תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 00:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הי חברים..סיימתי קטע חדש :) מקווה שתהנו
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (105) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הי חברים..סיימתי קטע חדש :) מקווה שתהנו
הודעה פורסם: שלישי 01 אוג',17 08:11   
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19299
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 01 אוג',17 18:40   
עלית ברמת הסאונד, הכיצד?
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שלישי 01 אוג',17 20:30   
תודה רבה..אבל האמת שלא שיניתי משהו בשיטת העבודה, אולי הקדשתי יותר תשומת לב בשלב המיקס. לא יודע אם זה קשור אבל בניגוד לחלק מהקטעים הקודמים שהייצוא שלהם נעשה דרך כרטיס קול on board של המחשב, בקטע הזה הייצוא נעשה עם כרטיס קול חיצוני של roland
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19299
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 02 אוג',17 09:02   
עכשיו זה מובן #thumbsup מקווה ששמת לב להבדל בעצמך
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: רביעי 02 אוג',17 22:18   
לכרטיס קול יש בעצם השפעה על הסאונד בייצוא הפרוייקט?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19299
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 03 אוג',17 06:39   
ברור. ממשק אודיו הקיים על לוח האם אין לו את הכוח והמשאבים, שלא לדבר על איכות ההמרה, שיש לממשק עצמאי.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  המשנן  
הצטרף: 31 מרץ 12
הודעות: 51
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: חמישי 03 אוג',17 08:04   
אוקי מעניין, יהיה הבדל אפילו שבפועל הכל in the box? כי אם הכל דיגיטלי והייצוא הוא גם לקובץ דיגיטלי..אז אין פה המרה בעצם. תקן אותי אם אני טועה
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19299
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 03 אוג',17 09:17   
ההקלטה, ועצם העבודה על הקטע (והתייחסות לסאונד) עוברים דרך הממשק.
כרטיס חיצוני עובד עם ASIO, דרייבר העוקף את מערכת ההפעלה לעבודה חלקה יותר ללא שגיאות ותקיעות (ריבוי שגיאות מעומס משפיע מאוד על הסאונד).
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 172
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: חמישי 03 אוג',17 18:10   
ציטוט:
ההקלטה, ועצם העבודה על הקטע (והתייחסות לסאונד) עוברים דרך הממשק.
כרטיס חיצוני עובד עם ASIO, דרייבר העוקף את מערכת ההפעלה לעבודה חלקה יותר ללא שגיאות ותקיעות (ריבוי שגיאות מעומס משפיע מאוד על הסאונד).


כן אבל מי שמשתמש בכרטיס שבא עם המחשב מתקין בדרך כלל ASIO4ALL. עד כמה שאני מבין, בעבודה ITB כרטיס חיצוני משפר את הלייטנסי והכרחי אם אתה רוצה לעשות אוטומציות בזמן אמת ע"י קונטרולר. לא כל כך מובן לי איך הוא משפר את הסאונד.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19299
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 04 אוג',17 09:07   
לצורך הדוגמה בוא נתאר מצב שבו המשתמש יוצר הכל במחשב (לא מקליט משהו חיצוני, אחרת אין בכלל מה להשוות כאן), לאמור פלגינים וכלים מבוססי תוכנה.
הקטע מתגבש ונוצר תוך שהוא מאזין לתוצאה דרך רכיב האודיו שעל לוח האם, ומשם למערכת השמעה חיצונית.

בשימוש עם רכיב האודיו שעל לוח האם כל תוצאת המיקס עובדת דרך רכיב זה בדרך לרמקולים. עם ממשק חיצוני המיקס עובר דיגיטלית לממשק ומשם מומר לאנלוג לצורך בקרה.
אם שרשרת הסאונד עד לרמקולים מכילה, ולו רכיב אחד, שהוא נחות, כל השרשרת תרד לרמה של הנחות ביותר, ולמעשה, ביודעין או שלא, המשתמש מאמין שזה הסאונד שיש לו בידיים.
במקרה של עבודה ITB בלבד, רכיבים אלה יכולים להיות רכיב האודיו אונבורד, המחבר החוצה מהלוח, הכבלים, המגבר והרמקול (וגם/או מנחת/שלט ווליום בדרך) - כל זאת בהנחה שמהחשב 'סוחב' תקנית את כל העבודה, אחרת גם על זה היית מרצה שעה.
מי שמנצח על כל החגיגה הוא המעבד של המחשב (ושותפיו על הלוח). הוא צריך, מלבד עבודות שוטפות של מערכת ההפעלה הנעשות בו זמנית, קריאת כניסות ופלט לרכיב התצוגה, גם להשמיע קבצי אודיו, למזג ביניהם כפי שהמשתמש קבע, תוך כדי לעבד אודיו בהתאם לפלגינים וכלי הנגינה, לעבד אפקטים וכו', ואז הוא שולח הכל לרכיב האודיו שעל הלוח - שהוא עצמו תלותי בכל מה שקורה על הלוח ובתזמוני מעבד.
המטלות הנ"ל מטורפות ונעשות בו זמנית, אך מלוות גם ב'תקלות' - פספוס קריאה או השמעה, פספוס פעולות או תוצאת עיבוד, מחסור פעימה או אבדן תיזמון לחלקיק שניה - כל אלה בעקבות בקשות "תשומת לב" מצד כל הגורמים המשתתפים בחגיגה המכונה "מחשב", רכיבי תוכנה וחומרה גם יחד.
ה'תקלות' האלה עוברות כמעט מבלי שהמשתמש ישים אליהן לב, כי המערכת יודעת 'להחליק פינות', ובתוצאה יש אלפי פשרות קטנות בביצועים או בתיקוני השגיאות שנעשו. כשזה פוגע בגלישה באינטרנט, בתצוגה ובשאר דברים, זה בקושי מורגש ולמעשה התרגלנו לפיפסים קטנים פה ושם, אך כשזה נוגע לשינוע אודיו, הטיפול בו והגעתו לאוזן - ואם כל שרשרת הסאונד שלך איכותית - תרגיש הבדל גדול מבחינה מוזיקלית וטכנית.
ההבדל מגיע בתוצאה הרמונית, ביחסים בין תדרים, יחסים בין כלי נגינה, דינמיקה וכמובן רעש או נקיון. ואני אפילו לא מזכיר את העובדה שאפילו הורדת ווליום כללי בחלק מהרכיבים OB משפיע על כמות הביטים בתוצאה...

בשימוש עם ממשק חיצוני תקני אין פשרות. ראשית נלקח עומס מהמחשב, ושנית הוא מתוקתק לעמוד בתזמונים הירואיים במינימום שגיאות או ריצוד גל תוך שהוא מקבל מהמחשב מידע ברמה דיגיטלית בלבד, ומידע זה הוא בנפח גדול יותר מהרכיב המתפשר שעל הלוח.
נכון שרכיבי ה-OB (על הלוח) השתפרו פלאים בשנים האחרונות, אך קשה לדרוש מיצרניות הלוחות להעמיד רכיב שיעמוד בתקן אודיו-קצה ובכך לגרום לעלות גבוהה גם עבור אלה שלא משתמשים באודיו מקצועי במחשבים.
ושוב אנחנו מגיעים למבחן התוצאה, והיא תמיד באוזנו-של-המשתמש.

לכן, בתגובה שלי שאלתי מה קרה פתאום למיקס, ושאלתי הכיצד, ולאחר המענה שאלתי אם הוא עצמו חש בהבדלים.
הבדלים אלו באים לידי ביטוי בדינמיקה, בהפרדה טובה יותר ותחושת סאונד בריא ומלא. גם טכנית מעצם העברת תחום הביצוע לממשק חיצוני, וגם פרקטית מעצם תהליך העבודה שמקנה התייחסות סובייקטיבית שונה למהלכים בערוצים, בעיבוד ובמיקס בעת יצירה.
נכון, לא תמיד יורגשו הבדלים. והדגש הוא על "יורגשו". מאוד תלוי בשרשרת הסאונד, דרך העבודה והמדיום שאליו זה נשפך ומוקרן (בחוץ). כל אחד ודרכי עבודתו והמערכת שלו.
אחרת מה הסיבות שאנשים רוכשים ממשקי אודיו, וגם ביניהם יש הבדלים גדולים...
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מוסיקה אלקטרונית

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון