תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 13:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבורי המוניטור באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (355) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 20 דצמ',02 23:58   
ראובן, אתה פשוט לא מכיר את המיקסר הזה.
הדרך שבה אני עובד - היא הדרך הנכונה, ואני אסביר לך למה.

במיקסר יש איזור שנקרא: Control Room Source.
מן הסתם הוא בוחר את המקור ממנו מגיע האות אל יציאות המוניטורים.

ישנן שלוש אפשרויות (שאפשר להדליק ולכבות כל אחת בנפרד, כלומר אפשר לשלב בין שניים או שלושה מקורות):

Tape - לא מעניין כרגע

Main Mix - האות שיוצא דרך יציאת ה-Main מגיע גם אל המוניטורים. זו שיטה 2 בהודעה של דורון. בשיטה זו, נורות החיווי יראו עוצמת אור משתנה בהתאם לעוצמה שנבחרה ע"י הפוטנציומטר Main Mix. אם נסובב אותו למינוס אינסוף די.בי, הנורות לא ילדקו בכלל, למרות שעובר אות חזק במיקסר. אם נסובב אותו ל-U, הנורות יראו את המצב האמיתי, ואם נסובב אותו ימינה - מעל ה-Unity - נראה Clipping.
במלים אחרות, בשיטה זו [B]השינוי של העוצמה במוניטורים נעשה ע"י שינוי העוצמה הכללית שיוצאת מתוך המיקסר, ולא העוצמה של יציאות Control Room
- שזה בדיוק מה שכתבת שאסור לעשות!

Alt 3-4 - רק האותות שאני בוחר דרך כפתור הבחירה בכל ערוץ - Alt 3-4 (שמשמש גם כ-Mute) יגיעו אל יציאת המוניטורים. במצב זה, שולטים על הווליום במוניטורים ע"י הפוטנציומטר שנקרא Control Room/Submix, והשני - Main Mix - לא משנה כלום. נורות החיווי תמיד יראו את העוצמה הנכונה - העוצמה שנכנסת אל המיקסר, בלי קשר לעוצמה שנבחר בפוטנציומטר של Control Room/Submix. זו שיטה 1, השיטה בה אני משתמש, והיא נראית לי עדיפה - גם לפי הדברים שאתה כתבת בעצמך...

#smile

בנוגע לאוזניות, אני מאמין שהיציאה של Control Room נועדה פשוט לחדר הבקרה באולפן, ובמקרה זה כנראה שלא משנה לטכנאי ההקלטות אם הוא שומע באוזניות או במוניטורים. גם אני חיפשתי פתרון לזה, אך לא מצאתי עדיין. (חוץ מלחבר את המוניטורים ליציאת Main Mix, שכפי שנוכחתי לדעת בשרשרת הזו - זה מאוד לא מומלץ)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 דצמ',02 00:00   
ציטוט:
כל כך קשה למאקי להשקיע עוד 50 סנט בכל 1202 שמיוצר ושיהיה בורר בין שליחה לקונטרול רום לבין אוזניות?

לא. לא קשה לה. אבל אולי יקר בסוף התהליך (תכפיל 50C במספר המאמינים שרכשו את המיקסר הזה).
מצד שני יש לפעמים שיקול של המשתמש, אליו הם מנתבים את המיקסר, ואז המתכנן בטח אמר "בואו נסלק עוד גורם שיכול לגרום לאנשים להתקשר לתמיכה ולשאול למה לא שומעים כלום מהמיקסר".
או בגורם הטכני "לא הצלחנו למנוע את הקליק שיוצר המפסק ברמקולים...".
אלו שאלות אמיתיות מהשטח, רק שההחלטות המתקבלות לא תמיד נכונות.

לענינך, זה לא סיפור להוסיף "מיתוג מוניטור מנוקז לאדמה", או Bleeding resistor change-over switch #biggrin

(קליק=>, מיתוג אוזניות=>, פוק=>, כאן)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 דצמ',02 00:16   
ציטוט:
ראובן, אתה פשוט לא מכיר את המיקסר הזה.

תתפלא.
הוא פשוט בהחלט ולא מסובך, מה גם מעצבן עם כפתורים סיבוביים במקום פיידרים.
זה מה שנקרא "מיקסר חסכוני".

ציטוט:
Tape - לא מעניין כרגע

מענין בהחלט ואף שימושי. אבל לא לשרשרת הזו.

ציטוט:
במלים אחרות, בשיטה זו השינוי של העוצמה במוניטורים נעשה ע"י שינוי העוצמה הכללית שיוצאת מתוך המיקסר, ולא העוצמה של יציאות Control Room - שזה בדיוק מה שכתבת שאסור לעשות!

בתשובות שלי לא רציתי להיות ספציפי לבעיה שלך, אלא באותה הזדמנות לפנות לקהל רחב ביותר, והזכרתי שסכנה לתאר מצבי עבודה אקזוטיים, נא לשים לב.
זה לא סותר כלום, אם מבינים את הדרך הנכונה, ממש לא משנה כיצד מגיעים אליה מכל מיקסר, מדגם נכה או סופרמן.

ציטוט:

בלי קשר לעוצמה שנבחר בפוטנציומטר של Control Room/Submix. זו שיטה 1, השיטה בה אני משתמש, והיא נראית לי עדיפה - גם לפי הדברים שאתה כתבת בעצמך...

אני לא אחזור בפעם החמישית כאן, שלא שולטים על הווליום בחדר עם המסטרים, ולא משנה כיצד תגיעו לזה במיקסר X או Y, ואם תרצו לאכול את זה או לא. #biggrin אם אתה מגיע לדרך הנכונה, זה מה שחשוב, וחשוב יותר בשביל התוצאות שלך. לא שלי. לכן הזכרתי מראש שאין ויכוח, כי ידעתי מה שייצא מזה.

ציטוט:
בנוגע לאוזניות, אני מאמין שהיציאה של Control Room נועדה פשוט לחדר הבקרה באולפן, ובמקרה זה כנראה שלא משנה לטכנאי ההקלטות אם הוא שומע באוזניות או במוניטורים. גם אני חיפשתי פתרון לזה, אך לא מצאתי עדיין. (חוץ מלחבר את המוניטורים ליציאת Main Mix, שכפי שנוכחתי לדעת בשרשרת הזו - זה מאוד לא מומלץ

Control Room באמת מתפרש לחדר בקרה. ולטכנאי מאוד משנה אם הוא שומע במוניטור או באוזניות, אחרת הוא בצרות. ואל תחפש את הבעיה אצלך, במיקסר הזה פישלו בענין הזה. נקודה. אלא אם יש קומבינה נסתרת.
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 דצמ',02 01:06   
טוב, ראובן, בוא פשוט נסכם את זה בכך ששנינו מסכימים בקשר להכל, חוץ מהעניין עם האוזניות (שאחרי מה שכתבת עכשיו הבנתי שבעצם זו באמת בעיה...)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19246
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 דצמ',02 01:53   
אכן.
לגבי בקרה ו/או שמיעה באמצעות אוזניות, הריני להתריע בפני פגיעה בלתי הפיכה במנגנון השמיעה. סימן קריאה
אנא: בכמות מדודה, ובשיא הזהירות, ולא לטווח זמן ארוך.
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 דצמ',02 15:21   
אחרי שקראתי כאן (לפני חצי שנה בערך) סיפורי אימה על סכנות של שמיעה באוזניות או בכלל שמיעה בקול גבוה, אני משתדל להימנע ככל האפשר...
באוזניות אני משתמש רק בזמן הקלטת ווקלס, ובשביל לקבל "חוות דעת שניה" בקשר לבאלאנס ולצידוד, בזמן המיקס.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6
עמוד 6 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון