הצטרף: 23 אוג' 01
הודעות: 28
מיקום: ראשון לציון
פורסם: חמישי 23 אוג',01 04:45
שלום קוראים לי גיא אני מעונין לבנות אולפן ביתי שימוקם בממ"ד(חדר ביטחון)
נכנסתי לחניות של מוזיקה וכאלה ושאלתי פרטים אבל אף אחד מאנשים שם שטען שהוא מבין (לפי דעתי אם לא) לא עזר לי אלה רק סיבך אותי יותר ואפילו גרם לי לדאוג לכיס שלי שלא יגמר לי הכסף אז לכן פניתי אלכם אנשים כי ראיתי פה מפגן של ידע ולא ידעתי לאיזו מודעה להכנס קודם כדי לקבל פרטים אני צריך מידע כמו איזה מיקסר או קונסלה כדי לקנות איזה חברה כמה ערוצים איזה מיקרופן וכו הפרט שאולי יעזר לכם לענות לי זה שאני זמר אזאני צריך את זה יותר לשירה כול עזרה תתקבל בברכה אני מודה מראש לכול מי שיקרא אפילו את המודע וינסה לעזור אז בתודע מראש גיא
הצטרף: 23 אוג' 01
הודעות: 28
מיקום: ראשון לציון
פורסם: חמישי 23 אוג',01 17:50
קודם כל תודה על העזרה
ועכשיו לשאלות
אוקי נכון זה האולפן הראשון שאני מנסה לבנות אבל כיום אני משתמש בכרטיס קול CREATIVE LIVE VALUE וכמו שכבר קלטתי בעצמי הוא יותר כרטיס שמע שניתן לשמוע איתו סרטי DVD ומשחקים וכ"ו
אז בררתי ואחרי בירורים עוד לא הגעתי למסקנה איזה כרטיס קול כדי לקנות
(אני לא יודע אם מותר לרשום כאן חברות אם אסור שמנהל הפורום ימחוק) הציעו לי את
הE-MU ואת הHOONTECH אתמול שמעתי על הGINA
ומכיון שאני יודע מה הוא הכרטיס הכי טוב לשירה או בכלל להקלטה אין לי מושג מה לקנות ברור שענין הכסף תמיד מגיע אבל השאלה היא על איזה כרטיס לשלם מה טוב
נעבור אלה אני רוצה גם לקנות מיקסר השאלה היא איזה האם אני צרילך לקנות קונסולה של 28 ערוצים הוא מיקסר חביב וידידותי לסביבה משהו בסגנון ברינגר או כאלה שוב אני מזכיר שאני צריך את האולפן יותר לשירה כרגע ומאוחר יותר לדברים אחרים אולי כמו להקלטת גיטרות וכ"ו
מכיון שאני זמר אז אני חייב מיקרופון
שוב ושוב השאלה היא איזה עוד לא קלטתי את ההבדל בין מיקרופון קונדנסר לדינמי מה מהם יותר טוב בשבילי הבנתי שגם החברה הטובה ביותר לקונדנסרים היא RODE אז השאלה אם שווה להשקיה בדבר כזה
ומוניטורים יש לי מושג מזה והכול בסדר השאלה היא כמה וואט כדי לקנות(או שפשוט בוואט אחת D: )
ואז ואז מגעים סוף סוף
לסוף או לשאלה הסופית אני רוצה למקם אולפן זה בממ"ד למי שלא יודע חדר ביטחון
וזאותאומרת (מילה ארוכה מגניב לא? )
שחדר זה עשוי מיקרות בטון ולפי מה שהסבירו לי זה ישמע כמו במקום שירה בציבור שירה בצינור איך מסדרים זאות גם
בתודה מראוש גיא תודה לכל מי שעוזר והיה לו סבלנות לקרוא הודעה זו
אפילו את המודע וינסה לעזור אז בתודע מראש גיא
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
פורסם: חמישי 23 אוג',01 21:39
מצטרף להודעה למעלה, לא להוציא כסף מיותר!
הנה דוגמה למשהו שאתה יכול לעשות:
שימוש במחשב להקלטה - מה שנקרא בשפה מקצועית DAW - DIGITAL AUDIO WORKSTATION:
1. שמור את ה LIVE VALUE שלך, הוא *מאד* שימושי כסמפלר וכנגן SOUNDFONTS - זה בעצם דגימות שה LIVE יכול לנגן כמעט ללא ניצול משאבי מערכת.
2. כרטיס קול מקצועי - קנה משהו זול שיחזיק לך בעתיד (זה תקף להכל בעצם).
המלצה: Echo Mia 200$ (!) - כרטיס מעולה עם 2 כניסות ו2 יציאות (כניסותיו ויציאותיו הן BALANCED - כלומר כבר יש לך כאן כניסות מקצועיות שעובדות ב +4 DB , חשוב מאד לעבודה מקצועית).
3. מיקסר - לא לרוץ מיד ולקנות קונסולה 32 ערוצים...סה"כ אתה זמר שרוצה לעשות דמואים בבית, לא להביא הביתה את הפילהרמונית.
המלצה: Mackie 1202 - מיקסר קטן אבל עם קדם-מגברים (מגברים לסיגנל של המיקרופון) מאד מאד איכותיים. (כל כך איכותיים שכמעת כל קדם מגבר שתקנה במחיר של המיקסר לא ישתווה אליהם. מחיר: צריך להיות סביבות 1500 ש"ח, הרבה יותר יקר ממיקסרים קטנים אחרים אבל גם כהשקעה לעתיד זה משתלם - משתמשים בו גם באולפנים גדולים פשוט כדי לעשות מיקס אישי לנגנים בחדר ההקלטות.)
4. מיקרופון - קנה לך SM57 SHURE כהתחלה, הסטנדרד הראשוני להקלטות. זהו מיקרופון דינמי, ולצערי אסתפק בהערה כי דינמי הוא טכנולוגיה שונה מקונדנסור אבל ייתכן שדווקא מיק כזה יתאים לך הכי טוב...על כל פנים הוא מאד ורסטילי והשקעה כדאית.
דוגמאות:
קונדנסורים שווים וזולים:
200$ Studio Projects C1
250$,400$ Rhode Nt1000, NTK
קונדנסורים שווים ויקרים:
Neumann u87 1300$
Neumann TLM 103 700$
Groove Tubes MD2 700$
והיד עוד נטויה
5. מוניטורים:
לדעתי החלק הכי חשוב במערכת - זהו ראש הפירמידה: כאן אתה שומע את מה שהכנסת, ואם המוניטורים משקרים אז חבל על כל הציוד, הכסף והזמן. אל תהסס להוציא כאן עד 1500$ לזוג.
מערכת הסטריאו שלך בבית בהחלט *אינה* מספיק טובה.
המלצות:
Mackie HR824
Event 20/20 Bas
Yamaha MSP10
והרשימה עוד ארוכה..
6. מקלדת שליטה - חשוב שתהיה מקלדת תואמת MIDI (שפה שבה כלים אלקטרוניים יכולים לתקשר אחד עם השני ועם המחשב) טובה באולפן. לך על משהו משומש וטוב כמו YAMAHA DX7 שגם יתן לך סאונדים טובים באותה מכה..
7. בידוד וטיפול אקוסטי - למה להוציא כסף מיד? תכניס את הציוד לחדר ותראה איך זה נשמע.
בעיות של הפרעה לשכנים כנראה לא יהיו לך אז זה הזמן לגשת לענין הטיפול בסאונד של החדר ולנסות קודם כל את הפתרון הזול ביותר: לנסות להכניס חומרים סופגי ומפזרי אנרגיה (קולית) לחדר.
ספה - יופי של דבר, עוזר מאד לספיגה וגם כשעייפים ורוצים לכייף קצת עם הזמרת רקע שהגיעה לSESSION מתיש...אך זה כבר לנושא אחר.
וילונות עבים (מאחורי שני המוניטורים וברחבי החדר)
מדפי ספרים - עוזרים בספיגה של תדרי הבס.
שטיחים עבים על הרצפה
כדאי לנסות ולמצוא את הספוג הגלי שבו עוטפים רכיבי מחשב (חנויות מחשבים וכו') ובצורה מקצועית כמה שאפשר לחתוך אותו לריבועים (אולי להסתיר באמצעות שכבת בד לבנה) ולנסות להציב על קירות החדר.
כדאי אולי להציב את שני המוניטורים בפינה של החדר דווקא כך שהם פונים לפינה המנוגדת:
-------------------
| * |
|* |
| |
| |
| |
| |
| |
|_________________|
תש כוחי מלהסביר למה..
בהצלחה
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
פורסם: שישי 24 אוג',01 03:25
מיקסר: 16-12 ערוצים (כאשר משהו כמו 6-8 הם למיקרופונים): עלות 1000-1500ש"ח. מיקסר כזה ישרת אותך גם כאשר "תתקדם הלאה" והוא לא "צעצוע" בלי פיידרים או CROSSOVERים איומים בין הערוצים.
מיקרופונים: רצוי לקנות קונדנסר ברמה "סבירה" גם הוא יחזיק איתך בהמשך החיים... מיקרופונים כדוגמאת הAKG C1000 לדוגמא הם התחלה טובה (לטעמי למרות ששמעתי כבר תגובות רעות בפורום אליו). פשוט תקליט שירה עם קונדנסרים עד שתמצא את ההוא שנשמע טוב (לא מושלם) בפני עצמו בלי משחק EQ או תוספות משהו שמתאים לך. מיקרופונים מסויימים מתאימים לאנשים מסויימים חפש את ההוא ש"עושה לך את זה" קיטשי עד כמה שזה נשמע... טווח מחירים 1000-1500 ש"ח.
וכרטיס קול. ע"פ הצרכים את לא צריך מערכת גדולה וכרטיס קול בעל 2כניסות באיכות גבוהה יספק אותך ואת התקציב...
אז נכון, רק תוכל להקליט בו זמנית 2 ערוצים אבל תוכל להגיע ל16 ומעלה (תלוי תוכנה) אם תקליט כל פעם 2...
מה לעשות, מתחת ל3000ש"ח אי אפשר להשיג ציוד.
נ.ב. לגבי הSBLIVE... בגלל הDIGITAL OUT הוא יכול לטפל בסינטים-תוכנה וכדומה באיכות גבוה אבל הכניסות שלו וכל מערכות הAD/DA איומות...
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
פורסם: שישי 24 אוג',01 23:16
אני רוצה להגיב על כמה דברים:
1. AudioWerk של Emagic (כלי זמר) הוא כרטיס נחמד מאוד לאולפן ביתי (כולל תוכנה), אפשר להקליט דרכו אומנם 2 ערוצים בו זמנית..אבל אני חושב שלצרכים שלך זה מאוד יספיק!
2. מיקסר מעולה שאני משתמש בו הוא ה- MACKIE VLZ1402. הוא מיקסר מעולה לאולפנים קטנים, יש בו 14 ערוצים ואני גיליתי שזה די והותר, ואני מחבר אליו: סינטי ב-4 ערוצים, בס, חשמלית, מיקרופון, יש לו כניסות ערוץ לאקולייזרים (על ערוצי המיקרופון), יציאות למוניטורים, אוזניות מוניטור, רמקולים, אפקטורים וכו'...הוא מכשיר חזק שיש לי 3 שנים ולא עשה בעיה קטנה (הוא גם מאוד שקט)...
3. אם אין לך אקוסטיקה בחדר, ממש אין טעם שתקנה מיקרופון קונדנסר שהוא יקר יחסית לSM58 הדינמי. ההבדל בין דינמי לקונדנסר הוא יותר חדות הקליטה. קונדנסר יקלוט את הכלב שלך מתגרד בסלון אם לא תהיה לך אקוסטיקה טובה, והוא יהיה מושפע מהאקוסטיקה בחדר. דינמי מושפע מעיקר מה צלילים שהוא קולט ופחות מרעשי הרקע...תקרא קצת על זה..זה מעניין וחשוב לדעת!
4. לא הזכירו בהודעות קודמות שבמקום לקנות מוניטורים יקרים (לא כדי לעולם להשתמש במערכת סטריאו כמוניטור, כי כל מערכת מגבירה תדרים מסויימים כדי לתת גוון יחודי לאותה מערכת. מוניטורים משמיעים מה שהקלטת בדיוק!), אתה יכול לקנות אוזניות מוניטור: AKG 240DF בסביבות 600ש"ח והם פשוט מדהימות!
בקיצור, אם יש לך מחשב פנטיום 3 עם 128MB זיכרון לפחות. עדיף שתסיר ממנו את המשחקים ואת התוכנות שאוכלות זיכרון, תשאיר עליו חלונות 98, את התוכנה שתקנה להקלטה, ורק את הדברים הבאמת נחוצים לך...את כל השאר תסיר...
אם תלך לפי התוכניות שלי הכל אמור לעלות לך:
מיקסר : 3000ש"ח
מיקרופון: 650ש"ח (SM58)
כרטיס ותוכנה: 1300ש"ח (EMAGIC)
אוזניות: 600ש"ח
כבלים איכותיים: 250-400ש"ח (חשוב מאוד לקנות כבלים איכותיים, הם הקשר בין המקור למחשב!)
------------
סה"כ: 5900ש"ח
מקווה שעזרתי ,
מאור
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
פורסם: שבת 25 אוג',01 10:39
1) הAUDIOWERK שהומלץ פה גם לדעתי הוא המכשיר שהכי מתאים לך והוא חוסך עלות תוכנה (מגיע עם גירסה חביבה של LOGIC) וכמובן מדריכים שיעזרו לך להבין את התוכנה...
2) הרבה אנשים פה הזכירו את MACKIE. MACKIE
מעולים... אבל הם עולים לרוב פי 2 וזה נכון שיש להם PREAMPים נפלאים אבל בכל זאת באולפן בממ"ד או כל אולפן ביתי לצורך העניין הMACKIE הם לא כדאיים ברמה של מחיר ביחס לתכונות.
במקומך הייתי שוקל את הBERHINGER MX1602 או משהו כזה של ה16 ערוצים. הPREAMPים של BERHINGER לא כובשים אבל הם ישמעו טוב מספיק לאולפן ביתי וזו קונסולה עם 8 DIRECTOUT שבעתיד יש להם שימוש...
3) ההבדל בין קונדנסר לדינמי הוא בשיטת העבודה שקשורה בדיאפראגמה בפנים וכל מיני דברים טכניים. (גם יש תת-סוגים בשני סוגים אלו..)
ההבדלים מבחינתך הם -
- קונדנסר ידרוש ממך לפתוח PHANTOM או סוללה (הוא דורש מתח חשמלי מבחוץ).
- קונדנסר יקבל תדרים גובהים יותר (זה משפט לא נכון אני לא יודע איך לנסח אותו...) אבל לרוב הצליל יהיה יותר נקי אם יודעים איך.
באולפנים לרוב כאשר מקליטים זמר לדוגמא משתמשים בקונדנסר, בהופעות לרוב יעדיפו דינמי.
תשקול את המיקרופון טוב טוב...
הSM58 הוא בחירה נהדרת לדינמי סטנדרט ואתה תראה אותו בכל מקום בעולם כאשר בכל חברת הגברה הוא קיים. (לי יש כיום קונדנסר וSM58 אחד ועכשיו הזמנתי אחד נוסף כי הוא מיקרופון נפלא ולא יקר).
אם תקנה אותו תמיד תוכל בעתיד להתרחב לקונדנסר והוא עדיין ישאר ידידך הנאמן.
מצד שני להתחיל עם קונדנסר פותח אפשרויות הקלטה גבוהות יותר. עם קונדנסר שמתאים לקול שלך תוכל להשיג צליל נקי שעיקרו מן המיקרופון. דוגמא חביבה לזה היא מיקרופון NEVE ישן מאוד מבוסס מנורות (טוב זה פיסת היסטוריה שעובדת ויקרה) בה משתמשים להקליט את סולנית ג'ארבג'... ע"פ דבריהם הם פשוט מחברים אותו לA/D של הPro Tools (הוא מגיע עם PREAMP מנורות משלו כפי שצויין) וזהו... שום משחקי EQ שום דבר.
מיקרופון טוב עלול להשאיר אותך בלי עבודה אבל בכל זאת זה לא בתקציב שלך ולא בתקציב של האולפנצ'יק הביתי שלי...
הצטרף: 23 אוג' 01
הודעות: 28
מיקום: ראשון לציון
פורסם: שבת 25 אוג',01 18:40
תודה חברה עזרתם לי המון
אני מקווה שיום יבוא ואני יוכל לעזור לכם
הצטרף: 20 ינו' 03
הודעות: 2095
מיקום: חיפה
פורסם: רביעי 16 יול',03 21:32
הכרטיס קול שלך לא כל כך גרוע... כדי לעבור לדרגה הבאה אתה צריך להשקיע בערך 1200-1400 ש"ח על איזה אודיופייל למשל. יותר חשוב מהממיר לדעתי זה הרמקולים, אוזניות והמקרופונים. הממיר כמובן ידפוק אותם אבל יותר משמעותי שהמקור יהיה משהו מספיק טוב קודם. הפקות והקלטות זה דבר עם משמעות מאוד מוזרה ולא מוגדרת כשעובדים במצבים כמו שלך, אתה לא יכול לעשות הכל בצורה האופטימלית אז אתה צריך להגדיר ספציפית מה אתה רוצה לעשות כדי שנוכל להגיד לך מה הכי מתאים.
אם אתה רוצה אולפן שיספק את כל המטרות האפשריות אז אין מה לדבר בכלל בתקציבים האלה...
אני מרגיש שאתה משום מה מקשר בין קונדנסרים (מקרופון) לבין רמקולים... למה? מה? מי? MOO? רמקולים לDJ? איזה מגבר? יהיה טוב באיזה מובן? נסה לתת הגדרות לעצמך ואז לנו שיהיו יותר ברורות.
בועז