תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:39
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סיכום אנלוגי VS סיכום דיגיטלי
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (250) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 09:28   
למרות שהנושא חבוט כבר ואולי היה עדיף לעזוב אותו, מה גם שזה כבר בעצם נושא אחר...

נשמע לי שהפריסטים לא זהים, בגרסת הפלאג זמן ההדהוד ותכולת הנמוכים עולים במעט לדעתי על גרסת החומרה. כך ששוב, ההשוואה בעייתית. דווקא בהשוואה הקודמת (שאני מסכים שלא נשמעה טוב לכשעצמה, בגלל ריברב מוגזם מאד שנשמע כמו 100 אחוז רטוב), הדמיון בין החומרה לפלאג היה מושלם לאוזני.

למען הסר ספק דעתי (האישית) היא שאין שום מניעה להשיג תוצאות מקצועיות לחלוטין עם כל אחת מהגישות, גם בנוגע לסיכום וגם בנוגע לעיבוד צליל והשאר הוא באמת עניין של העדפה אישית. וגם זו כבר מסקנה חבוטה לעייפה, גם אם לא כל אחד חייב לקבל אותה.

אולי, אם כבר "משחקים בצעצועים", נעשה משהו יצירתי יותר, כמו תחרות מיקסים? מזה לדעתי אפשר ללמוד כל כך הרבה יותר.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 09:54   
הופמן :
בשני הרוורבים הפריסטים פשוט גרועים לאוזניי

זה בגלל ש...
UV :
ריברב מוגזם מאד שנשמע כמו 100 אחוז רטוב

בדיוק. זה 100 אחוז רטוב.
UV :
נעשה משהו יצירתי יותר, כמו תחרות מיקסים? מזה לדעתי אפשר ללמוד כל כך הרבה יותר.

אם נשאר משהו מהיחסים בין החברים בפורום שעוסקים בדיון הנצחי של אנלוג/דיגיטל,
עכשיו הם ייאבדו לבטח #biggrin
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 13:58   
סליחה טעות שלי מיינר,תודה שהבהרת את הנקודה,פשוט נולדתי אתמול ולא הספקתי עדיין לעשות מאות מיקסים בחיי,ישר קפצתי ללכתוב טוקבקים בנושא אודיו מיקצועי ולא ידעתי שזה רוורב 100%,ממש.
ומה נהיה פה : "שתי מדינות לשני עמים" ? מדינות האנאלוג והדיקיטל? סה"כ מנסים לראות איפה כדאי להשקיע אנרגיות בשילוב בין השתיים כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר בעיקר בשילוב עם מקסימום יצירתיות,כל אחד והשילוב שמתאים לו.
_________________
http://hofman.co.il
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 15:33   
חחח..
עכשיו יעלה מישהו ויכתוב את המשפט הידוע
"בכלל לא שמעתי הבדל בין שני המכשירים"
ויאללה התנצחות בלי מנצחים!

כבר נוהל בפורום דיון ענף ב DSP כנגד CPU אז זה בטח מיותר

כיוון שאני לא מתכנת אבל ללא ספק שומע הבדל לטובת החיצוני אז יש לי אגדה לספר..
אולי (רק ניחוש אוקי) מכשירים חיצוניים "מייצרים רוורב" מחדש בזמן אמת לאודיו הנכנס
ופלאגינס "משמיעים" סוג תהודה שנקבעה מראש (או נדגמה ממכשיר חיצוני), לפי פרמטר-
כלשהו (נניח עוצמת הכניסה או תדר) כאילו זה הטריגר להפעלת "תבנית" זו וזו על האודיו..
ולכן החיצוני נשמע חי ומגיב לאודיו והפלאג רק מצלצל יפה אבל לא נשמע "חי לפי האודיו"
כמה פעמים שמעתם רוורב בפלאג שהיה נדמה שאותו הגל בדיוק נמצא שם יותר מדאי
ושאלתם את עצמכם מה חסר הרי הדעיכה נשמעת נהדרת וקריסטלית ממש כמו החיצוני
?
ושוב נא לא להתלהם זה רק סוג של ניחוש ותאוריה בלי להבין בזה
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 16:34   
הופמן :
סליחה טעות שלי מיינר,תודה שהבהרת את הנקודה,פשוט נולדתי אתמול ולא הספקתי עדיין לעשות מאות מיקסים בחיי,ישר קפצתי ללכתוב טוקבקים בנושא אודיו מיקצועי ולא ידעתי שזה רוורב 100%,ממש.

לא אוהב את השפה שלך, הופמן. אז אני לא רוצה להגיב, תודה.

הופמן :
ומה נהיה פה : "שתי מדינות לשני עמים" ? מדינות האנאלוג והדיגיטל ?
סה"כ מנסים לראות איפה כדאי להשקיע אנרגיות בשילוב בין השתיים כדי להגיע
לתוצאה הטובה ביותר בעיקר בשילוב עם מקסימום יצירתיות,כל אחד והשילוב שמתאים
לו.

זה מה שאתה נכשל בלהבין, פעם אחר פעם : נכון להיום, עם השפע האדיר של כל ציוד
בכל מחיר וכל תצורה שרק עולה על הדעת - אין כזה דבר "יותר טוב". אין לי נסיון של
"מאות" אבל כן של עשרות... ושמעו קטעים שלי (שכולם דיגיטליים טהורים) כל מיני
אנשים... אף לא אחד טען טענות כמו שהועלו פה (כולל טכנאי מיקס מחו"ל
שיש לו אלפי שעות באולפן שהיית מזיל עליו ריר אנלוגי).
למה ? כי המוסיקה עצמה היתה להם סבבה (אני לא טופח לעצמי על הגב, רק מציין
עובדה. ואני חושב שאני יכול להרשות לעצמי, כשיש יחס לא הגיוני בין השנים שאני
מפיק לעצמי קטעים לבין הכמות של הקטעים הטובים שיצאו לי. יכול להיות שעם מסכם
אנלוגי הייתי נהפך ליצירתי יותר ?... #smile).

אני מבין שיש אנשים שנאחזים בקצות הציפורניים שלהם בעבר (לפעמים בתור
צורה לבדל או להאדיר את עצמם - וזה לא מכוון כלפי אף אחד פה, אגב) וגורם להם
לחשוב שזה יותר "טוב" אבל המציאות היום היא שאין כזה דבר. זו מציאות קצת
עצובה עבור אנשי מקצוע, מציאות שבה כולם שווים (מבחינת התוצאה המופקת)
בפני המאזין והיכולת לבדל את עצמם דרך שווי הציוד שלהם - פשוט לא רלוונטית.

זה נכון למיקסינג וגם למאסטרינג (שבכללי הופך אט אט למקצוע נכחד עד שהוא
ימות לגמרי בשלב כלשהו - וההתחלה, כמו שכבר רואים היום לא מעט, היא עם טכנאיי
מיקס שגם מתפקדים בתור טכנאי מאסטרינג של עצמם, דבר שעד לפני לא הרבה זמן היה
בכלל בלתי מתקבל על הדעת, לא מבחינת הפרקטיקה ולא מבחינת סוג הציוד שהיה
נדרש למשימה).

לדעתי האישית, כל עוד יש לך :
חדר מטופל
מוניטורים שאתה מבין ושאתה פועל על פי הבנה זו
וזוג אוזניים שמבינות את האסתטיקה בז'אנר שאתה עוסק בו - אתה לא צריך עוד כלום.
כ.ל.ו.ם.

תעשה מוסיקה באנלוג - וזה בסדר
תעשה מוסיקה בדיגיטל - וזה בסדר
תעשה מוסיקה ב-96, תוריד ל-44, תעלה לטייפ, תוריד להארד דיסק - וזה בסדר.
תעבוד עם פלאגים חינמיים, עם פלאגים שעולים מלא כסף, עם חומרה וינטג' זולה
או חומרה וינטג' שעולה אלפים רבים של דולרים - הכל אוכל... והכל שווה בפני
האיש שעובד איתם (בתלות לידע שלו אותם).

אין כזה דבר "יותר טוב". פשוט אין. שמעתי מיקסים רעים שנעשו על ציוד יקר בצורה
חסרת היגיון (רק כי למי שעשה אותם היה כסף והוא רצה להיות COOL) ושמעתי
דברים יפיפיים שנעשו על ציוד שלא עלה כסף כלל. כלום. נאדה.

אמרו את זה חכמים פה, אמרו את זה חכמים בחו"ל, ב-וובינרים, בתצוגות,
בפורומים... בכל במה אפשרית (ראיתי יותר מדי פרקים ב-פנסאדו וב-MWTM כדי
להגיד את זה בודאות מוחלטת), אנשים עושים מוסיקה ככה...וגם ככה.... ואתה
מתעקש לדרג את הבלתי דריג.

mixtrim :
ושוב נא לא להתלהם זה רק סוג של ניחוש ותאוריה בלי להבין בזה

אוקיי, לא נתלהם אחרי תגובה כזו. רק ברשותך אדוני, שאלה :

אם אתה לא טומשיר, יכול להיות ששיחקת בזמנו את הג'ינג'י הקטן ב-"היה היה"
שצועק כל הזמן "בוס, בוס !" ? #smile
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שני 30 ינו',17 22:40   
לא יודע מיהו הטומשיר שלך אבל כנראה שאתה מתכוון לראשון שהגיב לי לשרשור הזה
(אגב השרשור, שמח לבשר שהוא כבר מתקרב ל 15 אלף צפיות, ואני באמת משתדל לעדכן אותו מפעם לפעם)

ציטוט:
יכול להיות ששיחקת בזמנו את הג'ינג'י הקטן ב-"היה היה"
שצועק כל הזמן "בוס, בוס !"

אם כוונתך בשורה התחתונה שמי ששומע הבדל לטובת החיצוני
או מי שמעלה רעיון לוגי (ומציין במפורש שהוא לא מבין באמת את התהליך וזו רק חשיבה)
אז זה אומר שהוא איזה דמות הטמבל מאיזו סדרה..
טוב, אז כנראה שגם אני לא אוהב את השפה שלך, ולא רוצה להגיב, תודה. #smile
---
להופמן:
ציטוט:
לא ברור למה פלאגין מתוחכם לא מצליח להתחרות .לא מובן לי איך זאת המציאות אך עם עובדות קשה לי להתווכח

פשוט צודק אלו עובדות שאין מה להתווכח איתם!
כששמעתי את דגימות הסקסופון (אמנם MP3) בעמוד הזה התאהבתי בפלאג שלהם
אבל בהמשך הספיקה לי השוואה קצרה מול לקסיקון בינוני לוותר על הפלאג רוב הזמן
אפילו האפקטים המובנים בקונסולה שלי היו טיבעיים ונעימים יותר לאוזן בזמן העבודה

שבוע טוב לכולם.
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שלישי 31 ינו',17 00:28   
הופמן:
ציטוט:
לא ברור למה פלאגין מתוחכם לא מצליח להתחרות .לא מובן לי איך זאת המציאות אך עם עובדות קשה לי להתווכח


על איזה עובדות אתה מדבר? לי לא ממש ברור מי קובע מה נשמע טוב ומה נשמע רע. יש איזה הגדרה מדעית למשהו שנשמע טוב?
זה הכל עניין של טעם אישי.
וירץ
Act Compatible
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 931
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: שלישי 31 ינו',17 10:24   
אני נוטה לקבל את הקביעה שמעל סטנדרט מיקצועי מסויים, אין ״יותר טוב״ אלא ״שונה״, וה״יותר טוב״ הוא בסופו של דבר או עניין של טעם אישי או פסיכולוגיה.
בדרך כלל כשאתה צעיר אתה נוטה לחפש אמיתות מוחלטות ואובייקטיביות, וככל שאתה מתבגר אתה מבין שאין דבר זה, ובטח שלא באמנות.
אני, למשל, באופן שישמע אולי תמוה לחלק מכם, בהשוואה בפוסט של הופמן, אהבתי יותר את הריוורבים של הפלגינים מאשר של המכשיר. פה מניחים כל הזמן שיש שתי אפשרויות, או שלא שומעים הבדל, או שבחמרה זה יותר טוב, אז יש גם אפשרות שלישית, שהיא כמובן סובייקטיבית לגמרי #smile
_________________
אילן וירצברג
http://www.virtzberg.com
DrDataMiner
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: שלישי 31 ינו',17 11:28   
mixtrim :
אם כוונתך בשורה התחתונה שמי ששומע הבדל לטובת החיצוני
או מי
שמעלה רעיון לוגי (ומציין במפורש שהוא לא מבין באמת את התהליך וזו רק חשיבה)

עופר (אני זוכר נכון ?)
רעיון לוגי הוא באמת תהליך מחשבתי, אבל אחד שמבוסס על אקסיומות.

וכאלו אין, במקצוע שאנחנו עוסקים בו.

יש פרקטיקות, זה כן.

אני חושב שבמקום כזה, כשהוא מאכלס אנשי אודיו מקצועי (כמו שהופמן אמר) אסור
שתהיה רמיזה לכיוון הזה. כי זה מפשיט את ה-"מקצועי" מה-"אודיו" לאנשים צעירים
שקוראים את זה והופך את כל העסק למקום בו יש דעה אחת - וכל מה ששונה
ממנה זוכה לקיטונות בוז (מכאן הגיע הרעיון של "כפיה" עליו דיברתי. משהו בסגנון
"צר לי שאתה לא מסוגל להבחין בהבדל". לא, כאילו... זה אמיתי ?).

אני פה מספיק שנים (17 שנה !) בשביל להכיר את מגוון הדעות לאורך השנים. כולל
של אנשים שהגיעו מעבודה אקסלוסיבית עם קונסולות ועם אנלוג. אני עושה מוסיקה
בעצמי וגם ראיתי ראיונות עם התותחים הכי כבדים בעולם היום (טום אלמהירסט,
כריס לורד-אלג'י, אנדרו שפס, מייקל בראואר, סילביה מאסי, גרג וולס... ועוד רשימה
ארוכה כאורך הגלות).

הגישה של "יותר טוב" או "פחות טוב" מתה.

מתה.

אנחנו עושים מוסיקה לצרכן הסופי (המאזין) עם הכלים שיש לנו וכאלו שיש לנו גישה
אליהם (וזה אומר : כל כלי באשר הוא) ושהם חלק מזרימת העבודה הנוחה לנו.
זו התובנה שאמורה לעלות מהטופיק הזה (לעניות דעתי)
.


ציטוט:
זה אומר שהוא איזה דמות הטמבל מאיזו סדרה...

אני לא אמרתי שום דבר שקשור ל-"טמבל". זה לא הסגנון שלי (גם כשאני מתלהם).

הכוונה היא לדמות שנמצאת בצד ותפקידה (כמו שנראה) הוא להטריף את דעתו
של הדמות האחרת ("בוס"), תוך הצגת דעה קיצונית ומוטה לצד אחר בלבד.
עד שהדמות הזו חוטפת את הכאפה שלה... ומושתקת (עד הפעם הבאה).

אנחנו לא מנסים "להחטיף" לך אבל חוסר היכולת שלך לראות בכמה זוגות משקפיים
את המציאות כמו שהיא... תוך "צעקות" וירטואליות על טיבה של פרקטיקה זו או
אחרת... מציקה (שלא לדבר על זה שאתה כותב בסבבה על פלאגים חינמיים.
כאילו, אחשלו.... WTF ?).

זה לפחות הצד שלי בעניין.
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 31 ינו',17 13:02   
ציטוט:
הגישה של "יותר טוב" או "פחות טוב" מתה

ושוב זו דעתך, ואני מכבד דעות של אחרים ואפילו רק הרהורים ומחשבות..

בודאי שמעת פעם את הביטוי "עליך לכוון לשרשרת האודיו הטובה ביותר שתוכל להשיג"
וממשיכים "כ.קול-ממירים-פראמפ-כבל-מיקרופון.."
זה נאמר בצורות שונות כאן ע"י הטובים והתותחים בפורום, וע"י המובילים בתעשיה
שאת הסרטונים שלהם ברשת אתה ואני צורכים (לפעמים).
יש סטנדרטים מה נקרא טוב ומה לא! אחרי זה אפשר לגשת ל"מתאים" או לא.
אם יש לך שני קונדנסרים שהם "טובים" אזי אפשר לבחור מה "מתאים"
אבל אם אחד הוא "לא טוב" כלומר עם רעש שמיע, העינות מגוחכת, פאזוריות איזון גרועה...
הוא פשוט לא נכנס לרשימת הציוד "הטוב" למרות שהוא משווק ונראה כסטודיו מיקרופון
ואני לא אחפש להתאים אותו לאיזה מקור!, בקיצר באולפן הציוד צריך להיות "טוב".
וזה ממש כמו שאמר כאן יואב לגבי טום אלמהירסט והבחירות שלו בסופו של דבר.
לעניות דעתי- אותו הדבר לגבי רוורב בפלאגינס זה נשמע פשוט "לא טוב"
"לא אמין" כשמדובר באמולוציה, (וכמינימום "פחות טוב" מהאלטרנטיבות), כל אחד ודעותיו.

ציטוט:
אני חושב שבמקום כזה, כשהוא מאכלס אנשי אודיו מקצועי (כמו שהופמן אמר) אסור
שתהיה רמיזה לכיוון הזה. כי זה מפשיט את ה-"מקצועי" מה-"אודיו" לאנשים צעירים
שקוראים את זה

(חח.. אהבתי שאתה מביא את הופמן כדי להסביר שיש כאן אנשי מקצוע #wink )
אני חולק על דעתך בעניין מותר לכל אחד להעלות השארה או ניחוש אם הוא מציין זאת במפורש
כך ששום "צעיר" לא ילמד מזה שזו חייבת להיות האמת האבסולוטית..
ובפרט כשמדובר בדיון סובייקטיבי ולא בשאלות כמו מה ההבדל הפיזי בין באלאנס לאנ-באלאנס

כשכתבת:
ציטוט:
אנחנו עושים מוסיקה לצרכן הסופי (המאזין)

חשבתי שאתה מכליל גם אותי ב "אנחנו", לך תדע.. #smile
כשהוספת:
ציטוט:
אנחנו לא מנסים "להחטיף" לך

הבנתי שהפכת את עצמך ל"אנחנו"
(עכשיו תלך לחפש כל פוסט שאמר או רמז או צייץ הפוך ממני?)

ציטוט:
חוסר היכולת שלך לראות בכמה זוגות משקפיים
את המציאות כמו שהיא..מציקה

נו, וחוסר היכולת שלך לראות עם אותו משקפיים כמה דעות שונות לא פחות מציקה?

ציטוט:
שלא לדבר על זה שאתה כותב בסבבה על פלאגים חינמיים.
כאילו, אחשלו.... WTF ?

אמרתי שפלאגינס זה אסור לשימוש? אמרתי שאין טובים?
אפילו נתתי כמה שמות פה ושם מאלו שאני מעריך
ובכלל, כתבתי במפורש את דעתי כמה פעמים לגבי רוורב, גם כשהבאתי כמה.
אולי מפריע לך שמישהו כותב משהו בסבבה?

ציטוט:
עופר (אני זוכר נכון ?)

כן, אריאל לא? נעים מאוד אני מקווה
בכל מקרה מכבד את דעתך גם אם דעתי שונה, והכל ברוח טובה ובכיף.

לא נותר לי אלא להזדהות עם UV שכתב:
ציטוט:
הנושא חבוט כבר ואולי היה עדיף לעזוב אותו, מה גם שזה כבר בעצם נושא אחר...

ולעזוב.

זה לפחות הצד שלי בעניין. ונעבור לפרסומות
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   הבא
עמוד 10 מתוך 12

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון