תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 09:48
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1920
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
BassGnomes deCentralized - בּיזוּר התמונה הסטריאופונית
הודעה פורסם: שבת 20 נוב',21 14:11   
בּיזוּר ? שו ?

תכף נגיע לזה.

לפני 10 שנים בערך התכנת הנושא את השם BassGnomes ("גמדיי-הבס" בתרגום
חופשי) שחרר פלאג נסיוני שצלל לנבכי השילוב של פאזות, אות מרכזי ואות צידי (Mid Side).
הפלאג שלו, ב-32 ביט (מן הסתם...) איפשר למשתמשים לתת בהתעסקות המאד
עדינה (ומסוכנת) של נושא הפאזות, האות המרכזי והאות הצידי. עכשיו, עקרונית, התעסקות
של משתמש הדיוט בנושא הפאזות (כלומר, הזחה חופשית של הפאזה - לא סתם היפוך)
והאות המרכזי/צידי זה שדה מוקשים צפוף למי שאוזנו אינה רגישה או מנוסה מספיק - והוא יכול
להחריב מיקס וגם לפתוח אותו למימדים אחרים... באותה הקלות.

הפלאג ההוא היה (ועודנו) קצת "עצבני" לתפעול וצריך להקדיש תשומת לב מאד ממוקדת
לכל המהמורות הפוטנציאליות (דהיינו, ביטול תדרים וגרימה למיקס/ערוץ-מעוּבּד -
להיות עכוּר).

בזמנו, דמות מאד מאד ידועה בעולם האודיו ניסתה את הפלאג והתגובה של אותה
דמות הייתה "או שהתכנת לא מבין בכלל מה הוא עושה, או שאתה לא מבין בכלל
מה אתה שומע - או שניהם".

זה היה מנוגד למה שהאוזניים שלי אמרו אבל בלעתי את העלבון הקטן שהוטל עלי וזנחתי
את הפלאג הזה להרבה מאד שנים.
(כהערת צד : זו גם הסכנה בעולם השפע של היום - היות ולאף אחד אין זמן או חשק להתנסות
עם הכמות הבלתי נתפסת של מעבדים שמוטלת עלינו יום יום, אנו פונים לאוזן "מנוסה"
בנסיון לקבל "גושפנקא". הבעיה היא שאותם טכנאים מנוסים שעליהם אנו מנסים לסמוך,
סובלים בדיוק מאותה הבעיה שכולנו סובלים : גם להם אין יכולת להכיל את העומס הבלתי נסבל
כדי לעשות בחירה מושכלת כשבוחנים כלי נתון. אז הם חווים דעה... והיא יכולה להיות
נכונה או שגויה באותם האחוזים כמו לכל אחת ואחד - בין השאר כי יש היום כל כך
הרבה סוגים של עיבוד וסוגים של ז'אנרים - שבלתי אפשרי לקבוע אקסיומה אחת שמשותפת
לכולם ביחד, כל הזמן. מה שמבדיל אותם - את בעלי הנסיון ו/או אוזן מנוסה - מאיתנו הוא שהם
כבר רכשו אוזן מיומנת להפקת תוצאה אסתטית, עם כלים שהם מכירים, בעוד שאנחנו טובעים
בים של מעבדים ומנסים ביאוש למצוא דמות "נחשבת" שתתן לנו "אוקיי" על הבחירה של הכלי
שאנחנו עובדים אתו).

אחרי ששמעתי את התגובה של האדון הנכבד מעלה, כאמור, זנחתי את הפלאג
הזה להרבה מאד שנים. לא ממזמן טענתי אותו ל-Metaplugin (פלאג שמארח
בתוכו פלאגים אחרים), הרמתי את דגימת היתר ל- X4, שמתי אותו בין שני
פלאגי פיצוי הגבר אוטומטי... ואפשר להגיד שאנחנו חברים שוב (בדקתי שוב
ושוב את החומר המעובד : את הבס, את הפרטים, תאימות למונו... הכל שם).

באופן מצחיק, אותו תכנת התחיל לעדכן לא ממזמן את הפלאגים העתיקים שלו ל-64 ביט.
הראשון היה Clarity עליו כתבתי פה לא מזמן ועכשיו הפלאג עליו הטופיק : deCentralized (הפירוש של
המילה הזו הוא "בּיזוּר". ביזור זה "תהליך של חלוקה מחדש או של פיזור סמכויות או תפקידים
שמרוכזים במיקום מרכזי או בידי סמכות מרכזית." במקור, הוא עשה הומאג' לעולם הביטקוין
אבל בקונטקסט שלנו אני מניח שהוא מתכוון לפיזור הסטריאו מחדש במרחב, אבל *ללא* שום
סוג של דיליי, דבר שבדרך כלל משמש להפקת הרחבת הסטריאו).



הפלאג הזה, כמו Clarity לפניו, לוקח את העקרונות של הפלאג העתיק עליו הוא מבוסס
וצורר אותם לכדי מעבד אחד, עם זחלן אחד. אתם מרימים לאט לא את הזחלן למעלה ושומעים מה
קורה לסטריאו שלכם. אתם אמורים להבין מיד (חשוב שיהיו לכם אוזניות/מוניטורים אולפניים או
לפחות כאלו בעלי איכות סבירה). שימו אותו לפני/אחרי פלאג "צבע" (דיסטורשן) - וההרמוניות
עצמן יפוזרו במרחב ו-יקנו גודל והיקף (רק אל תעופו אתו רחוק מדי - התוצאות עלולות להשמע לא טבעיות.
זיכרו גם לבדוק מה קורה בתחתית הספקטרום, בקצה הספקטרום וכמובן תאימות מונו).
למיטב ידיעתי, האב-הקדמון של הפלאג הזה (הפלאג עליו דיברתי מעלה) היה פלאג ה-Unmask
הראשון בתעשיה, או לפחות פלאג שזוהי מטרתו הראשית המוצהרת - הרבה לפני שכלים כמו Gulfuss צצו.

תהנו

https://bassgnomes.wordpress.com/decentralized-vst/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון