תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 09:59
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  MoonMadness  
הצטרף: 18 אוג' 02
הודעות: 8
מיקום: חיפה
איך להגביר הרכב של 5 חלילי צד ופסנתר להופעה?
הודעה פורסם: שלישי 27 יונ',17 05:40   
אני מורה לחליל צד ולפסנתר.

מדובר במופע סיום של מרכז מוסיקה. המון הרכבים אחד אחרי השני. ההרכב שלי הוא חמישה חלילי צד, חלקם תלמידים שמנגנים חלש, פסנתר אקוסטי עומד, שנמצא לצד הבמה, אולם ספורט בגודל 20×30 בערך , קהל של כ-300 איש. מוניטורים על הבמה.

אנשי סאונד נוטים לומר "מספיק מיקרופון אחד לשני חלילים". מנסיוני בפועל זה לא עובד, כי כששני חלילנים עומדים זה לצד זה מול הקהל, המרחק שלהם זה מזה צ"ל לפחות מטר, אחרת הם מתנגשים זה בזה. אם אתה שם מיקרופון דינמי אחד לשני חלילים, או שתשמע אחד מהם, ואת השני לא, או שתשמע את שניהם מאוד חלש, או שתגביר מאוד ותפדבק, או ששניהם יהיו חייבים לעמוד זה מול זה, צמודים אחד לפרצוף של השני, עם הפרופיל לקהל. קונדנסרים מטבעם מפדבקים אפילו יותר...

מה שקורה בסוף זה מין פשרה מבאסת: אחרי חודשים של חזרות, והתרגשות, החלילנים גם עומדים באלכסון בתנוחה לא נוחה, גם לא שומעים אותם טוב, גם הם לא שומעים את עצמם טוב, וגם יש פידבק לעתים קרובות!

כשאני עומד על כך שיהיה מיקרופון דינמי לכל חליל, אנשי סאונד אומרים לי עזוב, לא צריך, זה יפדבק, ואין מקום על הבמה. למרות שבפעם האחת שניסינו, זה דווקא עבד יופי. אבל כל הופעה שוב עולה הדיון מחדש. אני לא איש סאונד ואשמח לדעה מקצועית ממי שיש לו ניסיון ספציפית עם הרכב כזה.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 28 יונ',17 09:35   
בהופעה כזאת של הרכב אחרי הרכב כשכל פעם צריך להזיז מיקרופונים אני מאד מבין סאונדמן שלא ירצה לתת מיקרופון לכל חליל כאשר הקהל מחכה עד שכל נגן יעמוד מול המיקרופון, ויצטרכו לכוון מחדש את הגובה של כל אחד (כי קודם הם כוונו לזמרים) וכל חלילן יעמוד במרחק וזווית קצת שונה ממה שהיה בבאלאנס, וזה בתנאי שיש מיקסר דיגיטלי ששומר סצנות לכל הרכב ובאמת היה באלאנס שבו כיוונו בהתאם לחליל שזה קצת שונה מכיוון של שירה בדרך כלל.

לדעתי שני קונדנסרים יכולים לעבוד מצויין ואז זה חוסך המון במיוחד אם החלילנים יכולים פשוט לגשת לקונדנסרים ששירתו קודם הרכב אחר של כלי נשיפה, או כלי קשת וכו'.

כמובן שזו פשרה וזה לא אופטימלי ויש פחות שליטה אבל אתה רואה את ההרכב שלך והסאונדמן רואה 30 מיקרופונים שצריכים לזוז כל הזמן והוא מעוניין לצמצם את זה למינימום.

זה יכול להישמע מצויין בשתי הדרכים , זה בעיקר עניין של עבודה נכונה בסאונדצ'ק ומה מתאים לתנאים במקום.

דינמי אחד לשני חלילים גם לדעתי פחות מומלץ.

עם קונדנסרים זה יכול לעבוד טוב אם הבאלאנס האקוסטי הטבעי של ההרכב נשמע נכון באולם, ואז לדעתי זה יוצא יותר טבעי ונכון מאשר מיקרופון לכל אחד.

חוץ מזה, הייתי מנסה לגרום לכך שלא יכניסו מופע מוסיקה לאולם ספורט, בעיקר אם מדובר גם בהרכבי רוק. אני אישית מאד לא אוהב לעבוד במקומות האלה ולדעתי זה פוגע בכולם. לשנה הבאה...
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון