תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 11:23
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
המוסיקה של תוכניות הריאלטי
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
המוסיקה של תוכניות הריאלטי
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',14 20:41   
ממה ששמעתי, רוב רובם של הטראקים נכתבים לפני שמצולמת הסדרה או תוך כדי, מפאת חוסר זמן.

אם זה נכון, אז יש לי כמה שאלות-
1. מה הבעיה, אם זו סדרה שבועית, להפיק מוסיקה ברמה הזאת אחרי שזה מצולם?
2. כמה זמן נותנים להגיש את הטראקים האלו וכמה פירוט מקבלים על כל טראק שצריך להכין?
3. מה הקטע עם הפורמט הזה של להכין טראקים מראש? והאם זה באמת יותר אפקטיבי? האם ניסו פעם פורמט אחר, הסטנדרטי.
או שזה בגלל מהירות תחלופת החומרים בטלוויזיה לעומת קולנוע?
4. שימוש חוזר. הרי זה בדרך כלל שטנץ שחוזר על עצמו, האם באמת כל פעם צריך להלחין מחדש? אם כן-למה?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
tomshir
Expert
הצטרף: 05 יול' 05
הודעות: 2516
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',14 21:26   
אין תשובה חד משמעית לשאלות שלך, זה משתנה מסדרה לסדרה וזה מאוד סובייקטיבי.

יהיו מקרים בהם הבמאי ירצה מוסיקה מוכחת ממישהו שכבר "שוחה" בתחום, צינוביץ למשל ושיכול בהחלט לתת משהו מהבנק העשיר שלו או לכתוב משהו עוד לפני אם הוא יודע את נושא הסדרה ולהתאים לאחר מכן לתמונה.

בריאליטי שאינו מסתיים כמו הישרדות למשל כאשר הפרק האחרון משודר לייב, כדי לחסוך זמן המוסיקאי עשוי להכין בנק של מוסיקות - אקשן - רגש - רקע - מתח ... מראש ויעשה התאמה מאוחר יותר לחומר הערוך.

ניתן בהחלט להלחין גם לאחר הצילומים אם יש זמן ללא שום בעיה, אין חוקים.

אין בעיה לשלב חומרים ישנים אם הם עובדים כמו שעושים כבר שנים באח הגדול למשל, אבל בסדרות שונות, מה שעובד כאן לא תמיד עובד במשהו אחר ולפעמים מחפשים משהו "רענן".

לפעמים, מסיבות כאלה ואחרות, הגוף המזמין והמשלם כלומר חברת הטלוויזיה, יפיקו סדרה קרוב למועד שידורה ויהיה לחץ להכין הכל מהר בתוך חודשיים שלושה, כאשר הפרקים הראשונים מהסידרה כבר ישודרו עוד לפני גמר הצילומים של הפרקים האחרונים ואז צריך לעבוד מהר, אני אמור לקבל פרוייקט לחוץ כזה בסדרת דגל של רשת ממש בקרוב. #smile
rafukyo
הצטרף: 05 אפר' 06
הודעות: 23
מיקום: צורן
הודעה פורסם: ראשון 05 אוק',14 23:03   
כאחד שערך סאונד לכמה וכמה סדרות ראליטי, כל תוכנית וסיפור שלה. בכל מקרה, אף פעם לא נכתבה מוזיקה ממש מול תמונה ערוכה. אם מחליטים להשתמש בשרותי מלחין, הוא כותב בנק מוזיקה, ואז עורכים אותה לפי הסצינה.
משתמשים הרבה גם בספריות מוזיקה של זינקו/מדיה מן וכו'….
קורה גם שקונים פורמט מחו"ל. אז מקבלים בנק מוזיקות שהיו בשימוש בחו"ל, שמין הסתם הלחין מלחין.
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 03:27   
באח הגדול הם הבריקו והחליטו לכתוב ורסיה פר דמות, בנוסף למתח-אקשן-מרגש הרגילים. זו הייתה החלטה מצויינת שגם בוצעה מעולה ותרמה הרבה לאופי התוכנית. התימות הראשונות נכתבו לאחר שנבחר הקאסט ועוד לפני שהתחילה העונה מתוך נסיון לחזות מי יהיו שחקני המפתח, אבל חומרים חדשים נכתבו תו״כ במקרים שהתוכנית התפתחה אחרת ודמויות אחרות נהיו דומיננטיות.
בגדול, צודק לגמרי rafukyo- אני לא מכיר מצב, ועבדתי לדעתי בכל התוכניות הגדולות במשך שנים, שהמלחין עבד מול חומר ערוך. כל המוסיקה נכתבת ומאושרת מראש, ועורכים משתמשים בה כרצונם. לפעמים נכתבת עוד מוסיקה תו״כ אם חסרים דברים אך היא מועברת לפוסט ונכנסת לעריכה ולא נכתבת/מולבשת על התמונה ע״י המלחין.
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 10:16   
תודה לכולם על התשובות.
אבל זה כמו שכתבתי בהתחלה. כל תוכניות הריאלטי עובדות עם חומר כמו בנק סיפריות. ולא מלחין מול חומר ערוך.

אז למה? מה זה הלחץ והתבנית הזאת? מישהו יכול להסביר את הקונספט הלחוץ הזה?

ועוד שאלה אם כבר, האם יש קהל "פיילוט"? כמו בסרטים הוליוודים? קהל שצופה ומחליט אם זה "עבד לו" או לא?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
eshefer
Act Compatible
הצטרף: 31 אוק' 02
הודעות: 451
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 10:50   
ציטוט:
1. מה הבעיה, אם זו סדרה שבועית, להפיק מוסיקה ברמה הזאת אחרי שזה מצולם?




אני לא מכיר את התחום של סאונד לריאליטי מקרוב, אבל אני מסוגל לחשוב על כמה סיבות אפשריות:

בתהליך קריאטיבי מול לקוח צריך לחשוב על התקשורת מולו, במאי ומפיק ירצו לקבל משהו שהם מרוצים ממנו. אם כל הפסקול נעשה בלחץ זמן זו בעיה כי אין הרבה זמן לדיאלוג הזה. ע"י עבודה מראש תיאום קריאטיבי נעשה לפני שיש לחץ זמן להגיע לשידור.
למפיק \ במאי יש הרבה מאוד על הראש חוץ מהסאונד, זה מוריד מהם כאב ראש קריאטיבי בזמן שהתוכנית רצה.

בנוסף, אני מתאר לעצמי שיהיה יותר זול לשכור מלחין שיעבוד חודש להכין אלמנטים מוכנים עבור הפסקול העתידי, או לקנות ספריה מוכנה, שהעורך/במאי ישלב, מאשר לשכור מלחין שיעבוד שלושה חודשים בזמן אמת על הפסקול בזמן שהתוכנית רצה.
Id45
הצטרף: 26 אוג' 07
הודעות: 48
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 11:56   
אני עשיתי ועדיין עושה מוסיקה לסדרות, ויצא לי גם לעשות לא מעט מוסיקה לתכניות ריאליטי.
אני יכול להגיד שלך את תהליך העבודה מנקודת המבט שלי.

הכל בסופו של דבר מסתכם בכסף. גם מבחינת הלחץ שאתה מדבר עליו.
אם היה אפשר להפיק לצלם לערוך ולהכין את המוסיקה ביום אחד היו עושים את זה.
כי אחרי הכל זמן זה כסף.
בסופו של דבר המטרה היא לא לבזבז זמן ולהגיע לתוצר סופי (ואיכותי) כמה שיותר מהר. ולכן אין הגיון בלערוך את כל הסדרה ורק אז להתחיל לגשת למוסיקה ולהתחיל פינג פונג מול הבמאי או המפיק עד שהמוסיקה תעבוד.
מה שגם, חוץ מעריכה יש עוד המון דברים שנכנסים לעבודה (מיקס און ליין, גרפיקה, צביעה של התמונה ועוד) ולעשות הכל בשבוע אחד.... קצת טריקי ולא משאיר מקום לטעויות (ויש).

העריכות מתחילות עוד בזמן הצילום והשידור מתחיל עוד בזמן העריכות.
ומי שאחראי לקשר את הבנק שאני מכין (או שההפקה קונה ממקום אחר) בדרך כלל עושה עבודה מאוד טובה להתאים את זה לסצנה ככה שבמקרים מסוימים אין סיבה לכתוב מוסיקה במיוחד.

אני כמובן מאוד נהנה לכתוב מוסיקה לתמונה ולאחרונה יצא לי לעבוד על סרט שבו כל המוסיקה נכתבה לתמונה וזה היה פשוט אדיר! אבל סדרות (ובמיוחד ריאליטי) זה עולם אחר לגמרי.
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 13:06   
^
#thumbsup
אוקיי, זה התשובה שחשבתי שאקבל. והנה מה הבעיה שלי בזה:
אז ID45, אם הכל זה עניין של כסף נגד זמן, למה הרבה מאוד סדרות-לא עובדות ככה? ואני לא מדבר אפילו על הוליווד.
כמעט כל סדרה שהיא לא ריאלטי - המוסיקה תכתב אחרי העריכה.
או שאני טועה והמציאות בארץ היא אחרת(ואולי גם בגלל זה האיכות היא כזו)?
המון סדרות שנעשו בחו"ל כותבים פסקול בזמן של שבוע(מצוירות לדוגמא?) והפסקול מדהים ומתלבש. כמבון שמדובר באנשי מקצוע מעולים.
אבל כנראה שבריאלטי זו לא המציאות. אולי כי מדובר בחברות הפקה שמשחררות בעיקר כמות ועניין "האיכות"-או העומק מתגמד לעומת הצורך-להתלבש יפה על התבנית. ואולי בגלל זה לחץ הזמן? שאין טעם להתעסק באיכות ועומק(שאני די מסכים איתו)? מספיק להביא כמה טראקים מפוצצים? אבל לא. כי ווייפאאוט כדוגמא הפוכה היו לו הרבה מאוד טראקים שמותאמים לדמויות. שזה נראה לי די בלתי אפשרי להתאים ללא ידיעה מראש. אבל יכול להיות שזה פשוט בנק עצום של סיפריות ויש מישהו שזה התפקיד שלו, לברור בכמויות העצומות האלו. כלומר משלמים גם למלחין וגם לעורך מוסיקלי וגם לסיפריות של מוסיקה. לא יותר יקר מאשר מלחין אחד?


בתור מישהו שכתב רק לתמונה(מבחינת עבודות), זה נראה לי מאוד מנותק ותבניתי. ובאמת זה מה שמקבלים בריאלטי, תבנית. תבנית שבה יש מאפיינים והכל מתלבש עליה כמו בגדים. קלישאה שעובדת תמיד. כעבודה זה כמו לכתוב לסיפריות. ואין כאן טעם להשקיע באיכות/עומק משמעותי כי המוסיקה היא כל כך מאחורה ואם שומעים אותה זה כדי שישמעו את הבומבסטיות או כדי להנציח איזה בדיחה.

אני לא בא לזלזל פה באנשי מקצוע, דווקא לדעתי המיטב של המוסיקה נכתבת בריאלטי, עד כמה קלישאתית שהיא תהיה. היא עדיין מופקת ברמה גבוהה מאוד והיא תמיד עובדת יפה ובלעדיה התוכנית פשוט לא הייתה עובדת(ראה ערך, אופרה).

העניין תמוה, אלא אם כן אתם אומרים לי שעדיין לשלם ל-3 אנשים יותר זול מאיש אחד. ושריאלטי נכתבת בקצב אחר מסדרות שהן לא ריאלטי.

עריכה:
סליחה תיקון קטן, אין קשר ל"בארץ זה אחרת"-תוכניות הריאלטי בחו"ל עובדות על פי אותה מתכונת עם המוסיקה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
Id45
הצטרף: 26 אוג' 07
הודעות: 48
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 14:02   
אני מסכים אם מה שאתה אומר.
ובאמת בחו״ל התוצאה היא הרבה יותר מרשימה.
לגבי סדרות שהן לא ריאליטי בארץ מהנסיון שלי יש יחס של 80/20 של קטעי בנק לעומת מוסיקה לתמונה (כמובן שה-80 זה בנק) ^_^

וכמו שאמרתי בהתחלה, הכל עניין של כסף. והתקציב שמלחין מקבל לסדרה בחו״ל (אני עוד לא מדבר על תקציב לנגנים ומיקס) והוא שמיים וארץ!
ותאמין לי שאם הייתי מקבל את התקציבים האלה פה התוצאה הייתה בהתאם.
ואני ממש לא בא בטענה לחברות ההפקה כי גם הם עובדים בגבולות התקציב שיש להם.
פשוט הסכומים שונים.
ולכן במסגרת התקציב והזמן, עושים את הכי טוב שאפשר. (גם אנחנו המוסיקאים וגם חברות ההפקה).

לגבי סדרות ריאליטי בחו״ל כמו ווייפאווט או כמעט כל סדרה של דיסקאברי, אני די בטוח שמודבר על בנקים קנויים בסדר גודל עצום.
לא מעט שמעתי את אותו טראק בסדרה אחרת... זה לא זול..

אבל תחשוב על זה כמו חליפה מרשת בגדים שיכולה להתאים למרבית הלקוחות לעומת חליפה שתופרים במיוחד בשבילך ומתאירמה רק לך.
לפעמים זה קצת פנסי מדי, ולפעמים אין צורך והפרוייקט לא צריך כל כך הרבה ״יוקרה״.
ובגלל זה אם אני מכין בנק (גם לא קטן בכלל) אז מקבלים קצת משני העולמות. מעין בנק שמותאם ספציפית לסדרה. שגם זה משהו נחמד.
בסופו של דבר למי שיש את הכסף והחזון הוא הקובע #wink
  impressions  
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
הודעה פורסם: שני 06 אוק',14 20:55   
סבבה, תודה על התשובה הכנה. זה כמו שחשבתי(לצערי)
ואם יותר לי לשאול אותך שאלה אחרונה-
האם לפני שעבדת ככותב "בנקים" כזה או אחר לסדרות, עשית משהו דומה? כלומר היה לך ניסיון בכתיבת תחושות מוגדרות, ללא תמונה, שנמשכות על פני רצף זמן קצוב, עם התפתחות או בלי התפתחות? או שזה משהו שפשוט שברגע שקיבלת את העבודה למדת אותו?
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון