Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שלישי 15 דצמ',15 09:41
מה קורה אקטים?
בדרך לשדרג את עצמי, כבר ניצחתי בעבר על תזמורת קטנה עם צ'ארט והכל אבל ללא רקע אקדמאי בניצוח.
כרגע בגלל העבודה והמשפחה די בעייתי מבחינתי לקחת שנות לימוד(למרות שהייתי מאוד רוצה) במוסד אקדמאי.
יש חיה כזו?
המטרה להיכנס לניצוח על תזמורות ילדים או מבוגרים חובבנים.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שלישי 15 דצמ',15 13:05
בדרך כלל (בעולם מתוקן) לוקחים שיעורי ניצוח כשעורים פרטיים, בדיוק כמו שיעורי פסנתר.
אם יש מנצח שאתה אוהב באופן מיוחד או איזור מגורים מועדף, אוכל אולי לעזור לך בכך שאפנה אותך למנצח שאולי יסכים לקבל אותך כתלמיד.
המעטפת האקדמאית חשובה משום שניצוח זה הרבה מאד דברים חוץ מניצוח אבל זה נכון גם לגבי גיטרה ושו"ת כך שזה לשיקולך.
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: שלישי 15 דצמ',15 23:41
כן זה ברור שזה בעייתי. בגלל זה אני מעדיף משהו כמו הסדנא הזאת, רק שזה ממש לא מתאים מבחינת היום-השעה-וגם המיקום(אני מהשרון).
שיעורי ניצוח פרטיים חשבתי כבר וזה המוצא האחרון מבחינתי, כי כמה שיותר קרוב ללעבוד עם סוג של מקהלה/תזמורת עדיף.
אבל לפי מה שזה נראה אין לי ממש ברירה. אלא אם כן יש עוד הצעות.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: רביעי 16 דצמ',15 00:01
אני לא בדיוק יודע מה עודד עושה בפועל.
20 מפגשים של שעור כפול, שבהם גם לומדים הרמוניה "מתקדמת", וגם מתנסים בניצוח מקהלה...
אני לא ממש בטוח שזה עובד.
אני למדתי קומפוזיציה וניצוח באקדמיה (בירושלים).
לקח כמה שנים עד שבאמת עבדנו עם תזמורת (מקהלה זה טיפה שונה).
היה מערך שלם מן הסתם של שעורים וחוץ מזה, שעתיים בשבוע הושפלתי מול מורה לניצוח.
וכמובן שלא יצאתי (ולא תכננתי) לצאת לקריירה של ניצוח (כי הלכתי על קומפוזיצייה) אבל מה שאני מנסה להגיד, זה שהנושא של ההתנסות, דווקא כשאתה עובד עם מורה שבעצמו מנצח, יש סיכוי שתוכל להתלוות אליו לחזרות ולעבוד מקרוב עם אנסמבלים.
אבל זה לא ריצה ל100 מטר.
זה מרתון.
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
פורסם: רביעי 16 דצמ',15 04:50
סתם מזכיר לי אנקדוטה, כשפעם בזמן הלימודים נהגתי ברכב והגעתי לרמזור אדום וניצלתי את הזמן להתאמן על תנועות הניצוח (איתן גלוברזון שאלוהים ישמור), ופתאום תפסתי בזווית העין זוג באוטו לידי בוהה בי בתמיהה...
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא לנצל את הזמן עד שאתה מחליט ולהקשיב המון למוסיקה עם פרטיטורה, לנגן חלק מהדברים על הפסנתר במפתחות שונים ולעשות הרבה סולפז׳ במפתחות שונים. בשביל זה לא צריך מורה וזה מה שעושה את ההבדל בין מנצח שרק מסמן כניסות ומנפנף את הביט בידיים כמו מטרונום לבין מנצח שממש מבין את המוסיקה שהוא מנצח עליה, מסוגל לשיר כל ליין של כל כלי בפרטיטורה ובסופו של דבר מסוגל לייצר חזון איך הוא רוצה שהעסק יישמע.
Act Compatible
הצטרף: 05 אוג' 03
הודעות: 891
מיקום: אי שם, בגבולות החברה
פורסם: חמישי 17 דצמ',15 00:05
SAR אני באמת לא יודע למה צריך ללמוד ניצוח, אבל אחד מהמקומות שהלכתי להתראיין אמרו שזה נחוץ.
אולי יורם יכול להרחיב מה ההבדל בין מי שקורא פרטיטורות עם טרנספוזיציות ויש לו ניסיון בניצוח-לא אקדמאי-לבין מי שלמד?
לא מתוך זילזול, אחרת לא הייתי שואל על ללמוד את זה.
_________________
music is making something out of nothing - Zappa .
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: חמישי 17 דצמ',15 02:07
אני יכול להרחיב אבל SAR נתן לך את ההסבר. אין לי מה להוסיף.
איתן גלוברזון היה המורה שלי לקריאת פרטיטורות ומאז:
* אני קורא פרטיטורות מהדף.
* השערות שלי סומרות כשאני חושב על איתן גלוברזון...