תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 17:40
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך עובד פיידר בDAW?
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  tuvabr  
הצטרף: 18 אפר' 10
הודעות: 177
מיקום: מרכז
איך עובד פיידר בDAW?
הודעה פורסם: חמישי 11 ספט',14 17:46   
ככותרת כן השאלה. איך נוצר הגבר בממלכה הדיגיטלית, מה עושה הרמה של הפיידר לאות המספרי? וכיצד גורמים לאות כזה להיות יותר חזק מכפי שהוכנס לסיקוונסר? תודה לעונים
_________________
""It's not a bass sound until the windows rattle""
mandela
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 11 ספט',14 20:58   
ההסבר הפשוט (והלא מדוייק ב 100%) הוא שבעולם הדיגיטלי הגבר הוא פשוט הכפלה של האות במספר קבוע. האות הוא סדרה של מספרים, ולכן אפשר לבצע כפל פשוט.
בתרגום לאות אנלוגי (שיוצא החוצה לרמקולים) יש ערך מספרי שמוגדר כמקסימום, כלומר מספר כלשהוא שמתורגם לערך המתח המקסימלי שכרטיס הקול מוציא. אם עברת את הערך הזה מבחינה מספרית במחשב, תקבל קליפינג.
C172
Expert
הצטרף: 11 ינו' 09
הודעות: 2670
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: חמישי 11 ספט',14 22:38   
מנדלה צודק, ואני אנסה לחדד:
גל במצב צבירה דיגיטלי הוא סדרה של מספרים שמייצגים אמפליטודה, או עוצמה. עוצמה משתנה על ציר הזמן מייצרת בעצם גל. הגברה בעולם הדיגיטלי אומרת בפשטות הגדלה פורפורציונלית של אותם מספרים. פעולה מתמטית יחסית פשוטה.
_________________
Hammond B3 ('59) + Leslie 122, Wurlitzer 200A, Nord Stage 3 Compact, TE OP-1, Arturia Minibrute
idanaltman
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: חמישי 11 ספט',14 23:00   
במערכת דיגיטלית אודיו מיוצג בקוד בינארי (אפסים ואחדים) שהערך שלו נקבע לפי הbit rate ככה שפיידר דיגיטלי פשוט מייצר קוד בינארי שמתורגם אחרי ההמרה לאנלוגי לערך ווליום ספציפי.
_________________
www.altman-as.de
  tuvabr  
הצטרף: 18 אפר' 10
הודעות: 177
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שישי 12 ספט',14 07:41   
תודה על התשובות הברורות והמובנות (בעיקר של c172 ו מנדלה) עוד שאלה היא לגבי ה"מיתוס" בעניין ההחלשה בדיגיטל,שאומר שהחלשה מובילה להקטנת הרזולוציה. האם נכון להקביל את המצב לעיבוד תמונה? כלומר כשבאים להגדיל תמונה מגלים שאי אפשר באמת לעשות את זה בלי לפגוע בתמונה, משול להרמת הפיידר, ולעומת זו בהקטנה אכן תצא תמונה ברזולוציה קטנה יותר אבל תוכנה לא יפגע ונוכל להמשיך להנות ממנה, משול להורדת הפיידר. הקבלה זו מבלבלת אותי בנוגע לעניין הפגיעה באות על ידי החלשתו, בהנחה שיש מקום להקבלה הזאת. תודה מראש
_________________
""It's not a bass sound until the windows rattle""
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 12 ספט',14 08:53   
תיאורטית, החלשה כפעולה לא הרסנית (הזזת פיידר) לא מובילה לשום שינוי של האות. רוב המערכות היום הינן בעלות עיבוד פנימי בנקודה צפה (floating point) ברמת סיביות גבוהה מאוד (double precision = 64bit). דבר זה אומר טווח דינאמי של 384 דציבלים. עם רעשי כימות (לא מצטברים) של כחצי ביט (3 דציבל) אתה יכול להיות בטוח שהשפעה זו תמיד תהיה נמוכה בהרבה משאר ה״צרות״ שלך (רעש בשלב האנלוגי של הממירים, רעש הקלטה, מיקרופון וכיו״ב).

עם זאת, החלשה כפעולה הרסנית (process) במערכת נקודה קבועה (fixed point) אכן מובילה להיווצרות רעש כימות שמשעו הקטנה מסויימת של הטווח הדינאמי (תלוי בעומק הסיביות של המערכת). פעולה זו גם תהיה מצטברת (נניח בכל מצב של שינוי עוצמה וביצוע עיבוד לאחריו).
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון