תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 23:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון
  GalAtiya  
הצטרף: 15 דצמ' 13
הודעות: 25
מיקום: מודיעין
האם קריירה מאחורי הקלעים פוגעת ביצירה עצמה?
הודעה פורסם: שני 12 מאי,14 21:00   
אהלן. אני פונה לשמוע את דעתכם בנוגע להתלבטות שיש לי.
אני זמר ונגן גיטרה, singer songwriter כמו שאוהבים להגיד היום.
אני מאוד אוהב ליצור וזה חשוב לי, עם זאת אני מבין שהמוזיקה מבחינת הכנסה, ובמיוחד בתחום היצירה, היא תחום גווע. היום זה לא פעם, אין את האהבה למוזיקה ואת ההתלהבות שהייתה פעם מ"להשיג את התקליט החדש". אין את ה"שמעת את הדיסק החדש של X?". היום הכל מיידי, יוטיוב פייסבוק ודומיהם. שומעים משהו וזורקים לפח אחרי יומיים.

ולכן בחרתי גם ללכת לכיוון ההנדסת סאונד, שגם זה תחום שמעניין אותי. אני מאמין שבback stage תמיד תישאר עבודה..מה גם שזה תחום רחב החל מאולפן דרך הרדיו וטלויזיה ועד להיי טק.

עם זאת מפחיד אותי לחשוב שאצטרך לזנוח את היצירה עצמה. האם מישהו כאן חווה דילמה כזאת בעבר?
יש היום הפרדה בוטה (בעיקר בקרב לא מוזיקאים) של מאחורי הקלעים והקלעים "עצמם". כל אחד שאמרתי לו שאני מכוון ללמוד הנדסת סאונד שאל "אבל מה עם המוזיקה שלך?".
זה באמת ככה? באמת אין זמן או שמאבדים את החשק ביצירה שלך?

בקיצור, אני בדילמה.

תודה!
alon tavory
Act Compatible
הצטרף: 23 יונ' 07
הודעות: 453
מיקום: כפר תבור
הודעה פורסם: שני 12 מאי,14 23:21   
היי סתם רציתי לחלוק איתך את הדברים מהזווית שלי .

אני גם מוסיקאי ( אומנם לא זמר כותב )- מתופף אבל תמיד הייתי חלק מהרכבים יוצרים ושותף מלא בכתיבה .

וגם כמוך הלכתי ללמוד סאונד ומאז אני מרגיש אני מוסיקאי הרבה יותר טוב ובעל ידע רחב בהרבה על כל התחום מכל הזויות .

היום אני גם מנגן גם מפעיל סאונד למופעים גם מלמד גם מקליט גם מופיע בקיצור נהנה מכל העולמות במקביל ...

בקיצור אין בעיני שום משהו שאפשר להפסיד אלה רק להרוויח , תחשוב שאתה גם יכול לחוות את הבמה כיוצר שמביא את המוסיקה שלו וגם לדעת לכוון את הסאונדמן בהופעה שלך לסאונד במה שאתה אוהב כי אתה מבין את המטבע משני צדדיו .

אם היצירה בוערת בעצמותיך אני לא רואה איך עבודה בחברת הגברה או נגיד אפילו חברת waves תגביל את אותה יצירה ... בדיוק ההפך היא תיתן לה זוית נוספת שלא הייתה קודם .

מלא אנשים שמתפרנסים ממוסיקה משלבים כמה דברים במקביל ...זה חלק מהמקצוע הרבה פעמים .

מקווה שתרמתי מעט ..
#sorry
_________________
http://www.facebook.com/pages/Alon-Tavory-Groovy-Studio/236629323023806
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שני 12 מאי,14 23:22   
מוסיקה זה לא ענף לאנשים שרוצים להרוויח כסף, זה משהו שאתה עושה כי אתה יודע שאין שום דבר אחר בעולם ששווה לעשות והאמת שכבר שנים שכמעט ואין עבודה מאחורי הקלעים כי בשביל לעבוד מאחורי הקלעים היום אתה מתחרה עם אנשים שזה הקטע שלהם, לא כאלה שהתפשרו.
בכל מקרה אם לכתוב ולהופיע זה הקטע שלך אז לך על זה בכל הכוח ואל תתפשר, רק תמצא עבודה לבינתיים (:
_________________
www.altman-as.de
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: רביעי 14 מאי,14 00:08   
לא מבין מה הבעיה למצוא עבודה של אנשים "נורמלים" ולעסוק ביצירה בזמן הפנאי?
אם אתה רוצה להיות אמן וירטואוז זה כבר עניין אחר כי זה דרוש המון שנים של אימון וניסיון. אבל שירים תמיד אפשר לכתוב בכל מצב, ולשדרג את עצמך כל פעם.

להיכנס למוסיקה כקריירה זה אומר למכור בכסף את המוסיקליות שלך. לעיתים גם יותר מדי, עד כדי כך ש"חדוות היצירה" גוועת בגלל שנתת יותר מדי, כמובן בשביל להכניס כסף. לכן זה בכלל לא משתלם אם כל מה שמעניין אותך זה ליצור(רק את הדברים שלך). מניסיון.
הדרך היחידה שבה תוכל ליצור רק את הדברים שלך ולהכניס כסף מזה ברמה שתוכל לחיות זה רק אם אתה חי ב"לה לה לנד". אין כזה דבר. גם ברי סחרוף עושה הפקות של אנשים אחרים. גם האמנים הכי גדולים בארץ עושים דברים שלא קשור ליצירה "העצמונית" שלהם. כדי לסגור את החודש או כדי להגיע לאיכות חיים של איזה סלב.

אולי אם אתה אוהב להיות SIDEMAN, סבבה, זה אפשרי, מאוד קשה אבל אפשרי, אם אתה מוכשר ויש לך יחסי אנוש ממש טובים/אתה בנאדם מגניב להיות איתו.

אבל בשביל מה? אם יש לך אפשרות לעבוד כמו בנאדם רגיל ולהרוויח יותר כסף שמאפשר לך את הזמן והמרווח הכלכלי לקנות מה שאתה רוצה, לך על זה. למה להסתבך עם המקצוע האיום הזה? ככה אתה גם יכול לעשות מה שאתה רוצה וגם לחיות בכבוד, לא לרדוף אחרי כל גרוש כמו איזה קבצן עלוב.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 14 מאי,14 01:44   
אין שום בעיה, כל עוד תהיה נאמן ללב שלך .
אני יכול להעיד על עצמי שהעבודה לפעמים גרמה לי "לאבד את הדרך" ולסטות מהקו האומנותי שחשבתי שאקח, אבל זה עניין אישי, של החלטות ושל מהלך חיים.
לצורך העניין נראה לי הרבה יותר קשה לעסוק במוזיקה, ולהיות צריך להתפרנס ממנה , ועדיין להשאר נאמן לאמת פנימית כלשהי( ולא לטעם הציבור )

אם לסשה ארגוב לא הפריע להיות בנקאי , אז למה שלך יפריע לעסוק בסאונד ?
רק בעיות אגו לפעמים יציקו לך כשאתה "משרתם" של מוזיקאים אחרים.

מתוך ויקיפדיה , על חייב של ארגוב :
ציטוט:
ארגוב נולד במוסקבה בשם אלכסנדר אברמוביץ'. בהיותו בן ארבע החל לנגן בפסנתר ולהלחין, ובגיל שש החל ללמוד מוזיקה בצורה מסודרת. בשנת 1934 בגיל עשרים עלה ארצה, עזב את תחום הנגינה ועבר להלחנה. שנה אחרי עלייתו לארץ החל לחבר מנגינות להצגות. כתב יחד עם המחזאי גרשון פלוטקין הצגות מוזיקליות לקיבוצים ולמושבים שהזמינו אצלו לאירועים שונים. בתקופה זו הלחין ארגוב כמאתיים שירים שמרובם לא נותר תיעוד. ארגוב הקפיד, עם זאת, למצוא את פרנסתו לא על המוזיקה, באומרו כי "המוזיקה היא הקצפת, משהו טהור שלא למען כסף". הוא התגורר ברחוב סירקין בתל אביב ועבד (1957-1935) כקופאי בבנק לתעשייה ומאוחר יותר (1980-1959) עבד בחנות הספרים הרוסיים "בולסלבסקי", ובשעות הערב הלחין את שיריו.

_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
gromit
Act Compatible
הצטרף: 30 מאי 01
הודעות: 94
סשה ארגוב תמיד שמר על עבודתו כפקיד בבנק
הודעה פורסם: רביעי 14 מאי,14 04:06   
ודני גוטפריד הוא עו"ד מזה שנים רבות, שלא לדבר על קוב של ימינו אלה.
  GalAtiya  
הצטרף: 15 דצמ' 13
הודעות: 25
מיקום: מודיעין
הודעה פורסם: רביעי 14 מאי,14 18:39   
טוב אני שמח לשמוע פה דעות לשני הכיוונים.
impressions, למה התכוונת בעבודה של אנשים "נורמלים"? לדעתך ללכת וללמוד משהו יותר פרקטי מבחינה כספית תיהיה בחירה טובה יותר? או בכלל להמשיך למלצר עד שיפול דבר?

טכנאות סאונד היא לא הבחירה הראשונה שלי. זה כן נושא שמעניין אותי, אבל כמעט טוטאלית רק ליצירה שלי. ספק אם יעניין אותי לשבת ולהקליט בן אדם אחר ולהשקיע מזמני ומרצי עד שיהיה מרוצה (וכאן נכנס האלמנט של להיות "משרתם" של אחרים).


ועדיין ללכת ללמוד משהו שבכלל לא מעניין אותי נראה לי כבחירה הכי רעה. זה קצת בעיה ששום דבר אחר לא מעניין אותי #nene
impressions
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: חמישי 15 מאי,14 00:05   
ציטוט:

impressions, למה התכוונת בעבודה של אנשים "נורמלים"? לדעתך ללכת וללמוד משהו יותר פרקטי מבחינה כספית תיהיה בחירה טובה יותר? או בכלל להמשיך למלצר עד שיפול דבר?


דעתי היא לא דעתך, ודרכי היא לא דרכך. כלומר, יכול להיות שלא תסכים איתי וזה סבבה.
כל אחד בסופו של דבר יעשה את הבחירות שלו.
אם אתה אידיאליסט אז לא יפריע לך למלצר ולעסוק במוסיקה עד שתפרוץ. אני אומר למה לדפוק לעצמך את החיים? שים את המוסיקה קצת בצד, לך תלמד מקצוע כמו בנאדם נורמלי ואז תעשה מה שאתה רוצה. מקסימום לא הולך לך, אתה יכול תמיד לעבוד במקצוע. אם אין לך מקצוע אתה נשאר עם עבודות לא מכניסות שאתה חי מהיד לפה כל החיים, ואני מתכוון כל החיים.
ואם כן הולך לך אתה תמיד יכול לשים את המקצוע בצד ולעסוק במוסיקה בתור המקצוע הראשי.

ציטוט:

ועדיין ללכת ללמוד משהו שבכלל לא מעניין אותי נראה לי כבחירה הכי רעה. זה קצת בעיה ששום דבר אחר לא מעניין אותי

השאלה בן כמה אתה שאתה אומר דבר כזה? נשמע לי שזה בעיה בכלל שרק דבר אחד מעניין מישהו. כי גם במוסיקה בתור מקצוע עושים המווון דברים שלא קשורים ליצרתיות, כמו שיווק, עסקים, יחסי אנוש, ניהול וכולי.
אל תגביל את עצמך, לך תחפש דברים אחרים זה לא כזה נורא, ועדיף מאוד לדעתי כי זה ממש מבעס לחיות במקצוע שכולם אומרים לך שזה מגניב שאתה עוסק בו אבל בעצם אתה בפנים מרגיש שאתה סתם איזה שכיר חרב. לא רק זה, אלא שזה גם לא משתלם בכלל כלכלית.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 738
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: חמישי 15 מאי,14 07:05   
הלוואי והייתה תשובה מוחלטת לשאלה כזאת..
גם קריירה מאחורי הקלעים וגם קריירה פרונטלית זקוקה למחויבות מלאה בשביל סיכוי להצליח בה, אם אתה רואה קריירה של מאחורי הקלעים כלהיות ״משרתם״ של אנשים (כדבריך) רד מזה כי אין לך סיכוי להצליח בזה אם אתה בא משם.. אני לא מרגיש משרת, אני מרגיש שכל האמנים שעוברים אצלי הם שותפי לדרך וליצירה. אני מאוד משתדל שלא לעבוד הרבה עם מי שלא מחויב לקריירה שלו במוזיקה בכל מאת האחוזים מהסיבה שרוב הסיכוים שהדברים שנעבוד עליהם ביחד לא יצליחו ממש בשום מסגרת כי לא יהיה לו זמן לחרוש את השטח ואת הבמה מה שיפגע בסיכויים שלו להצליח, לא יהיה לו זמן לכתוב שירים חדשים מה שיפגע ביכולת שלו לתחזק את הקריירה שלו, ובטח שלא יהיה לו זמן ליחסי ציבור מה שיקטין את הסיכויים שלו להיחשף.. מנהלים אישיים לא יתעסקו עם מישהו עם אפס זמינות למעט אולי לקחת לו את הכסף ולחייך אליו בפגישות החודשיות..

פחות או יותר אפשר להגיד גם לגבי קריירה של אמן קול (הכינוי החדש של סאונדמן), קשה יהיה לעשות קריירה בלי יכולת להתחייב על פרויקטים גדולים שצריכים הרבה זמן וגמישות, קשה לתחזק קריירה כזאת בלי הרבה השמעות ברדיו (הלקוחות רוצים לעבוד עם ההוא שעשה את הלהיט הזה..) וכו׳. להחליט לעשות קריירה אמיתית ומצליחה במוזיקה אומר להאמין בעצמך במאה אחוז ולתת לעצמך מאה אחוז תנאים להצליח. להתעסק במוזיקה כתחביב זה כיף ענק, השאלה היא איך תתמודד עם תחושת ההחמצה בשלב מאוחר יותר שתכתוב במשך שנים מוזיקה לעצמך ותשאל את עצמך כל יום ״מה היה אם ?״
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
shatrix
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 05
הודעות: 512
מיקום: קריות
קבל עצה
הודעה פורסם: חמישי 15 מאי,14 07:30   
בגיל 12 כבר תיקלטתי במסיבות, בגיל 16 יצרתי מוסיקה, בגיל 17 עבדתי באחת מתחנות הרדיו בארץ כמפיק ועורך. ואז הגיע צה"ל...בגיל 21 הלכתי ללמוד במכללה הפקה מוסיקלית, הלך לי טוב בתור יוצר אבל הייתי צריך כסף אז הלכתי לעבוד במקביל. ראיתי שאני צריך יותר כסף (למרות שהלך טוב במוסיקה) ולכן הלכתי ללמוד תואר ראשון בכלכלה וניהול. למדתי, סיימתי בהצטיינות. עבדתי כל הזמן הזה ב 80% משרה. הזמן שנשאר למוסיקה ירד. בתקופות מבחנים לא הדלקתי את המחשב אולפן שלי חודש או יותר אפילו...
יצוין כי למדתי תואר שאני "טוב בו" והוא די כללי כדי שאוכל להתקדם במקומות עבודה. במקביל, יש מערכת יחסים, חתונה, ילד מדהים שיהיה בריא...היום אני כבר בן 32 תיכף. עושה מוסיקה במצטבר 6-8 שעות בשבוע. בלילה. מאוחר. כשאני עייף מאוד. באוזניות. יושב בעבודה מ 8 עד 17 ולא יודע מה אני עושה פה. העניין הוא שזה אפילו לא מאתגר אותי, וזה כבר מקום עבודה שלישי מאז סיום התואר שלי...כך שזה לא התפקיד, זה פשוט התחום. אני כבוי. יודע מתי אני נדלק ? בלילה, באולפן (או במיטה עם האישה אבל זה לא בפורום הזה #biggrin )
מה מוסר ההשכל אתה שואל ? שאני אומר לך תעשה מה אתה רוצה. שים מטרה, תגדיר לך טוב טוב את היעדים שלך ולך עליהם. בסוף אתה נסחף למקומות שאתה לא רוצה, וקשה יותר לחזור לשביל הזהב.
אני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי אבל במידה והיית לוקח אותי במכונת זמן, הייתי עושה דברים אחרת. לא יודע אם היה לי תואר ראשון היום. לא יודע אם הייתי נשאר לישון עד 10 בבוקר בתקופה אחרי הצבא.
לעניינך : המלצתי - אל תזנח מה שאתה לא רוצה לזנוח. תתעסק במוסיקה ומה שאתה רוצה. תשקיע בזה. לדעתי, אין סיבה שתאבד את החשק ליצירה. אני מעולם לא איבדתי אותו. זה בתוכך. זה קיים. זה כמו חיידק. ואין לזה תרופה. תעשה סאונד ביום, תיצור בלילה. תעבוד בתחום במהלך השבוע, ותיצור בסוף השבוע. יש לך חלון הזדמנויות שהולך ונסגר. אחרי זה יש משפחה, ילדים, משכנתא, חובות, הורים בבית אבות, צפייה בפסוקו של יום ואלוהים יודע מה אחרי זה...
בהצלחה !
_________________
Peace, Love & Club !
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון