Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: ראשון 29 דצמ',02 01:53
יש בקטע הזה מילים?
_________________
Sartre knows it
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 29 דצמ',02 02:22
הממ...
נשמע די מסובך.
אולי אפשר לתת למספר קטן יותר של אנשים, נגיד 10 או 20, לשיר אותו - ואז לשכפל אותם. אבל עדיין חייבים שיהיו קולות שונים, כי אחרת זה פשוט יישמע כאילו שאותו בנאדם שר אלף פעמים...
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 29 דצמ',02 03:12
מהן המלים? (סתם כדי שאני אוכל לדמיין בראש איך זה אמור להישמע, ואז אולי להגיע לרעיון מקורי כשהו...)
האם הן מושרות בלחן מסויים? כלומר האם יש הכרח שהשירה תהיה בתווים מסויימים (נגיד, דו-לה-סול) או שזה יכול להיות סתם דקלום?
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: ראשון 29 דצמ',02 08:47
שוב, השקר המוסכם...
הבעיה שלך היא לא שזה יהיה אלפי אנשים אלא שזה יישמע כמו אלפים.
בעניין זה, רק התוצאה חשובה.
אבל מה שפחות חשוב בפאסאז'ים מהסוג הזה, זה הדיוק המוסיקלי, הרגישות, איכות ההקלטה וכ"ו. (כמובן, שאיינני מתיר את הרסן פה להשתוללות של חובבנות, ושהשאיפה היא למקסימום תוצאה בכל אחד מהפרמטרים).
יש לך אחות בבית ספר יסודי? (בלי לייחס לי כוונות זדוניות)
יש לך מינידיסק?
מצויין.
סגור עם המורה לזמרה/תנ"ך של אחותך שתבוא לשיעור ותגנוב לה 15 דקות מקסימום.
4 דקות אתה מלמד את הילדים את המילים והמנגינה.
2 חזרות עםפליבק/מטרונום
משאיר לך 9 דקות ל5-10 טייקים מזוויות ומרחקים שונים.
אתה בטח רוצה שזה יישמע כמו קהל יותר מבוגר.
פנטסטי.
אתה או תלמיד בעצמך, או באוניברסיטה, או חייל, נכון?
אז אתה כן נמצא ליד קבוצות של אנשים שאפשר לחזור איתם על התהליך.
שתי הערות:
1. כדי שזה יישמע אלפי אנשים, זה לא צריך להיות רק משוכפל אלא גם מוקלט וממוקסס בחוכמה, כלומר, עם אשלייה של מרחק.
זאת הסיבה שלדעתי, אין צורך בקונדנסרים למיניהם. להיפך. אתה צריך להינות מאשליית המרחק, הזוית, פגעי מזג האוויר ואי המקצוענות הטבעית של הקהל ושל נקודת הזמן הספונטנית.
2. כל זה, לא ייתן לך תוצאה טובה בלי הרבה שעות של עריכה ועריכה מתוחכמת.
זה לא יעזור לך סתם לשכפל את כל הטייקים. זה ישמע מודבק (ולצערי, המלכוד הוא, שככל שהטייקים יהיו יותר מסונכרנים זה עם זה, כך זה יישמע יותר מודבק ומאידך, יש לך מעט מאד משחק עם "חוסר סינכרון" מלאכותי שאתה יכול לשוטט בו) וסינטטי.
העריכה וההקלטה צריכים לדמות ארוע חי ומבחינה זו אין מתכון מוסכם.
טיפים ידועים הם עריכת חלקי מילים, קימפרוס נבון, מתן עומק מוגזם (גם באמצעות ריוורב אבל גם מחיקת ועיוות העומק ע"י פייזרינג, לדוגמא).
בהצלחה.