תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 02:25
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
האם הרוק בארץ מת ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (150) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 07 ספט',13 18:48   
http://pigeonsandplanes.com/2013/08/rock-music-sucks-now/
בואו רק נגיד שאנחנו בבואה של העולם שמקיף אותנו.
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 514
הודעה פורסם: שבת 07 ספט',13 23:15   
ציטוט:
בואו רק נגיד שאנחנו בבואה של העולם שמקיף אותנו


זה בדיוק נכון. תרבות ואמנות כמוצר צריכה זה משהו שעובר מן העולם.

דור שנולד עם אייפון ביד. איך הוא יכול להעריך משהו כמו תקליט?

עדי, אם הבנתי אותך נכון אתה אומר שאם אמן לא מצליח מסחרית אז זו אשמתו האישית בלבד, כי הוא לא יודע לשווק את עצמו נכון. כי המוצר שלו לא מספיק טוב.

שמעתי אמירות דומות גם מאנשים אחרים בתעשייה "מי שמוכשר מצליח" "מי שטוב ישמעו עליו" אבל במציאות זה לא ככה. לא תמיד זה שיותר מוכשר הוא זה שמצליח מבחינה מסחרית.

אני זוכר שלפני כמה שנים עשו ניסוי (שפורסם בעיתון). שלחו לעורכי רדיו בארץ הקלטות דמו מוקדמות של קורט קוביין ושל נואל וליאם גאלאגר מ"אואזס".
על הדיסק כתבו שמות בדויים של אמנים ישראלים ששרים באנגלית.
כמובן שהם נדחו באמתלה שזה לא מספיק מקצועי או משהו כזה..
מדובר פה בהקלטות של גדולי האמנים בעולם...
אז מה זה אומר?
_________________
Industry Standart
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 01:04   
זה לא אומר כלום.
בוא נגיד שלמרבית "עיתונאי" ומבקרי המוזיקה בארץ ובעולם לא הייתי נותן לכתוב פסקה על ספונג'ה.
זה כבר עניין אחר לגמרי, אבל יש מעט מאוד עיתונאים ומבקרים שמבינים מהו חדשני ואיכותי בזמן אמת, דקה לפני שמשהו נעשה גדול.

יותר מזה, זה יכול להגיד שקוביין והגאלאגרים היו רלוונטיים לתקופתם כמוזיקאים צעירים וחדשים( בבקשה אל תפרשו את זה כאילו שאני אומר שהם לא רלוונטים היום).
למה שעיתונאי או מבקר או חברת תקליטים או הקהל יתעניין בכלל במישהו ששר כמו קוביין "לפני שהיה מפורסם"?
קוביין עוצב בעצמו ע"י מפיק וחברת תקליטים, אז למה שיעניין אותנו "חקיין" שעושה את זה פחות טוב?

ובכל מקרה עדיין, אולי קצת למזלנו, עיתונות המוזיקה יותר משהיא מגלה מוזיקאים חדשים, מדווחת על טרנדים חדשים ומפיצה אותם. יכול להיות שהדמו מדהים, אבל תנו להם משהו חדשני לכתוב עליו. בכל זאת, הם מנסים למכור עיתונים #read

וזאת הסיבה שהרוק כרגע מת. אין לו מה לחדש. עוד פעם רביעיה ממנצ'סטר?
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1204
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 02:00   
ציטוט:
אני זוכר שלפני כמה שנים עשו ניסוי (שפורסם בעיתון). שלחו לעורכי רדיו בארץ הקלטות דמו מוקדמות של קורט קוביין ושל נואל וליאם גאלאגר מ"אואזס".
על הדיסק כתבו שמות בדויים של אמנים ישראלים ששרים באנגלית.
כמובן שהם נדחו באמתלה שזה לא מספיק מקצועי או משהו כזה..
מדובר פה בהקלטות של גדולי האמנים בעולם...
אז מה זה אומר?


זה רק אומר שיותר קל לרשום מכתב בנוסח "זה לא מספיק מקצועי" מאשר לשבת ולהקשיב ל 900,000,000 סינגלים או דמואים שמגיעים לאנשי תעשייה ביום. שום דבר לא באמת ישתנה עד שאנשים יבינו שלהזין את האינפלציה הזאת רק הורס עוד יותר לכולם.

לגבי הכתבה, קודם כל תודה על הלינק.. דווקא בטוקבקים נתקלתי בכמה מעניינים, אבל הפתיע אותי במיוחד:

ציטוט:
Same argument could be moved in parallel to underground music, there's nothing really new or revolutionary. I think rock music was always determined by great changes in society and therefore in young people's feelings. Nowadays which could be the fuel of a rock music reinassance?In a world where every one can express its opinion instantly and receive immediate feedback?In a world where it's more important shooting a vintagesque instagram pic than watch what should've captured your attention?


שוב, הקהל שאוהב רוקנרול ואלטרנטיב לא אשם - הוא פשוט התייאש מהצורה שבה הדברים עובדים.
_________________
http://theshtikfactory.com/
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
אם..
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 12:40   
ציטוט:
אמנים מהגל הגדול של רוק ה 90' שכן פרץ למיינסטרים פשוט חיו ועבדו על פי ערכים ש, מה לעשות, מוסיקאים היום כבר לא עובדים לפיהם. לדעתי אם נירוונה או סאונדגארדן היו מפרסמים היום שיר ביוטיוב אחרי שתי חזרות וסשן אולפן כי הם בטוחים שזה מה שיגלה אותם - אף אחד לא היה שומע על נירוונה.


אם זה היה נכון לא היו ארקטיק מונקיז
_________________
This one goes to 11!!!
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 15:33   
1. לדעתי הערך שחסר יותר מכל בהרבה מהמוסיקה שנוצרת היום הוא הנאה. כלומר, יותר מדי אנשים עובדים מתוך מקום של "להגיע לקהל", "להצליח" "לפרוץ" וכו'. שוכחים שזה רק שלב מאוחר במשהו שתחילתו הוא ההנאה שלך עצמך מהנגינה והיצירה. זו צריכה להיות המוטיבציה האמיתית. כשמישהו באמת מוכשר ועובד מתוך המוטיבציה הזו זה לפעמים עובד ואז זה כבר לא חשוב אם זה מוגדר "רוק" או "ניו וויב" "פרוגרסיב" וכו'.

2. לדעתי זה קשור גם במגמת הקאברים שגברה בשנים האחרונות. הרבה יותר אנשים נהנים לנגן שירים מוצלחים מפעם ונהנים להקשיב לאותם שירים. במובן מסויים זה דומה למה שקורה במוסיקה קלאסית או בסטנדרטים של גא'ז - נוצר קאנון של יצירות יפות שאין צורך להמציא אותן מחדש אלא ליהנות מנגינתן ומההקשבה להן. בעיני זהו סוג של התבגרות של הז'אנר.

3. תחושה אישית שלי, אין לי שום דרך להוכיח, אבל נדמה לי שהלחנה של מלודיות הפכה להיות אמנות נדירה יותר יחסית להפקה, עיבוד, סאונד, וכו'. השירים הגדולים באמת, לטעמי, הם כמעט תמיד כאלה שאפשר לשרוק אותם וזה לא יישמע דל.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1204
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 17:05   
ציטוט:
אם זה היה נכון לא היו ארקטיק מונקיז


בדיוק על זה אני מדבר... בגלל להקה אחת שהצליחה בצורה הזאת, עוד מיליונים חושבים שגם להם זה יקרה "כמו ארקטיק מאנקיז", מתעוררים אחרי 10 שנים ומבינים שהם דורכים במקום.

חוץ מזה - כשארקטיק מאנקיז נהיו ויראליים, אני בטוח שזה לא קרה אחרי יומיים שההרכב קיים והחליטו לזרוק ליוטיוב וידאו ו"נראה מה יקרה". הם נשמעו הרכב מגובש שעבר הרבה עוד לפני שחשפו את עצמם ברשת. בנוסף - הם היו כבר במצב שהיה להם גרעין נאמן של אנשים שעזרו להם להיות ויראליים. אבל הרעיון המרכזי - זה לא קרה סתם. באמת היה להם משהו בעל ערך להביא לעולם. לא בדיוק הטעם שלי אבל יש להם אופי מובהק וייחודי בכל מה שהם עושים.

שוב - אני לא בא להראות שאף אחד היום לא מצליח או מגיע להרבה קהל, אלא רק להמחיש את העובדה שהמספרים הם לא לטובת המוסיקאים העצמאיים. אם מתוך מיליונים שעושים את אותו דבר, שניים באמת מצליחים והשאר מתפרקים או ממשיכים לעבוד בניוטרל, אולי זה הזמן להתעורר ולהבין שהשיטה לא בדיוק עובדת.

זה שיש אפשרות UPLOAD ביוטיוב בבנדקמפ ובפייסבוק, לא אומר שצריך לרוץ ולהשתמש בה כאילו זאת הדרך "להיות מפורסמים". דרוש כאן שינוי מהותי בגישה ובמחשבה.

ציטוט:
יותר מדי אנשים עובדים מתוך מקום של "להגיע לקהל", "להצליח" "לפרוץ" וכו'. שוכחים שזה רק שלב מאוחר במשהו שתחילתו הוא ההנאה שלך עצמך מהנגינה והיצירה. זו צריכה להיות המוטיבציה האמיתית


בדיוק.
_________________
http://theshtikfactory.com/
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
הם ויוני בלוך
הודעה פורסם: ראשון 08 ספט',13 20:49   
אל תהיה כזה #thumbsup
_________________
This one goes to 11!!!
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7915
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 09 ספט',13 08:31   
חברים יקרים, השרשרת נערכה וקוצצו ממנה אמירות לגופו של אדם, שכלל אינן רלבנטיות למהות הדיון.
נא הקפידו על דיון ענייני, תודה.
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
רוק ישראלי הערב באוזן בר
הודעה פורסם: שני 09 ספט',13 19:10   
אתם מוזמנים לשמוע אמן מיוחד עם השפעות סיאטל(בין השאר ) ושירים יפים
אופיר סומברג באוזן בר ב 22:30 הערב #smile




לדעתי זה רוקנרול לגמרי , וזה חי
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   הבא
עמוד 8 מתוך 9

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון