תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 03:21
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  PIANO1  
הצטרף: 12 ינו' 14
הודעות: 73
מילון אקורדים שחיברתי (אם נמאס לכם ללמוד מאות תבניות).
הודעה פורסם: ראשון 30 נוב',14 16:46   
יש כאלה שלומדים אקורדים בצורה של תבניות. חיסרון עיקרי - קשה מאוד לזכור הכל ואם שוכחים אין דרך להיזכר.

יש כאלה שלומדים בצורה של תיאוריה: סקונדה גדולה, קטנה, טרצה, קווינטה...
חיסרון עיקרי - חומר קשה, המון מושגים חדשים ולוקח זמן לבנות אקורד.

מה עשיתי? חיברתי מילון אקורדים שלא יצריך ללמוד תבניות רבות וגם פשוט וקל!

היכנסו לתיאור מתחת לסרטון ותבינו כמה הכל פשוט:

https://www.youtube.com/watch?v=rcL6OSSIPXY

תהנו (:
yoavasif
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: ראשון 30 נוב',14 20:26   
גישה יפה בפשטותה #thumbsup
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 519
הודעה פורסם: ראשון 30 נוב',14 21:00   
זוהי טכניקה יפה ונחמדה ללימוד אקורדים, אך אין בה כדי להחליף לימוד תאוריה מוסיקלית מסורתית ופיתוח שמיעה מוסיקלית.
בכל זאת צריך לדעת מרווחים ואת היחסים בין הצלילים יותר לעומק, אחרת השארת לתלמיד משהו מאוד טכני ולא מוסיקלי.
בנוסף, שיטת הטונים עובדת מצוין על כלי כמו פסנתר,
אך בכלי כמו גיטרה למשל לא מספיק לספור את המרווחים כדי לנגן אקורד, מהסיבה הפשוטה שיש עוד מיתרים וצריך ללמוד את הפוזיציות השונות ואת האקורדים
אחד אחד, "The old fashion way"
#sorry
_________________
Industry Standart
  PIANO1  
הצטרף: 12 ינו' 14
הודעות: 73
הודעה פורסם: שלישי 02 דצמ',14 23:57   
ציטוט:
הספירה שאתה מתאר זה הבסיס לכל סולם מ'אז'ורי או מינורי אין בזה שום דבר לא מוזיקאלי בעליל, כי סולמות, כידוע, קדמו לאקורדים.

נדמה לי שלא קראת את התיאור בתחתית הסרטון אלא רק צפית בו. למטה מתואר העניין.

אגב אם אתה אומר ש"אין בזה שום דבר לא מוזיקאלי בעליל" יוצא שזה מוסיקלי מאוד... #lol
ציטוט:
גישה יפה בפשטותה #thumbsup

תודה על המשוב #thumbsup

ציטוט:
בנוסף, שיטת הטונים עובדת מצוין על כלי כמו פסנתר,

ראשית תודה על המשוב.

לגבי מרווחים - זה לא דבר מוסיקלי בכלל! אם אני לומד שהמרווח בין תוים מסוימים נקרא כך או אחרת, זה לא מפתח אצלי כלום אלא רק מבלבל אותי וגורם לי לדבר כמו פרופסור שאף אחד לא מבין מה הוא אומר.

על שיטת הטונים לא שמעתי. מה הטכניקה?

לגבי הגיטרה - אתה צודק. אני עצמי מחפש הרבה זמן שיטה לזה.
Tamir.k
הצטרף: 23 ינו' 12
הודעות: 62
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 21 ספט',15 07:31   
PIANO
יקירי
הדבר הראשוני החשוב ביותר הוא לזהות מרווחים. (גם את השם של המרווח וגם את סוגו כגון: סקודה קטנה וכו)

ובקשר לפרופסור שאף אחד לא מבין
אז מבינים וגם מבינים
השאלה אם אתה יודע את החומר או לא
_________________
Franz Schubert - String Quartet No.14
Death And The Maiden
אין יצירה יפה מזו
  PIANO1  
הצטרף: 12 ינו' 14
הודעות: 73
הודעה פורסם: שני 21 ספט',15 22:40   
ציטוט:
הדבר הראשוני החשוב ביותר הוא לזהות מרווחים. (גם את השם של המרווח וגם את סוגו כגון: סקודה קטנה וכו)

אתה צודק בזה אבל לא כל אחד ניחן בשמיעה טובה מספיק או בסבלנות לפתח אחת כזו. לקהל יעד זה כיוונתי.

שאלה לא קשורה: כל זה מדבר על שיטות לבניית אקורדים אבל לא על איפה לשים כל אקורד. האם את הדבר הזה גם ניתן ללמוד בשיטה תיאורטית או שרק דרך שמיעה זה אפשרי? מה עושים כל המוסיקאים שמהרמנים שירים בכל מיני סגנונות? עובדים לפי שמיעה בלבד?
Tamir.k
הצטרף: 23 ינו' 12
הודעות: 62
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 30 ספט',15 10:13   
תקשיב ידידי
לא לעולם יש שמיעת על אבל זה משהו שאפשר לפתח.
שמיעה מאוד הכרחית לכתיבת מוסיקה,ולכן אף על פי שאין לך כל כך סבלנות הייתי מציע לך להשקיע קצת בזה.

בקשר לשאלה השניה שלך.
יש הרבה שיטות הלחנה
מוסיקאים משתמשים גם בשמיכה לכתוב מוסיקה אבל לא רק שמיעה היא זו שמכריעה.
על מנת לדעת בעצם איך לסדר את צלילי האקורד וכו' יש ללמוד הרמוניה וחוקי הובלת קולות.

חשוב שתבין,הרמוניה יכולה להיות קצת מסובכת,קצת מעצבנת ללמידה ולפעמים גם מייאשת.
אבל אני יכול להגיד לך שברגע שאתה לומד את החוקים,וברגע שאתה מבין אותם,כתיבת המוסיקה שלך תשתנה פלאים.

אתה כבר לא תכתוב בצורה של ניחושים
אתה כבר לא תשב ותנסה להבין למה זה לא נשמע טוב או לא נשמע טוב
אתה תבין למה זה נשמע טוב או לא נשמע טוב.

אתה תתחיל לחבר אקורד לאקורד בצורה טובה
ולכן,אני מציע לך שאף על פי שזה קשה,מעצבן,מייאש וכו' כן להשקיע בפיתוח שמיעה בהרמוניה

ברגע שתתחיל ותבין אתה תראה בעצמך שסידור הקולות יתחיל להסתדר לך
ואז תבין גם למה כותבים ככה ולא ככה
_________________
Franz Schubert - String Quartet No.14
Death And The Maiden
אין יצירה יפה מזו
גולן
הצטרף: 20 אפר' 02
הודעות: 156
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 30 ספט',15 23:02   
אני רק רוצה להוסיף שהשיטה שלך טובה כדי להתחיל לנגן בלי ללמוד את הבסיס ובלי להבין מעבר לזה ואין לי בעיה לקבל אותה בתור שיטת בסיסית כדי להתחיל כבר לנגן. החיסרון הוא שאתה לא באמת מבין את התמונה הגדולה ואם אתה רוצה להיות מוסיקאי זו בעיה כי יהיה לך קשה להתפתח. כמו שאתה לא צריך באמת להבין תיאוריה מוסיקלית בשביל ללמוד לנגן כמה אקורדים על גיטרה ולכתוב כך שירים. אבל אם לא תבין מרווחים למשל ולא תוכל ללמוד בניית אקורדים אז תישאר מוגבל לוא תוכל ללמוד להבין הרמוניה מעבר לאקורדים שב"מילון" שלך. גם לא תוכל להמשיך וללמוד הרמוניה ולהתקדם ולהתפתח כנגן.

בנוסף אני לא בטוח שהזמן שמישהו משקיע בשביל ללמוד את הסכימות במילון שלך הוא הרבה יותר קצר מללמוד מה זה טרצה גדולה וקטנה, ולבנות אקורדים אפילו בצורה טרציאלית. (טרצה גדולה ואז טרצה קטנה ואז עוד טרצה קטנה), אתה כבר סופר חצאי טונים? אז תקרא לשלוש טרצה קטנה ולארבע טרצה גדולה, זה נשמע מפחיד לכולם בהתחלה... עוברים את זה.

בהצלחה.
_________________
www.gtrs.co.il
מכירה והשכרה
  PIANO1  
הצטרף: 12 ינו' 14
הודעות: 73
הודעה פורסם: שישי 02 אוק',15 00:38   
ציטוט:
ברגע שתתחיל ותבין אתה תראה בעצמך שסידור הקולות יתחיל להסתדר לך
בהצלחה

[QUOTE]
ראשית תודה על המשוב. אתם מדברים בעיקר על הלחנה שזו בעצם כתיבת מהלכים והלחנת מנגינה עליהם, אבל אני לא מלחין ולא יוצר מוסיקה משלי אלא רק מחפש דרך להרמן יצירות קיימות מחדש שזה בעצם בדיוק הפוך: אני מחפש התאמת אקורדים למנגינה ולא מנגינה לאקורדים. האם את זה ניתן ללמוד?
Tamir.k
הצטרף: 23 ינו' 12
הודעות: 62
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 04 אוק',15 13:57   
עדיין יקירי
כל מה שאתה מדבר עליו בין אם אתה מלחין מוסיקה משלך,לבין אם אתה מלחין מוסיקה שכבר קיימת ועושה לה חידוש,
אתה עדיין צריך ללמוד את חוקי ההרמוניה והובלת קולות.

אחרת אתה תרשום מהלכים הרמונים עם הרבה שגיאות
_________________
Franz Schubert - String Quartet No.14
Death And The Maiden
אין יצירה יפה מזו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון