תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 17:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סיכום אנלוגי VS סיכום דיגיטלי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (160) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, ... 10, 11, 12   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
DrDataMiner
Act Compatible
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1819
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 05:28   
ציטוט:
"עצום, הרבה יותר, כ'כ גדול"

איך נשמע הבדל קטן? #smile
כנראה שהאוזניים שלי ממש גרועות...

האוזניים שלך ממש בסדר.

מדהים אותי הארטיקולציה שאנשים (טכנאים/עוסקים בטכנאות אודיו) עושים לגבי
ההבדלים בתפישת השמיעה/חווית השמיעה (הבדלי זניחים עד בלתי קיימים אלא אם
מנסים למצוא אותם בכוח - אקטיבית) ... ופלוני לא ישמע בחיים.

סיכום אנלוגי זה קצת 2005 כזה, לא ? #smile
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 06:20   
acidhead :
"עצום, הרבה יותר, כ"כ גדול"

איך נשמע הבדל קטן? #smile
כנראה שהאוזניים שלי ממש גרועות...

בתור מישהו שכ״כ הרבה פעמים לא היה מסוגל לשמוע הבדלים בכל מיני דיונים כאלה (VCC מישהו?) אני מזדהה עם ההרגשה #smile
אבל, ברצינות, דווקא בגלל זה אני מחשיב הפעם את ההבדל כ״עצום״ מפני שהבחנתי בו ממש איך שזה התחיל לנגן, זה פשוט ״ישר לפנים״. אבל אני שוב אומר- זה מאד ייתכן שבגלל ששמעתי באוזניות פושטיות שמעבירות רק גבוהים ההבדל היה לי כ״כ בולט ואם הייתי מאזין ברמקול/מוניטור לא הייתי שומע כלום(כמו בדר״כ #smile )
  yoavasif  
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 07:32   
אני זוכר שבאיזור שנת 2002 היה לי מכשיר של רולנד vs 1840 או משהו כזה.. מיקסר דיגיטלי עם אפקטים והרדיסק. חיברתי אליו דיסק נהדר שנקרא Adiemus. והקלטתי את אחד הקטעים פעמיים. פעם אחת ב 24 ביט ופעם אחת ב 16 ביט. התיישבתי להאזין מתוך המכשיר עם אזניות. הכל היה נשמע זהה אבל אז כשהחליל נכנס... היה הבדל כזה שממש התרגשתי מהביצוע שהועבר למכשיר ב 24 ביט. משהו פשוט נכנס יותר פנימה וריגש.... כמעט שלא יכולתי להבין את זה באוזן...זה היה נשמע די זהה ועדיין הקלטה אחת כאילו נגעה וריגשה והאחרת כאילו הייתה שם אבל משהו לא נכנס פנימה. חוויה סובייקטיבית אפילו מטלטלת מבחינתי.

אני מרגיש אותו דבר לגבי הסיכום ולגבי הקבצים שהעליתי. כאן דווקא ההבדל השמיעתי אפילו קיים באופן מובחן יותר.

המקצוע שלנו .... מקצוע של אוסף החלטות קטנות....

מוזיקה גם עשיתי עם סאונדבלאסטר #smile
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 507
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 09:59   
לפני חודשיים נטשתי את זה לטובת חבר ומוזיקאי יקר (הי פליקס..)
הוא השמיע לי תוצאות של עם/בלי סיכום עליו בחומר שהלך להצגות ילדים ותאטרון
ההבדל היה עולם אחר לטובת הסיכום, גם הוא בעצמו לא האמין לפני
(מה כבר יכול מכשיר ממוצע של אקאי מהאייטיז לתת?)
מבחינת תדרים התקבלו נמוכים עשירים בתדרי סאב מידים לא "כואבים", והגבוהים נפתחו
אפילו תמונת הסטריאו והעומק היתה יותר ברורה היכן כל כלי במרחב
והתקבלה הפרדה בין הכלים שאפשרה לערב מעט EQ ולהשאיר את כולם יחד בלי Mute's
נכון שהוא לא "הבחירה הראשונה" לרוץ אליו וס"ה מכשיר סטנדרטי, ובכל זאת העיקרון ברור

גילוי נאות: גם עכשיו יש לי משהו מעניין וקצת אחר למכירה
#pardon
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 12:10   
כדי להכניס לטעמי קצת פרספקטיבה לגודל ההבדל, מבלי ניסיון כמובן לפגוע בפותח הפוסט (אני מבין שזה לא יכול להיות ביקורות בונה אם סיימת), יש הרבה דברים שמפריעים לי בשני הקטעים, או יותר נכון התוצאה לא נשמעת לי "נכונה" מבחינת סאונד בשניהם. אז אני מניח שאולי פה ההשכל,
גם אם יש הבדל בין אנלוג לדיגיטל על כל גווניו וצורותיו, זה לא 1% ביחס לשוני בין טכניקות ויכולות של טכנאיים (הקלטה ומיקס) שבאמת יעשו הבדל משמעותי.

מזכיר לי קצת שאתה שולח תיקונים לטכנאי מאסטרינג בפעם השניה או השלישית והוא שולח לך בערך את אותו קטע מהפעם הראשונה רק כדי לראות אם אתה יודע על מה אתה מדבר, או לפחות ככה זה מרגיש.

אם בוא נגיד שהייתי מתייחס רק ל OTB (אבל זה לא משנה גם מול ה ITB)

התופים נשמעים לי שטוחים מדי ולא יוצאים החוצה, בעיקר כשיש עומס בנמוכים (סנר וקיק), התמונה הסטראופונית רחבה מדי בערוצים מסוימים ומבלבלת לטעמי (חסר מיקוד), יותר מדי ריוורב על ערוצים מסוימים גורם לתחושה של עננה על כל המיקס. ההיי-הט הדקיק והקצר נשמע מנותק ולא קשור לשאר בעיקר בהתחלה, הכלי מיתר רזה וחודרני (אולי בגלל הסטריאו). השירה נשמעת ממש אחלה, האפקט של ה revers reverb או מה שזה לא יהיה לא מתאים "לרצינות" של הקטע אם זה נשמע לך הגיוני.

אלה החלטות שקשורות ליצירה עצמה, הקלטה ומיקס. דברים שלטעמי באמת משנים משמעותית גם לנו כיוצרים\טכנאיים וגם לשומע.
בוא נגיד שאם הייתי צריך להחליט אם להוציא כסף על עיבוד אנלוגי שכזה או ידע משיעורים פרטיים מטכנאי שמצליח בדיוק איפה שאני לא, מה אתם חושבים שהייתי בוחר?

יש מקום לשידרוגים במכשור, אבל אני חושב שאנחנו בתקופה של עושר טכנולוגי שהדגש ב 99% צריך להיות על יכולות חדשות, ידע וטכניקות.

חבל ש"ידע" לא מתחבר לחשמל עם שנאיי ברזל קוסטום, לדים מנצנצים ונובים שנראים כמו שיברים, המוזיקה פשוט הייתה נשמעת טוב יותר #smile
  yoavasif  
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 12:58   
Mixtrim תודה. האמת המכשיר הזה מזכיר לי רעיונית את מה שבונים כיום לאולפני מאסטרינג.. זוג יציאות וכניסות מהממיר שמחוברים למן נתב אודיו שמאפשר בלחיצת כפתור להזניק מכשור חיצוני.

Acidhead.. קודם כל אני שמח שיש כאן תגובות.. אפילו יותר מפייסבוק ! אין על אקט.

לגבי כל הכתיבה... וחוות הדעת, שמח שאהבת את השירה. מבחינתי זה הדבר שתמיד חייב לעבור בכל מיקס אצל כמה שיותר מאזינים. כל היתר זה החלטות אמנותיות וטעם אישי... סנייר.. תופים (שלגמרי מתוך החלטה אמנותית קיבלו את הצבע שלהם)... אפילו פנורמה... שבמקור הייתה באמת סגורה יותר אבל פתחתי והרחבתי אחרי שעבדתי עם רפרנס שאני מאוד אוהב וגיליתי שם פנורמה מאוד רחבה.

לגבי הארומה השלילית בכתיבתך.... what ever..
רק תקפיד לשים לב שה.. acid לא עולה לך יותר מדי ל-head.

#smile
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 14:26   
למה "ארומה שלילית"? #smile
עברתי שוב על הפוסט שלי, אם משהו נשמע לך "צ'יני", התכוונתי למשמעות הישירה של מה שכתבתי בלבד.
הכל נאמר בצורה שמנסה להיות בונה וחיובית, אם זה נשמע שלילי (ואולי דבק בי איזה נגע רע וסליחה מראש) תן דוגמה והתקן את עצמי או החדד למה התכוונתי.
  yoavasif  
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 15:44   
בגלל שאני מאמין לכנות של מה שכתבת בתשובתך החוזרת, אענה.

הנושא בכותרת מוגדר באופן מאוד מדוייק.
אילו הייתי שולח רק קובץ אחד (סיכום אנלוגי) והיית חווה דעה על המיקס (למרות שלא נתבקשה חוות דעת כזו) ניחא.
אבל נשלחו שני קבצים... והיה מקום לפחות לבחון את ההבדלים שבין שני הקבצים ועל הדרך, אם כל כך מדגדג, אז להביא את דעתך באופן כללי. סה"כ ביקשתי להשוות בין שני הפיילים.... ולחשוב שה"השכל" מגיע מחוות דעת כללית על המיקס בבחירות שנתקיימו באופן זהה בשני הפיילים.... אמירה כזו לא באמת נותנת מענה לשאלה שבפוסט.

אזכיר שהפוסט עלה בהחלט כתוצאה מכך שסיכום,ממירים, חיווט - כל אלו... עולים לא מעט.. ובהחלט נשאלת השאלה עד כמה זה שווה את זה. אין ספק שמיקס טוב itb ייקח בלי להתאמץ מיקס רע שנעשה otb. לא חידשת כלום ומכל מקום זו לא השאלה שעלתה למבחן כאן כי מדובר באותו מיקס בדיוק.

יותר מזה, למרות ההקדמה שנתת.... נתקבלה תחושה לא נעימה באחרית דבריך... עם הדיבור על הוצאה כספית על "עיבוד אנלוגי" או קבלת שיעורים פרטיים - מה אתה מנסה בדיוק לרמוז ? זה כמעט נשמע שאתה רוצה לשלוח אותי ללימודים... #smile לא שאני חושב שאין מה.... כל יום אני נהנה ללמוד ולהתפתח... אבל פשוט... האמירה אינה צנועה.

ואז בפינלה..."חבל ש"ידע" לא מתחבר לחשמל עם שנאיי ברזל קוסטום, לדים מנצנצים ונובים שנראים כמו שיברים, המוזיקה פשוט הייתה נשמעת טוב יותר"... שוב מה אתה מנסה להגיד ?

אני מלמד את הסטודנטים שלי שהכוח הוא בצמצום ובבחירה של מס' מאוד קטן של כלי עבודה אותם יש להכיר על בוריים. אני אפילו מלמד אותם להגיע לתוצאות עם הפלאגינים של התוכנה.... בלי בכלל פלאגינים 3rd party מבחוץ. אף אחד כאן לא ניסה להרשים עם נצנצים... להיפך. אפילו כתבתי על כך בפוסט הפותח.... שממש הייתי רוצה להגיע לתובנות אחרות שמאפשרות לי לקבל חזרה את ה 10 הכניסות והיציאות ולהשתמש בהן לטובת דברים אחרים (סטאפ יותר היברידי) מאשר סאמינג.... אבל לצערי ההבדל הזה, ולעוד כמה שאני מאוד מחשיב את דעתם, משנה מאוד וכרגע..... נכון לעכשיו..... לא יכול להשתנות אצלי בסטאפ.

הסיבה שבגללה העליתי את הפוסט היא על מנת לקבל עוד ועוד תגובות ולראות בקהיליית הסאונד... מאנשים שמבינים עניין... עד כמה לדעתם יש הצדקה לציוד היקר הזה, לא בשביל להרשים (במכסימום... אולי כדי לחשוף את ההפקה... אבל רק על הדרך... יותר עניין אותי לדעת אם אנשים נוספים מלבדי מצליחים להרגיש את העניין הזה ומה הם חושבים על כך. ממש דטסאיט).

מקווה שהבנת.
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 441
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 17:27   
נכון הנושא מוגדר באופן מדויק, אבל לא ברחתי מהנושא, הטיעונים שלי באו כדי להכניס פרסקטיבה לגודל השינוי שאני שומע בנושא הנ"ל בלבד, או יותר נכון לא שומע.
לא ביקשת חוות דעת על המיקס אבל רציתי להמחיש מה יותר חשוב מ ITB/OTB ולכן פתחתי ב " מבלי ניסיון כמובן לפגוע בפותח הפוסט"
בדיוק מהסיבה שאתה אומר "הפוסט עלה בהחלט כתוצאה מכך שסיכום,ממירים, חיווט - כל אלו... עולים לא מעט.. ובהחלט נשאלת השאלה עד כמה זה שווה את זה"
נתתי את דעתי לגבי כמה זה שווה את זה
אם פגעתי בך כאיש מקצוע או אדם אני מצטער, הכוונה הייתה רק להדגיש לטעמי מה כן חשוב. אני מניח שכמורה אתה רוצה לשמוע ביקורת כזאת על עבודתך. אם זה לא היה המקום אולי דרך פחות מדויקת גם הייתה עושה את העבודה.

הוצאה כספית בנושא האנלוג היא רלוונטית מאוד לטעמי ושווה התייחסות. העלתי את נושא השיעורים הפרטיים על מנת להמחיש למה לדעתי אנחנו שומעים הפקות שנשמעות מצוין ולטעמי אין להם קשר לציוד אלה לידע וניסיון, לא התכוונתי שאתה צריך ללמוד ובכלל לא התכוונתי לשום דבר בפועלך או עליך אלה למיקס כמו שאני שומע אותו.אני בטוח שאני יודע בהרבה דברים בתחום הזה פחות ממך. מעולם לא לימדתי אחרים ואני אפילו קצת מקנא במי שיש לו את היכולת הזאת.

ציטוט:
ואז בפינלה..."חבל ש"ידע" לא מתחבר לחשמל עם שנאיי ברזל קוסטום, לדים מנצנצים ונובים שנראים כמו שיברים, המוזיקה פשוט הייתה נשמעת טוב יותר"... שוב מה אתה מנסה להגיד ?


אני מנסה להגיד שאם ידע היה זוכה לפרסום "וליוקרתיות" כמו מכשירים רוב הפורומים של האודיו היו נראים כמו פורומים של מתכנתים שבד"כ לא מדברים על איזה מעבד וזכרון יש לך, מה עדיף, מה יותר טוב... והפורומים בתחום האודיו מוצפים בזה מעבר לכל גבול.
אני גם אוהב צעצועים כמו כל אחד אחר ואני באמת מתכוון למה שאני אומר בלי מסרים סמויים. יש פחות כייף מלשלם על לימודים מאשר לבוא עם מכשיר חדש לאולפן, בדיוק כמו שאקוסטיקה הרבה פעמים נשכחת. אני באמת חושב שאם אקוסטיקה הייתה חייבת להתחבר לחשמל לשם ההפעלה שלה והייתה קצת יותר מנצנצת היא הייתה בראש רשימת הקניות לאור יעילותה הגדולה ביותר בד"כ.

אתה אומר שחיפשת תובנות וזה בדיוק הכיוון שהלכתי אליו. לא ביטלתי את הנושא. אבל כשמדובר בעשרות אלפי שקלים וסירבול לטעמי האישי שמוסיף פיפס בלבד יש מקום להגיד שזה לא הדבר החשוב ביותר וההדגמות שלך ממחישות לי את זה עוד יותר.

אני לא חושב שניסת להרשים, להפך אני מודה לך אישית על תרומתך שמעניינת אותי מאוד ועוד רבים אחרים, זה מבחן מצויין לטעמי

לסיום יש לי רצון להיות לוגי לגבי דברים בחיי ואני מנסה לתבל אותם בקצת פלפל כדי שזה יהיה מעניין וגם להמחיש איך הגעתי למסקנה הזאת. השילוב הזה כבר לא פעם הכניס אותי לויכוחים בגלל חוסר הזדהות עם מי שאני עומד מולו או הצורה הלא אישית שנשמעת עדיין ריגשית (אם זה נשמע לך הגיוני) ואני אנסה לשכלל את זה.

חברים? #smile
  yoavasif  
Act Compatible
הצטרף: 18 אוג' 04
הודעות: 863
מיקום: Tel Aviv
הודעה פורסם: שלישי 17 ינו',17 20:37   
acidhead אני באמת מסכים עם רוב מה שכתבת.
יש הרבה שיט בתחום.... וכמובן הרבה אינטרסים.
היום אפשר להגיע לתוצאות מעולות גם itb והאמת היא שלפני סאמינג.... הרי ברור שישנה חשיבות יתירה ועדיפות לחדר מאוזן ומטופל וכן המרה טובה ובראש ובראשונה, הרבה ידע.

תודה על ההבהרה... וההתנצלות. לא כל אחד יודע לעשות את זה וכל הכבוד לך שהבנת את המקום שממנו כתבתי.

בכל אופן, יש התפתחויות.
הכנתי עוד 3 קבצים.... והאמת שההבדל הדק אפילו ניטשטש מעט יותר #smile
כל זאת בהמשך להצעה לאתגר קצת את המבחן שבין otb ל - itb.

אם יהיה עניין אשמח לשלוח גם לכאן לינק נוסף של הקבצים הנוספים.
ערב מעולה !
_________________
יויה-מיוזיק | הלחנה לויז'ואל ובמה | הפקה מוזיקלית לאמנים | מיקסים | www.yoyamusic.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, ... 10, 11, 12   הבא
עמוד 2 מתוך 12

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון