תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 11:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  Tomer Iserovitch  
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
K-System מישהו עובד לפי זה?
הודעה פורסם: ראשון 20 אפר',14 13:48   
מוזר שכלל לא הועלה דיון בנושא. מדי יום אני תופס מעצמי יותר מקצוען מהיום שקדם לו #lol
הגעתי לשלב שצריך לנסות ולהוציא מהאולפן הביתי Rough מיקסים סבירים עד טובים וכיול עוצמת השמיעה לפי סטנדרטים נשמע כמו רעיון הגיוני מאוד.

מישהו התנסה עם סוג הכיול? ממליץ? הבא נדון קצת... #biggrin
*מי משאיל לי ציוד מדידה? הסינים הזולים מאיביי לא מאפשרים C weighted והדיוק שלהם... לא מדוייק.
מרגיש לי קצת חבל להוציא 500 שקל למכשיר שאשתמש בו פעם בשנה. (צריך להזיז ולנקות אבק מתחת לסטנדים של המוניטורים פעם בשנה
#lol )
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1205
הודעה פורסם: ראשון 20 אפר',14 14:28   
כייל לפי האוזן.
עם הזמן תגלה שהתרגלת לעוצמה מסויימת בחדר. תשתדל לכייל את המגברים כך שהעוצמה הנכונה לעבודה לפי האוזן תהיה בנקודה ברורה של כפתור הווליום. אצלי בעוצמת עבודה כפתור הווליום בקונטרולר פתוח עד הסוף כלומר אין יותר חזק מזה. אם זה חלש לי מדי זה אומר שכל המיקס חלש ואם זה חזק אז המיקס חזק. לשמיעה של מוסיקה אחרי מאסטרינג אני מוריד את כפתור הווליום לנקודה אחרת שאני כבר רגיל אליה לפי העין. אם משהו מרגיש לא "נכון" מבחינת עוצמה לאורך השרשרת זה ישר מורגש אם מיקום כפתור הווליום לא תואם את העוצמות שהאוזן רגילה אליהן באותו חדר.

אני עובד ב k20 מהקלטה עד מיקס. עוזר גם לעבוד בעוצמות נכונות וקבועות גם בחדרים שלא מכירים כל כך טוב ומשחרר את העיניים מהמיטרים.
_________________
http://theshtikfactory.com/
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 20 אפר',14 15:57   
בשביל מה אתה צריך שקילה C?

העקומה כמעט שטוחה לגמרי, ושימושית במיוחד למדידת רעשי תחבורה בעצמות גבוהות.
  Tomer Iserovitch  
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 22 אפר',14 14:00   
יהונתן, זה מה שכץ ציין במדריך שלו.
כלומר גם A weight שבמד עוצמה פשוט יעשה תעבודה?
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1205
הודעה פורסם: שלישי 22 אפר',14 17:29   
במקום להשקיע כסף במד רעש בשביל פעם אחת.. נסה קודם לעשות זאת עם האוזן.

תופתע לדעת איזו יכולת יש לאוזן להרגיש ולהתכוונן על עוצמות.

אני בדיוק באמצע עבודה וצילמתי בשבילך שתי תמונות כדי להמחיש את האינטגרציה שבשיטה. כמובן זה נחמד לעשות את זה עם מדידות אבל אני לא עשיתי את זה עם מד רעש אלא לפי ההרגשה.

כך נראה הקונטרולר של המוניטורים:



שים לב שהווליום הראשי כרגע פתוח עד הסוף - כשהכפתורים העליונים (A,B,C( מונחתים בהתאם לעוצמה שבחדר, כל זוג והמגבר שלו, כך שהעוצמה הנתפשת שווה בכל זוג מוניטורים.

וזה מה שרואים במאסטר ברוב הזמן (איזור ה 0 RMS במצב K-20( בקטעים החלשים או החזקים זה פחות חזק ויותר חזק בהתאמה טווח של -+3/4dB:



העוצמה בחדר כרגע היא בווליום שמרגיש בריא אבל לא חזק מדי. זה בשלב מיקס סטטי בבאלאנס ראשוני בלי פרוסס על כלום. מפה המיקס מתחיל.

מקווה שזה עוזר לך.
_________________
http://theshtikfactory.com/
  Tomer Iserovitch  
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 22 אפר',14 19:04   
אני חושב שאני מבין אותך. אבל לא באמת הבנתי אותך ברמה הפרקטית. לפי מה אתה מכייל למעשה (מלבד מבט במיטר והסתמכות על מה שאתה שומע), עבודות מהג'אנר שמהווים בשבילך רפרנס?


אני מוצא את עצמי במהלך הכתיבה לעיתים ללא הדרום מה שמצריך להוריד עוצמות ולהגביר את עוצמת המוניטורים כדי לפצות. (האם פיציתי מספיק? או שהשתנתה עקומת השמיעה ואני סתם מוסיף באס או האם פיציתי יותר מדיי ואני עכשיו בעוצמה מוגזמת ומעייף את האוזניים?) הדבר נתפס לי לא נכון ולא מוסרי! #biggrin
לכן קרץ לי הרעיון של סטנדרטיזציה.
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1205
הודעה פורסם: שלישי 22 אפר',14 19:45   
אתה יכול לעשות את זה גם עם מוסיקה. ייבא שיר או טראק שאתה מכיר (עדיף לפני מאסטרינג אבל גם אחרי זה בסדר). עם מיטר K-20 אתה מכוון את העוצמה של הטראק שייבאת (פיידר או גיין על הקליפ עצמו) כך שבאופן כללי ה RMS שלו יהיה באיזור 0. עכשיו כוון את הווליום של המוניטורים כך שהשמיעה בחדר נוחה לך באוזן. לא חלש מדי כך שקשה לך להבחין בפרטים ולא חזק מדי כך שמי שיושב לידך יוכל להגיד לך משהו ותשמע אותו. שים לב שאתה מרגיש את הנוכחות של הנמוכים בחדר. הקשב בווליום הזה קצת זמן ושים לב שאתה לא מרגיש צורך להנמיך או להגביר. אם כן, תקן בתזוזות קטנות את הווליום בחדר. עד שזה מרגיש נוח. לא חזק מדי ולא חלש מדי.

זכור את העוצמה הזאת. אם יש לך כרטיס כגון RME שמראה לך מספר כחיווי לעוצמת יציאה - מה טוב. זכור אותו.

הישאר בווליום הזה והתחל לבנות את המיקס.

גם במצב יצירה או הקלטה, אתה שואף להקשיב תמיד בווליום הזה.

אם אתה פותח וי אס טי והוא פתאום מפציץ לך את החדר - הנמך אותו.

אם אתה מוסיף ערוץ משולש ואתה בקושי שומע אותו - הגבר אותו.

אתה תראה שעם הזמן אתה תתרגל לאיך הדברים נשמעים בחדר כשאתה בעוצמה הזאת.

אף פעם לא תראה אדומים ואף פעם לא יחסר לך הדרום.

בהצלחה
_________________
http://theshtikfactory.com/
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון