תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 13:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
עזרה בתכנון בניית נישת עבודה בין שני חדרים קיימים
הודעה פורסם: שני 22 דצמ',14 22:08   
שלום רב,

השרטוט המצורף מציג בעצם את האולפן שברשותי וממוקם בתוך מקלט.
השרטוט מייצג את מצב החדר כיום, פרט ל "עמדת העבודה בעתיד" שזה בעצם השינוי שהייתי מעוניין לבצע בו.

ואני אסביר:

כפי שניתן לראות החלל מכיל בסה"כ שני חדרים - חדר המתנה, וחדר סטודיו.
במצב העניינים כיום חדר ההמתנה מתפקד כחדר המתנה לכל דבר, זאת אומרת ששום פעילות מוזיקלית לא מתבצעת בו, בעוד שבתוך הסטודיו מתבצעת כל הפעילות, והיא מתחלקת לחזרות ולהקלטות. בתוך הסטודיו ממוקמת גם עמדת הטכנאי.
בין שני החדרים מפריד קיר גבס פשוט והבידוד בין שני החדרים לא טוב,
יותר לא קיים מאשר קיים.
כמו כן קיימת דלת עץ פשוטה למעבר בין שני החדרים.

השינוי שברצוני לבצע - להפוך את חדר ההמתנה לחדר בקרה ולהוציא אליו את עמדת הטכנאי, עם הפנים אל הסטודיו.
מכיוון שאורך חדר ההמתנה הינו 2.5 מטרים בלבד - מרחק שלא יספיק למרווח עבודה בריא בין המוניטורים לקיר האחורי, חשבתי על אותה נישה המצויינת בסרטוט כ "עמדת העבודה בעתיד", שמשמעותה "פלישה" מחדר ההמתנה אל תוך הסטודיו, וכך להרוויח מרחק גדול יותר בין המוניטורים לקיר האחורי.
כמו כן אני מעוניין בבניית חלון במרכזה של הנישה לשמירת קשר עין בין שני החדרים.

עכשיו, העניין הוא - אני לא מכוון ולא מצפה לתוצאה מקצועית!
אני עושה זאת כרגע בעיקר מטעמי נוחות, ומרצון לשדרג את המקום "ויזואלית".
אני יודע שללא השקעה בבניית קיר מתאים/דלתות, טיפול אקוסטי נכון וכו'... לא אוכל לקבל בידוד ברמה גבוהה, וכרגע זה לא הכיוון.

מה שכן, הייתי שמח מאוד לכמה עצות, הערות/הארות בנוגע למהלך שאני רוצה לבצע, כמו באיזו שיטה לבנות את הנישה (בהנחה שמגבס) באיזו זווית
(האם שווה לבנות לא ישר לגמרי כדי למנוע תדרים עומדים גם בסטודיו וגם בקונטרול?)
כמה להכנס עם הנישה אל תוך הסטודיו, וכמה רוחב כדאי להקצות לה?
בניית החלון?
בעיקרון, בכדי לקבל תוצאה טובה יחסית להשקעה הלא גבוהה בה אני מעוניין.

*אני מדבר בעיקר על בניית הנישה לעמדת העבודה ופחות על טיפולים אקוסטיים שיצטרכו להיעשות בקונטרול בנוסף.
מי שיבצע את העבודה הוא שיפוצניק מהשורה שאיננו בקיא באקוסטיקה או בסאונד ואני אצטרך להסביר לו מה אני רוצה שיקרה.

ברור לי שאין נוסחאות ופתרונות קסם בטח שלא דרך התכתבות בפורום, ולכן חשוב לי להבהיר שאינני מבקש כאלה, אלא כמו שציינתי קווים מנחים בלבד ביחס לסיטואציה שיעזרו לי לתכנן את הצעד הזה,
מה אתם חושבים על המהלך והאם לדעתכם אני חושב נכון בגדול.

מידות-
חדר המתנה 2.5*5.5
סטודיו 7*5
גובה שני החדרים - 2.75

אשמח להשלים פרטים במידת הצורך.

תודה רבה #thumbsup
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1015
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 00:07   
מה שאני ממליץ לקחת את הקיר מסוף השירותים ולפתוח באלכסון שיגנוב כמטר בסוף פנימה , והעמדה שלך תהיה עם הפנים לשירותים (מטר מהם) וקח תקבל לפחות
את אורך החדר למוניטורים והמבט קל שמאלה תראה את חדר הנגנים.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
reso
Expert
הצטרף: 27 יול' 03
הודעות: 243
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 01:26   
הרעיון של יורם מצויין, רק שהוא מייצר בעיית streo image קלה, אותה תועל לפתור ע"י מיקום העמדה בזווית. אפשר גם פחות ממטר במקסימום, העיקר שהגיאומטריה של החדר כבר לא תהיה סימטרית.

אם אתה רוצה הפרדה של ממש קירות גבס רגילים לא יעשו כלום. חפש פה בפורום, אני בטוח שכבר הוצעו פיתרונות רבים וטובים לבניית קיר מבודד וחלון מתאים.
  RoY b  
הצטרף: 16 ינו' 13
הודעות: 73
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 01:59   
תודה רבה על המענה,
אני לא בטוח שהבנתי את ההצעה.
אני מבין שעיקרה למקם את העמדה עם הפנים לשירותים בכדי להרוויח את אורך החדר, אך לא ממש הבנתי איך זה מתבצע בפועל.
אשמח אם יורם או מישהו שהבין את כוונתו יוכלו לנסות להסביר לי.
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1015
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 07:36   
בדבר החשוב הזזת הקיר הבנת?
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 07:39   
אני לא כל כך מבין מה אתה מצפה להרוויח:

1. הנישה הזו, אם להעריך את הפרופורציות שבסרטוט כהגיונייות, תהיה למעשה נישה בעומק 70-100 ס"מ.
איפה שלא תמקם את המוניטורים תקבל תוצאה לא טובה.

2. אתה מתאר קיר שלא בולם שום רעש מכיון הלייב-רום שזה א-ב של קונטרול.
אם כל כסא שאתה מזיז בקונטרול יזלוג למיקרופונים שנמצאים בחדר הנגנים, והרעש של הנגינה נכנס לתוכך חדר הבקרה... בשביל מה לעשות חדר בקרה?
יש גם יתרונות לאולפן open-space שקשור בקשר ישיר עם הנגנים ועבודה עצמית.
כמובן שאם היו לך את האמצעים לבנות קונטרול אמיתי הייתי ממליץ אבל חצי הריון במקרה הזה לא נותן לך כלום.

3. נניח שהחלטת כן להפריד: קיימת איזה מין תפיסה רומנטית שעמדת הבקרה חייבת להיות עם הפנים לחדר הנגנים. אבל זה ממש לא חייב להיות ככה.
עכשיו אני גם רואה שיורם כבר הציע למקם את העמדה עם הפנים לשירותים (בהנחה שתמצא איזשהו סידור פונקציונאלי). אז אני מצטרף להצעה הזו.
אבל, שוב, אם אין לך איך לבנות קיר אמיתי שייבלום את הרעש בין החדרים, אינני מוצא לכך שום טעם.
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1015
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שלישי 23 דצמ',14 07:41   
בהחלט מסכים עם מר אילן
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון