תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 10:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הרכב מיתרים באוויר פתוח
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5206
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: חמישי 23 נוב',17 22:24   
אין בעיה לשלוח למוניטורים אם עושים את זה נכון.

קודם כל, כל מוניטור חייב שליחה נפרדת. אחרת אין מה להתחיל.
הגישה היא להוסיף ממה שחסר ולא MORE ME

המוניטורים עצמם מוגבלים מבחינת תדרים. היי פאס ולואו פאס בלי פחד, אפשר להתחיל מ100 הרץ ולסיים ב10K ואולי אף מצומצם יותר

כדאי לבחון הצבה של המוניטורים בSIDE FILL כדי ליצור כיסוי אחיד של הבמה (במקרה כזה כן צריך מיקס מלא יחסית)


מייקינג תלוי בהושבה.
אם מדובר בחצי גורן סטנדרטי, בד"כ הנגן המוביל של כל סקציה יהיה הקרוב יותר לפרונט.
ככה אתה יכול למקם מיק אחד (מלמעלה) שיתפוס קודם כל אותו, ובהטייה פנימה את הנגנים האחרים בסקציה. הצבה כזאת נותנת באלאנס טבעי בתוך הסקציה.
כמובן שזה דורש מיק' עם קליטה מתאימה (בסגנון שוטגאן)
אופציה נוספת שמחזקת את המוביל היא שני מיקרופונים, אחד שמוקדש למוביל, ויוכול להיות אפילו קונדנסר דיאפרגמה רחבה (תראה מה שכתבתי למטה על סוליסטים) ומיק נוסף לשניים או 3 חברים אחרים בסקציה.

בחצי גורן הייתי גם שוקל הצבה סטריאופונית במרכז לחיזוק התמונה וכדי לקבל מרכז טוב ונכון.

אם זו הצבה בשורה (שורות), צריך פשוט לזכור שאם המיק' קרוב לנגן מסויים, סביר להניח שהוא ישמע הכי חזק. ולכן כדאי שהמיק' יהיה תמיד מול המוביל, ומופנה קצת לכיוון שאר הנגנים.

אם יש סוליסטים מובהקים, כדאי שיהיה להם מיק' משלהם (אם הם כבר לא נמצאים בפוזיצית המוביל)

צ'לו וקונטרהבאס אפשר בכיף עם דינמיים, ומאחר שכך הייתי נותן לכל צ'לו אפילו מיק משלו בשביל להשאר בגיין נמוך ככל האפשר( על סטנדים נמוכים). הצבה ועיבוד זהים כמעט לשלושתם, מלבד ריווח קל בPAN, בהירות (ראה למטה) ותיקון בעיות ספציפיות של כל כלי.
לא בטוח לגבי 58 לקונטרה באס, תלוי מאוד בכלי וביצירה. הייתי מכין עוד D112 או דינמי כהה אחר במקומו או בנוסף.


בגדול המיקרופונים מצומצמים לטווח התדרים של הכלים שאותם מגבירים.
היום בעידן הדיגיטלי אין סיבה לא להשתמש בLOW PASS על כל מיקרופון בדיוק כמו שעושים עם היי פאס.
התוספת שמקבלים לCLARITY הכללי של המיקס ולכל כלי בנפרד הוא משהו שלא שמים עליו דגש מספיק לטעמי בהרבה מיקסים שאני שומע..
שלא לדבר על זה שזה אכן ינקה לך את המיקס במוניטורים וימנע הרבה זליגות ורעשי היס שנוצרים מגיין גבוה שדרוש במצבים כאלה.

לא נאמר כאן כלום על ריוורב בצורה ישירה, אבל הסאונד ה"מוכר" של כלים קלאסיים מגיע גם מההדהוד שלהם.
אני מעדיף HALL כהה עם מעט PRE, הייתי מתחיל עם 30-50מ"ש וממשיך משם.
את הסמיכות של הER תקבע לפי הסאונד הסופי הדרוש, אווירירי יותר או סמיך, מה שישמע טוב.
לגבי אורך, 1.5-2 שניות. אין צורך בריוורב ארוך מדי
http://www.concerthalls.org/?page_id=147
בד"כ אני משאיר את המובילים קצת יבשים יותר ואת שאר הסקציה מרטיב כדי למרוח אותה מעט.
עוד אופציה היא ריוורב קישוטי יותר (או דיליי מחמיא עם מעט חזרות נמוכות) נוסף עבור סוליסטים ומובילים - לא לבדל אותם לגמרי, אלא רק להוסיף להם טיפה צבע.

אם כבר עוסקים בעומק, כדי לייצר הבחנה בעומק, מיקרופנים של מובילים או סוליסטים יהיו מעט בהירים יותר ואפשר לתת קצת השהיה לערוצים הרחוקים יותר
הופמן
Act Compatible
הצטרף: 28 אוג' 08
הודעות: 610
הודעה פורסם: שבת 25 נוב',17 15:07   
מסכים עם כל מילה,אפילו לגבי ה 58,אני לקחתי בחשבון מצב דל מיקרופוני איכות יעודיים ,
D112 הוא אחד החביבים עליי לקליטת התחום הנמוך.
ד"א ,57 עם בוסט של 3 עד 6 דיבי בנמוכים משום מה יותר מוצלח על כלים מסוג כזה מ 58 למרות שבטבעו ה 58 יותר עשיר בנמוכים אבל פחות צלול ,יותר מרוח בתחום הזה.
איזה מיקרופונים קונדנסר דיאפרגמה רחבה אתה ממליץ להגברה ? אין לי ניסיון רב איתם בשטח רק באולפנים,לכן שואל.
_________________
http://hofman.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון