תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 10:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  Yaelb  
הצטרף: 08 אוק' 13
הודעות: 24
בענייני bpm ואיכות הקלטה
הודעה פורסם: שבת 15 פבר',14 19:35   
היי לכולם .
יש לי 2 שאלות שדי מטרידות אותי.
1. ראיתי בכמה אולפנים שכשיש להם פרוייקט שהbpm שלו הוא לצורך העניין 68. העניין הוא שהם נוהגים להכפיל אותו זאת אומרת שהמטרונום שם פשוט רץ. האם זה נהוג להכפיל bpm בעיבוד לשיר שקט?

2. יש לא מעט חילוקי דעות בעניין איכות ההקלטה.
יש כאלו שיגידו שהקלטה ב 44100 בעומק סיביות 16 הוא הנכון.
ויש כאלו שיגידו שהקלטה ב96000 ב24 סיביות הוא הנכון להיום בתעשיית הסאונד. מה דעתכם בעניין?
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 514
הודעה פורסם: ראשון 16 פבר',14 00:00   
אני מקליט ב 16 bit
44.1k מתוך בחירה, אני מרוצה מהסאונד וזה מאפשר למחשב כח עיבוד רב יותר. אבל
נראה לי שאני די יוצא דופן בעניין הזה.
_________________
Industry Standart
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 18 פבר',14 00:28   
1. אין איזו הסכמה וזה לא ממש משנה.

2. ככל שעומק הביטים וקצב הדגימה עולים כך רפרודוקצית הצליל נכונה יותר למציאות. הבעיה היא שככל שקצב ועומק הדגימה עולים, כך גם:
א. הקבצים תופסים יותר מקום.
ב. הדרישות מכוח העיבוד של המחשב עולות.
ג. מחירי הממירים עולים, אם כי כאן ההבדלים מאד זניחים.
השאלה - עליה יש לא מעט דיונים - היא מתי צריך לומר "מספיק"?
רוב האנשים, ביניהם גם טכנאים, מתקשים עד לא-מסוגלים להבדיל בין האופציות השונות על אף טענות מאד נמרצות להיפך (לראיה, קרא כאן). אני אגב לא שולל את העובדה שקיימים אנשים עם אוזני זהב שכן מסוגלים להבחין בין האופציות.

לא ערכתי סקר דעת קהל אבל אני חושב שרוב האנשים מקליטים ב-44.1 קה"ץ\24 ביט או 96 קה"ץ\24 ביט. אני מציע לך להשוות ולבדוק או (עדיף) לבקש מחבר לבחון אותך באופן עיוור. בכל אופן דעתי האישית והלא מלומדת היא שההבדלים בין האופציות השונות זניחים למדי והשפעתם האמנותית היא אפס.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  Yaelb  
הצטרף: 08 אוק' 13
הודעות: 24
הודעה פורסם: חמישי 17 אפר',14 20:06   
תודה רבה אסף
alon tavory
Act Compatible
הצטרף: 23 יונ' 07
הודעות: 453
מיקום: כפר תבור
הודעה פורסם: חמישי 17 אפר',14 22:20   
לגבי שאלתך הראשונה , אני חושב שמעדיפים להכפיל את המטרונום כי פשוט יותר "קל" או נוח לנגן על מטרונום שנותן יותר ביטים , נגיד הדוגמה שלך של שיר בBPM של 68 , אז אם מנגנים עם מטרונום של 136 ( כפול) אנחנו מנגנים על שמיניות (במקום רבעים ) מה שיכול לתת תחושת קצב טובה יותר ונוחות בלנגן בפיל הנכון בטמפו איטי שכזה...למתופף שהרבה פעמים מקליט ראשון זה מאוד נוח .

באופן כללי הרבה יותר קשה לשמור על טיים ככול שהטמפו איטי ,פשוט כי המרווח בין ביט לביט "נותן" לנו יותר מקום למהר .. #biggrin


לגבי השאלה השניה , מסכים עם מה שנאמר מעלי !

#thumbsup
_________________
http://www.facebook.com/pages/Alon-Tavory-Groovy-Studio/236629323023806
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון