תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 12:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
איך שומרים על האוזניים לאורך שנים של עבודה אינטנסיבית?
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 01:02   
שלום חברים,

כמעט כמו כל מי ששואף להתפרנס ממוזיקה וסאונד אני נאלץ לעבוד שעות רבות, והאוזניים תחת עומס תמידי ומתמשך.
יום עבודה מבחינתי יכול להיות הקלטות בבוקר, חזרות אחה"צ, והגברה בערב, לפעמים שינה טובה לא מתאפשרת ואחרי3-4 שעות שינה אני קם ליום דומה.
אני מנהל ועובד בחדר חזרות/אולפן ונמצא בו יום יום לשעות עבודה רבות, בנוסף חוטא בעבודה בחברות הגברה,סאונדמן להופעות רוק בפאבים ,מדריך הרכבים צעירים וכו' וכו'
העבודה השוטפת מאלצת אותי להיחשף לא מעט פעמים לעוצמות שמע גבוהות, ולמרות שאני לא זז ללא אטמי הפילטר של הביוקר שרכשתי לי כבר מזמן, לא תמיד אני יכול להשתמש בהם.

אני מוצא שקשה עד בלתי אפשר להיות עם האטמים כשאתה בין היתר-
- מכוון תופים/מגבר גיטרה או כל דבר שאתה רוצה "להוציא ממנו סאונד"
-עושה בלאנס ללהקה בחדר חזרות להרכב שמפציץ 120db (לפעמים גם 5 ו6 הרכבים ביום)
-עושה סאונד PA וצריך להיות ער לכל ניואנס קטן
-מבצע בדיקת ניטרול פידבקים במוניטור על במה
ולא חסרות דוגמאות נוספות שמעידות על כך שלא תמיד אפשר להתמגן, מתי שכן אפשר וצריך אני מיד עושה זאת, כמו כן מתי שאפשר אני לוקח יום או יומיים חופש למנוחה ורגיעה, אבל מכיוון שזו הפרנסה היחידה אני מוגבל בכמה חופש אני יכול להרשות לעצמי.

אם אני מסתכל על זה לטווח הרחוק, זה מאוד מפחיד.
בהנחה שיש לי תכניות להמשיך גם אחרי גיל 35, ויש לי, אני מרגיש שצריך לבוא כאן שינוי, אני בטוח עושה משהו לא נכון.

אני מניח שחלק נכבד מחברי הפורום הזה חווים שגרת יום דומה.
איך אתם מתנהלים ? יש עצות בנוגע לאיך להישמר ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19203
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 08:52   
כפי שבטח קראת בפורום בריאות כאן, ברגע שיש פגיעה הסיפור מאוד מדכא ולעתים בלתי הפיך. לא רק שזה עלול להשעות אותך מהעיסוק בסאונד, אלא גם לפגוע באיכות החיים בהמשך.
שכך, ראשית מעולה שאתה ער ומודע לסכנות, שזה כבר צעד חשוב. המוכנות הזו חיונית, אך גם מערכי המיגון, למרות הסירבול שבכך (אטמים/מנחיתים) או פגיעה כביכול בהנאה (ווליום) הם צורך שכל מי שאי פעם נפגע יאמר לך שהוא מתחרט שלא התעקש עליו.
ההפוגות שאתה גוזר על עצמך חשובות לעין ערוך. זה נכון לגבי כל שימוש מאומץ באיברי הגוף וגם לאברי השמיעה. שקט כפוי מדי פעם גם חשוב לשיקום, כמו גם דאגה לתזונה נכונה ותוספי מזון חיוניים, שינה ולחץ דם נמוך.
אין מה לעשות, המקצוע הזה אינו פסיבי למרות שהוא כביכול נראה כך ('רק שמיעה'), ודורש מהעוסקים בו תחזוקה וגהות כדי להמשיך בו או כהגנה עצמית.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
PWD
הצטרף: 23 אוק' 13
הודעות: 17
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 09:31   
אי אפשר לגמרי להמנע מנזק במשך השנים.
כמה שתגן על האוזניים יותר כך יותר טוב וגם המנוחה היא ברכה.

בכל תחום יש מינוסים וסיכונים וזהו הסיכון שלנו.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1696
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שישי 14 פבר',14 09:55   
כשאתה מנחה הרכבים בחדר חזרות דאג לטיפול אקוסטי בחדר כלומר דרוש את התקציב או עבוד במקומות בהם זה קיים. זו מלחמה לא קלה אבל בטווח הארוך אתה עוזר לעצמך ולכולם כדי שמתישהו עוד 20 שנה יפסיקו להכניס להקות רוק לחדרים עם סאונד של חדר מדרגות.

כשאתה עושה סאונד ללהקה אותו כנ"ל יש מקומות שפשוט לא מתאימים למוסיקה מוגברת עם תופים נסה לא לעבוד במקומות כאלה גם במחיר של פגיעה בפרנסה בטווח הקצר זה יכול אפילו להשתלם כלכלית בטווח הארוך כשלא יקשרו אותך עם מקומות כאלה

כשאתה בכל זאת נמצא במקום בעייתי (וגם אם לא): נסה להתחיל בלי הגברה לתופים ( בייס דראם בלבד עובד מצויין בהרבה מקרים) מינימום הגברה של הגיטרות ושירה.

נסה לעשות כמה שיותר מהבאלאנס ע"י מיקום נכון של התופים והגיטרות יחסית אליך לקהל ולזמרים. נסה לגרום להם לנגן רגוע כמה שיותר מבחינת הווליום בלי לאבד אנרגיה

אם זה עדיין חזק מדי, גם בתוך מופע או חזרה נסה לצמצם זמן חשיפה רק למה שבאמת חייבים, אם הבאלאנס מכוון לא חייבים להקשיב במשך כל זמן השיר ללא אטמים. אני אישית משתמש באוזניות אטומות עם הנחתה של 18 די בי ומוריד ומעלה אותן מהראש לפי הצורך, רוב הזמן בלי שהווליום באוזניות פתוח בכלל.


יש מי שיאמר שאתה אחראי על העצמה גם כלפי הקהל, וצריך לבקר את איכות הסאונד מאה אחוז מהזמן וזה נכון בעיקרון אבל בתנאים בהם לא ניתן להגביל את העצמה אל מתחת לסף הבטוח אתה צריך לזכור שזמן החשיפה שלך ארוך משמעותית מרוב האנשים בקהל.

"הרכב שמפציץ 120 די בי" לדעתי האישית יהיה בדרך כלל הרכב לא בוגר ולא אתה זה שצריך לשלם על כך. הרכב צריך ללמוד לעבוד עם החלל בו הוא נמצא ועם סאונד באופן כללי כך שתהיה אנרגיה גם בעצמה שפויה. חלק גדול מהעבודה לשמירה על ווליום שפוי מגיע הרבה לפני ההגברה בצורה של נגינה שפויה על התופים, ווליום שפוי בגיטרות עם מיקום נכון של מגברים כמוניטורים לנגנים ולא כפי איי לקהל, טיפול בסט תופים עם שיטות אטימה למיניהן וכו'. אני תמיד אומר למתופף שככל שינגן חלש יותר אוכל להגביר אותו יותר והוא ישמע יותר טוב. כל הדברים האלה הם סוויץ' בראש עבור נגנים וחשוב לעבוד על זה מהתחלה.


סליחה על ה"חפירה" אבל אני מאמין בזה.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
Kirkagur
Expert
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 623
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 01:11   
ציטוט:
שקט כפוי מדי פעם גם חשוב לשיקום, כמו גם דאגה לתזונה נכונה ותוספי מזון חיוניים, שינה ולחץ דם נמוך.


תוספי מזון לסאונדמנים... יכול ללכת טוב #smile

כאן אני יכול לספר... כשהתינוקת המתוקה שלי היתה צווחת לי באוזן (130 דיבי לפחות) כשאני מחזיק אותה... הייתי שם אטמים...
_________________
www.mcrow.net
www.lfo.co.il
www.v-plugs.com
ofere
הצטרף: 25 דצמ' 02
הודעות: 53
מעניין לעניין באותו עניין
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 01:24   
בדיוק חזרתי מהופעה.....
ניגנתי היום עם אינירים.
ושוב שבה ועלתה במוחי השאלה (אולי זה נושא לטופיק אחר....)-
האם ניתן לבדוק את עוצמת השמע באינירים או באוזניות בצורה אוביקטיבית כדי למנוע נזק לשמיעה?
אני מוצא את עצמי פעמים רבות על הבמה(בד"כ עם אינירים) בלי יכולת להבחין האם הווליום שבו אני שומע חזק.
כמובן שיש המון משתנים - סוג האוזניה והתנגדותה, הפאק שמגביר אותה, עוצמת השליחה מהמיקסר ועוד .....
אותו עניין גם לגבי עבודה מתמשכת עם אוזניות באולפן.
אז האם קיים איזשהו חישוב שיכול לעזור?
אולי איזה בדיקה עם סיגנל בלוול ידוע?
_________________
http://www.facebook.com/pages/Ofer-Chicho-Eshed/259335380860960
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1203
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 03:50   
בשבילי הדרך לבדוק היא להמהם או לשיר ברגוע בזמן שאתה מנגן (לא בזמן שאתה שר למיקרופון). אם אתה לא שומע את עצמך, זה אומר שהאוזניות בעוצמה גבוהה מדי. אם אתה שר בזמן נגינה, בלי מיקרופון, אתה צריך לשמוע את עצמך דרך הגולגולת בצורה נוחה מול שאר הדברים באוזניות.

עוד משהו, בזמן שיש לך באלאנס לטעמך באוזניות, בקש מהמתופף לנגן משהו (בהנחה שאתה מבקש לשמוע אותו באוזניות). בזמן שהוא מנגן, תוריד את האוניות. התיפוף אמור להישמע לך חזק באופן בלתי נסבל. אם אין הבדל או שההבדל לא כזה גדול, הווליום באוזניות היסטרי.

עם הזמן תתחיל להכיר את עצמך ומה הווליום הנוח לשמיעה בשבילך, וכמובן מה חזק מדי או חלש מדי.
_________________
http://theshtikfactory.com/
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בריאות

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון