תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקרופון ללא דיאפרגמה
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
מיקרופון ללא דיאפרגמה
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 00:06   
כל סוגי המיקרופונים (דינמי\קונדנסר\ריבון\פיאזו\...) מכילים דיאפרגמה שרוטטת כתוצאה מגלי הקול שפוגעים בה.
תהיתי אם יש איזה חיסרון לנוכחות של דיאפרגמה, ואם יכול להיות יתרון כלשהוא למיקרופון ללא דיאפרגמה.
(ללא התעמקות בשאלה איך אפשר לבנות מיקרופון כזה - נניח שיש טכנולוגיה שמאפשרת את זה)
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
כשיהיה אחד כזה נוכל לדבר על החסרונות...
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 07:50   
זה כמו לשאול אם יש חסרון "לנוכחות" של גלגלים במכונית
אם נניח שיש מכוניות מעופפות.
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 08:10   
זו לא השוואה נכונה, כי חווית השימוש במכונית מעופפת תהיה שונה לחלוטין ותהיה לה השפעה עצומה על התחבורה.
אני מדבר על מיקרופון שחווית השימוש בו זהה אבל חלק מהתכונות שלו אולי יהיו שונות - הענות לתדרים? רגישות? עמידות לאורך זמן? לא יודע. בגלל זה אני שואל #biggrin
במלים אחרות, האם יש חסרון לעובדה שכל המיקרופונים היום עובדים באופן אלקטרומכני?
אם אתה מחפש השוואה בכל זאת, זה כמו לשאול על החסרונות של הקלטה אנלוגית לעומת דיגיטלית.
Isak.MOE
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 09:52   
יש סיבה שככה זה בנוי, לא?
מאמין שלמרות החסרונות (אם יש כאלו) זה הכי נכון.
אחרי הכול, תחשוב כמה שנים המקרופון קיים ולא שינו את שיטת המכניקה הכללית.
לא מדבר מניסיון כמובן, זה פשוט נראה לי הגיוני #smile
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 10:10   
ציטוט:
יש סיבה שככה זה בנוי, לא?


הסיבה היא שהיה שילוב של צורך (הגברה, הקלטה, שידור טלפוני) עם הבשלה של טכנולוגיה.
למעשה היוונים לפני 2500 שנה כבר השתמשו במין "מגפון" אקוסטי כדי להגביר את הקול בתיאטראות. גם להם היתה סיבה לבנות איך שבנו... אבל גם היתה סיבה לשנות כשהבשילה טכנולוגיה חדשה.

אני לא שואל סתם כדי להתפלפל, יש לי איזה רעיון ואני תוהה אם בכלל כדאי להקדיש זמן לחשוב עליו. אם הטכנולוגיה הנוכחית היא "מושלמת", אז באמת אין סיבה. לכן אני מעוניין לדעת - אילו יתרונות מעשיים יכולים להיות למיק' ללא ממברנה.
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 10:21   
טוב, מסתבר שכבר חשבו על זה, די דומה לרעיון שיש לי
מתוך כנס של איגוד מהנדסי האודיו (AES) מ 2009:

UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 13:09   
אם לשפוט לפי מיקרופון הלייזר שמוצג שם, זה נראה רעיון מעולה, השאלה איך אתה מתרגם את תנועת מולקולות האוויר לזרמים חשמליים (או שאולי ניתן אפילו ישירות לנתונים דיגיטליים).

שם יש תווך אופטי בין תנועת האוויר להמרה לזרם חשמלי וסביר להניח שגם שם יש הפסדים כלשהם השאלה אם אתה מצליח ליצור מערכת שההפסדים שלה פחות משמעותיים מאלה של דיאפרגמה מכנית.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1506
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 13:17   
מה שהם עשו היה לשים עשן בתוך התא שדרכו עובר הלייזר, ובגלל שגל הקול הוא למעשה גל לחץ, הוא יוצר אזורים יותר ופחות צפופים בעשן, מה שגורם לעצמת הלייזר שנקלטת בגלאי להשתנות לפי האודיו. הגלאי מייצר זרם חשמלי ומשם זה כמו מיק' רגיל.

הרעיון שעלה לי בראש היה גם להשתמש בלייזר, אבל לא להשתמש בעשן, אלא להשתמש בעובדה שלחץ האויר משפיע על מקדם השבירה של האוויר, למעשה זה שקול להשפעה על מהירות האור (לייזר זה בסה"כ אור) באוויר, ואת השינויים האלה אפשר למדוד עם התאבכות.
כמובן שזה רק רעיון, הדרך למימוש רצופה בהמון בעיות טכניות, וגם מה שמוצג בוידאו זו יותר מה שנקרא "הוכחת היתכנות".
בכל מקרה ההפסדים בתווך אמורים להיות קטנים מאוד ביחס להפסדים שיש בממברנה מכנית.
Isak.MOE
תומך
הצטרף: 06 פבר' 05
הודעות: 2881
מיקום: מצפה רמון
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 14:05   
מעניין מאוד תודה על השיתוף #thumbsup
_________________
MOE - MADEONEARTH
Custom Made Synths And Effects

IsakE.MOE@gmail.com - drop me a line
My YouTube Channel
facebook
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 08 אוק',15 20:13   
ציטוט:

בכל מקרה ההפסדים בתווך אמורים להיות קטנים מאוד ביחס להפסדים שיש בממברנה מכנית.


תגדיר הפסדים בממברנה. האם אתה מתכוון ליחס בין ההיסט הממוצע של הממברנה (נאמר, בתגובה למקור "סטנדרטי" כגון גל סינוס ב-1 קה"ץ ובעוצמה של 60dB) לבין ההיסט שלה בשל תנודות המולקולות האקראיות באוויר?
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון