תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 08:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  mixtrim  
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 516
מיקום: מרכז
הסודות - על אודיו וטכנאות בגישה קצת אחרת
הודעה פורסם: רביעי 18 מרץ,20 11:34   
שלום חברים, תקופה ארוכה אני חושב על (וכבר הובטח בכמה פוסטים) הרמת שרשור-
מעניין, מרתק, שונה, אחר... שבו אתמקד בעצות הקטנות והמועילות (בסגנון "חוכמת ההמונים")
בדברים שלמדתי/אימצתי מאחרים, מקולגות, מחובבים, ממוסיקאים, ומאלקטרונאים מבריקים.
דברים קטנים אבל שעושים הרבה הבדל (לפחות עבורי) ושתמיד עובדים כמו נוסחת קסם.

הבלאגן מהקורונה והסגר הבידודי שחלק מהעם חווה זרזו אותי להתנדב ולשבת לכתוב
בנתיים אני הולך על פוסט אחת לחודש עם שני נושאים בכל פעם כפיילוט, ושיהיה לנו בהצלחה

MiXtRiM
-

תחום: מוניטורינג
נושא ראשון: על עוצמת האזנה מיטבית באוזניות

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

בהאזנה לאוזניות קצת קשה לדעת מהי עוצמת עבודה טובה ומתי זה מוגזם, לרוב גם אחרי
שכיוונתם את העוצמה באופן שמניח את הדעת, תגלו (ותרגישו..) שאתם מגיעים בהמשך
לעוצמות לא נעימות להאזנה ולתחושה של תדרים "כואבים", והדרך לכאבי אזניים קצרה.

ניסיתם פעם להאזין באוזן אחת באותה העוצמה שכיוונתם לעצמכם בהאזנה בשתי אוזניים?
במהרה תגלו שהעוצמה פתאום נשמעת כך חזקה מדי!, מדוע?

האזנה באוזניות מיעדת למעשה כל צד עבור האזן שלו כך שתמונת המרחב/פנורמה נשמרת
שזה נהדר (מה שלא קורה בהאזנה למוניטורים בשל "ערבול" המידע באויר בדרך לאוזניים)
היצירות/מיקסים שאנו שומעים מכילים מידע זהה בין הצדדים (MID) ושונה ביניהם (SIDE)
בנוסף יש מידע שמעיקרו מושמע בצד מסוים בלבד (צידוד מלא), ולכן עוצמת השמע
באוזניות הינה דינמית גם בין הצדדים וגם בין המקורות המושמעים, בכל רגע ממש!
כיוונון עוצמה כללית לא פותר את הדינמיות הזו, והתוצאה כאב אוזניים בהאזנה ממושכת

העצה שלי:
א. מה שעושים זה כך - בהתחלה פשוט מאזינים לאוזניות כרגיל (שתי אזניים ובסטריאו)
מכיילים עוצמה טובה ובריאה שמספיקה להבחנה בפרטים אבל לא מוגזמת או מעוותת
הערה: מראש יש לבחור קטע אודיו עוצמתי עם ריבוי תפקידים! ובכל התהליך נאזין רק לאותו הקטע!
ב. בשלב הבא נאזין לכל צד באוזניות באופן נפרד אך עדיין נשתמש באותה האוזן!
באופן זה המרחביות והפנורמה לא "גונבות את ההצגה" וניתן לכוון עוצמה באופן מדויק
(גם אם רק בצד אחד העוצמה גבוהה מדאי מנמיכים את העוצמה הכללית בלי להתחשב-
בצד השני שנהיה נמוך) ובד"כ תידרשו להנמיך עוצמה!
ג. חוזרים על שלב ב' אך הפעם באוזן השניה שלכם.
ד. לאחר מכן חוזרים להאזנה בשתי האזניים בסטריאו.
זהו! נהנים. באופן זה שינויים דינמיים במהלך האזנה לא אמורים להפריע לכם.
הערה: אם אתם מאזינים למקור שזהה בדיוק בשני הצדדים (מונו) תוכלו לדלג על שלבים ב-ג ופשוט להאזין
בשתי האזניים בו זמנית ולכוון ישר עוצמה וזהו.

#headphones
-

תחום: דיגיטל ומחשבים
נושא שני: הבלתי נשכחים.. פלאגינס ישנים ששוים משהו - באמת!

יש דברים שלא מתישנים, היה היו פלאגינס טובים שאתה שואל את עצמך ובצדק להיכן הן נעלמו
זה שישנם חדשים זה נהדר אבל הישנים הללו עשו עבודה מצוינת כבר אז, מה בדיוק מונע מהם
להמשיך ולעשות עבודה מצוינת עכשיו? במקרים רבים מדובר בכאלה שנתנו תוצאות פינומנליות.

הרשתי לעצמי להמליץ על ארבעה כאלה מהתחום החינמי (ללא כל עלות) שפשוט 'הפנטו' אותי
נותנים תוצאות רציניות ולמרות הקידמה לא תמיד קיימות להם חלופות מודרניות ראויות בתוכנה!
נכון כמובן חלק 32 ביט, חלק בטכנולוגיות ישנות, אובר סאמפלינג נמוך.. אבל מי אמר שישן זה רע?
70% ממכשור האולפן הכי פופולרי הוא בעצם מכשור ישן/מחודש ולכל אחד יש כמה מאלו מן הסתם.


1. Phoenixinflight OPTRON3a


קומפרסור סטייל LA שמתפקד נפלא על מקורות סולו ובס (וכמדומני שהוא מונופוני*), יד על הלב
התפקוד שלו ממש כמו קומפרסור יקר, משחק עם שני הסליידרים (שימו לב מי לפני מי GAIN
או סליידר ה P.R), מביא לסאונד יציב בכל שינוי עוצמה ממש ניתן לתפור את התנהגות
המקור, אבל גם להגיע ל"פמפום" בריטי מסורתי וגם ללימיטינג משטיח ורוקיסטי, בלי תוספת "חום".

*- מצאתם קביעה מדהימה, תוכלו לשמור כקביעה ולפתוח אותו פעמיים (על שני ערוצים) באופן זהה
יתכן שתקבלו שני LA מסונכרנים (הא!) כמעבד סטריאופוני לא רע (שימו לב לפאזה של הערוצים).
ועוד לא התחלנו לדבר על אפשרויות מבוססות Side chain

רק זכרו שהמעבד הזה לא מיועד למאסטר.

הורדה תמצאו בקישור הזה
-

2. ANTRESS Modern Limiter
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

לימיטר מינמליסטי ש 'אאוט אוף דה רקורד' נותן תוצאה נדירה ומדויקת פשוט - שגר ושכח!
סוג של "קליפר" ששומר על הקצוות, ולא פוגע בסאונד הכללי מבחינת תדרים ודינמיקה
ובנוסף יכול להיות לימיטר-מקסימיזר עדין להשגת עוד כמה דציבלים לתוצאה הסופית!
אני אישית נוהג גם לפתוח אותו על המאסטר בתוכנה רק כדי להמנע משיאים במשך העבודה
(עניין של נוחות פחות קליקים בסאונד ופחות דריכות אגב נוריות אדומות במאסטר.. ביטלס סטייל אם תרצו..)
בסיום מיקס אני מסיר אותו ובודק עוצמות כראוי ואז (אם זה נדרש) אני שב ומפעיל אותו רק שהפעם כמקסימייזר
כמעט תמיד אני מצליח להשיג לפחות 2-3 דציבלים קולניות נעימה והסאונד אפילו לא מתחיל לרמוז על דחיסה!
(מקצוענים, בתהליך הכיוון שימו לב האם ההגבר שלו זה לפני או אחרי הדחיסה..)

ההורדה היא גרסה ראשונה ובצבע הלבן (יש גם שחור), חלופות אחרות מהחברה לא בדקתי וזה מיותר..
ההורדה - כאן (לוקח לה מעט זמן..סבלנות)
-
הפוסט הולך ונכתב...
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון