תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 01:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הבדל מופע בין גיטרה בס לבין תוף רגל...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הודעה פורסם: שבת 01 יונ',19 19:26   
ניתן לקרוא לזה - שאלה "פילוסופית" וכו'...
-----------------------------------------------
1 אני מודע שהבדל מופע קשור ל-2 או יותר מקורות סאונד זהים, כגון:
* שכבות סאונד
* בס DI / בס מגבר
* תוף רגל פנימי/חיצוני/סאב וכו'

2 ידוע שהבדלי מופע (במקרים אלו) מאוד מאוד חשובים, משום שמדובר בתדרים נמוכים.

נכון שגיטרה בס ותוף רגל הם בעלי אות סאונד שונה - אבל יחד עם זאת, שניהם דומיננטיים
באותם תדרים נמוכים אשר כל כך חשובים בכל הקשור לבעיות הבדלי מופע.

אני פשוט ניסיתי לשאול:
-----------------------------
כאשר אני מצודד ערוץ גיטרה בס ימינה ותוף רגל שמאלה ובודק את הבדלי המופע במד -
CORRELATION METERING
האם ניתן להגיע למצב שהוא יראה 0 כלומר, מצב סטריאו מלא ללא הבדל מופע כזה או אחר.

התשובה:
-----------
לא ניתן, משום שמדובר ב-2 מקורות סאונד שונים.

ושוב:
לא מדובר על מצב שנגן גיטרה בס ומתופף מנגנים אחד ליד השני ויש זליגה של מיקרופונים
אלא התעסקות עם דגימות.

* אחת הסיבות שאנחנו יוצרים הפרדת תדרים בין 2 כלים אלו = להגיע למינימום הבדל מופע.
ניתן לכנות זאת בשמות אחרים: הפרדה וכו'

מקווה שהכל ברור ומובן 100%
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3140
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שבת 01 יונ',19 21:16   
ציטוט:
ניתן לקרוא לזה - שאלה "פילוסופית" וכו'...

לא. זה עניין פיזיקלי, לא פילוסופי.

ציטוט:
אני מודע שהבדל מופע קשור ל-2 או יותר מקורות סאונד זהים, כגון:

לא.
מקור סאונד אחד בלבד. שני מופעים.

ציטוט:
ידוע שהבדלי מופע (במקרים אלו) מאוד מאוד חשובים, משום שמדובר בתדרים נמוכים.

הפרשי פאזה (הבדלי מופע), זו תופעה שאין בה חשוב או לא אלא נשמע טוב או לא נשמע טוב והאם אפשר להמנע.
לדעתי אתה מדבר על ״בוציות״ שנגרמת משני כלים שמנגנים באותו רגיסטר (וזה בעייתי בכל הרגיסטרים) - עודף אינפורמציה באזור הנמוך תגרום לתופעה של מיסוך ו״בוץ״. אין לזה קשר להפרשי פאזה אלא להגברים בהרמוניות משניות באזורים דומיננטים.

האם אתה שואל איך מנקים תחום תדרים באופן שיעשה הפרדת כוחות?
1. לתקן את העיבוד המוזיקלי
2. להשתמש באיקיו
3. להשתמש בקומפרסור
4. לתקן את העיבוד המוזיקלי

ציטוט:
התשובה:
-----------
לא ניתן, משום שמדובר ב-2 מקורות סאונד שונים.
מקווה שהכל ברור ומובן 100%


את זה לא הבנתי. אתה שואל ועונה לאחרים בו זמנית?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הודעה פורסם: שבת 01 יונ',19 21:59   
טוב, אם מה שרשמתי לא מובן אין לי אפשרות להסביר זאת יותר ברור.
אבל אנסה שוב...
יש לך תוף רגל חיצוני/פנימי ואתה מעוניין לבדוק את הבדל המופע בינם בעזרת מד -
CORRELATION METERING (לא על ידי שמיעה)
-----------------------------------------
*אתה מצודד אותם שמאלה/ימניה
אם המכשיר מראה 0 = מעולה, מצב סטריאו מלא!
אם ישנה זליגה לכיוון מינוס 1 = בעיות הבדלי מופע.

עכשיו דמיין את אותו הדבר - אבל עם 2 כלים שונים: גיטרה בס עם תוף רגל
יותר ברור מזה אין לי דרך להסביר. וכבר הסכמנו שאלו 2 מקורות סאונד בעלי מרקם שונה ולא ניתן להגיע לתוצאה כפי שרשמתי כאן למעלה.

----------------------------------------------

וההערה שלך לגבי מה שרשמתי - ציטוט שלי:
"הבדל מופע קשור ל-2 או יותר מקורות סאונד זהים, כגון:
תוף רגל פנימי/חיצוני או גיטרה בס DI/מגבר או שכבות סאונד "

אתה קורא לזה מקור סאונד אחד...
ואני אמרתי אותו דבר "2 מקורות סאונד זהים" כלומר: מקור סאונד אשר למעשה מפוצל ל-2 או יותר.
אז אני לא טועה.

אגב:
אם תבצע שכבות של גיטרה בס או שכבות של תוף רגל בתכנה (לא הקלטה חיה)
אז קבלת 2 או 3 ולפעמים 4 מקורות סאונד - אבל הם מנגנים את אותו תפקיד בדיוק.
אתה יכול לקרוא לזה מקור סאונד אחד, אבל אם הוא היה 1 לא הייתה בעיה...


אני אמנם שואל, וראובן נתן את המענה לשאלה שלי.
מעבר לכך, זה כבר הרחבה של הדיון.
pig black
תומך
הצטרף: 21 פבר' 14
הודעות: 87
הודעה פורסם: ראשון 02 יונ',19 21:27   
ADSR-7,

הסברת את עצמך ברור, אך אני חושש שקיים אצלך בלבול קל בין המושגים ואתה משתמש בהם בצורה מוטעית.

ראשית, תיקון בקשר למד קורלציה:

ציטוט:
אני פשוט ניסיתי לשאול:
-----------------------------
כאשר אני מצודד ערוץ גיטרה בס ימינה ותוף רגל שמאלה ובודק את הבדלי המופע במד -
CORRELATION METERING
האם ניתן להגיע למצב שהוא יראה 0 כלומר, מצב סטריאו מלא ללא הבדל מופע כזה או אחר.


הסקאלה של מד קורלציה נעה בין 1- ל 1 כי זה מה שמתקבל מפעולת החשבון קוסינוס 0 (1) וקוסינוס 180 (1-). באמצע ישנו 0 שהוא קוסינוס 90.
כאמור, חיווי 0 במד קורלציה מצביע על הפרש מופע של 90 מעלות: תמונת סטריאו מלאה שבה המידע שנמצא בצדדים שונה מאוד מבחינת המופע שלו אך לא הפוך לגמרי (מה שיתן חיווי של 1-).

כפי שאתה רואה, כיוון שבדוגמה שלך (שני מקורות שונים) לא מתקיים בכלל יחס מופעי אלא רק שיתוף בתחום תדרים, אין סיבה שיתקבל חיווי 0 במד הקורלציה. התוצאה המצופה היא חיווי 1 השווה ערך ל"דואל מונו" - מצב בו אין הבדל מופעי בין הצדדים.


לגבי הפרש מופע -
כנאמר כבר לפני, המונח "הבדל מופע" מתייחס להפרש המופעים בין שני מופעים של אותו מקור. קרי, שני מיקרופונים שמקליטים את אותו מקור אות.
בדגומה שלך, בס וקיק מסונתזים, הפרש מופע יתקיים בין ערוץ קיק והכפלה של ערוץ קיק עם דיליי למשל - כיוון שהפרש מופע מתייחס להבדלים במישור הזמן. (אולי מישהו מחברי הפורום יוכל להרחיב על הבדלי מופע בין סוגים שונים של גלים בסינתזה - משולש, סינוס, שן מסור וכו... אשמח לשמוע.)

בין שני מקורות שונים לחלוטין לא מתקיים יחס בין המופעים כלל ולכן אין הפרש מופע ביניהם. כן יש אינטרקציה בין תדרים זהים אך זה עניין אחר.
דבר שכן יש לשים לב אליו לדעתי הוא קוטביות זהה בין בס וקיק שמנגנים ביחד. במידה והקוטביות שלהם הפוכה, אות אחד ינסה לדחוף את ממברנת הרמקול החוצה והאות השני ינסה למשוך אותה פנימה, מה שיגרום לרמקול לספק פחות אנרגיה אקוסטית.


ציטוט:
ניתן לקרוא לזה - שאלה "פילוסופית" וכו'...
-----------------------------------------------


שאלה תיאורטית, זה המינוח הנכון
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
הודעה פורסם: שלישי 04 יונ',19 09:30   
pig black :

ציטוט:
כפי שאתה רואה, כיוון שבדוגמה שלך (שני מקורות שונים) לא מתקיים בכלל יחס מופעי אלא רק שיתוף בתחום תדרים, אין סיבה שיתקבל חיווי 0 במד הקורלציה. התוצאה המצופה היא חיווי 1 השווה ערך ל"דואל מונו" - מצב בו אין הבדל מופעי בין הצדדים.


רק יש לך טעות:
אם תיקח 2 מקורות סאונד (ולא משנה איזה)
תצודד אותם L/R ותבדוק במד קורלציה - התוצאה תהיה 0 (ולא 1 כפי שרשמת).

-------------------------------------

נכון, "הבדל מופע" מתייחס להפרש המופעים בין שני מופעים של אותו מקור
אבל ישנם מקרים כגון:
1 אם ננסה לבצע שכבות תוף רגל או גיטרה בס (לא הקלטה חיה אלה דגימות שונות)
2 אם יש תוף רגל - ובערוץ חדש הכנסנו לופ שבתוכו יש תוף רגל

אלה דוגמאות של מקורות סאונד אחרים - ואם לא נשאף לבצע התאמת מופע (0 במד הקורלציה)
התוצאה = מיסוך תדרים
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 434
הודעה פורסם: שלישי 04 יונ',19 14:10   
ציטוט:
אלה דוגמאות של מקורות סאונד אחרים - ואם לא נשאף לבצע התאמת מופע (0 במד הקורלציה)
התוצאה = מיסוך תדרים

אתה כנראה לא הבנאדם הראשון שהגיע לקורילציה שלילית משימוש במד קורליציה #smile
  ADSR-7  
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
לכל מטבע 2 צדדים:)
הודעה פורסם: שלישי 04 יונ',19 15:39   
#thumbsup #biggrin
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון