכרים כל הכרטיסים.
קהל אירופאי הוא פחות מתוכנת מהקהל הישראלי שחייב צריכה של מזרחית וגלגלץ כדי להרגיש שהוא אין. ויש כבר לא מעט אנשים שאשכרה בוחרים את המוסיקה שלהם ללא השפעה מבחוץ!

יש כל כך הרבה להקות רוק היום, במיוחד בתקופה הזאת ולכן הרבה יותר קשה למצוא משהו טוב ואמיתי כי יש ריבויי. מספיק להקשיב לתוכנית של קוטנר לאיזה שבועיים ובטוח מישהו ימצא איזה שיר רוק אחד כמו שצריך ל ב נ י ם. מה שנקרא.

אין קהל. אפשר לסמן וי. אבל היהודים הצליחו לגייס ללא הרבה תמיכה בהתחלה.
יש מעט דוגמאות להצלחה והרבה על כשלונות כי ככל שיש פחות אנשים ויותר מוסיקה שמתחרה על תשומת לב, זה מה שיקרה. ישראל קטנה.

בקיצור יש יותר מדי מה להגיד ואין מספיק זמן להגיד את זה. תרתי משמע.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2670
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: שישי 06 ספט',13 23:00   
ציטוט:

זה כל כך סובייקטיבי לעומת מוצר הייטקיסטי שאני לא יודע מאיפה להתחיל


אתה בטוח? ממש ממש בטוח?
באמת נראה לך שמוצר היטק זה סמל האובייקטיביות? #lol #lol
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
עמוד 5 מתוך 9

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון