תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 04:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שימוש במטרונום
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  אביעד1330  
הצטרף: 06 ינו' 17
הודעות: 23
מיקום: גבעת זאב
שימוש במטרונום
הודעה פורסם: ראשון 15 ינו',17 08:52   
שלום,

מבקש להציף פה בעיה שבה נתקלתי במהלך ההקלטות.
פעלתי "לפי הספר" - הקלטתי קודם כל גיטרה לפי המטרונום (נשמע תואם), על גביה קחון - וגיליתי שהקחון יכול להתאים או למטרונום או לגיטרה (כנראה הם בכל זאת לא מסונכרנים למרות שנשמע שכן). כנראה יש דקויות שקשה לנגן להבחין בהן.
לאחר מכן הקלטתי כינור, בדיוק רב על הביט (ללא גיטרה או קחון ברקע) וכעת גם הוא לא תואם לאף אחד מהם - מה שמשונה הוא שבאוזן שלי (כנראה לא מפותחת) כולם תואמים לביט.
ניסיתי לשחק, לערוך ולהזיז, אך עדיין יש מקומות תואמים יותר ותואמים פחות. איך מונעים מצב כזה?

אז שתי שאלות - כיצד יש למקם את הזנת הגיטרה, האם תחילת התו צריכה להיות על הביט או כמה מאיות לאחר מכן, כאשר התו בשיא העצמה שלו? כנ"ל לגבי קחון - בשיא ה"גובה" או במאיה הראשונה של המכה על התוף?
שנית, האם כדאי להקליט קחון בהתאם למטרונום ולאחר מכן להקליט כלים על בסיסו, ללא מטרונום ברקע? בסופו של דבר כל הכלים יהיו תואמים כך לא? כל אחד ישמע את הקודמים לו ברקע..

תודה לעוזרים.
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: ראשון 15 ינו',17 12:25   
אני לא מקצוען, אני בסך הכל מוזיקאי חובב, אבל עדיין קשה לי להבין מה גרם לך להקליט את הכלים בלי להקשיב בזמן ההקלטה לשכבות הקודמות שהקלטת. ככה עושים את זה "לפי הספר"? זה שכל הכלים יושבים על הביט לא אומר בהכרח שהם מתאימים אחד לשני.

את השאלה הראשונה אני לא מבין, מה זאת אומרת אם הכלים צריכים להיות על הביט או כמה מאיות אחרי? פשוט תנגן איך שאתה מרגיש, לפעמים זה יבוא על הביט ולפעמים קצת לפני או אחרי. זה לא עניין מתמטי זה פשוט ה-feel שלך כשאתה מנגן.

לגבי השאלה השניה, לדעתי זה רעיון טוב, להקליט את הקחון עם מטרונום ואחריו להקליט את הכלי הבא על בסיסו ואת הכלים הבאים על בסיס השכבות שכבר הקלטת. ככה אתה מנגן בהתאם למוזיקה ולא לפי ביט חסר חיים.

כמו שאמרתי אני לא מקצוען ואין לי מושג איך מקליטים כיום באולפן מקצועי. אולי מישהו אחר כאן בפורום יענה לך תשובה יותר מלומדת. הגבתי כי קצת צרמה לי הגישה היותר מדי טכנית.

בהצלחה
shtik
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: ראשון 15 ינו',17 12:45   
כנראה שלא שמעת טוב באוזן את מה שהוקלט קודם לכן באוזניות.

השקע זמן בבאלאנס אוזניות שלך ככה שתמיד תשמע את מה שהוקלט ביחד עם הקליק, כשהקליק נמצא שם אבל לא חזק מדי.

התאמן הרבה בנגינה של הכלים אחד על ההקלטה של השני בסדר שונה, וגם בלי קליק, כדי לדעת שאתה שומע טוב ומתייחס למה שכבר הוקלט - ולא בהכרח לקליק היבש. ככה גם תוכל להבין את הסדר הנוח והיעיל ביותר בשבילך.

"לפי הספר" זו הגדרה מקובעת מדי - תמיד היו ויהיו כאלה שלא עושים "לפי הספר". זו לא ערובה לאיכות או מקצועיות.

קורים לפעמים מקרים שבגלל לייטנסי, הכלי שמוקלט באותו רגע מנוגן בזמן ובקצב נכון, אבל לאחר ההקלטה הוא ממוקם אחרת.. לפי התיאור שלך זה לא המצב - אמרת שכל כלי בפני עצמו תואם לקליק אבל הם לא תואמים אחד לשני.
_________________
http://theshtikfactory.com/
  אביעד1330  
הצטרף: 06 ינו' 17
הודעות: 23
מיקום: גבעת זאב
הודעה פורסם: ראשון 15 ינו',17 14:27   
אוקיי תודה.. אבדוק את זה. מה הלייטנסי האידיאלי לרוב?

התכוונתי שרציתי להקליט קצב על בסיס הרמוני כלשהו, כדי שלא יהיה יבש. על גביו תכננתי להקליט הכל מחדש, אבל יצא שהגיטרה בלבלה את הקצב של הקחון ואז ניסיתי להקליט כינור ויוצא שהוא לא תואם לאף אחד מהם. כנראה נאלץ לעשות הכל מחדש.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון