הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
פורסם: שבת 01 יונ',19 19:26
ניתן לקרוא לזה - שאלה "פילוסופית" וכו'...
-----------------------------------------------
1 אני מודע שהבדל מופע קשור ל-2 או יותר מקורות סאונד זהים, כגון:
* שכבות סאונד
* בס DI / בס מגבר
* תוף רגל פנימי/חיצוני/סאב וכו'
2 ידוע שהבדלי מופע (במקרים אלו) מאוד מאוד חשובים, משום שמדובר בתדרים נמוכים.
נכון שגיטרה בס ותוף רגל הם בעלי אות סאונד שונה - אבל יחד עם זאת, שניהם דומיננטיים
באותם תדרים נמוכים אשר כל כך חשובים בכל הקשור לבעיות הבדלי מופע.
אני פשוט ניסיתי לשאול:
-----------------------------
כאשר אני מצודד ערוץ גיטרה בס ימינה ותוף רגל שמאלה ובודק את הבדלי המופע במד -
CORRELATION METERING
האם ניתן להגיע למצב שהוא יראה 0 כלומר, מצב סטריאו מלא ללא הבדל מופע כזה או אחר.
התשובה:
-----------
לא ניתן, משום שמדובר ב-2 מקורות סאונד שונים.
ושוב:
לא מדובר על מצב שנגן גיטרה בס ומתופף מנגנים אחד ליד השני ויש זליגה של מיקרופונים
אלא התעסקות עם דגימות.
* אחת הסיבות שאנחנו יוצרים הפרדת תדרים בין 2 כלים אלו = להגיע למינימום הבדל מופע.
ניתן לכנות זאת בשמות אחרים: הפרדה וכו'
מקווה שהכל ברור ומובן 100%
הצטרף: 28 מאי 18
הודעות: 11
פורסם: שבת 01 יונ',19 21:59
טוב, אם מה שרשמתי לא מובן אין לי אפשרות להסביר זאת יותר ברור.
אבל אנסה שוב...
יש לך תוף רגל חיצוני/פנימי ואתה מעוניין לבדוק את הבדל המופע בינם בעזרת מד -
CORRELATION METERING (לא על ידי שמיעה)
-----------------------------------------
*אתה מצודד אותם שמאלה/ימניה
אם המכשיר מראה 0 = מעולה, מצב סטריאו מלא!
אם ישנה זליגה לכיוון מינוס 1 = בעיות הבדלי מופע.
עכשיו דמיין את אותו הדבר - אבל עם 2 כלים שונים: גיטרה בס עם תוף רגל
יותר ברור מזה אין לי דרך להסביר. וכבר הסכמנו שאלו 2 מקורות סאונד בעלי מרקם שונה ולא ניתן להגיע לתוצאה כפי שרשמתי כאן למעלה.
----------------------------------------------
וההערה שלך לגבי מה שרשמתי - ציטוט שלי:
"הבדל מופע קשור ל-2 או יותר מקורות סאונד זהים, כגון:
תוף רגל פנימי/חיצוני או גיטרה בס DI/מגבר או שכבות סאונד "
אתה קורא לזה מקור סאונד אחד...
ואני אמרתי אותו דבר "2 מקורות סאונד זהים" כלומר: מקור סאונד אשר למעשה מפוצל ל-2 או יותר.
אז אני לא טועה.
אגב:
אם תבצע שכבות של גיטרה בס או שכבות של תוף רגל בתכנה (לא הקלטה חיה)
אז קבלת 2 או 3 ולפעמים 4 מקורות סאונד - אבל הם מנגנים את אותו תפקיד בדיוק.
אתה יכול לקרוא לזה מקור סאונד אחד, אבל אם הוא היה 1 לא הייתה בעיה...
אני אמנם שואל, וראובן נתן את המענה לשאלה שלי.
מעבר לכך, זה כבר הרחבה של הדיון.