תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 18:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  יוני  
הצטרף: 01 מרץ 03
הודעות: 278
מתלבט אם לקנות מיקרופון DPA 4099g להגברת אקוסטית
הודעה פורסם: שישי 25 יול',14 00:56   
היי חברים,
יש לי גיטרה אקוסטית שאני אוהב, אבל היא נשמעת רע כשהיא מוגברת. למען האמת, אני שונא סאונד של פיקאפ ומעדיף כל מיקרופון.

לקחתי לבדיקה DPA 4099g ואני מתלבט אם לקנות.
אני אוהב מאוד את איך שהוא נשמע.
אומרים שה-gain before feedback שלו מפתיע לטובה, אבל אין לי מושג מה זה אומר מבחינה מעשית. אני חושש שבהופעה פשוט אי אפשר יהיה לתת לי מספיק ווליום במוניטור, בגלל פידבקים.

הייתי שמח לשמוע ממי שיש לו נסיון עם זה מה דעתו. כמובן שאתם תגידו (ובצדק) שזה תלוי במקום ובווליום על הבמה. ובכל זאת, עד כמה שאפשר לתאר במילים, הייתי שמח להבין למה אפשר לצפות ממיקרופון שכזה מבחינת ווליום מוניטור.

כמו כן, אם יהיה לי in-ear, האם זה יפתור את בעיית הפידבק או שזה יפדבק מההחזרים של ה-PA?
avig70
הצטרף: 13 דצמ' 11
הודעות: 60
מיקום: י-ם
הודעה פורסם: שישי 25 יול',14 05:01   
Gain Before Feedback תלוי בהרבה דברים ולא רק באיכות המיקרופון, בעיקר במיקום המיקרופון ביחס לרמקולים. לכל מיקרופון יש גרף דו מימדי של 360 מעלות שמראה כמה המיקרופון רגיש לסאונד כתלות בתדירות והזווית ממנה מגיע הסאונד והמבנה של המיקרופון (Cardioid, Super Cardioid...):
http://www.shure.co.uk/support_download/educational_content/microphones-basics/microphone_polar_patterns
כל עוד אתה ממקם את המיקרופון והמוניטור בצורה נכונה, כך שהמוניטור נשאר בשטח המת של המיקרופון, בדרך כלל העוצמות שניתן להגיע אליהן הם די גבוהות ומספקות גם את הנגנים היותר רועשים.

מוניטורים באוזן מפשטים את העניין מאד בזה שלא צריך לדעת יותר מדי איך למקם את הדברים כי אין ווליום מהמוניטור, יש רק את הרמקולים FOH שאתה צריך לוודא פשוט שאתה יושב מאחוריהם ולא לפניהם או באותו קו שלהם.

תמיד יכול להיות לך איזה החזר נבזה מקיר קרוב לרמקול ואז העניינים מתחילים שוב להסתבך...
_________________
מנהל פורום הגברה של
Crown Audio
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שישי 25 יול',14 12:23   
ה4099 אחלה של מיקרופון, יש לי נסיון עם הגרסת באס והגרסת כינור שלו והם ממש מעולים בתור מיקרופונים אולפנים בתוספת למיקרופון רחוק יותר. אם אתה רוצה משהו להופעות אתה יכול לחסוך טיפה ולקנות משהו יותר זול כמו rode כי ה4099 די מבוזבז להופעות חיות (אלא אם כן אתה מנגן במקום עם מערכת סאונד ואקוסטיקה מעולה כמו אולם קונצרטים)
_________________
www.altman-as.de
yonatan01
הצטרף: 15 יונ' 09
הודעות: 102
הודעה פורסם: שישי 25 יול',14 12:31   
אני יכול להגיד לך מצד הטכנאי...
לרוב הטכנאי יחתוך תדרים מהגיטרה בשביל להגיע לעוצמה מספקת בהגברה ובמוניטור עד שהגיטרה תפסיק לפדבק.
במקרים כאלו איכות המיקרופון נפגעת קשות ואז כבר עדיף את הפיקאפ.
לטעמי כדאי להתקין פיקאפ איכותי כמו LR BAGS
ברגע שיש לך פיקאפ איכותי אז אתה יכול בהופעות איכותיות שבא לך להשקיע (ויש את האפשרות מצד כל ההפקה) אז תוכל להגביר את הגיטרה דרך קונדנסר ולשמוע במוניטור דרך הפיקאפ.
אם רוצים להשקיע ויש לסאונדמן סבלנות ורגישות אז אפשר להוסיף קצת מהפיקאפ בערוץ פיצול גם קצת להגברה בשביל הפאנצ'יות.
תקח בחשבון שלרוב הגיטרה האקוסטית (אני מדבר במקרים של להקה סטנדרתית בלי דרישות יוצאות מהכלל) תהיה יחסית בחלק הפנימי של המיקס ואז כמעט שאין הבדל למאזין בין פיקאפ לבין מיקרופון. דווקא פיקאפ ישמע יותר טוב כי הוא יותר פאנצ'י וניתן לקימפרוס.
אי אפשר להכליל שגיטרה אקוסטית לא נשמעת טוב עם פיקאפ.
יצא לי לשמוע הרבה גיטרות עם פיקאפ שפשוט ללקק את האצבעות.
כל זה מתייחס רק להגברה בשטח. באולפן לרוב מיקרופון ישמע הרבה יותר טוב.
זה רק חוות דעת אישית שלי.
בהצלחה אחי.
נתחבר כולנו בערבות הדדית ונתמוך בחיילים.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5209
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 26 יול',14 17:16   
השתמשתי במיק הזה כמה פעמים בתצורת סטריאו לפסנתר.
מעולם לא הייתה לי איתו בעיית פידבקים, אבל כאמור תצורת פסנתר היא שונה (מכסה סגור, מרחק מהמוניטור ומיקום קבוע) לגמרי ואני גם מוסיף מיק׳ יעודי למוניטור.
טונאלית, הוא לא נשמע כמו מיק׳ באולפן, אבל זה מיק מעולה שיתן לך תוצאה טובה.

כמובן שזה תלוי ברעש במה ומה שהולך מסביב.
אומנם לא שמעתי אותו על גיטרה, אבל אני מאמין שאם מדובר בבמה שקטה אפשר להשתמש בו לבד בעוצמה טובה בפיאיי וגם במוניטור עם ספליט.
לבמה רועשת אני מאמין שהייתי מכוון אותו לתת יותר מיתרים ואצבעות כחיזוק לפיקאפ ומוצא את הבאלאנס בין שניהם.

בכל מקרה, זה לא מיק׳ שהייתי מסתמך עליו במוניטור, בטח שלא בלי ספליט, אבל מבחינתי זה כלי נהדר לסיטואציות מסויימות. במות שקטות עם מוניטורינג מינימלי עם מיקס שמוציא גיטרה לפרונט נראה לי כמו השימוש המושלם, סיטואציות של זמר וליווי וכו׳.
בשביל פריטות קצב בלהקה רועשת, פחות...

אין-איר זה משחק אחר לגמרי עם חוקים אחרים לגמרי שנותנים הרבה יותר חופש בעיקר על במות רועשות, אבל אם יש נגנים קרובים שמשתמשים במוניטור ורוצים לקבל אקוסטית, הייתי מעדיף לשלוח להם מהפיקאפ.

במצבך, הייתי קודם מגדיר כמה דברים:
סוג המוזיקה שאתה מנגן (אקוסטית בלהקה? מופעי סולו עם גיטרה?)
המקומות שאתה מופיע בהם (מועדונים מסודרים או בארים עם במה מאולתרת?)
מי הטכנאי ומה רמת הציוד הזמין ( יש לך טכנאי קבוע, יש מספיק קווים פנוים בשביל 2 קווי גיטרה, זמינות של משדרים או קווים מוגברים לאין איר)
צרכי מוניטור (מי עוד צריך אקוסטית במוניטור? האם המיקס שלך עמוס או שיש בו מקום? כמה הבמה שלך רועשת?)
tal
הצטרף: 23 מאי 03
הודעות: 199
מיקום: כפר אדומים
הודעה פורסם: שבת 26 יול',14 21:55   
יש לי כזה. בהופעות עם אקוסטית יותר פשוט וקל באמת פיקאפ טוב בצירוף מכרכת הדמיה איכותית - פדאל ספקטרום DI של פישמן, תבדוק במיוזיק סנטר. מאוד מומלץ ומונע את הסאונד פיאזו המסריח. יש לי גם אקוסטית שהמערכת מותקנת עליה און-בורד וזה פשוט נשמע טוב. אין כמעט פידבק ואתה לא צריך להזהר עם המיקרופון.

מצד שני, המיקרופון המדובר באמת מעולה, וגם לא מפדבק במיוחד בווליום סביר. בנוגע למה שנכתב על חיתוך התדרים שבסופו של דבר מסרס את התוצאות - אפשר לחתוך את הפידבקים במוניטור ולהשאיר בPA את כל מה שרוצים. לאחרונה הופעתי עם המיקרופון על צ'רנגו ושמעתי יופי של מוניטור.

בגדול - ממליץ.
moshenuri
הצטרף: 20 ספט' 03
הודעות: 107
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 06 אוג',14 10:27   
אני עבדתי עם ה 4099 כמה פעמים. מיקרופון נהדר. אבל בכל סיטואציה של במה רועשת כשנגן ביקש וויליום סביר לשמוע עצמו במוניטור, היו פידבקים. אפשר לחתוך תדרים אבל במידה. אתה לא רוצה לחנוק את הכלי.
לאחר התנסות בוריאציות שונות, אם מדובר בגיטרה אקוסטית, זה מיקרופון לבמות רגועות או עבודה עם אוזניות.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון