תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 17:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך משיגים סאונד רדיו וינטאג' ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
  Silenus  
תומך
הצטרף: 24 מרץ 13
הודעות: 258
מיקום: Israel
איך משיגים סאונד רדיו וינטאג' ?
הודעה פורסם: שני 12 נוב',18 21:50   
בסגנון הזה



באיזה מיקרופון וציוד נוסף יש להשתמש ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 12 נוב',18 23:10   
יש בסאונד מגבלה דינמית, מגבלה מכנית ומגבלת תדרים. זה קו מנחה שאפשר לבנות איתו איפיון מהיר לסאונד רדיו של פעם.
מיקרופון פחם כבר לא תשיג, אז אלקטרט (לא קונדנסר) ייתן מגבלה נחמדה (רכיב פשוט הקיים בדגמים זולים ואפילו בסמארטפון כיום), או ריבון, כדי להעניק מגבלה מכנית, ו/או הגבלה לתחום אמצע (סביב 1 קה"ץ) עם רמת עיוות נאה בעיקר בתחום הביניים.
כל זאת ניתן לחיקוי באמצעי VST די רגילים, או הקלטה באמצעות הסמארטפון עם תוספת נמוכים מסוימת.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  Silenus  
תומך
הצטרף: 24 מרץ 13
הודעות: 258
מיקום: Israel
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',18 00:47   
הכוונה שלי זה לא שזה ישמע כאילו זה יוצא מרדיו ישן אבל אני כן רוצה להשיג את אותה איכות רדיופונית ישנה שפשוט נעים להאזין לה כמו מההקלטות הישנות של ה BBC או כמו ברדיו האמריקאי הישן ששומעים כל ארטיקולציה קטנה בקול ( בדיבור, קריינות או הקראה)


ראיתי המלצות לכל מני מיקרופוני ריבון בהקשר הזה .
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',18 07:46   
אם כך, הכלי שמאז ומתמיד עשה זאת ביעילות (כאשר אין לך מיקרופוני מנורות/ריבון ופרהאמפ תואם) הוא ה-aural exiter. מהמכשיר האגדי ועד שלל פלגינים שמחליפים אותו כיום. אפשר להוסיף על זה דחיסה ודגשים באיקיו.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
Zmani
תומך
הצטרף: 30 ינו' 18
הודעות: 14
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',18 10:42   
https://www.youtube.com/watch?v=WJcGc7TdRiQ

אני חושב שיש DE-SSSER על המיקרופון וכמו כן נשמע שיש LOW CUT משמעותי ואולי אפילו הדגשה באיזור 1kh פחות או יותר פלוס קומפרסור . תא מבודד וקטן .קח בחשבון שבסירטוןן בלינק שהוספתי כל מה שאתה שומע הוא חומר RAW ללא עיבוד משמעותי לסאונד הטבעי של שלושת המיקרופונים.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3139
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 13 נוב',18 13:37   
היי. אני מתייחס לדברים לפי הדוגמא שנתת ויוצא מנקודת הנחה שזה הסאונד שאתה מייחס לו וינטג׳יות.

1. אני לא מרגיש שזה סאונד רדיו ישן, חשבתי שאתה מתייחס למשהו יותר בכיוון הזה:   - שזה אכן יותר בכיוון מה שראובן המליץ עליו.
2. אני חושב שמה שמביא את ה״וינטג׳״ סאונד זה קודם כל הטקסט ואופן ההקראה שלו. אני יכול להגיד לך מנסיון שפעם הקלטתי את זאב טנא למשהו, וחיפשנו סאונד הקראת רדיו של שנות ה50 בישראל - וזה היה קודם כל הכתיבה וצורת הביטוי של המילים. 90 אחוז מהעבודה.
3. אני לא חושב שההקלטה שהבאת כזו מוגבלת בתדרים ומדוסטרשת - אלא פשוט צבועה בצבע מסוים ולצבע הזה אפשר להגיע במספר דרכים.

הייתי מתחיל עם מיק דינמי מהסוג של מיקרופונים לשידור - SM7, RE20, 421 ואפילו 57 - זה אומר מיקרופון דינמי עם הדגש בהיי מיד.
המיקרופון הזה נותן את הפרסנס האדג׳י שאנחנו מכירים מהרדיו. בנוגע לנמוכים, עזוב רגע HPF - תשלוט בנמוכים על ידי זה שתשלוט בproximity של המקרופון..התרחקות קלה מהמיק תתן פחות עומס נמוכים. אבל ברפרנס שנתת יש המון נמוכים.

מכיוון שכמו שאמרתי מדובר בהקלטה שיש לה צבע דומיננטי - הייתי דוחס את הקריין עם קומפרסור מהיר וצובע יחסית (LA3a יהיה מושלם, אבל גם 1176 - פלאגינים טובים יש) את הדחיסה הייתי עושה לפני איקיו. העיקר שידחוס מהר וישפריץ קצת פרזנס נוסף מהמיקרופון.

לצבע נוסף - כמו שראובן אמר - aural exciter, הדמיה של טייפ (דחיסה, דסטורשן) או העברה דרך פלאג מדמה פטיפון כמו של ווייבס

זה פחות או יותר הכיוון שהייתי מתחיל איתו. יש גם איקיו מאוד ברור על הדוגמא שהבאת. כאילו איזור 600-1.5k. מונחת. אזור ה4-5k מוגבר (מיקרופון + קומפרסיה), לואו מיד מודגש (פרוקסימיטי אפקט).

אני חוזר להתחלה - הטקסט וההגשה הם 90 אחוז מהעניין, השאר...יהיה בסדר.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון