תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 10:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
עזרה בבחירת כרטיס קול
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
  yonatanstn  
הצטרף: 13 ינו' 17
הודעות: 27
עזרה בבחירת כרטיס קול
הודעה פורסם: שלישי 16 נוב',21 12:25   
שלום חברים,

מעל 6 שנים שאני מקליט עם כרטיס קול Presonus Audiobox 22vsl. עיקר הבעיות שיש לי איתו שהתוכנה שלו לא עובדת טוב עם ווינדוס 10, וכששמים אפקטים בתוכנת ההקלטה (אין לי אפשרות לשים בתוכנה שלו כי היא לא עובדת) יש לייטנסי רציני.

אני עובד עם תוכנת קיובייס 11. מקליט בעיקר ווקאל, עורך וממקסס. המחשבה לשדרג כרטיס קול מרצון להקליט עם אפקטים ללא עיכוב וגם ממחשבה שאולי איכות ההקלטה תהיה טובה יותר. (מסופק כמה באמת יש הבדל ניכר לאוזן בין הכרטיסים השונים)

הדברים שחשובים לי בכרטיס קול:

1. שאוכל להריץ אפקטים בשעת הקלטה עם לייטנסי נמוך.
2. תאימות טובה למחשב PC גם של הכרטיס וגם עם התוכנה של הכרטיס קול.

חשבתי על כמה אפשרויות אשמח לעזרתכם:

1.UR24C Steinberg
https://www.halilit.com/items/3250921-Steinberg-UR24C

2.Rme Babyface Pro FS
https://www.next-pro.co.il/product/%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1-%D7%A7%D7%95%D7%9C-rme-babyface-pro-fs?aff=GoogleMerchant&gclid=Cj0KCQiAys2MBhDOARIsAFf1D1eDUvVjCdFnhCCGX3GTFdpeMbT0fuZwpQyV57elSOkk1XjDRFo0g8gaAuqvEALw_wcB

3.Apollo Twin DUO USB Heritage Edition Universal Audio

https://www.halilit.com/items/3446764-Universal-Audio-Apollo-Twin-DUO-USB

הפער במחירים גדול מאד, ואני שואל האם באמת שווה להשקיע בכרטיסים היקרים? אשמח לשמוע אם יש לכם ניסיון עם כרטיסים אלו.

תודה למסייעים!
chai050
הצטרף: 18 מאי 18
הודעות: 34
הודעה פורסם: שלישי 16 נוב',21 18:54   
הי יונתן
בס"ד אולי האינפורמציה שלי תוכל לעזור
יש הבדל בין כרטיס חצי מקצועי למקצועי הכרטיס קול שהזכרת הוא ברמת כניסה חצי מקצועי , גם מבחינת עכבה וגם מבחינת איכות הקלטה .
זה מורגש במיוחד במוניטורים איכותיים בחדר מאוזן אין ספק שיש הבדל מורגש לפחות מבחינתי
ובמקרה שלך RME ( ממה שהצעת ) זה הבחירה הטובה ביותר מבחינת עכבה נמוכה, גם איכות הקלטה
RME זה שם דבר בתעשיית הסאונד .
אלה עם כן אתה צריך לעבוד עם פלאגנים של UAD אפולו הוא מצויין.
אם התקציב שלך לא מאפשר RME יש עוד כרטיס קול חיצוני שהוא גם זוכה לשבחים בתעשייה
audient id 22 הוא יותר זול יותר אבל בביצועים לא פחות ....
הוא כרטיס קול ברמה איכותית עם פראמפים איכותיים ביותר ,
אני חושב שתרגיש בהבדל בגלל הפריאמפים ,
רק קח בחשבון שגם שמשתמשים בכרטיס קול מקצועי אפשר להגדיר את רמת העכבה ב DEVICE
ככל שאתה משתמש בעכבה נמוכה יותר כך זה שואב יותר מהמעבד שלך בישביל שהפרויקט לא יתקע אתה זקוק למחשב חזק וטוב שיעבוד עם Buffer נמוך כשאתה מעלה את הבוופר , אז זה שואב פחות כוח מהמחשב ( יש פחות עומס ) וגם העיכוב עולה בהתאם אז זה תלוי גם בסוג המחשב שלך והחוזק שלו רמת העיכוב שתהיה לך , .
זה לא מובטח שזה יסתדר עם כרטיס מקצועי עם החוליה החלשה היא המחשב
עם המחשב שלך חזק אז זה מצויין.

לגבי שאלתך השנייה

הפער במחירים גדול מאד, ואני שואל האם באמת שווה להשקיע בכרטיסים היקרים? אשמח לשמוע אם יש לכם ניסיון עם כרטיסים אלו.

תשובתי היא
המיתוס הכספי נשבר מבחינתי היה לי פריאמפ יוקרתי , ויקבלתי פריאמפ בעבודת יד זול מאוד ואיכותי
וזה עשה עבודה לא פחות טובה אם יותר ... אותו הדבר לגבי מוניטורים שהאזנתי , ועקפו מוניטורים שעולים כפי שניים במחירם , גם עם כרטיס קול מקצועי וציוד זול יותר אבל איכותי וטוב .. ודגש על איכותי לפעמים יש חברות לא בעלות שם דבר שמביאות מוצרים יוצאי דופן ... אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.
יש כרטיסים זולים יותר שעושים עבודה לא פחות טובה מ RME כמו למשל ID 22 לעומת
babyface יש הבדלים מעט אבל הם לא מורגשים לדעתי באופן כזה שכדאי להשקיע עוד 1000-1500 ש"ח
וזה גם תלוי במיקרופונים שאתה משתמש , כבלים איכותיים , שתוכל למצות את מלוא הפוטנציאל של הכרטיס
מה שכן ב ID 22 מקבלים גם פרה אמפים איכותיים וגם ממירים יחד ,..
שכן זה דורש ממך להוציא פחות כסף כמובן , רק תשקיע בכבלים טובים זה לא פחות חשוב
עם מחברים של ‏Neutrik וכבלים , החברות המוכרות והאיכותיות KLOTZ , מוגמי
שהיה לך חיווט איכותי באולפן
כי יש הבדל מהותי ביותר בשימוש בכבלים הייתי ממליץ לך שבעל מקצוע יעשה את העבודה
מאשר לעשות זאת לבד זה דורש הלחמות איכותיות וכו . יש את צביקה מגן
הוא מיומן מאוד בעל שם דבר בתעשייה .
הוא הכין לי את רוב החיווט באולפן , .
https://www.act.co.il/index.php?action=guide&gu=shwad&ad=206
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 619
הודעה פורסם: רביעי 17 נוב',21 00:00   
בתקציבים של rme איכות סאונד זה כבר לא ממש עניין אז אם אתה מתכנן להקליט על נגיד windows16 עוד 20 שנה, הם יהיו שווים את ההשקעה
Zmani
תומך
הצטרף: 30 ינו' 18
הודעות: 24
הודעה פורסם: רביעי 17 נוב',21 08:50   
OFF TOPIC
אין על צביקה מגן! אלוף האלופים בעל מקצוע בחסד ובעיקר ישר הוגן ונחמד בצורה קיצונית,עוף נדיר במחוזותינו.שאפו ענק.
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 552
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 17 נוב',21 20:52   
הי
#smile
כתשובה כללית
כל כרטיס מודרני מחברה מוכרת ובפרט שעלותו נושקת לכמה אלפי ש"ח יכול להתאים לך
עליך רק לברר
א. דרייברים עדכניים ומתעדכנים, ותמיכה בתוכנת ההפעלה של המחשב ותוכנת ההקלטה שלך
ב. תאימות לסוג המחשב וסוג המעבד של המחשב שלך
ג. חומרת הכרטיס מתאימה לדרישות שלך..כמות כניסות ויציאות..סוג המחברים..ממשק דיגיטלי מידי וכו
ד. נושא הדיירקט מוניטורינג לצורך הקלטה ושמיעה בזמן אמת כמעט ללא עכבת, וכן נושא
העכבת בכלל ואם ניתן לשנות אותה לערכים שימושיים בניהול הכרטיס, ומה זה אומר מבחינת כמות
זכרון ה RAM במחשב והתצורה שלו.. שנדרשת
החנויות והמשווקים והמוכרנים אמורים לתת לך מידע מלא בנושא


החנויות והמשווקים כידוע הם גם המממנים את האתר הזה בפרסום ואין לתת סיקור לצד זה או אחר

לגבי הבדלי איכות בין כרטיסים יש תמיד תנודות לכאן ולכאן לפעמים הפראמפ מעולה והממירים רק סבירים
לפעמים הממירים זה החלק היחיד שמעולה בכרטיס, ולפעמים העכבת האפסית והדרייברים היציבים
שווים לנו יותר מכל, הבחירה תלויה במטרה וגם איזה ציוד משלים יש לנו להשלים את החסר
(למשל פראמפ חיצוני לכרטיס עם פראמפים פשוטים, או ממיר חיצוני לכרטיס דיגיטלי בעכבת אפסית)
בנימה אישית: שים לב למושג דיירקט מוניטורינג הוא לפעמים מתיחס לדברים קצת שונים
דיירקט מוניטורינג אמיתי זה מצב מנוהל תוכנה שבו בעת הקלטה ההשמעה של הערוץ המוקלט
נעשיית "בזמן אמת" ישירות מהכניסה (או מהכניסה לתוכנה) להבדיל מבעת השמעה
ככה שבתאוריה
שומעים תהקלטה בכמעט אפס עכבת בלי כל קשר למספר האפקטים שנפתח.

מקווה שעזרתי בהצלחה
  yonatanstn  
הצטרף: 13 ינו' 17
הודעות: 27
הודעה פורסם: ראשון 21 נוב',21 01:32   
חברים תודה רבה על כל התגובות והעזרה מעריך שהקדשתם מזמנכם גם לפרט ולהסביר יותר לעומק!

אבדוק את הדברים.
תודה
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון