משקל גדול של התיבה הוא לא תכונה נדרשת/מועדפת, אלא תוצאה.. אני אסביר.
אחת התכונות החשובות ביותר בתיבת רמקול איכותית היא קשיחות הדפנות/מחיצות. זאת כדי למנוע תנודות כתוצאה מגלי הלחץ/תת-לחץ שהרמקול מייצר.
ככל שפנל/לוח יותר גדול, הוא יותר חשוף לתנודות ובתדר נמוך יותר.
תנודות של דפנות התיבה פוגעות ביעילות התיבה וכן באיכות ואמינות הסאונד בכך שהן משנות את תגובת התיבה בתדרי התנודות וכן בכפולות שלהם.
כדי להקטין את יכולת התנודות של דפנות/מחיצות התיבה הן צריכות להיות קשיחות (=לא גמישות)
את זה ניתן להשיג באמצעות חומר עבה, או חומר דק יותר + תמיכות/צלעות חיזוק בנק' קריטיות.
לחומר עבה יתרון של בניה פשוטה אבל חיסרון משקל יתר.
בחומר קל בדיוק ההיפך.. התוצאה קלה יותר אבל הבנייה מורכבת יותר בגלל החיזוקים הדרושים.
בקיצור, אם היה חומר אחר שהוא דק, קל, קשיח, זול ונוח לעבודה.. הוא מזמן היה בשימוש
האטימה של חיבורי התיבה היא בהחלט תכונה חשובה ביותר.
ה'סוד' הוא בהכנה של חלקי התיבה בדיוק גבוה. בכך מתקבלת התאמה והשקה טובים של קצוות החלקים המיועדים להדבקה.
לחיבורים מותאמים טוב אני משתמש בדבק נגרים טוב (Elmer's) ולא נדרשת כל פעולת אטימה מעבר לכך.
במקרים של השקה פחות ממושלמת, או שקיים הפרש/מרווח (קטן) אני משתמש בדבק תופח (מבוסס פוליאוריטן) כדוגמת דבק ה PL של Loctite.
כמה סבבים של תיקוני 'בונדו' ושיוף (רק אחרי השיוף רואים שנדרש מילוי נוסף או שמגלים נק' נוספת שפספסנו..)
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
בסיום, שיוף יסודי, ניקוי יסוד של האבק וצביעת שכבה ראשונה של צבע הגימור:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
למחרת, שיוף עדין וצביעת שכבות הגמר:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
השלב הבא, הלקוח יגיע עם האלמנט ונשמע (יותר יכון נרגיש..) מה הדבר הזה עושה..