תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:24
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבורי המוניטור באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (355) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 16 דצמ',02 15:23   
ציטוט:
אגב, המחשב (והוא בלבד) מחובר דרך UPS, אם זה משנה משהו.

כן. לעתים המון! לכן, אל תחסירו ממני פרטים, אפילו כשהם נראים לכם לא משמעותיים.
לכל הבדיקות רעשים שערכנו, הוסף עכשיו בדיקת עם אל-פסק-בלעדיו. במקרה הזה שים לב לזימזום דק, אם הוא בא וחולף עם חיבור זה.
יש מכשירי אל-פסק טובים ויש גרועים, ואלה הטובים, לא תמיד לקחו בחשבון שהם יחוברו לציוד אודיו, או צידו שדורש גל סינוס נקי.
אם כך, יש לשלול בעיות גם ממנו.
כשיגיע חשמלאי או דוד-חשמלאי אליך, תסביר לו מראש - מראש- שמדובר באולפן עם תנאי חיווט חשמל משלו, וזה לא חשמלאות בנין, זאת כדי שלא ירים גבה או שתיים. כך שאין כאן ענין של ויכוחים, רק לבצע את מה שביקשתי.
----------
אם המוניטור מובר עם כבל מוארק, תוכל אולי לבדוק את השפעת לולאת האדמה שלו כך:
- הדלק אותו
- השאר את הכל מחובר אליו ושים לב אם יש הימהום (שאינו קיים כאשר המוניטור מנותק מהמיקסר), כעת - וללא כל סאונד שנשלח אליו) שלוף במהירות את התקע שלו מהחשמל (לא לכבות, רק לשלוף). רזרבת הזרם תאפשר לו לפעול קצת ללא החשמל מהקיר (כי אין סאונד), אבל זמן מספיק כדי שתוכל לבחון אם בשניה זו הרעש חדל.
אם כן, הארקה במוניטור משמשת לולאה.
אל תנסה להבין את זה (או כל בדיקה שלי) אחרת, פשוט בצע במדויק.
------------ עוד קצת ואתה נקי #smile
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 17:13   
טוב, עשיתי כמה שינויים באיך שהייתי שולח למוניטורים:
מהכרטיס קול RME אני מוציא L+R לשתי כניסות ליין L+R של צ'אנל X ומהסאונד בלאסטר שעל הלוח אם (Gigabyte 7DX) אני מוציא L+R לשתי כניסות ליין L+R של צ'אנל Y.
עד עכשיו אני בטוח שהכל בסדר.
אם אני לא טועה המיקסר שלי הוא כמו של ברק, אז לא ניסטה יותר מדי ממה שהיינו רגילים אליו. #smile
למוניטורים מוגברים אני מוציא שני קאבלים PL מאוזנים מיציאות CONTROL ROOM L+R OUT.
את המוניטורים שמתי על מקסימום ווליום (רגישות כניסה?) הם גם ככה לא היו רחוקים מזה.
עד עכשיו הכל נראה לי 100%.
כרגע אני לא מדבר על הקלטה מהמיקסר, נתמקד בקטע של שליחה למוניטורים.
במקרה הזה יש לי שתי דרכים לעשות את זה לפי מה שדובר כאן עד עכשיו:

1.
ב-CONTROL ROOM SOURCE אני לוחץ על ALT 3-4 ושם רק את מה שאני רוצה לשמוע ב-MUTE.
בשיטה הזאת הפיידר של MAIN MIX לא מזיז לשום דבר (עזבו רגע את היציאות להקלטה=לכרטיס קול) הווליום של הצ'אנל ליין L+R שבא מהמחשב כוון למקסימום 0dB ע"י לחיצה על PRE FADER SOLO. אח"כ אני משחרר את הסולו.
במצב הזה כשאני מרים את הפיידר של CONTROL ROOM SUBMIX המוסיקה נשמעת במוניטורים.
בצורה כזאת לפי מה שהבנתי אני לא צריך לגעת בפיידר של המיין מיקס שהולך להקלטה בזמן העבודה. הבנתי נכון?

2.
גם כאן הקאבלים למוניטורים יוצאים מהקונטרול רום אאוט. PLים מאוזנים.
ב-CONTROL ROOM SOURCE אני לוחץ על MAIN MIX, (הווליום כניסה למיקסר כבר כוון למקסימום 0dB) את כל הצ'אנלים אני שם על MUTE חוץ מהצ'אנל ליין L+R שבא מהכרטיס קול שכרגע רק אותו אני רוצה לשמוע.
כאן יש לי שני פיידרים להרים בשביל לשמוע משהו: CONTROL ROOM SUBMIX ו-MAIN MIX.

מה הדרך הכי נכונה בשבילי? (אני כבר לא נוהג להקליט דרך המיקסר דברים רציניים, רק סקיצות. המיקסר הוא בעיקר לשליטה על ההגברה.) אני חושב שיותר הגיונית השיטה הראשונה.
האם טעיתי במשהו?

תודה מראש!
#thumbsup

דורון
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
חידה - איזה מיקסר יש לספנקינג?
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 17:26   
אופציה 2.
המסלול נראה ארוך יותר על פניו אבל גם הגיוני יותר. מה שרוצים לשמוע פתוח - מה שלא רוצים סגור. למה לגרד את אוזן שמאל עם רגל ימין?
לא בחנתי את הסכימה של המיקסר אבל מי יודע מה המסלול שעובר האודיו בדרך הראשונה. לכל דבר וענין מסלול האודיו יכל להיות באותו האורך מבלי שאתה חושד בכך ואין כמו summing amp לפגיעה באיכות הסאונד.


לפי התאור אתה על איזו בהרינגר קטנה?
_________________
הפקה ומיקס
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 18:40   
אני דווקא משתמש בשיטה 1. (אם הבנתי נכון את מה שכתבת)
כך - דבר ראשון, אני לא צריך לדאוג לשני פיידרים, אלא רק לאחד (Control Room).
דבר שני - אני יכול לראות בנורות החיווי את האות המדוייק שיוצא, ובשיטה השניה זה לא כך.

אוקיי, אז אני שומע מה שב-Mute, אז מה? הרי, כפי שכתוב בחוברת ההפעלה, כל הרעיון במיקסרים של Mackie (בכולם לפי מה שהבנתי) הוא של-Mute יהיו שני שימושים: גם להשתיק את הערוץ, וגם במקרה הצורך - לנתב אותו ליציאה אחרת.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 19:37   
רבותי, אין כאן ענין של טעם, אופנה או אופי.
או שרוצים לעבוד כמו שצריך או שלא.
אל תחפשו קיצורי דרך שאינם הגיונים מבחינת האות, אלא אם המיקסר משמש כשק חבטות לטילטול האות ממקום X למקום Y, ולא משנה מה יקרה בדרך.
אז אם לא בסבלות עסקינן, והמיקסר משמש כמהותו האולפנית, מהלך האות כדלקמן, וללא ויכוח (אני מפשט):

- כניסת מיקרופון/קו
- טיפול טונלי בערוץ
- שליחות (aux), וגם נקודות השחלה (insert) לטיפול דינמי, ופיצול למיכשור חיצוני
- פיידר של הערוץ
- צידוד (pan)
- ניתוב לקבוצות/מסטרים
- יציאה ישירה (direct) מהערוץ, אם יש כזו, מושפעת רק מנקודת האחרי-פיידר, ולא מהצידוד או הניתוב הלאה

כעת:
-יש מיקסרים בהם קיים לחצן PFL ("שמיעה-לפני-פידר"). לחיצה עליו מעבירה את האות מנקודה שלפני הפיידר, ישירות אל המוניטור. פעולה זו אינה משפיעה על מה שמגיע למסטרים.

- יש מיקסרים שבהם יש לחצן SOLO. לחיצה עליו משאירה אותו כפי שהוא, רק משתיקה את כל הערוצים האחרים, כולל ערוצי חזרות, שאינם לחוצים למצב זה. פעולה זו משפיעה על מה שמגיע למסטר.
- יש מיקסרים שיש בהם כפתור שמיעה שגם לאחר הפיידר ויש גם כאלה שיש בהם כפתור "סולו מלא" (Solo In Place), בו רק הערוץ הנלחץ נשמע דרך המסטרים ווהמוניטורים, אך הפעם חזרות האפקטים אינן מושתקות (שוב, בפשטות), וזאת כדי לקבל מושג כיצד הערוץ נשמע כולל האפקטים שלו.
- יש מיקסרים שיש בהם לחצן השתקה מקומי (mute) באיזורים שונים, כולל ערוצים. לחצן זה, תלוי ביצרן ובדגם, אמור לשתק את הערוץ כולו, כך שאפילו אותות השליחה ממנו לא יגיעו לייעדם. תלוי ב'יצרן'. היעוד כאן הוא לשתק ולהשתיק.
----------
מכאן האות נוטש את הערוץ והולך במסלול הניתוב שהופנה אליו. בדוגמא הבאה הוא מנותב למסטרים שמאל/ימין, ומכאן שהוא מגיע ל:
- פיידרים שמאל וימין (בהתאם לקביעת הצידוד)
- יציאה למכשיר מסטר (מה שלא יהיה לקבלת המסטר הסופי)
- יציאה במקביל לכפתור המוניטור, וזאת כדי לכוון את עוצמת השמיעה ללא תלות במיצוב המסטרים. מכפתור המסטר ליציאות Control room למגבר/רמקולים.
שימו לב: "ללא תלות במצב המסטרים" עשוי להטעות כאן. הכוונה היא שתוכל לעבוד עם המסטרים בעוצמות הנכונות המיועדות להקלטה, ושלא תצטרך לחשוש מווליום קסאח במוניטור. זה, בתורו יישלט באמצעות כפתור המוניטור, ולזה הכפתור מיועד - לווליום בלבד!
יתכנו עוד כפתורי שימוש באיזור הזה, אך למען הפשטות ולא לסבך את מה שכבר נראה לי שהסתבך, אני עדיין לא מציין אותם.
--------------
מכאן שהדרך הנכונה ביותר לעבוד היא רק אחת, ולא שתיים או שלש או מה שמתחשק, אלא אם המיקסר נועד לצרכים אקזוטיים שאין להם קשר לתהליך הייעוד/ייצור שלו, למרות שזה יכול לעבוד.
כך שאנחנו מדברים על דרך תקינה בה האות העובר למוניטור יוצא רק מיציאת המוניטור ולא המסטרים, והוא מושפע ממיצוב הפיידרים ולא מקומבינת לחצנים חסרת רסן.
נקודה.
אמנם אפשר אחרת, אך מסוכן וגם לא מומלץ להכליל זאת בתיאור עבודה על מיקסר אולפני, למטרות הקלטה ומיזוג של ערוצים.
אם מישהו לא זקוק למיקסר, שלא יקנה אותו בכלל.
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 20:47   
(בקשר למה ש-JS שאל#smile חס וחלילה בהרינגר קטנה... הייתי שם ואני לא מתכוון לחזור.
אמנם הבהרינגר הקטנה היתה מאד נחמדה (יורורק 602A), אבל אם נשווה את זה ל-Mackie VLZ 1202 PRO שברשותי עכשיו זה שמיים וארץ. (הייתם מאמינים, 900 ש"ח יד שנייה מצב מצויין! 2200 בכלייזמר)

בכל מקרה, יואב, בדרך השנייה שדיברנו עליה יש לי שלושה כפתורי שליטה על הווליום וזה נראה לי יותר מדי.
אבל אני אלך על זה. אם אתה המלצת, אני אומר אמן!
#smile
Anyway, הפיידר (נוב) של הצ'אנל ליין יהיה פתוח עד ה-U שזה באמצע הדרך. (מה מסמל ה-U?)
עכשיו נשארו לי שני פיידרים שישלטו לי על הווליום: MAIN MIX ו-CTL ROOM\SUBMIX.

השאלה המתבקשת היא: איזה מהם אני מרים עד האמצע (U) ואיזה אני מרים עד שאני מרוצה מהעוצמה? כרגע אני מרים את ה-CTL ROOM\SUBMIX.
לקביעת עוצמת השמיעה והמיין מיקס עד האמצע. נראה לי יותר הגיוני

עוד שאלה: האם נגזר עלי שתמיד יישלח הסיגנל גם לאוזניות?
לא נראה לי הגיוני שכשאני ארצה לשמוע או לבדוק משהו באוזניות אני אצטרך לכבות את המוניטורים.

?
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 21:58   
אוי, לא שמתי לב שכתבו אחרי יואב עוד כמה דברים...
כל הזמן זה קורה לי.
#ugh
אני אקרא בעיון מה שראובן כתב ואחרי זה נראה מה יהיה.....
#smile

קראתי, הבנתי והפנמתי!
#thumbsup #thumbsup

אז אמרנו שהדרך השניה היא הנכונה ומה שצופיפניק בחר זו לא ממש הדרך הנכונה.
ראובן, הזכרת לי משהו שלמדתי בבי"ס ואני לא מבין איך שכחתי.. תודה!
#thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 22:24   
U = Unity Gain (ראה למעלה, מופיע כמה פעמים, בחר אחת. ככה זה שמורידים מיקסר פרוץ מקאזה, אין הספר...).
אולי אבליט את המילים הבאות, כדי שגם על זה לא אחזור:
המסטרים לא משמשים לווליום
זה באולפן. בהגברה הסיטואציה שונה.
נכון שהם משפיעים על הווליום במוניטור, אבל, היי, גם הפיידר בערוץ, גם משחק באיקיו, וגם הזמר ששר למיקרופון.
נניח לרגע שלא חייבים לשמוע כלום. מקליטים לפי שעונים בלבד, כמו טיסה בעננים.
במיקסר אולפני מחוברים כל הערוצים לשם מיזוג לתוך צמד מסטרים - הסטריאו - שהולך בסופו של דבר לדיסק - הכי פשוט שאפשר. אוקיי?
מכוונים את העוצמה כך ששעוני המסטר יהיו באיזור ה"0", פלוס-מינוס, ומורידים לקלטת, לדאט, לדיסק צריבה או למחשב.
דאגנו להקליט בעוצמה הנכונה, ועכשיו אנחנו רוצים גם לשמוע את מה שאנחנו עושים. אחת האפשרויות היא לשמוע כל כלי לפני שייכנס למיקסר, ואז לחבר אותו למיקסר - די פרימיטיבי ולא אמין.
דרך שניה היא לשמוע בסופו של כל ערוץ מה יוצא ממנו, ככה לשמוע כל ערוץ בתורו, ולבסוף לבצע מה שמוזכר למעלה. מאוד פרימיטיבי ולא יעיל.
אפשרות שלישית היא לשמוע מה עובר תמיד דרך המסטרים, כי רוב הזמן הכל מתנקז דרכם, כל הערוצים הנחוצים עוברים למסטר, אם ישירות או דרך קבוצות.
לשם כך, מוזן האות העובר במסטרים (לאחר פעולת הפיידר) אל המגבר/רמקולים.
עכשיו: מה נעשה ויש דעיכה בסוף השיר, גם הוולוים במוניטור יירד, ולא נדע כמה נקי מסתיים הפייד. ומה אם אנחנו עובדים באמצע הלילה ולא רוצים להעיר את כולם? נוריד את המסטרים כדי להוריד את הוולים בחדר ואז ההקלטה למכשיר המסטר תצא חלשה.
לא טוף!
לכן, כפתור הווליום של המוניטור מופיע כמתווך בין המסטר למערכת ההגברה, אתה יכול לעבוד בעוצמת ההקלטה הנחוצה לך (חלש, חזק או כל מה שבאמצע), ולתאם את עוצמת השמיעה בנפרד.
ציטוט:
השאלה המתבקשת היא: איזה מהם אני מרים עד האמצע (U) ואיזה אני מרים עד שאני מרוצה מהעוצמה? כרגע אני מרים את ה-CTL ROOM\SUBMIX.
לקביעת עוצמת השמיעה והמיין מיקס עד האמצע. נראה לי יותר הגיוני

לכפתור המוניטור אין, וגם לא יהיה מצב של Unity Gain. אם הסעיף הקודם מובן, אז זה ברור. הוא רק מתווך, וכיולו כפי שהסברתי מקודם.
לא מכוונים באמצעות המסטרים את עוצמת השמיעה בחדר - רק את עוצמת ההקלטה. כמה חלש או חזק רוצים לשמוע -זה באמצעות כפתור המוניטור (קונטרול-רום).
מכאן שהמאסטרים צריכים לשאוף לנוח על ה-U או ה-0 או האפס-הגברה-הנחתה, פלוס-מינוס התאמה מקומית.

ציטוט:
עוד שאלה: האם נגזר עלי שתמיד יישלח הסיגנל גם לאוזניות?
לא נראה לי הגיוני שכשאני ארצה לשמוע או לבדוק משהו באוזניות אני אצטרך לכבות את המוניטורים

מה הקשר בבקשה?
אתה מוכן להסביר? למה אתה מכבה את המוניטור בשביל לשמוע באוזניות? האם זה בגלל שהווליום של המוניטור משפיע גם על האוזניות? האם יציאת האוזניות ניזונה מאותו כפתור? אם כך, האם אין כפתור ניתוב מפריד?
אם זו המקי 1202 אז מדובר בכאב קטן של חיסכון במחיר, אבל אם יש לך חבר עם מלחם אפשר לסדר מפסק לאות היוצא למוניטור. בינתיים תכבה, או שתחבר את האוזניות למגבר שבו יש מתג בחירה רמקול/אוזניה #smile
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 22:50   
כל כך קשה למאקי להשקיע עוד 50 סנט בכל 1202 שמיוצר ושיהיה בורר בין שליחה לקונטרול רום לבין אוזניות?
#thumbsdown

תודה רבה לכולם על ההסברים, בזכות השרשרת הזאת אני עובד הרבה יותר נכון מאיך שהייתי עובד לפני שלושה ימים ואני גם מבין את המיקסר שלי הרבה יותר טוב.

#clap #clap #clap
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 23:11   
ReuvenM :
- יש מיקסרים שבהם יש לחצן SOLO.


נראה לי שעל מיקסרים קטנים צריך גם כפתור SOS

<g>
_________________
הפקה ומיקס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
עמוד 5 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון